**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
haha ja jullie hebben gelijk hoor, positief denken :-)

Ik ga na de bevalling 3 dagen werken = 24 uur.

Phoe, dat zal wel heel wat salaris schelen maar ik heb t er graag voor over hoor !

Ik heb dus idd veeeel honger... maar ik eet dus ook echt veel, word niet misselijk... en kan na een groot bord avondeten nog wel 10 toetjes op. Heel raar hahaha
Jannemaan, ik heb het aan mijn ouders en zussen verteld. We wachten nog even met het vertellen aan de familie van vriend, omdat die het moeilijker voor zich kunnen houden, en we willen nog niet dat iedereen het weet. Ook omdat het dus een keer is misgegaan en we iets onzekerder zijn zo in het begin. (En mijn ouders wonen dus in NL en wij wonen in het land van mijn man: Bolivia).

Esthervw, wat leuk dat julllie gaan trouwen. Spannend al die voorbereidingen! Ik zou trouwens geen extra passessie aanvragen, voor 1,5 kilo lijkt me dat niet nodig.

Liubi, ik heb ook helemaal geen klachten, gek he? Bij nummer 1 was ik met vlagen behoorlijk misselijk, maar misschien komt dat nog, want ik ben pas 5 weken.

Wel pijnlijke tepels, alsof er een melktoestroom op gang komt. Gelukkig komt er nog niets, pfiew.

Zonnetje, ik heb ook veel honger, haha, ik eet echt de hele dag, moet wel zeggen, de hele dag kleine beetjes, want krijg een vol bord niet op. Wel ben ik net ook even gaan spinnen, want wil niet meteen teveel aankomen.

Visje, mag ik ook in de tabel? Ik ben 29, het is mijn 2e kindje. En kwa echos kan ik niet echt zeggen, want ik woon in Bolivia en ik kan gaan wanneer ik wil om een controle of echo te krijgen. Hier worden niet echt afspraken gemaakt voor over een maand of zo. Ik ben vanmiddag bij mijn arts geweest, die zegt dat ik 25 dec ben uitgerekend. Morgen kan ik een echo laten doen, maar ik weet niet of het gaat lukken met mijn werk, anders wordt het woensdag.
goedemorgen! Vandaag zeer goed wakker geworden en mams komt zo, dus gaat lukken gezellig met z'n 2-tje iets leuks te doen. Hebben jullie 's avonds ook zo'n veel dikkere buik dan in de ochtend?

@iloveviva, balen, maar nog ff volhouden, dan heb je ook wat toch?

@alejandra, tjee, Bolivia, wat spannend. Heb helemaal geen beeld bij de gezondheidszorg daar, is het beetje goed geregeld?
Goedemorgen!

@Annepiet: gezellig samen met je moeder iets doen. Het weer is in ieder geval heerlijk! Mijn buik is 's avonds ook veel opgezetter dan overdag, moet dan echt broeksknoop en riem losmaken.

@Allejandra: jee, in Bolivia. Ik heb ook niet echt een beeld bij de gezondheidszorg in Bolivia. Laat je nu vaak een echo maken en wordt dat dan vergoed? Woon je al lang in Bolivia? Wel goed dat je gaat spinnen. Ik fiets normaal gesproken veel (en lange afstanden) en wil dat zolang mogelijk volhouden om precies dezelfde reden: niet teveel aankomen.

Werk je trouwens? En wat doe je?

@Esther: 1,5 kilo is volgens mij niet zoveel, zit het wel allemaal strakker, maar als je echt geen zin/tijd hebt en je kunt zelf rijgen, zou ik in ieder geval niet gaan passen. Wel leuk zeg, zwanger trouwen en meteen daarna een heerlijke vakantie! Dat is een goed begin. Zijn jullie al lang samen?

@Miss_palmer: ik wil 20 of 24 uur gaan werken. Financieel moet dat te doen zijn. Maar eerst maar eens kijken of mijn contract verlengd wordt...

@Iedereen: hmm, mijn klachten waren vorige week heel heftig en deze week bijna niets. OP zich fijn natuurlijk, maar mijn onzekerheid blijft wel groeien. Raar om zo onzeker te zijn als kje dat niet gewend bent. Dit weekend gaan we lang weekend naar de Ardennen. Heerlijk! Heb er zin in.

Fijne dat allemaal.
Hallo daar,

Vanochtend een beschuitje gegeten, volgens mij gaat dat wel beter dan cracottes of pap. Morgen maar weer proberen. Het nadeel is alleen dat ik een langzame schildklier heb, en daarvoor medicijnen moet slikken. Ik moet dus s morgens op de nuchtere maag een tabletje innemen en mag pas na een half uur eten. Nou daar word ik echt misselijk van .. Btje jammer.

@ Marah, wij zijn op de dag dat we gaan trouwen 8 jaar samen, dus best wel een tijd. Wel grappig, door het trouwen en de baby voel ik me weer helemaal verliefd .. Daarvoor zat het natuurlijk ook al goed, maar nu heb ik de hele tijd vlinders en besef ik me pas echt goed hoeveel ik van m hou.. (lekker zoetsappig ).

@ Annepiet als we foto's hebben kan ik er wel eentje laten zien. ben sowieso benieuwd hoe we er samen uitzien, ik heb namelijk geen idee wat voor pak mijn man heeft.

@ Alejandra, wat spannend dat je helemaal in Bolivia woont. Woon je daar al lang? Komt dat omdat je man Boliviaans is? Net als in "grenzeloos verliefd" ?

MMM wisselende berichten over de jurk, goed ga toch maar even bellen, kijken wat ze zeggen. Ik pas mn kleding nog, dus het zal wel meevallen allemaal ..

Spreek jullie later weer, XXXX
hallo allemaal,

Hier gaat alles goed! Ik kijk enorm uit naar maandag 3 mei, in de hoop dan een kloppend hartje te kunnen zien. Ik ben momenteel ontzettend moe, kan op mijn werk soms met de grootste moeite mijn ogen open houden. Ik heb enorm gevoelige borsten. Wanneer ik 's ochtends mijn bed uit kom, doet het zooooo zeer! Ik slaap nu met een strak hempje aan om de boel een beetje steun te geven. Ik heb verder nauwelijks last van misselijkheid gelukkig. Wel af en toe wat heftige steken in mijn onderbuik, dat kan soms echt wel zeer doen. ik hoop maar dat dat geen kwaad kan.

Marahbloem: een heel fijn weekend! Lekker in de Ardennen, geniet ervan en van het feit dat je deze week wat minder klachten hebt, kan volgende week weer helemaal anders zijn.

Annepiet: leuk iets gezelligs met je moeder doen, het is een mooie dag! Ook ik lijk 's avond wel 4 maanden zwanger.....

Esther: die 1,5 kilo zullen wel niet veel uitmaken hoor! Ik ben in september 2009 getrouwd en was van de stress zelf iets aangekomen, zag je niks van en de jurk zat prima! Don't worry je zal er ongetwijfeld prachtig uitzien!
Wow wat is er veel geschreven, ik kan nu even niet op iedereen reageren maar gezellig is het wel!

@Esther: Ik zou me ook geen zorgen maken over die 1,5 kilo hoor, dat merk je nauwelijks. Wanneer is de bruiloft? Dat heb ik geloof ik gemist. Het lijkt me heel bijzonder als twee zulke grote gebeurtenissen samenvallen.

@Alejandra: Wow, Bolivia! Dat is weer eens iets anders! Woon je er al lang? Hoe is de gezondheidszorg? Ga je ook daar bevallen? Sorry voor alle vragen

@Marahbloem: Geniet van je vakantietje! Grappig dat wij de echo op dezelfde dag hebben, ik kan niet wachten om eindelijk zekerheid te hebben, maar ja het duurt nog even.

@Debster: Ik ben ook ZO moe!!! Kan de hele dag wel slapen (als dat zou kunnen dan). Vannacht nauwelijks geslapen want dochtertje was ziek

Ik heb ontzettende honger, maar wordt tegelijkertijd misselijk als ik aan eten denk. Herkenbaar? Ik heb zo'n zin om iets lekkers te eten, maar behalve sandwichspread heb ik nergens zin in. Gek hoor. Borsten zijn nog steeds 'normaal', vorige zwangerschap was dat het eerste verschijnsel maar ik merk nu nog niets.
Hoi allemaal,

Ik ben gisteravond voor de echo geweest, alles was goed!

Het hartje was heel duidelijk zichtbaar, ze zei zelfs uitzonderlijk duidelijk voor 8 weken.

Dus helemaal blij hier!

Debster ik begrijp precies wat je bedoelt, ook ik heb zoveel last van mijn borsten, slaap ook met een strak shirt aan 's nachts anders is het niet te doen.

Als ik dan opsta 's ochtends doen ze helemaal pijn...

Ik ben al van 75C naar 80D nu gegaan, ik hoop wel dat dit gauw stopt brrr, moet er niet aan denken.

En dit terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap helemaal niks last had van mijn borsten, ook niet gegroeid ofzo, en toen had ik 75A......(ik heb nu siliconen :-D)

Fijne dag allemaal!
Hallo dames.

Heb gister na een week denken dat me ongi eraanzat te komen maar eens een testje gescoord.

En ja hoor een streep!!!!

Meteen naar de buurvrouw gerend om hem te laten zien,zij wist het dus nog sneller als mijn eigen man hahah.

Op internet gekeken wanneer ik uitgerekend ben 27 dec.

Het is de 2e we hebben al een dochtertje van bijna 4.

Wat ik alleen raar vind heb er bij me dochter niet overnagedacht maar ik moest me 1e dag van laatste ongi invullen en daar kwam dus 5 weken uit.

maar de bevruchting is toch Meestal ong tussen de 10 en de 14 dag dus dan ben ik op zijn langst toch pas een week of 3 zwanger?

Met 10 weken krijg ik een echo maar dan zou de baby(of vruchtje) toch pas 8 weken moeten zijn.

Sorry beetje lang verhaal haha.

Maar ik ben dus weer zwanger yippie.

Alleen die onzekerheid grrrr ik word echt gek,heb dat dus bij de eerste dat was binnen 1 maand raak nooit echt erg gehad.

Nou kan ik er alleen maar aan denken dat het mis kan gaan.en dat 5 weken nog lang duurt voor een echo.

Ben zo bang dat er dan niks meer is of dat het niet goed is.

Hoor op forums nu ook heel vaak mensen vertellen dat ze bijv zwanger zijn na 2 mk en.Denk dan bij me eigen jeetje het komt echt vaak voor.

En normaal ben ik echt niet zo een zwartkijker haha maar lijkt wel of ik nog niet echt kan genieten.

Ook de opmerkingen van degene die ik het verteld heb (nog maar 4 ) oh meid gefeliciteerd en nu maar hopen dat het goed gaat.

Maar ja ga gewoon gezellig hier meelezen en al me angsten hier tikken

Hoop dat ik na zoveel paginas ook nog mee mag dan.

Ik ben 31 jaar en uitgerekend 27 dec

Voor iedereen natuurlijk een super zwangerschap gewenst.

liefs mammmandy
@ Mamamandy, het klopt hoor dat je 5 weken zwanger bent. De eerste twee weken krijg je "cadeau" . Dat komt omdat je ongeveer 40 weken na je laatste menstruatie bevalt. Eigenlijk ben je dus technisch maar 38 weken zwanger , volg je het nog? Maar in ieder geval gefeliciteerd!!

@ Juf ik trouw op 8 mei, over anderhalve week dus , spannend hoor! En ik hoef nog maar 6 daagjes te werken, jeej!

@ Stormpie, wat fijn een goed echo! NU lekker genieten van je roze wolk !

Ik heb morgen mn echo, merk wel dat ik het steeds spannender ga vinden.. Ik kan niet wachten tot morgen. Ben zo benieuwd, en hoop heel hard dat alles goed is. Ik heb trouwens de laatste dagen heel veel last van afscheiding (echt van die vieze klonters, sorry dames), hebben meer meiden dat?

XXX
Hallo meiden,

kan ik misschien nog meeschrijven? Ik ben 32 en voor de 4de keer zwanger. De 2de keer is het helaas mis gegaan met 13 weken. Heb nu dus 2 kindjes, een jongen van net 3 en een meisje van 11 maanden.

Ik heb van het weekend getest en het was dus bingo. Dit was helemaal niet gepland, was dan ook gewoon aan de anticonceptie. Onze dochter is namelijk nogal 'aanwezig' en doet alles wat haar broer nooit gedaan heeft. Dus ik heb mijn handen vol aan haar. We wilden wel altijd een derde (en een 4de) maar dan over een jaar of 2/3. Maar dit kindje is natuurlijk heel erg welkom.

Ik ben stom genoeg voor de 3de keer op 29 december uitgerekend......
@Nieuwe mama's welkom

@Stormpie, wauw wat goed gefeliciteerd!!

@Esther, spannend, succes morgen. Ik heb die afscheiding ook.

@Visje, zoo, dat is mooi gemikt.

Nou nu is de moeheid toch echt op me neer gecrasht sinds een dag of 2. Heb net van 14.30 tot 16.00 met mijn zoontje liggen slapen. Het is hier een bende omdat ik echt geen energie heb.

Nou ik ga nou toch maar wat doen, anders zal m'n man ook wel opkijken haha.
@Esther: Spannend, nog een weekje en dan stap je in het huwelijksbootje! Heerlijk. Geniet van de voorbereidingen, want ook de tijd vóór het huwelijk is een hele bijzondere tijd om later op terug te kijken.

@ Stormpie: Gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws. Je zult wel opgelucht zijn. Wat een geruststelling hè als je ziet dat alles goed is.

@Mammamandy: Welkom! Gezellig dat je meeschrijft. Het is inderdaad zo dat je zwangerschap telt vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid, gek eigenlijk maar de reden is dat je precies weet (meestal dan) wanneer dat was, en de conceptie is minder makkelijk vast te stellen. Dus op deze manier kun je makkelijker berekenen wanneer je bent uitgerekend. Helemaal niet raar trouwens dat je je zorgen maakt, een echte roze wolk is er meestal toch pas vanaf het tweede trimester, tot die tijd is het toch altijd spannend. Ik schreef het al eerder, maar ik vind het heel fijn dat dat in deze groep zo goed bespreekbaar is.

@Visje32: Gezellig, nog een visje erbij :-) Wat bizar om voor de derde keer op dezelfde dag te zijn uitgerekend! Ik kan me voorstellen dat het fijn en spannend tegelijk is, twee van die kleintjes en dan opnieuw zwanger. Ons dochtertje is nu 13 maanden. Ik ben heel blij dat (als alles goed gaat) er maar zo weinig leeftijdsverschil is, hoewel het me ook zwaar lijkt een peuter en een baby.
@Liubi: Oh heerlijk dat meeslapen! Ik heb me voorgenomen dat de komende tijd ook zo veel mogelijk te gaan doen, alleen is er vandaag niks van terecht gekomen
Wow weer een aantal meiden erbij! Welkom! Als het zo door gaat is het misschien verstandig om net als de september en oktober topics te splitsen? Het is flink druk hier. Wel gezellig hoor!

Voor ik met mijn verhaal kom ga ik maar eerst het schema bijwerken.
Leuke middag met mams gehad. Ook weer wat gekocht... Schoenen, die had ik nog niet haha.

@Marah, lekker even er tussen uit, hopelijk net zulk lekker weer als nu en je kop even leeg van zorgen...

@Palmer, werk nu 4x9, blijf ik doen of ik ga 3x9 om 4x9 werken. Hoe verder ik zwanger raak, hoe meer ik bij kindje wil zijn en 4 dagen veel voelt. Maar hangt ook wel af van wat vriendlief voor mekaar krijgt bij baas. Hij heeft nu 38 uur contract over 5 dagen en wil dit houden maar dan in 4 dagen gaan doen. Zit echt in mannensector, dus nog flinke kluif voor hem.

@Esther, balen van die medicatie. Lijkt me misselijk lastig weg te krijgen. Leruk dat je vriend zijn outfit een verrassing is. Veel plezier morgen, ben benieuwd naar je ervaring!

@Debster, balen van die klachten.

@Juf80, herkenaar. Wel trek maar niet concreet in iets. Nergens echt zin in.

@Stormpje, super voor je! Nu al een dapper minimensje, leuk hoor.

@Visje32, welkom en gefeli! Nog een Visje erbij (TO heet ook Visje maar dan 81). Bijzonder hoor 3x zelfde uitgerekende datum.

@Mamammandy, van harte met je zwangerschap! Hoop dat je toch kunt genieten tussen de oh zo herkenbare onzekerheid door.
Nou tabel is weer gewijzigd, als ik iets of iemand vergeten ben, geef maar een schreeuw.

Jannemaan wil jij ook in de tabel?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben nog steeds erg moe. Onze kleine slaapt echt nauwelijks overdags en de laatste weken ook heel slecht s nachts. Het zal wel een sprongetje zijn ( ze is nu 7 maanden). Maar jeetje dat sloopt een mens echt... Gelukkig is ze wel heel erg lief en huilt ze niet veel. Ze is alleen erg actief.

Ik moet nu met het eten beginnen, wilde alleen even weer eens wat van me laten horen en het schema bijwerken.

Tot later meiden!
haha t is idd wel errug druk hier ... !

kan het bijna niet meer bijhouden wie wie is .. en wie wat schrijft!

hier prima dag gehad, heel druk op het werk maar geen klachten.

vannacht wel veel last gehad van pijnlijke borsten, dit was voor het eerst (jeej)

is jullie temp ook 37.5 ?
Hoi mede zwangeren meiden,

Ook weer een berichtje van mij.

Hier alles nog steeds bijna zonder klachten maar wel met een beetje spanning. Ik kan echt niet wachten op de echo, nog 2 weken... Vanavond voor het eerst een beetje misselijk, maar dit hoeft natuurlijk niet door mijn zwangerschap te komen.

Succes en geniet ze!
oeps spelfoutje:

of mede zwangeren

of mede zwangere meiden

Fijne avond!
hoe ver ben jij nu fruittelatje?
O ik zie het al, jij bent bijna rond dezelfde datum uitgerekend als ik ! En ook je 1e zie ik :-)

Spannend allemaal he
Gezellige boel hier!

@Visje: Bedankt voor het bijwerken van de tabel!!!

Vermoeiend he, die sprongetjes! Zeker als je zelf behoefte hebt aan meer slaap. Gelukkig slaapt mijn dochtertje overdag best goed, ik moet mezelf alleen dwingen om dan mee te gaan slapen en niet eerst nog even op het forum, een was wegwerken, een stapel repetities nakijken, cijfers invoeren, lessen voorbereiden, en als ik dan eindelijk op het punt sta even te gaan liggen wordt ze wakker... Dus tja, het is kiezen tussen uitrusten en puinhopen in huis, of een georganiseerd leven met dikke wallen... niet echt een makkelijke keuze!
@Juf, ik kies zeker voor meeslapen. Ik laat de boel wel de boel

@Zonnetje, de laatst temp was 37,20 in m'n grafiek. Heb jij ook getempt? Ik heb na de positieve test niet meer getempt.
hai allemaal

bedankt voor alle snelle reacties

en ook zeker bedankt dat ik ook in het schema mag.

nou wou ik alleen ff wat vragen nu,ik heb dus constant een zwaar gevoel in me buik vooral als ik loop niet pijnlijk maar gewoon alsof er een baksteen onderin ligt.

Ook af en toe beetje pijn onderin me rug voel me beetje bejaard als ik gelopen heb.

En ik heb het koud.

Zo dit was een hele rij klachten haha

hebben jullie ervaring hiermee?

Bij me vorige ben ik fluitend de hele zwangerschap doorgekomen heb zelfs de dag voor ik beviel alleen de partytent opgezet(was bloedheet en was eigenwijs haha maar nu voel ik me met 5 weken al bejaard bij opstaan enzo.

Vind het ook wel heel leuk nou eens in de winter uitgerekend zijn,onze eerste is tijdens een hittegolf geboren en deze mischien met sneeuw haha.

Houd wel in dat je waarschijnlijk niet de zelfde kleertjes kan gebruiken.

wanneer zijn jullie de vorige keren bevallen en hoe kijken jullie nu tegen de feestmaand op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven