dichter gezocht!

23-09-2008 12:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er diverse geboortekaartjes/gedichtjes topics zijn. Maar ik ben specifiek op zoek naar iemand met inspiratie en die kan dichten/schrijven. Dus wie helpt me?

Bij ons zoontje hadden we op de kaart:

Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt.

Nu ben ik in verwachting van de tweede. En nu blijkt dat liefde zich ook vermenigvuldigt als je (ver)deelt tussen twee kids! En iets in die trant wil ik nu graag op het kaartje. Maar het lukt me maar niet om er een mooie, duidelijke zin van te maken.

Iemand die me kan helpen?

Groet, NJB
'Hoe meer zielen, hoe meer vreugd'
[quote]njb schreef op 23 september 2008 @ 12:54:

En nu blijkt dat liefde zich ook vermenigvuldigt als je (ver)deelt tussen twee kids!

Wat bedoel je hier precies mee?
Frutje, ik denk dat NJB daarmee bedoelt dat je als je een tweede (derde, vierde, enz) kind krijgt, je niet minder van je eerste kindje gaat houden, maar evenzoveel van je tweede kindje gaat houden. Je hebt dan opeens dus dubbel zoveel liefde om te geven.

NJB, Liefde is het enige dat zich meerdere malen vermenigvuldigt als je het deelt.
Of iets in de trant van:

Zou het kunnen? Ja, we hebben weer zo'n prachtig kind.
Thanks Rainz...

Delen door twee is vermenigvuldigen met liefde

Eén plus één plus één is vier

pff, lastig!
Wij weten iets wat de deeltjesversnellers nog moeten ontdekken.

Het vermenigvuldigen en versnellen van delen geeft zo veel energie dat je het zwarste gat van het universum compleet kan vullen met liefde.

(ok, moet je wel een beetje van natuurkunde en actualiteiten houden)
Wat is er tegenwoordig toch mis met:

"Wij zijn erg blij met de geboorte van Marietje/Pietje!"
liefde groeit sneller en wordt sterker als je het deelt
quote:yoyo2 schreef op 23 september 2008 @ 13:33:

Veeeeeel te standaard. Je moet toch laten zien dat je creatief bent, dat jij heel veel om je kindje geeft Yoyo. Dat kan echt niet meer met een standaard zin..... en een gewone naam trouwens ook niet.

Ben je zelf niet creatief, dan ben je wel creatief genoeg om andere in te zetten op een Viva-forum....
quote:Liselotte4 schreef op 23 september 2008 @ 13:42:

Veeeeeel te standaard. Je moet toch laten zien dat je creatief bent, dat jij heel veel om je kindje geeft Yoyo. Dat kan echt niet meer met een standaard zin..... en een gewone naam trouwens ook niet. Dus mijn ouders hebben nooit om mij gegeven?

"Wij zijn erg blij met de geboorte van Marietje/Pietje!"Veulste origineel! Iedereen heeft tegenwoordig standaard een origineel gedichtje op het kaartje! (wat ik persoonlijk eigenlijk ook leuker vindt dan bovenstaande zin).

"Wij zijn erg blij met de geboorte van Marietje/Pietje!"Persoonlijk vind ik dit heel raar staan als je je kind anders noemt
"Met grote blijdschap en dank aan god/boeddha/allah/moederaarde/degynaecoloog geven wij u kennis van de geboorte van Wondertje".

Die zie ik eigenlijk nooit meer, dus inmiddels weer uniek.
Oh, en wil iedereen me beloven dat deze wordt verboden ?

Er werd wat gehutseld en gefrutseld

Zo ben ik in elkaar geknutseld.

*kotssmiley*
quote:moppetoet schreef op 23 september 2008 @ 16:27:

Oh, en wil iedereen me beloven dat deze wordt verboden ?

Er werd wat gehutseld en gefrutseld

Zo ben ik in elkaar geknutseld.

*kotssmiley*
quote:Annie Ooi schreef op 23 september 2008 @ 15:12:

[...]

Persoonlijk vind ik dit heel raar staan als je je kind anders noemtDat is in Scandinavië nou juist een hele gewone naam!

nou toevallig zag ik gisteren een geboortekaartje met de tekst:

"blij en dankbaar geven wij u kennis van de geboorte van ons dochtertje.

we noemen haar Marie "

Dus die waren weer verschrikkelijk orgineel, ook het kaartje was in stijl, cremekleurig met een strikje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tja, niet zo zoeer dat we perse origineel willen zijn, maar we zijn wel van een doordenkertje ja. En de zin op het geboortekaartje van onze eerste, vonden wij heel mooi als je er diper over nadenkt, en is op meerdere manieren uitlegbaar.

En tja...dan is bij een tweede kindje het wel leuk om daar een vervolg op te geven.

Als vanzelfsprekend zijn we erg blij met ons kind en onze nieuwe hummel .Daarom vonden wij het overbodig om dat juist weer op een kaartje te zetten dat weet iedereen toch wel?!?!

En idd gehutselflutsel, en de ooievaar etc, die zijn ook niet aan ons besteed.

Ik vond die van de deeltjesversneller gweldig, maar hij gaat het toch niet worden

Delen door twee is vermenigvuldigen met liefde = een goede kanshebber!

Misschien wel de zin:

Liefde blijkt zich opnieuw te vermenigvuldigen als het deelt!

Groetjes, NJB

Nu nog een originele naam
Ik ben van beroep tekstschrijver en ik vind al die zinnen die je noemt echt af-schu-we-lijk. Geforceerd, emotieloos, gekunsteld, krom taalgebruik en totaal niet origineel.

Wat is er inderdaad mis met gewoon vanuit je hart opschrijven hoe blij je bent? Al dat belachelijke gewauwel op geboortekaartjes, de meeste van die zinnen zijn niet eens diep of doordenkertjes, maar gewoon króm en incorrect.

Echt, als ik zo'n kaartje zou krijgen zou ik van ellende niet eens meer zien hoe het kind heet. Zonde hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:Ann Liv schreef op 23 september 2008 @ 13:27:

Of iets in de trant van:

Zou het kunnen? Ja, we hebben weer zo'n prachtig kind.

Dit is toch veel pakkender en krachtiger dan zo'n rare gekunstelde zin die je zes keer moet lezen voordat je begrijpt wat de ouders wilden zeggen, om vervolgens te bedenken dat ze het nog verkéérd zeggen ook?

Het geheim van goede teksten is dat ze gewoon zeggen wat de schrijver bedoelde.
Am Yisrael Chai!
huh, wat is er 'verkeerd' aan dat liefde zich vermenigvuldigt als je het deelt? Beschrijft heel simpel het proces dat in je buik, en in je hart gebeurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven