Die slimme kinderen van ons toch..

17-09-2012 11:20 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was gisteren aan het bedenken hoezeer mijn zoontje mij soms al verbaast met heel doordachte (en daarom ook grappige) acties. Hij is nu 15 maanden maar kan al erg slim (al dan niet met stiekem gedrag ) uit de hoek komen.

Een paar voorbeeldjes:

Een paar weken geleden liep hij naar de DVD-speler toe. Hij begon eraan te prutsen en ik ga ernaartoe en zeg 'Nee dat mag je niet'. Hij pakt mijn handje en trekt aan me, om te zegge 'Kom zitten'. Ik zet me neer en hij komt bij mij op schoot zitten. Nog geen 10 seconden later zie ik zijn voetje naar de DVD-speler gaan en begint hij met zijn tenen aan de knopjes te friemelen. Kon mijn lach toch niet inhouden toen. Over mama proberen af te leiden gesproken

En dan gisteren nog:

Hij had net een koekje op en liep weer naar de kast om er nog een te krijgen. Hij trekt de kast open en ik zeg 'Nu geen koekje meer, je hebt er net eentje op, straks krijg je er een.' Hij doet de kast weer dicht, loopt naar me toe met zijn handjes in de lucht en toen ik hem opnam, haalde hij zijn tutje uit zijn mond en gaf me een kusje Meteen daarna wou hij terug op de grond en liep meteen terug naar de kast, wijst ernaar en zegt 'DIE'. Meneer wou dus gewoon komen slijmen voor toch een koekje te krijgen, hahaha

Iemand nog grappige voorbeelden van zijn/haar kindje(s)?
Bijzonder dat je stiekem gedrag en toch iets doen wat niet mag (met zijn handen of voeten aan de DVD-speler zitten) schaart onder 'wat heb ik toch een slim kind'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou is toch schattig, Himalaya?

Mijn oppaskindje van 3 zegt 'hee sexy lady!' als ik binnenkom
quote:himalaya schreef op 17 september 2012 @ 11:24:

Bijzonder dat je stiekem gedrag en toch iets doen wat niet mag (met zijn handen of voeten aan de DVD-speler zitten) schaart onder 'wat heb ik toch een slim kind'.Slim als in 'weldoordacht'. En soms zijn er altijd wel eens momenten dat iemand zijn lach niet kan inhouden, wij (en onze kinderen, die fouten maken) zijn ook maar mensen.
heb je OP even gescand, wat er denk ik met de rest van de reacties ook gaat gebeuren. Lieve, leuke, grappige en ondeugende verhalen over je kinderen zijn alleen leuk voor een heel klein groepje bestaande uit de ouders, grootouders en heel misschien nog de oppas.
quote:himalaya schreef op 17 september 2012 @ 11:24:

Bijzonder dat je stiekem gedrag en toch iets doen wat niet mag (met zijn handen of voeten aan de DVD-speler zitten) schaart onder 'wat heb ik toch een slim kind'.

En er dan nog bij lachen ook. Denk dat hij nog veel vaker aan dat ding gaat zitten als mama laat blijken dat het grappig is.

En het is misschien wel schattig op deze leeftijd, maar als ze het blijven doen gaat het schattige er wel vanaf.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 17 september 2012 @ 11:26:

Nou is toch schattig, Himalaya?

Mijn oppaskindje van 3 zegt 'hee sexy lady!' als ik binnenkom Hoe komt ze daar nou bij? Ik zou persoonlijk not amused zijn als mijn 3 jarige dat zou zeggen tegen wie dan ook.
The time is now
Heb je het topic overgeslagen dat je je kind stimuleert in wat het wel mag en niet focust op wat het niet mag??
quote:DrFeel schreef op 17 september 2012 @ 11:26:

heb je OP even gescand, wat er denk ik met de rest van de reacties ook gaat gebeuren. Lieve, leuke, grappige en ondeugende verhalen over je kinderen zijn alleen leuk voor een heel klein groepje bestaande uit de ouders, grootouders en heel misschien nog de oppas.Wat bedoel je met 'gescand'? En we zijn hier op het forum 'Kinderen', denk dat vele ouders zich wel in de verhalen zullen vinden
quote:DrFeel schreef op 17 september 2012 @ 11:26:

heb je OP even gescand, wat er denk ik met de rest van de reacties ook gaat gebeuren. Lieve, leuke, grappige en ondeugende verhalen over je kinderen zijn alleen leuk voor een heel klein groepje bestaande uit de ouders, grootouders en heel misschien nog de oppas.Vergeet je 180 facebook vrienden niet. Die zitten ook errug te wachten op 12 nieuwe foto's per dag van een baby die dan links- en dan rechtsom in de box ligt
The time is now
als ze boterhammen in de dvd speler gaan stoppen is de lol er snel vanaf.
wij slapen nooit.
quote:Samode schreef op 17 september 2012 @ 11:29:

Heb je het topic overgeslagen dat je je kind stimuleert in wat het wel mag en niet focust op wat het niet mag??Ik denk niet dat iemand hierover te oordelen heeft, want zoals iedereen zegt heb ik een heel braaf kind. GEEN perfect en foutloos kind en dat vetrrwacht ik ook niet. Ik ben er om hem op zijn fouten te wijzen maar alsjeblieft zeg, dit was gewoon een topic voor grappige ankedotes boven te halen.
Ja oke, het schattige gaat er ooit wel vanaf, maar ik denk dat TO meer zat te wachten op ervaringsverhalen dan commentaar.

We kunnen allemaal heel engelig gaan lopen doen maar iedereen die met kinderen te maken heeft weet dat sommige dingen die niet mogen maar die een kind dan toch doet zo grappig zijn dat je ervan in de lach schiet, of je nou wil of niet.

Zo'n topic mag dan een hoog adoratie-voor-mijn-kinderen-gehalte hebben maar het blijft een feit dat kinderen gewoon enorm geestig kunnen zijn.
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 11:28:

[...]

Hoe komt ze daar nou bij? Ik zou persoonlijk not amused zijn als mijn 3 jarige dat zou zeggen tegen wie dan ook.

Die zou ik ook heel erg vinden overigens! Op die leeftijd al dat soort dingen...ze weten niet eens wat het betekend!

Mijn neefje van 2 noemt mijn dochter (7 maanden) altijd baby-meis Noor is natuurlijk ook veel moeilijker om te zeggen
quote:kabouterpuntmuts schreef op 17 september 2012 @ 11:31:

Ja oke, het schattige gaat er ooit wel vanaf, maar ik denk dat TO meer zat te wachten op ervaringsverhalen dan commentaar.

We kunnen allemaal heel engelig gaan lopen doen maar iedereen die met kinderen te maken heeft weet dat sommige dingen die niet mogen maar die een kind dan toch doet zo grappig zijn dat je ervan in de lach schiet, of je nou wil of niet.

Zo'n topic mag dan een hoog adoratie-voor-mijn-kinderen-gehalte hebben maar het blijft een feit dat kinderen gewoon enorm geestig kunnen zijn.Dit, inderdaad.
Mijn dochter van 6: "mam, je moet de oppas even bellen, anders krijgt ze niet betaald"
Een leuke gebeurtenis .... Zoontje van mijn schoonzus die hielp de planten water te geven en meteen de videorecorder ook meenam

Hij heeft nooit meer de gieter mogen gebruiken
quote:sabrinav schreef op 17 september 2012 @ 11:31:

[...]

Ik denk niet dat iemand hierover te oordelen heeft, want zoals iedereen zegt heb ik een heel braaf kind. GEEN perfect en foutloos kind en dat vetrrwacht ik ook niet. Ik ben er om hem op zijn fouten te wijzen maar alsjeblieft zeg, dit was gewoon een topic voor grappige ankedotes boven te halen.Kijk eens : Peuter humor, schattig en schaamteloos
@ Banba: hij. En hij heeft het van z'n 2 grote zussen denk ik.

Wat is daar nou zo erg aan? Leert ie vanzelf weer af.

Hij weet best dat het stout is hoor, dat maakt het zo grappig. Straffen is ook aandacht geven. Als je er niet op reageert (of stiekem erom lacht) is het het snelst weer over.
Met dit soort verhalen moet je er bij geweest zijn om de humor te zien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Overigens noemde ik picknicken vroeger piklikken (naTUURlijk niet bewust) en ik heb er nooit wat aan overgehouden en het is nog steeds een leuke anekdote op feestjes.

Maar ik denk dat ik het halve forum over me heen krijg met wat ik nu probeer te zeggen..

Namelijk dat ik vind dat we onderhand net zo spastisch over onze kinderen worden als in Amerika.

JIJ bent degene die een waardeoordeel in sexy lady legt waardoor het interessant wordt voor het kind. Niet het kind zelf.

Dus negeer ik het en lach ik stiekem.

Want dat kind heeft inderdaad geen idee wat het betekent. Hij ziet alleen dat alle volwassenen er enorm op reageren.
Ik bedoel maar, als we nog niet meer kunnen lachen met onze kinderen is het wel erg. Oké, het mag soms niet wat ze doen, maar dat wil niet zeggen dat ze voor álles waar ze ook maar 1 stapje verkeerd zetten, gestraft of op de vingers gewezen moeten worden. Chill out, hou de luchtigheid er soms even in. Mijn kind wordt heus geen stout kind omdat hij stiekem met zijn voetjes een de knopjes kwam en ik eens erom moest lachen. Ik geef hem heus wel grenzen aan, soms is het gewoon echt grappig.
Maar er is al een topic over...dus deze is vrij onzinnig.
quote:sabrinav schreef op 17 september 2012 @ 11:41:

Ik bedoel maar, als we nog niet meer kunnen lachen met onze kinderen is het wel erg. Oké, het mag soms niet wat ze doen, maar dat wil niet zeggen dat ze voor álles waar ze ook maar 1 stapje verkeerd zetten, gestraft of op de vingers gewezen moeten worden. Chill out, hou de luchtigheid er soms even in. Mijn kind wordt heus geen stout kind omdat hij stiekem met zijn voetjes een de knopjes kwam en ik eens erom moest lachen. Ik geef hem heus wel grenzen aan, soms is het gewoon echt grappig.Neem mijn tip ter harte. Zeg niet alleen maar nee bij wat hij fout doet maar geef aan wat hij wel mag doen!
quote:Banba schreef op 17 september 2012 @ 11:30:

[...]

Vergeet je 180 facebook vrienden niet. Die zitten ook errug te wachten op 12 nieuwe foto's per dag van een baby die dan links- en dan rechtsom in de box ligt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven