Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
gaudi: knuffel! (blijf er onhandig in..)

ziss: klinkt als een leuke dag. Het gevoel van pas en al lopen nogal door elkaar. Met werk wacht ik nog steeds op een specificatie van de laatste uitbetaling. volgens mij klopt he tniet helemaal. Ach, ben er emotioneel redelijk los van.

zwangerschap: BI wordt gestaag erger, maar alles voor het goede doel. Deze week wel een slechte week en verlang ik naar pijnvrij, lopen, zitten en liggen. m.n. de laatste is erg vermoeiend. De kleine lijkt het trouwens super te doen.

Net weer bleod wezen prikken. er is een nieuwe methode, waarmee de rhesusfactor van de baby in mijn bloed bepaald kan worden. Ik ben neg. dus misschien kan het een prik besparen.

Kamertje: wij hadden in het voorjaar een mazzeltje via mp, waardoor we al heel snel een andere commode en kast hadden. nu zijn we alles voor pruttels kamer aan het verzamelen. nieuw bed is compleet behalve matras (vrij noodzakelijk). Maar de kleine (j/m?) gaat toch eerst nog 2 a 3 maanden in een wiegje. tijd zat dus.

LB: Pruttel is juist gek op rituelen. Vlaggetjes betekenen jarig en dan hoor je kaarsjes te blazen n een feestmuts. Iedere dag mama uitzwaaien en heel hard dag mama door het raam roepen. Heeft hij het naar zijn zin op zijn nieuwe groep?

blondie: helemaal op orde?

CD: leek idd geen ideale dag om weer te beginnen. Hoe beviel het jou?
Gaudi, ik heb het net gelezen op hyves. Nogmaals, veel sterkte.

Blondie, gefeliciteerd met je mannetje! Wat voor tractatie is het nu geworden? Wij hebben vorig jaar ijsjes getracteerd. Was toen erg geslaagd.

O Blog, wat zielig voor Blogster dat ze niet naar het kdv wil. Hoe gaat het later op de dag dan? Is ze wel lekker aan het spelen als je haar weer komt ophalen? En wat zeggen de leidsters ervan? Uk huilde de laatste tijd helemaal niet meer als we haar wegbrachten, maar sinds gisteren weer wel.

Hihi, LB, Uk zou ook niets met dat soort ceremonies hebben, denk ik. Hoewel ze glijden wel leuk vind

Mijn eerste werkdag viel me mee. Het is rustig nu, dus ik heb de tijd om mijn emails door te nemen en alles weer bij te lezen. En ook nog voor andere activiteiten. Zie hyves

Minder leuk is dat ukkie meteen haar eerste dag op het kdv ziek geworden is. We haalden haar gisteren op en toen vertelden de leidsters al dat ze vonden dat ze wel heel veel slaapt. Thuis gekomen, hoorden we dat ze helemaal schor was en aan het rochelen was en moest hoesten. 's avonds kreeg ze ook nog koort rond de 39 graden. Zo zielig, want het hoesten doet haar vermoedelijk zeer, want dan begint ze heel zielig te huilen. Vanmorgen had ze nog 38 graden verhoging. Ze oogt niet heel ziek, heeft goed geslapen en lacht ook wel. Maar we vonden het zielig om haar direct weer naar het kdv te brengen, dus manlief werkt thuis.
Crosspost. Vervelend Sanloes, dat je zo'n last het van BI. Dan duurt zo''n zwangerschap wel lang. Weten jullie zelf ook nog niet of het een jongen of meisje is? Of houden jullie het nog even voor jullie zelf?
cd: wat vervelend dat ukkie ook nog ziek wordt op zo'n eerste dag.

het is ook voor ons weer een verrassing. Regelmatig wat spijt van die keuze want de namen zijn we nog niet uit....op hyves mogen tips gegeven worden hoor dames Het is trouwens wel een onwijze druktemaker in mijnbuik. nog erger dan Pruttel en die was al zo druk dat in het zh gezegd werd dat ze zich naar buiten heeft geschopt.

net trouwens een afspraak gemaakt voor zwanger en fit onder fysio begeleiding en ook krukken opgehaald (voor eenb ruiloft binnenkort)

en ik ben benieuwd of je "andere dingen" positief gaan uit pakken.
Blondiez ook hier nog een welkom terug en gefeliciteerd met je knappe ventje!

Sanloes wat gaat het snel zeg!!! Wel ontzettend vervelend dat je weer zo veel last hebt.

CD dat is geen fijne start zo. Huilende kinderen en dan ook nog een ziek ukkie. Beterschap met haar.

Gaudie ook een dikke knuffel, las het op hyves.

Is Miss eigenlijk nog niet terug? Ik vind het ook zo vreemd dat wij helemaal niks van haar vernomen hebben, terwijl ze toch een I Pad (of zoiets, heb er de balle verstand van) had gehad?

Ze zij nog dat ze af en toe wel eens iets van zich zou laten horen.... niks voor haar.
Blondie, van harte met zoon en fijne dag. Hier helaas heel ander weer dan afgelopen dagen

Sanloes, wat vervelend van die bekkenklachten, dan duurt zwangerschap nog lang

CD, Hansje vindt glijbaan ook super maar niet als er zo'n toestand van wordt gemaakt. Hij lijkt wat dat betreft op allebei zijn ouders.

Samzoen, ik vroeg me ook al af of Miss niet af en toe meespiekt
Vergeet ik nog: hopelijk met ukkie al wat beter, CD?
quote:sebastassaunacanzone schreef op 02 augustus 2011 @ 23:48:

(Blog, Vissen zijn hartstikke leuk. Ik ben van de veertiende maart!)

Ook ik ben een vis, dus inderdaad.... ze zijn geweldig!!!! En ze passen volgens mij erg goed bij kreeften. Allebei gevoelig, zachtaardig..

Sanloes: wat vervelend zeg, die bekkenklachten. Dan duurt de zwangerschap nog lang.
quote:Carpe.Diem schreef op 03 augustus 2011 @ 09:42:

O Blog, wat zielig voor Blogster dat ze niet naar het kdv wil. Hoe gaat het later op de dag dan? Is ze wel lekker aan het spelen als je haar weer komt ophalen? En wat zeggen de leidsters ervan? Uk huilde de laatste tijd helemaal niet meer als we haar wegbrachten, maar sinds gisteren weer wel.

Leidsters zeggen dat ze na 5 min weer stil is en lekker gaat spelen en plezier maakt. Dus ze zal het afscheid wel lastig vinden ofzo. Als ik haar ophaal is ze altijd wel lekker bezig. Maar ook altijd erg blij om me te zien en ze stopt dan direct met hetgeen ze mee bezig is en wil direct naar huis! (en ik denk dan: zo leuk vond ze het dus niet.... of willen eigenlijk alle kinderen graag naar huis?)

Blondie: gefeliciteerd! Wat hebben jullie getrakteerd?
Ach, op je eerste werkdag een ziek klein meisje. Hoe gaat het nu met haar?

Blog, hier is N ook blij om me te zien als ik haar op haal maar gaat vervolgens wel door met waar ze mee bezig was.

Lastig he?

Blondie, ook hier nog een keer van harte gefeliciteerd! Voelt hij zich echt jarig?

Wat een verschil met het weer van gister he, bah!
Hier is het nog steeds droog, hoor! We hebben net heerlijk geluncht in de tuin!
Hier ook altijd een heel blij kind als ik hem weer ophaal op het KDV. Bij opa en oma daarintegen..... Krijg hem bijna nooit normaal mee. Wil nooit weg daar.
Spannend dat jullie het nog niet weten, Sanloes. Ik kon het de 2e keer niet. Ik moest het weten. Ook voor de namen, trouwens.

Samzoen, toevallig miste ik Miss ook al. Ik dacht ook dat ze af en toe wel even zou komen buurten. Het zal toch allemaal wel goed gaan?

Blog, dan gaat het met Blogster precies zoals met uk hoor! Ook binnen 5 minuten stil. Lekker de hele dag spelen, ook als wij binnen komen. Maar zodra we in beeld zijn, wordt de speelplek verlaten en wil ze weg.

Met ukkie ging het wel aardig volgens manlief. Ze slaapt veel, maar drinkt erg weinig. Net moest ze opeens heel hard huilen en wist hij niet wat er was. Maar in bed sliep ze vrij snel weer. Zo zielig als je niet weet wat er is. Zeker omdat zij haast nooit huilt.
Blog hier ook 2 dochters die super blij zijn als ik ze op kom halen hoor en echt niet verder gaan spelen haha. Ik denk dat het verschil zit in exclusieve aandacht. Bij opa en oma en natuurlijk van papa en mama krijgen ze veel exclusieve aandacht en dat is natuuuuuurlijk altijd leuker en fijner dan moeten delen. Ik maak me echter geen zorgen dat het een teken zou zijn dat ze het niet fijn hebben.

Gaudi: dikke knuffel, ik duim voor je.
Nou, hier toch een ander kdv verhaal. Het wegbrengen gaat een beetje wisselend, maar meestal goed. Soms beetje huilen en aanhankelijk maar soms werkt/zwaait hij ons ook de deur uit. Vooral als zijn hartsvriendinnetje er is (die helaas nog wel op babygroep zit maar in centrale hal mag meespelen). Bij het ophalen is hij heel blij, maar hij rent niet naar zijn jas toe ofzo. Hij wil altijd eerst nog laten zien waarmee hij bezig is en wil meestal ook nog even blijven. Laatst zelfs drama gehad om hem mee te krijgen naar huis, hij had zo'n lol met andere kindjes in de hoek met grote kussens om op te springen. Ik heb 3 kwartier zitten toekijken en uiteindelijk een krijsend kind mee genomen... Nou ja, beter zo dan andersom natuurlijk. Hij zou het volgens mij echt prima vinden om er vijf dagen heen te gaan (maar ik niet)
fijn dat het met ukkie beter gaan, toch zielig van die hele kleintjes.
Dank voor al jullie lieve reacties. We hebben gister niet zo'n goed nieuws gekregen, update heb ik op hyves gezeten. Ik weet nu wel zeker dat ik er zaterdag niet bij ben, wil jullie heel veel plezier wensen en hopelijk kan ik volgende keer wel aansluiten.
Hallo lieve dames, even snel een update. Internet in de tent was toch nie helemaal jofel, dus daarom niet eerder.

Hebben heerlijke vakantie. Eerste week wel wat regendagen gehad, maar ik was de enige die dat minder vond. Daarna mooi wee gehad, twee weken op camping geweest. Daarna paar dagen in een chambre d'hotes in de Loire en nu tot zondag in een prachtig chateau in de Bourgogne. We kunnen straks aanschuiven aan de maaltijd en het ruikt al heerlijk. Prima vakantie al met al en het is nog niet voorbij.

Heb nogs niks bijgelezen, komt later wellicht nog wel. Kus!
Blij om even wat van je te lezen, Miss. En wat heerlijk klinkt jullie vakantie (op de regendagen na). Geniet nog maar even lekker.

Gaudi, nogmaals heel veel sterkte.
Blij je te lezen Miss! Fijne vakantie verder.

Gaudi
Klinkt goed Miss! Geniet nog maar lekker van je gezinnetje, met hopelijk nog een paar dagen mooi weer! Gaat het met jou en vriend weer wat beter allemaal nu jullie weer even tot rust komen en de tijd voor elkaar hebben?

Gaudi, sterkte met de spannende dagen in het vooruitzicht! Hou ons op de hoogte, we denken aan je!

CD, hoe ging het werken gisteren en vandaag? Hopelijk weer wat beter. Ukkie weer opgeknapt? Nog een dagje en dan heb je lekker je eerste weekend!

Vanavond hotline met mijn ouders. Dochterlief is daar sinds gisterochtend aan het logeren, gewoon voor de leuk. Allemaal leuke dingen met opa en oma gedaan (roofvogelshow, 'uit eten' bij Ikea, Smurfenfilm, op opa's werk geweest, etcetera. Groot feest dus. Alleen nu is ze opeens hardstikke beroerd geworden vanavond vanaf het eten. Gillen van de oorpijn, spugen en heel veel huilen. We wilden haar al op gaan halen, maar dat wilde ze ook pertinent niet. Maar tegelijk wil ze wel erg graag naar mama toe. Besloten toch maar niet te gaan, mijn ouders kunnen ook prima voor haar zorgen en vrees dat als ik nu ga, dat ze dan vaker wil dat ik daar ook ga slapen als er een scheet dwarszit zeg maar. Bovendien moet ik morgen gewoon weer werken en mijn moeder niet. En het is natuurlijk ook niet naast de deur. Manlief gaat dus morgenochtend die kant op en ziet dan wel hoe het gaat. Zal wel ooronsteking zijn (zij ook al!!! wat is dat met die kinderen van ons!) dus morgen vast nog een bezoekje aan de huisarts. Zo sneu voor mijn meisje, en wat wil ik haar graag zelf troosten.
Miss, leuk om van je te horen. Ook benieuwd hoe het feest is geweest.

Balpen, wat sneu van je dochter. Altijd dilemma wat je dan moet doen, maar dit lijkt me dan toch de beste oplossing ook met het oog op de langere termijn.

Vandaag de eerste echte fles gegeven... Ik schoof het maar voor me uit, maar er is ook een last van me afgevallen vanwege het idee dat ik niet meer hoef te kolven. Heb er van die paar keer echt een hekel aan gekregen. Dus nu de eerste avondvoeding door fles vervangen en dan zien we wel weer verder. En.... ze slaapt voor tweede avond op rij voor 21 uur, echt een record! Onze slaaptraining begint hopelijk zijn vruchten af te werpen, heb vanavond maar tien minuutjes bij haar gezeten.

Verder minder nieuws over onze kat, maar daarover heb ik op hyves al geschreven.
O ja, Balpen ,had huisarts nog gebeld over die neuspray maar ze dacht dat het bij mij niet zou helpen Soweiso was ze volgens mij niet zo van de BV maffia, ze gaf vooral tips hoe ik kon afbouwen, maar daar belde ik niet voor...
Rustig dagje geweest hier!

Net pas thuis na werk en verjaardag. Dochterlief gelukkig weer redelijk opgeknapt, ze heeft vandaag wel een leuke dag gehad gelukkig. Alleen nu huilt ze in bed omdat ze oma zo mist.... troela!
Meiden, ik kom op de een of andere manier niet op hyves... vandaag niet meer gekeken, zijn de plannen hetzelfde gebleven? Anders staat mijn mobiele nummer ergens voor de afspraak van morgen, hoor ik dan iets van jullie als er iets veranderd is? Zo niet, dan zien jullie me morgenochtend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven