Dilemma
zaterdag 18 juli 2009 om 17:26
Buurvrouw kan trouwens ook niet op 2 plaatsen tegelijkertijd zijn. Gaat er een bij haar huilen en die van jou ook, wat dan? En wat als ze net even naar boven of buiten is, neemt ze de babyfoon dan mee? Is het geen optie dat je kind daar slaapt en dat je hem 's avonds in zijn slaapzakje meeneemt naar zijn of haar eigen bed?
zaterdag 18 juli 2009 om 17:34
Wij doen het hier ook. Als ik naar mijn werk ben dan legt de buuf dochter op bed en ik kom ong. anderhalf uur nadien thuis van mijn werk.
Is bij ons wel de directe buuf dus gewoon het huis ernaast.
6 woningen ertussen is wel veel, vind ik. Maar idd ook afhankelijk van hoe oud/ jong je kinderen zijn.
Wat betreft het brandgevaar, net als niknaam heb ik daar ook aan gedacht: hier hangen overal (letterlijk in elke kamer) rookmelders en zet altijd alle apparaten helemaal uit, zodat die in ieder geval geen kortsluiting kunnen veroorzaken. Wij doen het nu een paar maanden zo en het gaat prima.
Grote voordeel vind ik dat ik dochter niet ergens 's avonds moet ophalen ( wat inhoudt wakker maken) naar huis lopen en dan in haar eigen bed leggen, anderhalf uur na haar bedtijd.
Dochter is trouwens 17 maanden.
Is bij ons wel de directe buuf dus gewoon het huis ernaast.
6 woningen ertussen is wel veel, vind ik. Maar idd ook afhankelijk van hoe oud/ jong je kinderen zijn.
Wat betreft het brandgevaar, net als niknaam heb ik daar ook aan gedacht: hier hangen overal (letterlijk in elke kamer) rookmelders en zet altijd alle apparaten helemaal uit, zodat die in ieder geval geen kortsluiting kunnen veroorzaken. Wij doen het nu een paar maanden zo en het gaat prima.
Grote voordeel vind ik dat ik dochter niet ergens 's avonds moet ophalen ( wat inhoudt wakker maken) naar huis lopen en dan in haar eigen bed leggen, anderhalf uur na haar bedtijd.
Dochter is trouwens 17 maanden.
zaterdag 18 juli 2009 om 17:45
Overal rook en koolmonoxide melders, echt overal! Maar ik geloof niet dat ik het zou doen, ik zou namelijk geen lampen laten branden en wat als buuf door de melder inbrekers hoort, gaat ze dan naar binnen? nou ik zou dat doodeng vinden als buuf zijnde. Is er geen oppasmeisje in de buurt, een student ofzo, die een vaste avond kan oppassen? of je kind bij buurvrouw laten slapen en jij haar dan de volgende ochtend vroeg ophalen, heb jij wel een kort nachtje, maar ja, dat is dan niet anders.
zaterdag 18 juli 2009 om 17:54
zaterdag 18 juli 2009 om 19:06
nee,ik zou het ook niet doen.
zoek een betrouwbare oppas.
er zijn tegenwoordig toch genoeg inatanties waar je terecht kunt voor een oppas?
of anders een nichtje,neefje,buurmeisje die een zakcentje bij willen verdienen.
of een goeie vriendin?
zoek een betrouwbare oppas.
er zijn tegenwoordig toch genoeg inatanties waar je terecht kunt voor een oppas?
of anders een nichtje,neefje,buurmeisje die een zakcentje bij willen verdienen.
of een goeie vriendin?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 18 juli 2009 om 20:07
mijn ' buurvrouw' woont 100 meter verderop en de babyfoon doet het prima.
bij elk zuchtje gaat ze kijken, want zo gevoelig is de babyfoon, en mijn kind ligt heerlijk te slapen als ik thuis kom.
nog nooit inbrekers gehad en mochten ze ooit komen dan kan dat natuurlijk ook gebeuren als ik thuis ben,en dan kan er ook ik-weet-niet-wat met mij en mijn kind gebeuren.
mijn dochter is overigens 10 maand.
bij elk zuchtje gaat ze kijken, want zo gevoelig is de babyfoon, en mijn kind ligt heerlijk te slapen als ik thuis kom.
nog nooit inbrekers gehad en mochten ze ooit komen dan kan dat natuurlijk ook gebeuren als ik thuis ben,en dan kan er ook ik-weet-niet-wat met mij en mijn kind gebeuren.
mijn dochter is overigens 10 maand.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:20
-a-, natuurlijk kan er ook ingebroken worden als jij thuis bent, maar wat ik bedoel is dat er op de avonden dat baby alleen thuis is, er waarschijnlijk geen lampen branden, althans dat zou ik niet doen vanwege brandgevaar. Dus dan is er weer meer kans op inbraak. Het is allemaal kleine kans hoor, net als brand en stroomstoring, maar ik zou me te veel zorgen maken en het niet doen. En bovendien, bij brand, 100 meter verderop is toch zeker een paar tientallen seconden op zijn snelst, dat is bij een fik echt al veel verloren tijd.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:26
arwen dat ben ik wel weer met je eens. Maar hoe groot is die kans? Ik vind dat je je kind boven alles moet stellen. Maar als dat voor TO betekend dat zij daardoor niet kan studeren vind ik dat ook heel wat.
Wel vind ik 20.00 uur aan de vroege kant. Mijn dochter is dan vaak nog in een ' lichte' slaap en kan nog wel eens roepen.
Wel vind ik 20.00 uur aan de vroege kant. Mijn dochter is dan vaak nog in een ' lichte' slaap en kan nog wel eens roepen.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:53
die kans is natuurlijk niet zo heel groot, en snap ook de noodzaak om te studeren, maar er moeten toch andere oplossingen zijn? oppas, toch uit logeren, ik weet het niet, maar ik zou dit te eng vinden. Zeker omdat het structureel is. Een keer een avondje zou ik misschien nog wel doen, alhoewel dat ook krom is, want dan kan er ook wat gebeuren, maar elke week een avond, nee. En dan zeker niet met 6 huizen ertussen, voor mij zou dat niet goed voelen.