Discreet voeden, hoe doe je dat?

26-05-2012 10:36 45 berichten
Sinds een maand moeder van een prachtig mannetje, die ik borstvoeding geef. Nu wil ik er wat meer op uit, maar dan moet de kleine man natuurlijk ook eten. Hoe doe je dat nou een beetje discreet, zodat niet iedereen om me heen zich ongemakkelijk voelt. Zelf maakt het me niet uit om gewoon te voeden, maar wil ook wel een beetje rekening houden met mijn omgeving. Ik heb al bedacht om een doek of een sjaaltje of zo te gebruiken, maar hoe drapeer je dat dan zodat het niet wegglijd en netjes alles bedekt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgens mij ook. Maar ik moet dan eerder aan iets sexueels denken dan aan borstvoeden.

Zoiets als het verschil tussen de woorden 'borsten' en 'tieten'. Maar misschien zegt dat meer iets over mij ;-]
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Hooters is een seksueel getint woord. Daarom is de naam van zo'n hulpmiddel wel passend, want dat is precies de reden waarom de memmen verstopt moeten worden :)
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Oja zo had ik het nog niet bekeken ;-]



Maar TO ik zou ook geen ernorme doeken doen hoor. Lijkt me bovendien ook warm nu. Gewoon discreet een 'hooter' eruit halen en een hydrofiel ofzo gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
norahdubois schreef op 26 mei 2012 @ 12:21:

Er heeft iemand ooit eens naar me gelachen en goed naar mijn kind getuurd terwijl ze aan de borst lag. Ze zei toen ' wat ligt dat kindje heerlijk te slapen' . Maar ze sliep helemaal niet, ze was aan de borst aan het drinken. Had ze helemaal niet gezien, terwijl ze er letterlijk boven hing. :)
hier ook, mijn zwager aaide dochter zelfs over haar hoofdje zonder te merken dat ze dronk ;-)) (Nou is hij niet erg oplettend hoor, en helemaal niet bekend met baby's en alles er omheen, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Tsja.. Het hangt ook altijd nog af van je kind hoe discreet het kan volgens mij. Nou ben ik nog niet bepaald ervaren openbaar voedster met mijn bijna 6 maanden oud schaapje. Maar meneer houdt ervan om druk te zijn tijdens het drinken. Hij zwaait en grijpt naar alles wat in de buurt zit. Met doeken werken geeft dus bijna een soort cirque du soleil act, zonder doeken maar met t-shirt/hemd/vest (zoals velen tipten) is nog de meest verstandige optie maar regelmatig worden kledingstukken alle kanten behalve de goede opgeschoven.



Nou ben ik het heel erg eens met twintip, het hoort er gewoon bij. Dus meestal laat ik schaapje maar gewoon zijn ding doen en kruip ik in een hoekje. Als er dan nog iemand iets ziet wat ie niet wil zien, dan is het aan hem/haar om zich weg te draaien denk ik maar! Het klinkt zo makkelijk, en naarmate ik het meer doe wordt het ook steeds makkelijker om er dus gewoon relaxed onder te blijven :)
Dank jullie wel!



Als het aan mij ligt geef ik gewoon de borst zonder allerlei fratsen, maar ja toen ik dat vorige week bij mijn schoonvader deed liep hij gelijk weg en om nou elke keer weer daar in mijn eentje te zitten... Inderdaad meer zijn probleem dan het mijne, maar toch wil ik er dan een beetje rekening mee houden. Ben dus eens gaan googlen en kwam de feedi van kipkep tegen dat vond ik nog wel handig, zo'n lap met een gat dus naar de stoffenwinkel gesjeesd, lappie stof gehaald, aan oma overhandigt en die is er nu een doek van aan het maken.

Vind trouwens het andere 'functionele'van de feedi wel heel erg over de top, dat men nu al niet meer de fles kan vasthouden als je je kind op schoot eten geeft....



Verder heb ik inderdaad wel veel voedingsshirts (of die ervoor door kunnen gaan) maar vind vooral het aanleggen/afkoppelen (en dan de boel weer netjes recht trekken) lastig. Ik ga nu gewoon kijken of de gemaakte doek wat is en anders jammer hoor dan zien ze maar wat....



@sunemom: Thanx, hoe ist bij jullie?
Het gaat z'n gangetje. Kinderen genieten erg van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat ik in het openbaar voedde, was mijn vader erbij. Hij was echt geschokt. Nu, bijna15 maanden later, durft hij mezelfs mijn drinken te brengen als kind drinkt. Ergo, je omgeving went er vanzelf aan als je niet te moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
Maar liep je schoonvader wel weg omdat hij het ongemakkelijk vond of omdat hij jóu geen ongemakkelijk gevoel wilde geven?
Alle reacties Link kopieren
Iami, ik heb de feedi van kipkep, een blauwe, en je mag hem hebben tegen verzendkosten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vandaag op een terrasje en moest aan dit topic denken. Ik had namelijk helemaal niet gemerkt dat een moeder naast mij zat te voeden. Het viel me pas op toen ze de baby afkoppelde om van kant te wisselen en hij ondertussen enthousiast in haar arm hapte. Door die bekende "armhap" keek ik nog eens goed en inderdaad, er werd gevoed.



Ik geef al 2 jaar bv, maar ik had het niet gezien. Maar had ze een hele voedingverstopstoestand gebruikt had zelfs mijn oudere mannelijke collega nog doorgehad dat er iets aan de hand was. Er is dus een verschil tussen discreet/onopvallend en geen huid te zien maar zeer opvallend.



Maar tot je je zelfverzekerd en rustig voelt lijkt het me een fijne oplossing.
@ fyrin: Het is dus niets, die feedi, dat je hem kwijt wil? ;-) Of ben je zo ervaren dat je hem niet meer odig hebt? Feedi is nagemaakt door m'n moeder, kon hem gisteren al komen bekijken voor ie de finishing touch kreeg, maar geen zin/fut meer om er heen te gaan. Hoe ist, kleine man nog steeds binnen??



Ow en schoonvader liep weg omdat hij zich ongemakkelijk voelde (manlief had het al voorspeld). Zit daar gewoon niet zo in de fam. Schoonzusje (die zelf bijna jaar gevoed heef), had ook al gevraagd aan man hoe ik dat deed met voeden toen ik jarig was, dus man: gewoon tiet eruit en drinken maar..Nou dat wilde ze wel eens zien... :-S

T is dus meer dat ik me bij hen ongemakkelijk voel omdat ze er zo moeilijk over doen, verder eigenlijk helemaal niet (nou ja meer dat ik andere mensen geen ongemakkelijk gevoel wil geven, maar daar moet ik wellicht maar eens overheen stappen.. ;-))
Alle reacties Link kopieren
Echt, dat went hoor! Ik had dat gevoel in het begin ook. Later kon het me echt geen lor meer schelen! Wat belangrijk is is dat je man er makkelijk over doet. Wat mij verder geholpen heeft is naar bijeenkomsten van de LLL te gaan. Niet om het voeden zelf, maar om het gevoel te krijgen dat je niet de enige bent die borstvoeding geeft en dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ook het borstvoedingsforum vond ik fijn.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Iami, ik vond de kip kep niet praktisch, ik gebruikte meestal gewoon een hydrfiel ofzo om iets te camoufleren, als ik dat al deed. Ben een ontzettende naturist wat voeden betreft, haha, ik voed in de tram, op terras, echt overal.
dubiootje schreef op 27 mei 2012 @ 07:05:

Echt, dat went hoor! Ik had dat gevoel in het begin ook. Later kon het me echt geen lor meer schelen! Wat belangrijk is is dat je man er makkelijk over doet. Wat mij verder geholpen heeft is naar bijeenkomsten van de LLL te gaan. Niet om het voeden zelf, maar om het gevoel te krijgen dat je niet de enige vent die borstvoeding geeft en dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ook het borstvoedingsforum vond ik fijn.
X-D
Wat is die feedi een monsterlijk groot geval. Als je aandacht wilt trekken, dan lukt dat gegarandeerd daarmee.



Nee, niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! EAUSM-waardig, zeg ik!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ooit een sjaal/sjerp gemaakt met een dubbel stuk, overlappend dus. Je naait de uiteinden zo op de stof dat je op je rug een enkel stuk stof hebt, en aan de voorkant een dubbele laag. Bij het voeden doe je dat ding om als een sjerp, dus over 1 schouder. Je kunt dan een baan boven, en een onder je borst trekken en zo de boel wat verstoppen.



Ik heb het weinig gebruikt, je word er vanzelf handig in, en het kan je ook gewoon minder schelen. Maar toen ik de eerste keer in het openbaar voedde met een wat minder handig shirtje aan, was ik wel blij met wat extra zekerheid.
Ik kende wel de udder cover, en dacht dat dat echt de slechtst gekozen naam ooit was, maar de hooter hider komt toch ook wel erg in de buurt...



TO, als je heel discreet voedt, denk je dat je schoonvader dan wel gewoon blijft zitten, of gaat het hem meer om het idee?

Zo'n doek eroverheen tijdens het aanhappen lijkt me niet handig: dat is nou net het moment dat je ook zelf een beetje wilt kunnen zien wat je doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven