Dochter (3 maanden) slaapt overdag alleen op ons

01-09-2017 09:57 189 berichten
Onze dochter (14 weken) slaapt overdag alleen in onze armen of in de draagzak. S'nachts slaapt ze zonder problemen in haar wieg bij ons op de kamer. Na de nachtvoeding(en) valt ze soms meteen in slaap, soms zing ik een paar minuten voor haar met mijn hand op haar buik.

Het breekt me op. Ik ben de hele dag met niets anders bezig dan het slapen van dochter. Het komt ook nog eens heel precies wanneer we haar laten slapen: zijn we iets te laat dan is het voor haar moeilijk om in slaap te vallen. 75 minuten wakker en dan weer slapen werkt. Dit is gewoonweg niet haalbaar om dagelijks te doen. Ik word wel eens gebeld, of moet wel eens naar de winkel, de hond moet eruit. We willen (en doen we ook) wel eens op bezoek bij vrienden en familie. Dan gaan we over die 75 minuten heen en dan is het - kort gezegd - een drama.
Ze verzet zich dan met haar hele lichaam (en sterk dat zo'n klein lijfje dan al is!) en zet het op een krijsen. We blijven haar vasthouden en dan geeft ze zich op een gegeven moment over (duurt soms lang). Dit kost veel energie, zowel voor haar als voor ons.

Slapend wegleggen werkt niet: zodra haar billen de box/kinderwagen/bed raken is ze wakker. Tot een week of drie geleden sliep ze in de kinderwagen (als er mee gereden/bewogen werd) maar dat is verleden tijd.
Ze valt alleen in slaap bij beweging. Dat betekent in de draagzak blijven lopen (gaan zitten is eigenlijk niet mogelijk) en in onze armen wiegen we haar.

We blijven de wieg overdag met regelmaat proberen. Dochter wordt rusteloos, draait en kronkelt met haar hele lijf en gaat op een gegeven moment huilen. Dit huilen gaat over in hysterisch krijsen. Ik heb er geen problemen mee als een baby wat gejengel nodig heeft om in slaap te vallen maar dochter krijst zich compleet overstuur. Dat is voor ons geen optie.
We zijn ontzettend blij dat ze s'nachts wel 'zelfstandig' slaapt maar overdag breekt het op, vooral in combinatie met de militaire precisie waarmee het gepaard moet gaan omdat we anders met een dochter zitten die compleet van de rel is. Als we met haar op pad gaan slaapt ze niet (soms wel kort in de draagzak) wat als gevolg heeft dat ze doodop is als we thuis zijn en het krijsen van oververmoeidheid is.

Wat hebben we verder geprobeerd (en blijven we proberen met regelmaat):
- Overdag in haar wiegje, wij er naast, haar al dan niet vasthoudend en/of zingend
- Puckababy slaapzak
- Achtergrondgeluiden zoals stofzuiger
- Aan de borst in slaap laten vallen. Dit lukt heel soms. Ik las tijdens mij zwangerschap dat de borst een ideaal troostmiddel is. Nou, niet voor mijn baby. Zij wil alleen borst als ze honger heeft. Als ik de borst aanbied als ze boos/moe/overstuur is wordt ze nog kwader.

Wat wil ik met dit topic......ervaringen van andere moeders? Hart onder de riem? Ik heb in mijn omgeving alleen vriendinnen met perfecte slaapbaby's en die komen dan aanzetten met laten huilen. En ja, ook dát hebben we geprobeerd maar dochter krijst zich overstuur en dat is voor ons gewoonweg geen optie.
En wie weet (wishful thinking) de gouden tip.....ik ben er van overtuigd dat ze op een dag wel in haar bed slaapt maar het zou zooooo fijn zijn als we haar weg kunnen leggen als ze slaapt. Al is het maar 1 slaapje per dag. We hebben er geen enkel probleem mee om haar in onze armen in slaap te laten vallen en ze hoeft ook echt niet boven in haar bed, beneden in de kinderwagen of box is prima.
Wat fijn dat het goed gaat op het kdv, Smolla! Ik kan me voorstellen dat dat een pak van je hart is :) Nou geeft het natuurlijk absoluut geen garantie naar jullie toe, maar toen onze dochter eenmaal begon met in bed slapen 's avonds is dat ook nooit meer veranderd. Sterker nog, ze wil niet eens meer slapen in onze armen 's avonds. Hopelijk blijft dit voor jullie ook zo!
Hoe bevalt het verder om weer aan het werk te zijn en niet meer de hele dag te moederen?

Yaqui, grappig. Ik heb wel borstvoedingsverlof gekregen en doe volgens mij ook niet zulk heel risicovol werk ;-D Jammer dat het bij jou niet ging, maar dan heb je inderdaad ouderschapsverlof! Lekker gebruik van maken. Laat je verder niet gek maken door Kind en Gezin, die zullen bij je volgende afspraak wel beginnen over het droppen van de nachtvoeding (hier tenminste, niet alleen bij mij maar bij al mijn vriendinnen rond 6 maanden) Doe gewoon waar jij je goed bij voelt! Je verwent je dochter niet, je geeft haar een veilige basis. Dat verwennen komt straks, je merkt het echt wel zodra ze de basis van het manipuleren doorkrijgen (hier begint het nu zo'n beetje) Geniet er nog even van dat je dochter zo aanhankelijk is, ook dat gaat straks vanzelf over! Dan kijk je soms met weemoed terug op deze tijd als ze haar armpjes uitstrekt naar papa en van jou plots niets meer wil weten zodra papa thuis is.

Zomer, fijn dat jullie dochter zich beter voelt met de pepti! Toen ik koemelkvrij ging eten zei de kinderarts dat het tot 4 weken kon duren voordat dochter klachtenvrij zou zijn. Geef het nog even tijd, zolang ze zich beter lijkt te voelen en haar buikje niet zo gespannen is gaat het vast de goede kant op!

Hier gaat het inderdaad beter sinds dochter op onze kamer slaapt, ze vraagt wel vaak om haar speen maar ze vindt het verder helemaal prima om in haar eigen bed te blijven. De nacht van zaterdag op zondag was ongekend, 5 hele uren mocht ik achter elkaar slapen! Heerlijk! Nu is het niet meer zo, maar we hebben het toch al 2 nachten gered zonder nachtvoeding. Wel de voeding van 23/00 en dan pas weer om 6/7. De dutjes overdag zijn erg kort, ongeveer een half uur per dutje. Ik hoop dat het met de sprong van het moment te maken heeft en dat het volgende week of de week erna weer beter gaat, dochter is nu echt niet uitgeslapen als ze uit bed komt.

De buren, tsja. Die hebben dus onlangs hun badkamer verbouwd en de leidingen opnieuw aangelegd en "een klein stukje" van de isolatie verwijderd. Yep... een klein stukje. Ik ben blij dat wij over een paar weken verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle pagina's met reacties gelezen dus misschien is t al gezegd maar leg haar eens op haar buik overdag als je zicht op haar hebt. Mijn dochter sliep dan heerlijk. Op jou slapen ze ook vaak op hun buikje
where ever you go, go with your heart
Hello ladies!

Hoe is het bij jullie? Gaan de avonden nog steeds zo fijn Smolla? En overdag en op het kdv?
Bij jou komt bijna de verhuizing er aan Cathelyne, of niet? Ben je er klaar voor?

Bij ons gaat het redelijk. Ons ritme is nog ongewijzigd en de kleine meid lijkt over het geheel het iets beter te doen op de Pepti voeding.
Vanmiddag is het consult met Stephanie Lampe....ben super benieuwd!!
Overdag hebben we qua slaapplek nog niets nieuws geprobeerd, omdat we het consult even afwachten.
Deze week heb ik wel een *bleghhh*😏 week. Ik ben niet fit, beetje een after-borstvoedingsdip en zeer heftig ongesteld.... ik hoop dat die dip niet te lang duurt! 😞🙄😱
Even snel want ik ben ziek: het gaat hier heel goed! We leggen haar s'avonds rond 19:00 op bed en dan slaapt ze tot 06/07 met twee voedingen (rond 10/11) en rond 03/04).
Ennnnn sinds deze week doet ze overdag al haar slaapjes in bed.
Ik ben zo blij dat ik al die tijd op mijn gevoel ben blijven vertrouwen, namelijk dat het vanzelf een keer goed komt. Dat is dus ook zo want we hebben niets bijzonders gedaan om haar in bed te laten slapen.
We blijven bij haar totdat ze slaapt, houden haar armen vast, zingen en wiebelen wat en ook dat zal vanzelf een keer over gaan.
Op het kdv gaat het ontzettend goed, ze slaapt daar in de wagen op de groep en heeft het naar haar zin.
Ik kan nu na ruim 4 maanden zeggen dat ik het makkelijker vind worden, ik vind dochter ook relaxter, ze lijkt meer te kunnen hebben. De militaire precisie is verleden tijd en dat geeft een stuk meer rust.
Ik ben benieuwd wat het consult jullie brengt zomer! Kom je het laten weten?

Cathelyne, hoe gaat het bij jullie?
Super goed Smolla! Hopelijk gaat het nog steeds zo ontzettend goed!

Of het nu komt doordat dochter opeens een ontwikkelingssprong van heb ik jou daar heeft doorgemaakt, bij ons op de kamer slaapt of omdat ik veel rustiger ben en niet meer vergelijk met andere baby's door mijn tijdgebrek om op de viva te komen weet ik niet, maar ze slaapt deze hele week al van 20 tot 6 ZONDER voeding tussendoor!!!!! Heerlijk!!! En alle slaapjes in bed zijn gewoon een slaapliedje zingen, wakker in bed leggen, knuffeltje geven en weggaan. Binnen 5 minuten slaapt ze thuis. In vreemde huizen gaat er wel nog gebrul aan vooraf maar ze slaapt uiteindelijk wel. We kunnen dus weer voor langere tijd de deur uit, man en ik voelen ons opeens weer echte deelnemers aan de maatschappij :biggrin: Ik durf het bijna niet te zeggen maar, ik denk dat we erdoor zijn.
Haha! Ik had in dit topic zo'n grote mond gehad over dat de jongste wel zo goed slaapt... Maar het is sinds een paar weken over. Dus ik dacht ik kom eens kijken voor wat medeleven van gelijkgestemden... Slapen die van jullie ineens goed! Maar good for you ;) Dat is fijn, zeg! En het gaat ook over natuurlijk.

Ik denk dat het bij de mijnes komt door de eenkenningheids-/verlatingsangstfase waar hij nu in zit. Zodra ik hem in z'n bedje leg (met een langzame buk van 6 minuten) is het meestal, vrijwel altijd, meteen dikke paniek. Gelukkig gaat het 's avonds na een uur of 2 kroelend slapen wel goed! En dan eindigt hij om de nacht ongeveer tussenin... Mijn zoontje van 3 heeft daar ook nog steeds een handje van, dus ik ben blij dat we een paar maanden terug een lekker breed bed hebben gekocht ;-) Het gaat wel weer over! Het gaat wel weer over! (maar ik ben wel móe :"-( )
Cathelyne, wat fijn!!!!! Ik ben heel blij voor jullie :D

Kerenza, hoe oud is je zoon? Balen dat het minder goed gaat. Maar wat je zegt, het is een faaaaase ;-D
Het werkt niet om hem wakker in bed te leggen en er bij te blijven tot hij slaapt?
En hoe doe je een 6 minuten durende buk?? Het klinkt ingewikkeld...

Zomer, hoe was het consult?

Hier gaat het nog steeds erg goed. Momenteel zitten we op 1 nachtvoeding, ook heel fijn!
9 maanden... Haha, ik bedoelde ik doe zó voorzichtig met hem in bed leggen dat ik er heel lang over doe om te bukken en weer omhoog te komen. En nee, het is meteen dikke paniek als hij dan z'n ogen open doet! Zo met die armpjes zwaaien en hij kijkt er ook angstig bij, echt zielig.

Jullie lekker volhouden, hoor! ;)
Kerenza, ik herken het wel, overeind komen uit een buk die zo lang duurt. Het is zwaar... Voor je rug en voor je energiepeil :hug: Vervelend dat het nu toch opeens zoveel slechter gaat. Maar het is een faaaassseeee

Smolla, gaat het bij jullie nog steeds zo goed? Ik hoop het voor je!

Ik had beter niet zo positief kunnen zijn. De nacht nadat ik dat getypt had heb ik ieder HALF UUR mijn dochter haar speentje terug mogen geven... Sindsdien is het wel weer iets beter, maar we zitten weer met onze middernacht voeding. Rond 4 uur wordt ze nu ook weer wakker maar als ik haar dan aanleg bijt ze me. Ja, heus, bijten. Met haar tanden. Die ze sinds 5 dagen heeft. En het ergste is nog dat ze schaterlacht als ik auw roep en haar van de borst haal :facepalm: Kleine sadist dat het is.

Maar verder is ze wel heel lief en vrolijk en lacht ze de hele dag. Ze gaat ook nog steeds slapen als ik haar na haar liedje wakker in bed leg en gisteren is ze zelfs gaan slapen nadat ik haar voor straf zonder liedje in bed gelegd had (ze had het verdiend hoor, ze had me zo hard gebeten dat ik een wondje aan mijn tepel heb). Maar ze draaide zich op haar zij, pakte zelf (!) haar tut, zuchtte diep en viel in slaap. Ze was wel snipverkouden vorige week, ik ben bang dat ze daarom zo goed sliep. Maar ik geef niet op, op een dag zal ze doorslapen. We hebben in ieder geval onze vorige week gehad en daarvan genoten (en veel slaap ingehaald)

Maar eerlijk is eerlijk, hoe vrolijk ze ook is... Ik ben kapot. Midden in een verhuizing zitten, door omstandigheden meer werken dan normaal, manlief die weinig thuis is en dan ook nog eens een dochter die op een goede dag 2 uur slaapt in totaal en op een slechte dag 1. Één uur slaap. Ze is geen baby die weinig slaap nodig heeft want ze wordt bloedchagrijnig van zo weinig slaap. Maar goed, ik bleef weg van het forum om te voorkomen dat ik hier teveel mee bezig zou zijn. Als ik het niet uitschrijf kan ik mijn kop in het zand steken :facepalm:
Oh Cathelyne, hoe vreselijk zwaar! Heel veel sterkte hoor!

Maar ik moest wel even lachen met je verhaal over je bijtende dochter. :biggrin:

Mijn dochter bijt ook af en toe op mijn tepel, maar ze heeft nog geen tanden. En dat doet al vreselijk pijn.
Kerenza, herkenbaar dat angstige en het zwaaien met de armen. Dat had dochter ook telkens de eerste 4 maanden wanneer we haar bed probeerden. Zielig hè.

Catheleyne, kan het te maken hebben met de tandjes dat de nachten beroerd zijn?
Ik snap helemaal dat je kapot bent. Is het einde in zicht van de drukke periode of nog niet? Heb je familie of vrienden die je wat kunnen ontlasten?
Oei oei dat bijten, lijkt me zeer pijnlijk. Dochter heeft sinds een week of 2 de ondertandjes door en wat zijn die puntjes vlijmscherp zeg. Ze heeft me nog niet gebeten *afkloppen* en ik hoop dat dat zo blijft.

Hier inderdaad alle slaapjes nog steeds in bed. Waar ze de eerste 4 maanden veel slaap nodig had Is dat nu veranderd naar zo weinig mogelijk :D Als we op 3 uur in totaal zitten is dat veel. Meestal is het tussen de 2 en 3 uur overdag. En soms net aan twee uur, dat trekt ze niet goed en dan zitten we met een jengelig kind wat niks wil.
Avonds ligt ze er tussen 18 en 19 uur in en dan begint de dag tussen 06 en 07 met 2 a 3 voedingen gedurende haar nacht. Ik vind het nog steeds een ongekende luxe dat we de avonden weer voor onszelf hebben.
Haar slaapjes overdag duren 30 a 45 minuten, een enkele keer slaapt ze 1.5 uur.

De afgelopen twee nachten werd ze om 04 wakker, wilde niet meer slapen en ging uitgebreid poepen, vieze zure tandenpoep. Tussen 05 en 05:30 valt ze dan weer in slaap. Zal ook wel weer een faaaaaase zijn ;-D
Smolla, fijn dat jullie avonden nog steeds van jullie zelf zijn, dat blijft waarschijnlijk ook wel zo nu. Hopelijk slaapt ze snel weer door 's nachts! Ik ben stiekem erg opgelucht dat het hier 9 maanden geduurd heeft voordat de eerste tandjes doorkwamen ;-D Vervelend dat je dochter er zoveel last van heeft met zure poep. Heb je bijtringen? Hier zijn de ouderwetse houten favoriet. Ik denk overigens niet dat dochter daarom slecht slaapt, misschien ook wel maar er is altijd wel wat. We moeten gewoon afwachten en van iedere nacht die ze wel goed slaapt genieten!

Yaqui, ik had het ook geschreven met de bedoeling dat het er een beetje luchtig stond ;-D erom janken heeft ook niet veel zin (hoewel de verleiding soms groot is). Hoe gaat het nu bij jullie?

Morgen nog alleen en dan werkt manlief 2 weken parttime, verlichting in zicht dus! En over 2 weekjes past oma een week op dus dan ben ik buiten de voedingen ook baby-loos. Rustig zal het niet zijn omdat we aan het werk moeten in het nieuwe huis, maar even de zorg uitbesteden zal ook de nodige mentale rust opleveren denk ik.

Ik wil ook niet alleen maar zeuren over mijn dochter, ze is ook echt een vrolijke lieve meid en een zonnetje in mijn leven. Het zou alleen erg prettig zijn als ze iets meer zou slapen :P
Hey meiden!

Hoe is het bij jullie?
Beetje gesetteld al Cathelyne?
En bij jou Smolla, nog steeds de slaapjes in bed? Slaapt ze al wat langer overdag?

Wij hadden even een periode waarin vriendlief 3 weken ziek was (lees: zorg voor de kleine meid voor mijn rekening)
, ik besloot te gaan solliciteren (nieuwe baan per 1-2-18!!!) en we zijn aan slag gegaan met de adviezen nav het consult bij Stephanie Lampe.

Nu, maandje later, kan ik zeggen....Yes!
Ondanks de onrust van doorkomende tandjes....onze dochter slaapt nu overdag in haar bedje 💪👍, zonder dat ze hierbij heeft hoeven huilen 😊😁 en we gebruiken al 1 medicijn minder.
Komende weken nog een paar gewoontes wijzigen en dan hebben we voor ons gevoel, naast de leukste 😜, de makkelijkste baby die er is 😁

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat en of jullie ook allemaal wat jullie draai gevonden hebben. En uiteraard hoe het met jullie ukkies gaat 😊
Hey Zomer! Ik ben blij om te lezen dat alles nu zo super goed gaat bij jullie! De positiviteit straalt van je bericht af :proud: Heerlijk dat het consult bij Stephanie Lampe zoveel inzicht heeft gegeven. Ennuh, gefeliciteerd met je nieuwe baan :cheer2:

Hier gaat het verder goed. Dochter kan inmiddels lopen en dat levert overdag toch veel uren rust op! De wakkere uren omdat ze niets liever doet dan rondjes om de salontafel lopen en mij daar niet bij nodig heeft (ze wordt zelfs boos als ik te dichtbij zit) en daarna slaapt ze als een roos omdat ze moe is, win-win situatie dus :puh:
Alleen die nachten... Ze slaapt van 20-23, dan late avond voeding, dan tot 2 uur en daarna spookt ze tot 5 uur. Daarna slaapt ze nog wel een uurtje of 2, soms zelfs 4, maar echt goed slapen wij dus ook niet. Tis een fase ;-D Het duurt onderhand wel erg lang, maar ik blijf hoop houden dat het een fase is.
Hee dames, leuk om van jullie te horen! Zomer, wil je delen welke adviezen geholpen hebben? Wat een heerlijkheid he, dat ze overdag in bed slaapt.
En gefeliciteerd met je baan!

Cathelyne, oei dat is jammer van het spoken s'nachts. Hoop dat die faaaaase snel voorbij is ;-)
Wat leuk dat ze loopt. Mijn neefje loopt sinds kort en het is zo'n koddig gezicht.
Zijn jullie helemaal gesetteld in de nieuwe woning? En wat rustiger qua werk?

Hier gaat het goed. Ik vind dat we een fantastisch kind hebben :flirting:
Lekker vrolijk, veel aan het kletsen en bewegen en slapen overdag nog steeds in bed. Meestal 45 minuten en soms een uitschieter van 1.5 uur of 2 uur. Dat is vooral lekker voor ons :$ Kun je iets meer doen dan een kop koffie drinken.

We zitten nog steeds op 1 nachtvoeding. Sinds een paar weken zijn we gestart met vast voedsel en wat is het fantastisch om haar te zien eten. We geven stukken a la Rapley/kleintjes, ik vind het ideaal. Soms denken we dat er bijna niets in gaat maar de luiers laten iets anders zien.
Hoe gaat het intussen met jullie?

Smolla, nog steeds goede nachten?

Cathelyne, zalig dat je overdag wat meer rust hebt! Hoe oud is je dochter?
Maar wat een hel qua nachten...Werk je ondertussen?

Zomer: proficiat met je nieuwe job!

Ik zit nog altijd thuis tot begin februari (overblijvend verlof 2016 kunnen plakken aan ouderschapsverlof van vier maanden).

Het is echt genieten met de kleine meid. Maaaaar die nachten... Ik moest aan dit groepje denken, want mijn dochter wil sinds anderhalve week alweer 's nachts enkel op mij slapen. Ondertussen weegt ze ruim tien kilo en is dat 's nachts niet zo makkelijk. Vannacht werd mijn knie gevoelloos, kreeg ik tintelingen in mijn voeten, was het veeeel te warm, bleef ze constant de borst vragen,..ik werd wakker in zombie-modus. :-D

Wanneer ik haar naast mij leg, dan begint ze onmiddellijk te huilen. Elk kwartier. Ik weet niet goed wat er fout gaat. Vriendinnen zeggen me dat ze waarschijnlijk (door het geheugen dat groeit) nachtmerries heeft.

Zoals hier vaak wordt gezegd; ik troost me met de gedachte dat het fase is waar ze door moet.
Geven jullie nog borstvoeding? Ik wel. Het mooiste zou ik vinden als dochter het afbouwt d.m.v. meer eten en minder borst. Tegelijkertijd merk ik dat zodra ze gaat miepen ik denk: dan maar een fles kunstvoeding. Ik heb geen zin in gedoe na ruim 6 maanden probleemloos borstvoeden. Dan is het mooi geweest hoor. Dus we zien wel hoe het loopt. Zolang we beiden content zijn met de borstvoeding gaan we door.
Goeiemorgen Smolla!

Ja, ik geef nog borstvoeding. Enkel live. Want afkolven lukt niet makkelijk. Volgens lactatiekundige komt dat omdat mijn tepel te klein is in vergelijking met het hoedje van het afkolftoestel.

Ik ben dolgelukkig dat ik nog steeds borstvoeding kan geven. Een aantal weken geleden had ik een borstontsteking, doordat ik iets minder voedde (en zij meer at). Ik was toen zo bang dat het borstvoeden gedaan was. Nu zit ik weer met een overproductie. Blijkbaar zou een jaar borstvoeden het meest ideale zijn? Ik zal ook borstvoeden tot wanneer ze niet meer wil. (Ik zie me geen kleuter borstvoeden, maar tot haar 1 jaar zeker en vast wel en daarna zien we nog.)

Heb jij je cyclus al terug? Ik nog niet. :-(
Hee Yaqui!
Wat heb jij nog steeds een pittige nachten. En wat is je dochter flink, ruim 10 kilo. Mijn dochter tikt net de 8 kilo aan.
Ik heb geen idee waarom je dochter moet huilen in de nacht. Ze heeft duidelijk behoefte aan jou maar petje af hoor dat je dit trekt! Ik denk wel dat het scheelt dat je niet werkt. Ik vind gebroken nachten i.c.m. werk pittiger dan in mijn verlof.

En een borstontsteking, dat verwacht je niet meer na 6 maanden.
Wat betreft de kolf: volgens mij zijn er verschillende maten schilden, in ieder geval wel voor mijn kolf. Het lijkt mij vreemd dat je met kleinere tepels niet zou kunnen kolven?

Ik heb mijn cyclus nog niet terug maar dat vind ik geen probleem. Jij hebt je cyclus liever terug?
Smolla, super dat het zo goed gaat! Heerlijk he, die langere slaapjes! Ik vond dat zalig aan van 3 naar 2 slaapjes gaan, net dat beetje meer tijd voor jezelf hebben. Gaat het slapen in haar eigen bed ook nog steeds goed?

Yasqui, fijn dat je nog meer tijd aan je verlof hebt kunnen plakken! Maar wat klinken je nachten ontzettend zwaar... Is dat nu inmiddels beter? Hoe oud is je dochter nu? Kan het zijn dat ze last heeft van verlatingsangst? Ik werk ernaast, maar ik werk maar 18 uur dus dat valt wel mee. Eerst vond ik het heerlijk om halftijds thuis te werken maar dit jaar heb ik daar ook de nadelen wel van gezien. Op je werk zie je de troep van thuis niet (en kom je al helemaal niet in de verleiding om eventjes je ogen dicht te doen als de kleine slaapt). Ga jij weer fulltime aan het werk?

Ik geef ook nog steeds borstvoeding, maar nu dochter 11 maanden is gaan we echt afbouwen. Ik heb er genoeg van. Hahaha, wat zeg ik, ik heb er al 9 maanden genoeg van :facepalm: Maar door de KMA moest ik van mezelf doorvoeden en doorgaan, maar nu is het echt, echt, ECHT afgelopen. Ik vind het heerlijk dat ik het een jaar heb volgehouden (tegen de tijd dat we klaar zijn, zijn we wel een maand verder heb ik zo het idee en dan is ze een jaar) maar het is nu tijd dat mijn lichaam weer van mij is. Die cyclus heb ik ook nog niet terug, maar sinds ik een spiraal heb, heb ik wel al zoveel bloed verloren dat een cyclus me heerlijk lijkt. Volgend jaar wil ik mijn mirena eruit zodat ik daarvan af ben, ik twijfel nog een beetje of ik dan mijn eigen cyclus af wil wachten voor ik weer aan de pil ga. Gewoon, om zeker te weten dat alles weer werkt zeg maar. Hoewel ik ook bang ben dat ik dan ontdek dat alles weer werkt door een nieuwe baby en daar zit ik nog niet zo op te wachten...

Het slapen, tsja. De ene nacht slaapt ze 11 uur achter elkaar, de andere nacht moeten we ieder uur opstaan. We genieten maar van de nachten die we krijgen.
Fijn om dit topic te lezen en te zien dat het uiteindelijk goed komt. Ik had het verhaal van Smolla kunnen schrijven, ik heb op dit moment bijna hetzelfde met mijn baby van twee maanden oud. 's Nachts slapen gaat goed, maar overdag is een drama. Hij wil alleen bij mij zijn, zodra we hem in bed of de box leggen, dan is hij in no time wakker en zet het op een krijsen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Mensen om ons heen begrijpen het niet en maken opmerkingen als "Tja, als je hem te veel bij je houdt, dan leert hij het nooit". Laten huilen totdat hij in slaap valt, werkt ook niet, want hij blijft huilen totdat hij op een gegeven moment helemaal overstuur is en ik hem dan toch pak, waarna hij heel gauw in slaap valt.

Ik word er moedeloos van, want ik kan bijna niets doen en het begint me echt op te breken. Een draagdoek werkt alleen als ik loop, maar zodra ik zit, wordt hij wakker en begint te huilen.
Jaimylinn, even een hart onder de riem voor jou. Je doet het hartstikke goed! Trek je alsjeblieft niets aan van al die goedbedoelde adviezen en meningen: je verwent of verpest je baby niet door hem te volgen in zijn behoefte.
Het gaat vanzelf over alleen kan niemand je vertellen wanneer.....
Echt, het komt goed! Ik heb veel gehad aan de ervaringen van andere moeders in dit topic en vooral aan het feit dat ze op een dag wel in haar bed zou slapen. Maar ik kan het gevoel van die eerste maanden zo terugroepen, man man, ik vloog af en toe tegen de muren omhoog van frustratie.

Slaapt hij ook niet in de kinderwagen?
Bedankt voor je lieve bericht Smolla.

In de kinderwagen slaapt hij hooguit 5 à 10 minuten (in huis, buiten valt hij wel in slaap als ik met hem wandel). Het lijkt alsof hij heel licht slaapt en dan na een paar minuten doorheeft dat hij niet meer bij mij ligt en dan begint hij te krijsen. Als ik hem nog wakker in de kinderwagen (of bed) leg, dan is het na een paar seconden al huilen. Hem laten liggen werkt ook niet, hij begint dan alleen maar harder te huilen totdat hij ontroostbaar is.
Hier precies hetzelfde Jaimy! ‘s Nachts slaapt dochter super in haar wiegje, maar overdag alleen op ons. Best vermoeiend soms.. Scheelt dat het Mn 3e is dus ik weet dat het beter wordt. :) Maar zeker daardoor niet altijd handig dat ik Mn handen niet vrij heb.

Over vijf weken ga ik weer werken dus ik wil de komende weken toch wat meer proberen haar in haar eigen bedje te laten slapen.
Herkenbaar Jaimy, dochter sliep tot een week of 10 alleen in de kinderwagen als ik liep.
Heb je een partner om het mee af te wisselen?

Promesso, ik maakte me zorgen over de kinderopvang en wat bleek: daar sliep ze heerlijk in de kinderwagen op de groep. Even schudden en ze sliep uren in een stilstaande wagen. Het kan daar heel goed anders gaan dan thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven