Dochter anders?

24-02-2020 18:24 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer kinderen die ouder zijn. Mijn dochter van 4 is anders. Ik begrijp haar niet altijd goed. Maak me steeds meer zorgen. Op school gaat het ook niet goed, vooral op sociaal gebied. Ik zeg altijd tegen mezelf en mijn man ieder kind is anders niks aan de hand als geruststelling voor mezelf vooral. Laatst een gesprek met praktijkondersteuner en die zei dat ik mijn gevoel niet moet negeren. Dat veel moeders het altijd al wisten als er iets met hun kind is.

Is dat zo gebleken bij jullie dat je al vanaf jongs af aan voelde dat er iets was en het bleek wel of niet zo te zijn?
Alle reacties Link kopieren
huisvrouw86 schreef:
10-03-2020 10:48
Ze is een temperamentvolle meid. Ze kan ontploffen en dan zelfs zichzelf slaan op haar hoofd. Thuis is ze ook erg druk. Praat non stop en heel bewegelijk. Op school is ze rustig, verlegen en vind ze het moeilijk om met kinderen te spelen. De juf noemde haar ook dromerig. Bij het brengen is het altijd nog aan mij vastklampen en moet ik haar in de kring zetten en probeert ze me te volgen. Tranen. Bij het ophalen is ze meestal vrolijk soms zie ik het al aan haar gezicht en zodra we de school uit lopen tranen.

Verder kan ze dan thuis ontploffen en een driftbui krijgen. Bepaalde kinderen uit de klas is ze dan heel boos op. Als ik probeer te achterhalen wat er gebeurd is krijg ik verschillende verhalen. Ze heeft een hele grote fantasie met denkbeeldige vriendjes waar ze mee speelt in de pauze. De juf zegt dat ze rondjes loopt in de pauze alleen. Dat breekt mijn hart. Ze plast vaker in haar broek. Nooit eerder gedaan vanaf 2 jaar dat ze zindelijk was. Begonnen toen ze naar school ging. Ze geeft soms aan dat ze gepest word. Volgens de juf is daar geen sprake van.

Ik merk gewoon dat ze sinds school niet lekker in haar vel.zit

Wat zouden jullie hiermee doen? Wat is de eerste stap? Met de school kom ik niet verder die zien geen problemen.

Ai. Hoe is de thuissituatie? Daar lijken wat spanningen te zijn? Kan zijn dat ze daar last van heeft. Ga eens naar de HA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven