Doorslapen?!?
woensdag 19 november 2008 om 13:03
Mijn zoontje is nu 12 weken oud. Een heel makkelijk kereltje, huilt eigenlijk nooit (alleen bij honger of slaap begint hij te jengelen). Hij slaapt overdag aardig veel ('s ochtends 2 uur, 's middags 2 uur en dan rond een uur of 5 soms ook nog een half uurtje). Op zich niks te klagen dus, maarrrr..... hij wil maar niet doorslapen. Hij wordt 's nachts zeker een keer of 6 wakker (soms nog meer). Zodra ik dan de speen erin doe is het goed. Het valt dus allemaal wel mee, maar het steeds onderbroken worden van mijn slaap begint me langzamerhand op te breken. Over 2 weken moet ik weer werken en het zou zo fijn zijn als hij dan doorslaapt.
Ik geef trouwens volledige borstvoeding en hij krijgt 's nachts 1 keer voeding (moet minimaal 5 uur tussen zitten vanaf de laatste voeding 22.00 uur), zodat hij weet dat het nacht is...
Heeft iemand tips of moet ik gewoon geduldig zijn?
Bedankt alvast!!
Ik geef trouwens volledige borstvoeding en hij krijgt 's nachts 1 keer voeding (moet minimaal 5 uur tussen zitten vanaf de laatste voeding 22.00 uur), zodat hij weet dat het nacht is...
Heeft iemand tips of moet ik gewoon geduldig zijn?
Bedankt alvast!!
woensdag 19 november 2008 om 13:06
Waarom moet er minimaal 5 uur tussen zitten? Dat heb ik echt nog nooit gehoord! Misschien heeft je kindje gewoon honger, valt door het speentje wel weer even in slaap.. maar wordt weer hongerig wakker dus huilen.. tis maar een idee.
En wat het doorslapen betreft.. dat doen ze als ze er klaar voor zijn!
En wat het doorslapen betreft.. dat doen ze als ze er klaar voor zijn!
woensdag 19 november 2008 om 13:07
woensdag 19 november 2008 om 13:09
Misschien is je vraag meer hoe je het zo kunt regelen dat jij wat minder vaak je bed uit hoeft.
Waar is papa in dit verhaal? kan die niet eens de speen terugstoppen?
En waarom voed je niet gewoon? Ik voed altijd als ik wakker word van de geluidjes van Minismollie. Dat is nl. 9 van de 10 keer gewoon honger. In de nacht drinkt Minismollie ongeveer om de 3 uur, heel soms laat ze er eentje tussenuit. Ik word dus 2 a 3 keer per nacht wakker. Maar omdat ik dan voed val ik ook meteen weer in slaap.
Waar is papa in dit verhaal? kan die niet eens de speen terugstoppen?
En waarom voed je niet gewoon? Ik voed altijd als ik wakker word van de geluidjes van Minismollie. Dat is nl. 9 van de 10 keer gewoon honger. In de nacht drinkt Minismollie ongeveer om de 3 uur, heel soms laat ze er eentje tussenuit. Ik word dus 2 a 3 keer per nacht wakker. Maar omdat ik dan voed val ik ook meteen weer in slaap.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
woensdag 19 november 2008 om 13:12
Tsja, ik luister dus ook niet naar het CB. Of nou ja, sterker nog, we hebben vanaf dag 1 aangegeven dat we er niet voor advies komen maar alleen om te meten en de vaccinaties. Ze vragen altijd vriendelijk of er nog vragen zijn en die zijn er nooit. Vorige keer begonnen ze bij mij ook over het doorslapen, omdat dat nu anders is dan de keer daarvoor. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik er niet vanuit ga dat Minismollie gaat doorslapen, dat ik het best fijn zou vinden als ik niet 3 keer per nacht hoef te voeden, maar dat ik een baby heb en dat daar nou eenmaal onrustige nachten bijhoren. Heb geen advies gekregen. Denk dat ik heel duidelijk heb uitgestraald dat ik daar niet op zat te wachten en er ook niets mee zou doen.
Volg je eigen gevoel, het is jouw kind jij ziet hem de hele dag, zij zien hem tien minuten in de maand.
Volg je eigen gevoel, het is jouw kind jij ziet hem de hele dag, zij zien hem tien minuten in de maand.
woensdag 19 november 2008 om 13:13
woensdag 19 november 2008 om 13:18
Overdag kan hij met gemak 4 uur tussen de voeding hebben, dus dat geldt denk ik ook voor 's nachts. Zodra hij 's nachts begint te smakken krijgt hij meteen zijn voeding.
En van alle vriendinnen om me heen met pasgeboren babies die allang doorslapen ga ik dan weer twijfelen of ik iets niet goed doe. Maar, je hebt gelijk, ik moet gewoon mijn gevoel volgen. Het zou alleen zo fijn zijn...
En van alle vriendinnen om me heen met pasgeboren babies die allang doorslapen ga ik dan weer twijfelen of ik iets niet goed doe. Maar, je hebt gelijk, ik moet gewoon mijn gevoel volgen. Het zou alleen zo fijn zijn...

woensdag 19 november 2008 om 13:24
quote:Poppedijn31 schreef op 19 november 2008 @ 13:18:
En van alle vriendinnen om me heen met pasgeboren babies die allang doorslapen ga ik dan weer twijfelen of ik iets niet goed doe.
Hey, niet zo twijfelen hoor
Mijn oudste sliep vanaf nacht 1 door van 12 tot 8. Mijn tweede (zie andere topic ) slaapt nu met 8,5 maand écht nog láng niet door Ligt niet aan jou, ligt aan je kindje. De één snapt het wel, de andere niet
En van alle vriendinnen om me heen met pasgeboren babies die allang doorslapen ga ik dan weer twijfelen of ik iets niet goed doe.
Hey, niet zo twijfelen hoor
Mijn oudste sliep vanaf nacht 1 door van 12 tot 8. Mijn tweede (zie andere topic ) slaapt nu met 8,5 maand écht nog láng niet door Ligt niet aan jou, ligt aan je kindje. De één snapt het wel, de andere niet
woensdag 19 november 2008 om 13:27
Poppedijn, tuurlijk zou het fijn zijn als je wat minder gebroken nachten zou hebben. Maar ja, je hebt nou eenmaal een baby, denk ik dan en daar horen gebroken nachten in mijn ogen simpelweg bij. En volgens mij, als je eens doorvraagt bij je vriendinnen worden zij vast ook wel een keer ergens door wakker.
Ik zou het ook fijn vinden als Mini wat vaker maar 2 keer zou komen in plaats van 3 keer. Maar zoals Sarah het andere topic aanhaalt, het kan altijd erger. Ik vind het op zich ook wel te doen omdat ik toch altijd nog minstens 1 keer moet plassen, kan ik net zo goed voeden, nietwaar.
Op hoeveel voedingen zit je zo op een dag? Ik ben even niet zo goed in rekenen, maar het klinkt mij als weinig in de oren.
Ik zou het ook fijn vinden als Mini wat vaker maar 2 keer zou komen in plaats van 3 keer. Maar zoals Sarah het andere topic aanhaalt, het kan altijd erger. Ik vind het op zich ook wel te doen omdat ik toch altijd nog minstens 1 keer moet plassen, kan ik net zo goed voeden, nietwaar.
Op hoeveel voedingen zit je zo op een dag? Ik ben even niet zo goed in rekenen, maar het klinkt mij als weinig in de oren.
woensdag 19 november 2008 om 13:32
Mijn zoon ging doorslapen met 20 maanden, tot die tijd ging ik er iedere nacht 3 tot 12 keer uit. het is slopend inderdaad, maar je houdt het langer vol dank je denkt.
En anders inderdaad het speentje afwennen, en zorgen dat je zelf niet van ieder zuchtje wakker wordt, misschien door oordoppen in te doen ( of in 1 oor, als je op je zij slaapt), dat werkte bij mij wel.
En anders inderdaad het speentje afwennen, en zorgen dat je zelf niet van ieder zuchtje wakker wordt, misschien door oordoppen in te doen ( of in 1 oor, als je op je zij slaapt), dat werkte bij mij wel.

woensdag 19 november 2008 om 14:01
Onze dochter wordt de ene nacht niet wakker en slaapt dan vanaf half acht tot half acht. De andere avond wil ze om tien uur nog een voeding en sukkelt zo om de drie uur door tot de volgende ochtend. Geen peil op te trekken. Als ze wakker wordt en trek heeft krijgt ze voeding. Dan slapen we daarna allemaal weer lekker verder.
De eerste vier maanden kreeg ze zeker elke nacht twee voedingen, gelukkig is de frequentie nu gedaald tot maximaal 2 keer in de week 's nachts voeden. Het heeft (vooral met borstvoeding, die toch lichter verteerbaar is) tijd nodig...
Succes!
De eerste vier maanden kreeg ze zeker elke nacht twee voedingen, gelukkig is de frequentie nu gedaald tot maximaal 2 keer in de week 's nachts voeden. Het heeft (vooral met borstvoeding, die toch lichter verteerbaar is) tijd nodig...
Succes!
woensdag 19 november 2008 om 14:18
Ik zou hem gewoon 's nachts een keer voeden, misschien slaapt hij dan wel door. Als hij nu wakker wordt van de honger, laat hij zich even sussen met een speentje maar wordt dan toch weer wakker.
Ik heb nog nooit gehoord dat er 5 uur tussen moet zitten i.v.m. dag-nachtritme.
En wat al is gezegd je kind gaat doorslapen als hij-zij eraan toe is en helaas niet wanneer mama-papa dat willen
Heel veel succes.
Ik heb nog nooit gehoord dat er 5 uur tussen moet zitten i.v.m. dag-nachtritme.
En wat al is gezegd je kind gaat doorslapen als hij-zij eraan toe is en helaas niet wanneer mama-papa dat willen
Heel veel succes.
woensdag 19 november 2008 om 16:41

woensdag 19 november 2008 om 19:58
Nou, die van mij is 5 maanden maar kan echt nog niet zelf haar speen vinden en indoen. Dus dat duurt nog wel even!
Ik zou als ik jou was lekker voeden. Borstvoeding kan je toch nooit teveel van geven? Op een volle maag slaapt hij misschien juist wel langer door, en dan hoef je wellicht niet meer 6x je bed uit, maar nog maar 2x. Scheelt toch
Ik zou als ik jou was lekker voeden. Borstvoeding kan je toch nooit teveel van geven? Op een volle maag slaapt hij misschien juist wel langer door, en dan hoef je wellicht niet meer 6x je bed uit, maar nog maar 2x. Scheelt toch
woensdag 19 november 2008 om 20:32
kom ik weer met mijn speenverhaal..maar zodra je er 'snachts uit blijft gaan om die speen er in te doen, kun je jezelf misschien bedenken of je hem wel zo afhankelijk van die speen wil maken ?
Je bent nu toch wakker 'snachts...dan maar even wakker zijn omdat hij zichzelf moet aanleren zonder die speen weer in slaap te vallen. Evt. alternatief aanbieden waar hij wel makkelijk zelf aan kan (knuffeldoek oid waar hij op kan sabbelen) en hopen dat je snel niet meer nodig bent !!!

woensdag 19 november 2008 om 20:36
Klinkt een beetje zuur, maar misschien moet je niet verwachten dat je kind doorslaapt. Hier een meisje van net een jaar en het lieve ding slaapt nog steeds niet door. Ik had het me even heel anders voorgesteld, dacht dat het aan de ouders lag als het kind niet doorsliep... W
iIj hebben van alles geprobeerd: lekker badderen voor het slapen, pap in fles, voorlezen, niet voorlezen, eerder naar bed, later naar bed, 3 speentjes in bed (allemaal binnen handbereik) het helpt allemaal geen zier. De enige hoop die ik heb is dat de KNO-arts waar we heen gaan ons kan helpen met die verdraaide ooronstekingen. O, en ze krijgt ook weer tanden en kiezen, is ook niet fijn voor zo'n kleintje (en dus ook niet voor jou).
Ik werk al sinds mijn verlof gewoon weer op mijn oude niveau, ga soms 2 keer per nacht mijn bed uit, ga meteen even plassen, dat moet ik toch, vriendlief idem, gaan gewoon op vakantie, eten, drinken en doen. Als ze huilt dan leggen we haar recht (ze ligt nog wel eens dubbel), aaien een keer, that's it. Alleen als ze echt veel wakker is breekt het me op, verder gaat het best aardig. Hoewel ik me verheug op de dag dat ik een week achter elkaar heb doorgeslapen. Geduld dus, denk ik....
Ik had een flessenkind, dus over in de nacht voeden weet niet zoveel, ons kind gaf zelf duidelijk aan dat we haar vooral NIET wakker moesten maken voor een fles
De tip van Hera werkt ook goed: ik weet soms niet meer hoe vaak ik er uit ben geweest, of krijg niet mee dat vriend er uit moet. Ik slaap ook snel weer in, dat scheelt ook.
Succes en ik hoop dat jouw zoontje wel lekker snel gaat doorslapen!!!
iIj hebben van alles geprobeerd: lekker badderen voor het slapen, pap in fles, voorlezen, niet voorlezen, eerder naar bed, later naar bed, 3 speentjes in bed (allemaal binnen handbereik) het helpt allemaal geen zier. De enige hoop die ik heb is dat de KNO-arts waar we heen gaan ons kan helpen met die verdraaide ooronstekingen. O, en ze krijgt ook weer tanden en kiezen, is ook niet fijn voor zo'n kleintje (en dus ook niet voor jou).
Ik werk al sinds mijn verlof gewoon weer op mijn oude niveau, ga soms 2 keer per nacht mijn bed uit, ga meteen even plassen, dat moet ik toch, vriendlief idem, gaan gewoon op vakantie, eten, drinken en doen. Als ze huilt dan leggen we haar recht (ze ligt nog wel eens dubbel), aaien een keer, that's it. Alleen als ze echt veel wakker is breekt het me op, verder gaat het best aardig. Hoewel ik me verheug op de dag dat ik een week achter elkaar heb doorgeslapen. Geduld dus, denk ik....
Ik had een flessenkind, dus over in de nacht voeden weet niet zoveel, ons kind gaf zelf duidelijk aan dat we haar vooral NIET wakker moesten maken voor een fles
De tip van Hera werkt ook goed: ik weet soms niet meer hoe vaak ik er uit ben geweest, of krijg niet mee dat vriend er uit moet. Ik slaap ook snel weer in, dat scheelt ook.
Succes en ik hoop dat jouw zoontje wel lekker snel gaat doorslapen!!!

woensdag 19 november 2008 om 20:38