Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Ach lieverd, wat mooi. Heel goed dat je probeert om in te zien dat dit waarschijnlijk het beste voor het kindje was, en dat je moeder er zo ook een beetje is om je bij te staan.
Ja met tampons heb je toch meer kans op infectie. Dit is wat mij verteld werd toentertijd.

Caat ik vind het ook heel mooi dat je troost vindt in de woorden van je moeder, ook al zitten ze 'maar' in je hoofd. Je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk om zo te denken maar dat betekent niet dat je niet verdrietig mag zijn hoor. Het is alleen maar goed als verdriet er uit komt. Opkroppen en/of wegstoppen is zo ongezond (maar daar weet je geloof ik al alles van ).

TZ voor je liedje.

Oh en ik heb al een brief verstuurd, voor het geval jullie denken dat ik aan het WOG-en ben.
Inderdaad geen tampons. Dat vertelde de vk mij ook bij mijn miskraam. En met verbandjes kun je beter een indicatie geven/zien van hoeveel bloed je bent verloren. Mijn VK vroeg toen nog: hoeveel verbandjes heb je vol?

En inderdaad kans op infectie.

Mooi gezegd Caat, hoewel het natuurlijk heel verdrietig is....
Heel mooi gezegd caat, ik kreeg er echt even een rilling van

Goed dat je op deze manier toch een beetje steun hebt aan je moeder
Rustig hier!
tz thaaannkkss ik heb net Kleine Muis besteld, lijkt me echt wat voor mijn muisje!

verder niks te melden eigenlijk.
Wat een leuke boekentips allemaal! Ga als ik over 2 weken in de grote stad ben even lekker bij een grote boekwinkel neuzen en snuffelen. Zin in!

Heb net van de buurvrouw een paar winterlaarsjes voor Bengelien gekregen. Zo lief! Deze zijn t, helemaal gloedje nieuw:

=1&id=69557]snowboots
Dat kleine muis boek klinkt inderdaad heel erg die ga ik zeker onthouden! Op het moment is kriebeltje vooral gek van alle boeken met flapjes "Waar is Dribbel" doet het heel erg goed

Beng, wat een leuke laarsjes! Kriebeltje heeft soortgelijke, maar dan van te*va. Heb je dan maat 16 of maat 18,5?

Goed te horen dat je meteen al een beetje succes boekt bij je kleuterpuber Zoen! En zo zie je maar weer eens hoe slim ze is, al helemaal beredeneren wat ze beter kan laten
Beng die zijn echt te leuk, maar wat ze er voor vragen zelfs op kleer*tjes poeheee... dat heb ik er wel voor over als schoenen straks langer passen en ze lopen, maar nu niet hoor. Superlief dat je die gekregen hebt in elk geval!
TZ, thanks! Je bent er echt even voor gaan zitten zie ik, wat lief! Zal ze zo eens even bekijken online, ben benieuwd.

Caat, ik vind het fijn voor je dat je jezelf een beetje kunt troosten met de woorden van je moeder
Ik heb ze in maat 17 en bij de buurvrouw kosten ze trouwens maar 10 euro. Dat zou ik er ook voor over hebben als ik ze moest kopen. Deze hoge zijn lekker in de draagzak, paar beenwarmers er extra overheen en Bengelien houdt warme benen en voeten.

Wat hoort Dribbel (maar dan in t Fries) is hier enorm populair. En een nijntje labelboekje is ook nog steeds een hit. Maar wat het helemaal is momenteel is muziek. Bengelien swingt helemaal mee. Bengman heeft een geweldig filmpje gemaakt, muziek aan, swingende Bengelien. Geluid uit, verontwaardigde Bengelien die "hey" roept. Geluid weer aan en ze begint weer te swingen met haar dikke pamperkontje. Weer uit en ze roept weer "hey", weer aan en weer dansen. Zo leuk!
Oooh lieve Caat toch... en Wat ontzettend verdrietig, maar je pakt het mijn inziens wel goed op. Heel knap. Ook ik hoop dat je je kunt troosten met de gedachte aan de woorden van je moeder.
Wauw Beng dat is een koopje! Ik heb net deze besteld: http://www.originbaby.nl/ ... =10000073&aid=894&lang=NL
Lees je Dribbel dan ook in het Fries voor, spreek je het? Mijn ouders sprekien wel Fries tegen haar als we onder elkaar zijn, als Guido erbij is Nederlands. Kimberley zal er dus wel wat van mee krijgen, maar ik ga het haar niet leren. Voorleesboekje vind ik dan wel weer leuk, eens tegen mijn moeder zeggen misschien die mag graag neuzen op rommelmarkten.
Ik zie bengelientje al helemaal voor me

Dat zijn echt de geniet-momentjes die je dag weer helemaal goed kunnen maken
Hé, zijn er opeens allemaal berichtjes tussen gekomen. Wat ben ik toch een slome typert.

Fijne laarsjes Beng, zoiets had Sproetekind afgelopen winter ook, waren erg prettig. Dit jaar moet hij aan de échte sneeuwschoenen, ben benieuwd want die dingen zijn zo lomp en stug en hij loopt nog steeds als een waggelende eend kip.

En zet je het filmpje op de groep, het klinkt heel schattig!

TZ ik heb alle boeken even bekeken en 'Kleine muis' en 'Ik voel een voet' op m'n verlanglijstje gezet. 'De Vuurtoren' wacht ik nog wel even mee, nogal een groot thema voor mijn kleine jongetje, maar het klinkt erg mooi. 'De Sprookjesverteller' ziet er ook heel erg leuk uit, maar is ook iets voor later inderdaad. Ik wil sowieso ooit een mooi sprookjesboek kopen, dus daar ga ik me over een paar jaar wel in verdiepen. 'Sneeuw' kan ik nieuw kopen in het Engels, dus misschien doe ik dat wel . En 'Schattig' spreekt me op de één of andere manier niet zo aan. Zag de tekst online en die vond ik ook niet heel erg mooi, maar bij jullie is die dus favoriet?
Scahttig Beng!!! Ik zie het al helemaal voor me, maar kan dat filmpje ook gedeeld worden op de groep? Ik ben zo benieuwd!!

Tja, Sproet, luub heeft ook sneeuwlaarzen, maar mennn superstuggg en lomp. Luub kan al lang best goed lopen maar zelfs hier loopt ie debiel op.
Die zijn ook leuk DD! Mijn ouders spreken Fries tegen Bengelien en lezen haar ook in het Fries voor. Mijn ouders zijn nogal actieve Friezen (ook qua boeken, ze hebben ook "de mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept"in het fries en nijntje en...en...en)

Het is inderdaad bijzonder Bengelientje en muziek. Ze geniet met volle teugen. Heb vanavond ook liedjes voor haar gezongen, lang leve youtube.

Ik probeer het filmpje te uploaden op photobucket maar dat duurt wederom lang. Het is een zwaar bestand en ik heb een trage internetverbinding (miep kniep).
Fijn dat je er wat aan had, Sproet! (En anderen. ). Schattig is hier jarenlang favoriet geweest inderdaad (ze kreeg het voor haar 1e verjaardag van ons), nu is ze er een beetje te groot voor geworden. Het verhaal klinkt heel zoet, maar het heeft veel leuke kleine grapjes die het voorlezen ook leuk houden. Als konijn Tijn stoer wil worden laat hij bijvoorbeeld een tattoo-sticker in de vorm van een hartje op zijn arm plakken. En op de platen is een heleboel te zien. Ik zou normaal zeggen: kijk het eens in, maar ja, dat wordt moeilijk.

Gelukkig zijn er genoeg andere boeken. Klein wit visje (Guido Genechten) vond grotezus ook altijd leuk (zijn er verschillende van), en die zijn van karton - soms erg handig. Paultje en het paarse krijtje heb/ken je zeker al? Als je van kijk-boeken houdt zijn die van Joelle Jolivet misschien ook wel wat voor jou. Zijn ook kleine versies van, karton. En Susanne Rotraut Berner natuurlijk, die seizoenen, daar hebben we het geloof ik al eens over gehad. Valt het al op dat ik hier dagen mee door kan gaan?

Beng wat klinkt dat enorm die dansende Bengelien. Na de minimeet laatst kan ik het me ook echt goed voorstellen. Nog even om die foto (want soms moet je even over de grond rollen):
Ik heb een hele fotoserie, er zitten nog veeeeeel ergere tussen Maar ik was bang dat Laal en Luus een rolling zouden krijgen

En wat ik het allerleukste vind, mijn schoonmoeder is helemaal van de rapley nu omdat dat de enige manier is waarop Bengelien met smaak eet. Gisteren zat ze droge rijst naar binnen te stouwen, echt proppen met handenvol tegelijk. En de grond kwam ook onder te liggen natuurlijk, de hond zijn vacht zat vol met rijst - een grote bende. En mijn poetserige schoonmoeder vond het allemaal prima en zei met een liefdevolle blik in haar ogen "wat eet ze lekker he" Geweldig!
quote:Bengal schreef op 30 november 2010 @ 21:56:

Maar ik was bang dat Laal en Luus een rolling zouden krijgen

Te laat...ik zit net even bij te komen

Nee hoor geintje...Wij laten Jeetje ook zelf eten, maar ergens ben ik toch wel blij dat hij er niet zo'n zooitje van maakt

Vanavond heeft hij zelf een bekertje yoghurt naar binnen gelepeld Vooral roeren met zijn lepeltje in het bakje vond hij buitengewoon interessant.

Morgen meer meisjes...Dan heb ik weer even tijd om te kletsen.

Laal

Goedemorgen allemaal. Filmpje uploaden is helaas nog niet gelukt, hij is blijven hangen. Heb 'm nu weer opnieuw aangezet en anders doe ik morgen op mijn werk nog wel een poging. Daar is een snellere verbinding

Straks met Bengelien naar het bureau, ben benieuwd wat ze nu weegt en hoe lang ze is. Ze heeft echt weer een spurt gemaakt, ineens zijn alle mouwen van truitjes te kort - maat 80 is precies passend nu en maat 74 is gisteren op MP gegaan. Het gaat zoooooo hard, mijn kleine meisje wordt heel snel groot.
Je meisje wordt echt groot Beng! Meis heeft ook maat 80.

Allemensen wat is het koud buiten! Ik had Meis als volgt aangekleed voor op de fiets: romper met lange mouwen, lang trui-jurkje, dikke maillot, legging, fleece vest, sokken, schoenen, jas, wanten, sjaal, muts. En dan nog de capuchon van het vest op. Tijd voor zo'n handig ding van DD! En een windscherm, en een regentunnel.
Goedemorgen allen.

Wat was het gezellig hier gisteravond en wat heb ik weer een leuke schoentjes gespot. Ik koop dus helemaal geen schoenen voor Pienmini. Hij heeft nu maat17/18 maar is geen fan van schoenen. En ach extra dikke sokken houden ze voetjes ook warm. Ik heb gisteravond babylegs/beenwarmertjes voor hem gemaakt. Super makkelijk en zo cute!!! Ga er nog meer maken denk ik. Moest gelijk denken aan Sproet en haar art projects.

Trouwens dan heeft die lange Bengelien ook kleine voetjes! Pienmini ook hoor daar niet van.

Lieve Caat hoe is het nu? Heb je de vk nog gesproken?
Caat, ook wil graag weten hoe het nu gaat

Hoe heb je die babylegs gemaakt Pien? (ik heb gewoon de tenen uit een paar sokken van mij losgetornd en dat zijn nu beenwarmers voor Bengelien ) Ben heel benieuwd!

Bengelien leefde eerst wel op grote voet, maar gelukkig is de groei van de voeten iets gestagneerd. Maat 17 is echt nog heel royaal. Van babypaws heeft ze maat 9-12 maanden. Op zich is dat wel klein inderdaad, want kledingmaat 80 is voor iets oudere kinderen in principe. Buurmeisje van 10 maanden ouder draagt ook maat 80.

Dat bike-away ding kan ik je echt aanraden Mien. Superwarm op de fiets. Lekkere dikke maillot is gewoon genoeg dan om d'r lekker warm te houden. Ik heb de voetenzak weer in de maxicosi gedaan omdat we straks naar het bureau gaan. Die kan ik lekker dichttrekken om Bengelien heen.Het is echt akelig kkkkkkkoud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven