Draagjas voor de winter

25-01-2018 14:37 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Advies gevraagd van baby-dragende moeders en vaders!

Ik heb een dochtertje van 11 weken en ik vind het fijn om met haar te wandelen terwijl zij in de draagdoek zit. Nu groeit ze in rap tempo en hoewel mijn jas vrij ruim is, wordt het allemaal steeds krapper. Bovendien is mijn winterjas ook niet echt een goede winterjas, dus ik red mezelf nu een beetje met een omslagdoek erbij.
Over een paar weken ga ik mee op wintersport en wil ik graag met dochter samen een beetje rondwandelen. In mijn huidige jas gaat dat 'em niet worden, dus ik ben op zoek naar een échte draagjas, waarbij ik baby zowel op mijn buik als op mijn rug kan dragen. Ik heb al wat rondgestruind op internet, maar kwam vooral hele lelijke hobbezakken of hele dure jassen tegen.
Wie heeft de gouden tip voor me?
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
21-08-2018 12:03
volgens mij allemaal xl... stond ook al een vrouw naar te kijken die maar zo zwanger kon zijn :-)
En wat al eerder genoemd werd.... kringloop kun je soms ook mooie kopen. Ik zag er vorige week in Utrecht wat van Minomana en Lennylamb hangen... maar die heeft lalala1992 vast weggekocht :-)
Alle reacties Link kopieren
Net even langs de kringloop geweest. De Minomana draagjas is weg evenals de Lennylamb. Misschien heeft er iemand nog wel 1 die ze wil verkopen ?!
Alle reacties Link kopieren
Heeft er al iemand wellicht wat voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op de groep Draagdoekenmarkt op Facebook. Daar worden ook draagjassen aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Liliputi XL (maar valt klein) in regio 070?

https://babybio.nl/produit/liliputi-mam ... -folktale/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er inmiddels een nieuw gekocht :-)

https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/draagjas-kangoo/

Op de foto ziet de draagjas er echt als een hele dikke winterjas uit, maar het viel mij op dat er in een van de recenties stond dat de jas niet dik was, maar wel lekker warm was en goed beviel. En de prijs is best aardig dus de gok gewaagd. Heb er nog geen spijt van.

@Bielbeltje

ik heb geen Facebook maar via een vriendin wel even op de de groep Draagdoekenmarkt op Facebook gekeken... maar viel mij gewoon op dat de prijzen erg hoog waren en dan vind ik dat je beter een nieuwe kunt kopen
Ik heb nooit een draagjs gekocht maar daar heb ik achteraf wel spijt van. Loste het meestal op met een ruim vest waar we samen in konden, zwangerschapsjas er overheen en dan een sjaal om de hals te bedekken.
Rugdragen over een jas vond ik wel prima te doen (wel met een draagzak, ik gebruikte toen geen doek meer). Tegen de tijd dat ze op de rug kunnen zijn ze meestal al (bijna) een jaar. Eventueel een lekker warm pakje uit een stuk aan, beenwarmers er bij en dan vond ik het prima te doen. En volgens mij is de keus een stuk ruimer als je alleen wil kunnen dragen op de buik.
Alle reacties Link kopieren
Denk ik ook wel. Volgens mij is vrijwel iedere draagjas geschikt voor buikdragen en velen ook voor buik en rug. Er zijn er ook voor zij dragen maar dat lijkt me een beetje raar. Ik heb de mijne gekozen omdat het ook een zwangerschapsjas is.
Ik had er eentje van bonprix. Pasvorm was niet zo prachtig als bij de knettersdure jassen maar hij voldeed prima en het was geen volslagen hobbezak, 't was best een leuk ding. Het was een soft-shell, dus geen echt dikke winterjas. Maar met je kleine kacheltje zo tegen je aan is dat niet zo erg, bij beetje mooi winterweer kun je een softshell prima nog doordragen.

Mocht je toch een grote uitgave gaan doen voor zo'n hele mooie draagjas, let dan op of hij ook geschikt is voor rugdragen! Dat kon met mijn bonprix niet en mijn zoon was nogal reusachtig dus die verhuisde al redelijk vroeg naar mijn rug. Toen heb ik de jas maar verkocht... Het was gelukkig geen dure jas want dan was het wel heel erg zonde geweest.

Ik zou echter geen heel dure jas kopen voor alleen een paar weken wintervakantie als de rest van de tijd een goedkope in Nederland ook voldoet.

Ik heb nu een tigstehands (rug)draagvest van fleece van marktplaats voor € 7,50, daar kom ik ook een heel eind mee, alleen als het echt koud is is die niet geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Tja met de klimaatverandering komt je met een fleece draagjas ook al heel ver 😊
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
02-10-2018 19:25
Ik heb nooit een draagjs gekocht maar daar heb ik achteraf wel spijt van. Loste het meestal op met een ruim vest waar we samen in konden, zwangerschapsjas er overheen en dan een sjaal om de hals te bedekken.
Rugdragen over een jas vond ik wel prima te doen (wel met een draagzak, ik gebruikte toen geen doek meer). Tegen de tijd dat ze op de rug kunnen zijn ze meestal al (bijna) een jaar. Eventueel een lekker warm pakje uit een stuk aan, beenwarmers er bij en dan vond ik het prima te doen. En volgens mij is de keus een stuk ruimer als je alleen wil kunnen dragen op de buik.
Dat kan echt al heel veel eerder! Als je met rugdrageb wacht tot je kind bijna een jaar is, maak je het jezelf nodeloos moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had online een tutorial gevonden om heel eenvoudig een jas om te houden tot rugdraagjas, dus daar heb ik me de eerste twee jaar prima mee kunnen vermaken.
Daarvoor had ik gewoon een grotere jas, of een fleeceponcho (ook omgebouwd tot draagponcho).
Toen kon ik tweedehands een soft-shell draagjas overnemen en daar heb ik echt geen spijt van gehad. Die heb ik nog zeker gebruikt tot zoon 4 of 5 was.

Veel plezier met je nieuwe jas!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Misschien handig even linkje van die tutorial te delen hier?
Alle reacties Link kopieren
http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2 ... eel-1.html
Alle reacties Link kopieren
Best een goede uitleg maar voor mij toch net ff iets te... dus blij dat ik gekocht heb.

Bedankt voor de link er zullen vast meiden zijn die het prima gaat lukken
Alle reacties Link kopieren
Het was mijn eerste project op de naaimachine en het resultaat was best goed gelukt.
Daarna nog een fleecevest omgebouwd voor mijn man. Daar nog wat "verbeteringen" in aangebracht.

Mijn eerste draagponcho heb ik met de hand genaaid.

Maar een beetje aanleg is wel handig ja :P
Alle reacties Link kopieren
Wow dat vind ik echt knap. Zelf wel ooit eens een naaimachine aangeschaft omdat een vriendin zulke mooie kleertjes kon maken en wat instructie van mijn schoonmoeder gekregen, maar nooit zelf aan begonnen. Naaimachine staat nu nog te glimmen. Daar gaat geen draagjas meer vanaf komen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Jas:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Knap gedaan! Vind zelfs het design van deze draagjas wel apart ;)
Alle reacties Link kopieren
@Biebeltje... heb je hiervoor een patroon gebruikt of zo geknipt? Ik wil toch eens wat gaan proberen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog de volgende tip:

Kumja

De website is in het Duits of Engels. Ik maak met dit inzetstuk een draagjas van mijn eigen winterjas, en met een extra rits is ie ook geschikt voor de jas van mijn man. En zodra het kouder wordt en ik nog zwanger ben, past mijn buik er ook in. Ik vind het ideaal!
-dudette- wijzigde dit bericht op 08-10-2018 13:17
Reden: URL invoegen gaat niet helemaal volgens plan..
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
08-10-2018 10:10
@Biebeltje... heb je hiervoor een patroon gebruikt of zo geknipt? Ik wil toch eens wat gaan proberen
Ik had voor 5 euro een jas op de kop getikt. Verder is het een beetje meten. Volgens mij geeft de uitleg wel een richtlijn voor wat je aan kunt houden qua centimeters. Maar ik heb ook wel veel gehad aan de ervaring van anderen op het dragen en voeden forum.
Geen patroon dus, alles met het meetlint.
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
02-10-2018 16:37
Ik heb er inmiddels een nieuw gekocht :-)

https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/draagjas-kangoo/

Op de foto ziet de draagjas er echt als een hele dikke winterjas uit, maar het viel mij op dat er in een van de recenties stond dat de jas niet dik was, maar wel lekker warm was en goed beviel. En de prijs is best aardig dus de gok gewaagd. Heb er nog geen spijt van.

@Bielbeltje

ik heb geen Facebook maar via een vriendin wel even op de de groep Draagdoekenmarkt op Facebook gekeken... maar viel mij gewoon op dat de prijzen erg hoog waren en dan vind ik dat je beter een nieuwe kunt kopen
Ben nu helemaal in de ban en ondanks het feit dat ik er zelf een nieuw heb gekocht ga ik er ook 1tje proberen te maken. Ik begin er vanavond aan en zal de updates delen :yes:
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
08-10-2018 12:08
Ik heb nog de volgende tip:

http://www.mamamotion.de/babytragen/kumja.html

De website is in het Duits of Engels. Ik maak met dit inzetstuk een draagjas van mijn eigen winterjas, en met een extra rits is ie ook geschikt voor de jas van mijn man. En zodra het kouder wordt en ik nog zwanger ben, past mijn buik er ook in. Ik vind het ideaal!

Deze pagina werkt bij mij niet.. ligt dat aan mij of werkt het bij yullie ook niet?
Alle reacties Link kopieren
@Steldatikje

Werkt ie nu wel? Ik zie niet wat het probleem veroorzaakt, maar heb m nu anders ingevoegd.

Of mag ik helemaal geen link plakken ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven