Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:56:

[...]

Ik vind het wel mooi, BGB, ik kan er erg van genieten om op een Castlefest rond te kijken. Prachtig. Vooral ook jongens die écht helemaal mooi zijn, met van dat lange haar en liefst zo;n Slashhoedje, ik vind het geweldig!

Ik ga even Googlen op dat hoedje.

O, dát! hahaha ; eh.......ja, pggggagtig, hoor.

Nee, ik vind er echt geen ene moer aan, maar dat geeft toch ook helemaal niets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:53:

[...]

Ze hebben allemaal 'iets'? Wat is dat iets dan?

Klinkt heel eng namelijk.Een ontwikkelings-, gedrags- of persoonlijkheidsstoornis, Mazou.
Nou, nu weet TO dus dat ze zich ook al voor haar andere kind moet gaan schamen want die heeft 'een vlekje'.

Het is me wat.
quote:Enn schreef op 23 december 2010 @ 20:55:

[...]

Volgens mij vinden alle jonge meisjes iets aan hun uiterlijk of karakter niet mooi heeft meer met de leeftijdsfase dan met de stijl te maken denk ik.Dat is waar, maar als je Goth bent kijken ze niet meer naar je rare neus (bijvoorbeeld). En dat lijkt me best prettig als je onzeker bent. Je krijgt dan een houding van "wie doet mij wat!".
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:59:

[...]

Een ontwikkelingsstoornis, Mazou.Ja en alle inwoners van Friesland kunnen schaatsen.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:59:

Nou, nu weet TO dus dat ze zich ook al voor haar andere kind moet gaan schamen want die heeft 'een vlekje'.

Het is me wat.Je draait het om. Waarom reageer je zo fel?

Het is me wat.Nu ruk je dingen uit z'n verband. MissPoez werkt met deze pubers (met een ontwikkelingsstoornis), dus die weet waarover ze het heeft.

[...]

Ja en alle inwoners van Friesland kunnen schaatsen.Kinderen op mijn school hebben allemaal een indicatie gekregen en die hebben ze niet om hun zweetvoeten, lieverd. Wat is er toch?

[...]

Ja en alle inwoners van Friesland kunnen schaatsen.Je wordt onredelijk. Dit is niet prettig forummen.

[...]

Ja en alle inwoners van Friesland kunnen schaatsen.

Kijk, dat zijn nou nog eens wetenswaardigheden waar je wat aan hebt. Met Trivianten ofzo.

;)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet alle goths hebben een indicatie toch? Vriendin van mij is een "goth" en die is notabene dierenartsassistente..

Sommige mensen vinden die kleding gewoon mooi. Zoals andere mensen een mantelpakje mooi vinden. Sim-pel
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:59:

[...]

Je draait het om. Waarom reageer je zo fel?

Er wordt toch gezegd dat gothics mensen zijn met een 'vlekje'.

Ik verbaas me daar nogal over. En vind het ook niet kunnen om zo over een bepaalde groep mensen te praten.

Bovendien slaat het nergens op.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:59:

[...]

Dat is waar, maar als je Goth bent kijken ze niet meer naar je rare neus (bijvoorbeeld). En dat lijkt me best prettig als je onzeker bent. Je krijgt dan een houding van "wie doet mij wat!".Ervaring mee?
ik denk dat iedere tiener bezig is om zijn of haar identiteit te vinden en kiest dan voor de groep waar hij of zij zich het meeste bij thuis voelt. Voor de een is dat de populaire groep, voor de ander een subgroep. Soms om zich af te zetten tegen de maatschappij, soms om erkenning te vinden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 21:00:

[...]

Kinderen op mijn school hebben allemaal een indicatie gekregen en die hebben ze niet om hun zweetvoeten, lieverd. Wat is er toch?

Dus omdat die kinderen bij jou op school allemaal gothics of alto's zijn, en toevallig allemaal een stoornis, hebben alle gothics en alto's meestal 'een vlekje'?

En dan ben ik onredelijk?
Waar wordt dat gezegd? Ik geef je mijn idee plus de uitleg daarvan. Jij klimt gelijk boven op een kast, met opa, die wederom niet goed heeft gelezen.

Nou, gaan jullie het daar lekker naar je zin hebben samen, goed? Ik hou er over op.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 23 december 2010 @ 21:01:

Niet alle goths hebben een indicatie toch? Vriendin van mij is een "goth" en die is notabene dierenartsassistente..

Sommige mensen vinden die kleding gewoon mooi. Zoals andere mensen een mantelpakje mooi vinden. Sim-pelDat wordt ook niet gezegd. Er wordt gezegd dat er veel mensen met een kruisje zijn die ook Goth zijn. Dus niet alle Goths zijn zo.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 21:00:

[...]

Nu ruk je dingen uit z'n verband. MissPoez werkt met deze pubers (met een ontwikkelingsstoornis), dus die weet waarover ze het heeft.

Als pubers met een ontwikkelingsstoornis gothic zijn betekent niet dat iedere goth een ontwikkelingsstoornis heeft hoor.

En nee, ik kan niet schaatsen.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 21:04:

[...]

Dus omdat die kinderen bij jou op school allemaal gothics of alto's zijn, en toevallig allemaal een stoornis, hebben alle gothics en alto's meestal 'een vlekje'?

En dan ben ik onredelijk?Nee, precies omgekeerd. Wil je het niet begrijpen ofzo?
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:57:

[...]

Zonde van die frisse koppies.

Vind ik niet.

quote:mamalief schreef op 23 december 2010 @ 21:05:

[...]

Als pubers met een ontwikkelingsstoornis gothic zijn betekent niet dat iedere goth een ontwikkelingsstoornis heeft hoor.

En nee, ik kan niet schaatsen.Pfft, I give up. een cursus begrijpend lezen is voor velen hard nodig zo te zien.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 21:05:

[...]

Nee, precies omgekeerd. Wil je het niet begrijpen ofzo?Omgekeerd? Dus iedereen met een vlekje is gothic?
quote:Zinderend schreef op 23 december 2010 @ 21:06:

[...]

Vind ik niet.

[afbeelding]Dat vind ik dan wel weer mooi.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:59:

[...]

Dat is waar, maar als je Goth bent kijken ze niet meer naar je rare neus (bijvoorbeeld). En dat lijkt me best prettig als je onzeker bent. Je krijgt dan een houding van "wie doet mij wat!".Euh... ik zie zoveel Goth meiden ik kijk er niet specialer naar dan naar euh... chappies (?) . (ik hoor net de term voor het eerst van mijn zoon)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mamalief schreef op 23 december 2010 @ 21:07:

[...]

Omgekeerd? Dus iedereen met een vlekje is gothic?Niet zo zuigen aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven