Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 23 december 2010 @ 20:48:

Wat een gelul over gothics zeg.. misschien komt het niet bij jullie op, maar sommige mensen, laten we het hokje gothics maar gebruiken he?, vind het gewoon mooie kleding, dat victoriaans.

Zo heb je ook mensen die wonen in hun tuinbroek, of alleen maar in mantelpakjes lopen. Die hebben toch ook niets te compenseren???

Of loop jij in dure kleding omdat je een rotkop heb?Fijn dat je mn uitleg ook gelezen hebt, opa! Supertoffe manier van discussiëren heb je!
Zó niet mooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rosanna08 schreef op 23 december 2010 @ 20:47:

[...]

Ze zijn nog in volwassen maten te krijgen hoor. Alleen zit er dan 12 cm hak aan en komen ze tot over je knieën
quote:jemamem schreef op 23 december 2010 @ 20:47:

Ik zou me als TO trouwens meer schamen voor het feit "ze vind" zonder 't' te schrijven dan voor de kinderlijke smaak van mijn -ongetwijfeld altijd prachtige- achtjarige dochter.

Ik vind overigens iedereen die hier kleine meisjes in glitterkleren, al dan niet strak of met een blote kinderschouder als "snollerig" of "hoerig" bestempelt heel, heel erg eng.

Dat het uberhaupt in je opkomt zeg.Iets beter lezen: ik vind ze snollerig ogen.
precies hetzelfde.

Een kind snollig vinden ogen, hou toch op.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:49:

Zó niet mooi.Ik ken een heleboel wél mooie gothfoto's.

Wat een gelul over gothics zeg.. misschien komt het niet bij jullie op, maar sommige mensen, laten we het hokje gothics maar gebruiken he?, vind het gewoon mooie kleding, dat victoriaans.

Zo heb je ook mensen die wonen in hun tuinbroek, of alleen maar in mantelpakjes lopen. Die hebben toch ook niets te compenseren???

Of loop jij in dure kleding omdat je een rotkop heb?Niet gelijk zo aanvallen omdat je zelf Goth bent. Je weet best dat het voor veel jonge meiden slechts een fase is, omdat ze onzeker zijn.
Ik ben niet goth. Ik pas niet in een "hokje"

Ik heb gothic kleding, baggy kleding, nette kleding. Ik draag gewoon wat ik fijn vind. Niet omdat ik mezelf extra speciaal vind ofzo als ik opval. Gewoon omdat ik het durf.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:48:

[...]

Het is wel een feit dat veel jonge Goth meisjes iets aan hun eigen uiterlijk of karakter niet mooi vinden en dan dus gaan overcompenseren. Dat kun je misschien een bekrompen gedachte vinden maar dat is de realiteit.

Een feit?? Wetenschappelijk onderzoek naar gedaan zeker?

Nee, dit slaat echt alles.

Bah, wat naar om zo over bepaalde groepen mensen te praten.
quote:jemamem schreef op 23 december 2010 @ 20:51:

precies hetzelfde.

Een kind snollig vinden ogen, hou toch op.Ook al zo overgevoelig, het gaat hier om de kleding, niet het kind.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:46:

[...]

En hoe weet jij dan dat ze een tekort aan iets hebben en hoe weet je dat ze dat willen compenseren?Ah joh, dat weet ik vaak ook helemaal niet. Is ook gewoon een van de vele vooroordelen denk ik. Maar die uitdrukking "mensen met een kruisje/vlekje" is dat je dus vindt dat mensen iets te compenseren hebben.
quote:Zinderend schreef op 23 december 2010 @ 20:50:

[...]

Ze zijn nog in volwassen maten te krijgen hoor. Alleen zit er dan 12 cm hak aan en komen ze tot over je knieën
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Of loop jij in dure kleding omdat je een rotkop heb?

Ja, dan lijkt het nog wat!

Ik vind die lijkbleke gezichten en die harde haarkleur gewoon érg onflatteus. Shoot me.

En de meeste kleding vind ik nou ook niet erg flatteus; die Victoriaanse jurken wel, maar daar doen ze dan weer lompe schoenen onder.

Als mijn zoons zich in die stijl zouden willen kleden vind ik dat prima, hoor; maar ik geloof nooit dat ik ze er leuker op zou vinden worden.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:52:

[...]

Een feit?? Wetenschappelijk onderzoek naar gedaan zeker?

Nee, dit slaat echt alles.

Bah, wat naar om zo over bepaalde groepen mensen te praten.

Ja daar is wel onderzoek naar gedaan. Onderzoek naar pubergedrag en kleding.

Waarom neem je dit zo hoog op, er wordt niets onaardig gezegd.
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:44:

[...]

Mensen waar iets mee is. Kan van alles zijn. Niets vervelends mee bedoeld, Mazou, voor je het zo opvat.

UItleg: Het valt me vooral op op school. De kinderen op mijn school hebben allemaal ´iets´, waardoor ze altijd zullen blijven opvallen. Er is een bovengemiddeld percentage alto´s, gothics en cyberlolita´s te zien op ons plein.

Ze hebben allemaal 'iets'? Wat is dat iets dan?

Klinkt heel eng namelijk.
quote:mamzelle schreef op 23 december 2010 @ 20:48:

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat lakschoentjes er niet in kwamen omdat ze maar een dag goed bleven..Ja, ik geloof ook dat dat de reden was, hoor. Maar ik weet nog dat ik ze bij elke schoenenwinkel aanwees.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 23 december 2010 @ 20:52:

Ik ben niet goth. Ik pas niet in een "hokje"

Ik heb gothic kleding, baggy kleding, nette kleding. Ik draag gewoon wat ik fijn vind. Niet omdat ik mezelf extra speciaal vind ofzo als ik opval. Gewoon omdat ik het durf.Maar dan weet je toch ook dat dat voor veel meiden niet geldt, ook zij die zich opvallend kleden.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:53:

[...]

Ja daar is wel onderzoek naar gedaan. Onderzoek naar pubergedrag en kleding.

Waarom neem je dit zo hoog op, er wordt niets onaardig gezegd.Ik vind nogal onaardig klinken tegenover een groep mensen, die nu heel negatief worden weggezet en daarnaast ook nog eens over 1 kam worden gescheerd.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:48:

[...]

Het is wel een feit dat veel jonge Goth meisjes iets aan hun eigen uiterlijk of karakter niet mooi vinden en dan dus gaan overcompenseren. Dat kun je misschien een bekrompen gedachte vinden maar dat is de realiteit.Volgens mij vinden alle jonge meisjes iets aan hun uiterlijk of karakter niet mooi heeft meer met de leeftijdsfase dan met de stijl te maken denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Zó niet mooi.Ik vind het wel mooi, BGB, ik kan er erg van genieten om op een Castlefest rond te kijken. Prachtig. Vooral ook jongens die écht helemaal mooi zijn, met van dat lange haar en liefst zo;n Slashhoedje, ik vind het geweldig!

De meeste lopen toch wel enorm uitgedost op festivals, zoals die foto die Bianca liet zien.

Ik heb ook hoepelrokken voor festivals, en kleurlenzen, en soms verf ik mijn haar zwart. (nouja ik heb er nu allemaal pruiken voor) Maar dat is niet omdat ik een vlekje heb ofzo. Gewoon omdat ik het leuk vind. De 1 gaat naar dancevalley, de ander naar Castlefest. (nou ga ik toevallig naar beide maar dat terzijde)

Kunnen we het evengoed hebben over de mensen met een kilo plamuur op hun gezicht, die hebben dan ook zo lekker veel zelfvertrouwen of een "vlekje" zeker?
quote:sweetcandy schreef op 23 december 2010 @ 20:46:

oke hele sexy jurkjes/rokjes of ontzettend sexy topjes kan ik me iets bij voorstellen (hebben zie die in maten van 8-jarigen????).Tenzij ze een hele grote maat heeft kan ik het me niet eens voorstellen dat ze zulke dingen ook daadwerkelijk pást, omdat het er simpelweg niet is voor 8 jarigen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:55:

[...]

Ja, ik geloof ook dat dat de reden was, hoor. Maar ik weet nog dat ik ze bij elke schoenenwinkel aanwees.Goh... ook mijn moeder gaf dit aan als reden
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Zó niet mooi.Zonde van die frisse koppies.
Fibodinges ik vind dat je je voor jezelf moet schamen als je je voor je kind schaamt.

Gatverdamme wat een snob be je zeg.

Nee, snob is denk ik wat je wilt zijn lijken, je bent een omhooggevallen middenmoter die niks voorstelt en dus maar heel wat wil lijken.

Kinderen zijn geen accessoire hoor.

Heb je ook al zo'n klein kuthondje in een handtas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven