Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:26:

[...]

Serieus? Dus de "goedkope, volwassen ogende, glitter, legging met schoudertop-look" is OK volgens de meesten? Ik mag toch hopen van niet.Jup. Wel dus. Gelukkig maar.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:37:

[...]

Vanwege brandgevaar?

isschien dat TO dat als argument kan gebruiken m
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:37:

[...]

Ik vind goths altijd een beetje sneuiig.De meeste Gothics zijn mensen met een kruisje. Zo van, ik val tóch wel op, dan maar opvallen omdat ik me ook nog bijzonder uitdos. Sneu, sja, of juist slim. Net hoe je het bekijkt.
quote:Poezewoes schreef op 23 december 2010 @ 18:38:

[...]

Opvoeden is meer dan normen en waarden doorgeven. Ik geef wel degelijk mijn normen en waarden door aan mijn dochter, bepaalde kleding mag niet. Maar binnen die grenzen valt er nog genoeg te kiezen. Het ene kind heeft meer behoefte aan eigen keuzes maken binnen die grenzen dan het andere kind. En daar kijk je dus naar en reageer je op.

Zo gaat het hier ook. Kind is helemaal lyrisch van Star Wars. Ik vind het afgrijselijk en hou sowieso al niet van opdrukken. Compromis is dat hij 1 Star Wars ding uit mag zoeken. Kind gelukkig en voor de rest kleding binnen de grenzen (Star Wars valt er dus buiten ).

Hij heeft een uitgesproken smaak wat kleding betreft, al vanaf dat hij kon praten. Ik vind het leuk, ook al is het soms lastig. Maar hij moet er in lopen, dus hij moet het leuk vinden. Net als zijn bril en kapsel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:38:

[...]

Ik mocht ze ook niet......... zal met Kerst eens vragen waarom eigenlijk niet. Misschien te duur?kom je het wel dan wel nog hier vertellen?
Wat zijn 'mensen met een kruisje'? Als ik vragen mag?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:37:

[...]

Ik vind goths altijd een beetje sneuiig.Een goth-meisje van 14 is meestal onzeker en zoekende, maar bij sommige vrouwen vind ik het wel passen (al vind ik de stijl dan zelf erg lelijk).
'Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien'.

Je hele openingspost lijkt wel een karikatuur, eerlijk waar. Maar dit valt me erg op. Naast het aantal 'ikken' in je post. En 'wij' is eigenlijk ook een majesteitsvorm voor je, lijkt het.

Gothic en alto mag dus wel, want dat is jouw stijl van eigenzinnig, maar glitter en erbij horen mag niet. Hoe kan dat? Hoe kun je je kind weigeren om eigenzinnig te zijn als je dit zelf als je handelsmerk etaleert? Natuurlijk hoop ik dat mijn kinderen ooit The Clash en consorten gaan waarderen als uiterst cool, maar zolang ze nog helemaal los gaan op 'I want to be a billionaire' is dat toch net zo goed hun eigenheid als het eerste ooit de mijne was?

Het moet niet gekker worden, alto, punk, of gothic als ouderwets, stom, en enorm gedateerd ouwewijvengedoe voor de kinderen van nu. Een kind hoort zich druk te maken over een moeder die haar graag in truttenkleren hult, niet over een moeder die haar het liefst haar eigen alternatieve pad ziet volgen.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:38:

[...]

Jup. Wel dus. Gelukkig maar.Gelukkig? Ik vind het ontzettend zonde van zo'n jong fris meisje.
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:40:

Wat zijn 'mensen met een kruisje'? Als ik vragen mag?Mensen met een vlekje, tenminste zo noem ik het als mensen een tekort aan iets moeten compenseren.
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:39:

[...]

De meeste Gothics zijn mensen met een kruisje. Zo van, ik val tóch wel op, dan maar opvallen omdat ik me ook nog bijzonder uitdos. Sneu, sja, of juist slim. Net hoe je het bekijkt.O, nou, eigenlijk meer dat ik nou nooit eens iemand zie die mooier wordt van die stijl. Eerder het tegenovergestelde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Wat zijn 'mensen met een kruisje'? Als ik vragen mag?Dat ze al iets hebben, bijv. van uiterlijk zijn ze te dik, dus overcompenseren ze dat met opvallende kleding, zodat daar de aandacht naar toe gaat.

Wat zijn 'mensen met een kruisje'? Als ik vragen mag?

Mensen waar iets mee is. Kan van alles zijn. Niets vervelends mee bedoeld, Mazou, voor je het zo opvat.

UItleg: Het valt me vooral op op school. De kinderen op mijn school hebben allemaal ´iets´, waardoor ze altijd zullen blijven opvallen. Er is een bovengemiddeld percentage alto´s, gothics en cyberlolita´s te zien op ons plein.
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:14:

Maar als ik zie wat mijn 8 jarige overal weet te vinden. Zelfs in de Mexx winkel in de stad weet ze de meest aso versies op de kop te tikken. Wat is dat toch??

Jij bent een zeikerd vind ik . Dan heb je het door jouw gewilde merk en kwaliteit (bla bla bla) klopt het plaatje hoe jij je dochter het liefst ziet nóg niet. Die meid heeft duidelijk andere smaak dan jij en daar ga je echt niets aan veranderen. Daarnaast schijn je te denken dat en publique uit je plaat gaan en een jankend meisje naast je niet asociaal is echter een glitter t-shirt wél.

1) Je stelt je grenzen door de winkels aan te geven waar julllie binnen gaan.

2) Bloot is niet ok.

3) voor de rest mogen alle glitters en betty boops enweetikhetwat.

(jij hebt echt te leren water bij de wijn te doen, jouw dochter weet wat ze wil , jammer dan voor jou )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rosanna08 schreef op 23 december 2010 @ 20:40:

[...]

kom je het wel dan wel nog hier vertellen? Túúrlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 20:43:

[...]

O, nou, eigenlijk meer dat ik nou nooit eens iemand zie die mooier wordt van die stijl. Eerder het tegenovergestelde.Nee het onderstreept niet echt de natuurlijke schoonheid van een mens.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 20:43:

[...]

Dat ze al iets hebben, bijv. van uiterlijk zijn ze te dik, dus overcompenseren ze dat met opvallende kleding, zodat daar de aandacht naar toe gaat.

Nou zo zou ik mensen dus al nooit bekijken of benoemen.

Dat vind ik nou stijlloos. En bekrompen.
quote:rosanna08 schreef op 23 december 2010 @ 20:37:

[...]

ik ook, maar dat was eigenlijk het enige wat ik niet kreeg, mijn moeder vond die ordinair Ik had ze wel
quote:xxxlondon schreef op 23 december 2010 @ 20:43:

[...]

Mensen met een vlekje, tenminste zo noem ik het als mensen een tekort aan iets moeten compenseren.En hoe weet jij dan dat ze een tekort aan iets hebben en hoe weet je dat ze dat willen compenseren?
wat een drama maken sommigen er van..... oke hele sexy jurkjes/rokjes of ontzettend sexy topjes kan ik me iets bij voorstellen (hebben zie die in maten van 8-jarigen????).... maar laat het kind lekker haar smaak ontwikkelen. Ook al past dit niet binnen het 'plaatje van jullie gezin' en staat het jou niet aan. Wees blij dat ze een eigen willetje heeft
quote:Zinderend schreef op 23 december 2010 @ 20:46:

[...]

Ik had ze wel
Ik zou me als TO trouwens meer schamen voor het feit "ze vind" zonder 't' te schrijven dan voor de kinderlijke smaak van mijn -ongetwijfeld altijd prachtige- achtjarige dochter.

Ik vind overigens iedereen die hier kleine meisjes in glitterkleren, al dan niet strak of met een blote kinderschouder als "snollerig" of "hoerig" bestempelt heel, heel erg eng.

Dat het uberhaupt in je opkomt zeg.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat lakschoentjes er niet in kwamen omdat ze maar een dag goed bleven..
Wat een gelul over gothics zeg.. misschien komt het niet bij jullie op, maar sommige mensen, laten we het hokje gothics maar gebruiken he?, vind het gewoon mooie kleding, dat victoriaans.

Zo heb je ook mensen die wonen in hun tuinbroek, of alleen maar in mantelpakjes lopen. Die hebben toch ook niets te compenseren???

Of loop jij in dure kleding omdat je een rotkop heb?
quote:Mazou schreef op 23 december 2010 @ 20:45:

[...]

Nou zo zou ik mensen dus al nooit bekijken of benoemen.

Dat vind ik nou stijlloos. En bekrompen.Het is wel een feit dat veel jonge Goth meisjes iets aan hun eigen uiterlijk of karakter niet mooi vinden en dan dus gaan overcompenseren. Dat kun je misschien een bekrompen gedachte vinden maar dat is de realiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven