Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
maandag 27 december 2010 om 15:27
quote:Julus schreef op 27 december 2010 @ 14:45:
Ik begrijp trouwens nooit zo goed waarom er door bepaalde mensen telkens weer verteld moet worden uit welk gegoed milieu ze komen. Maakt dat jou een beter mens? Maakt dat jou een slechter mens? Dat heeft er niks mee te maken, hooguit heb je dan tools meegekregen waarmee je het later kunt redden in de grote boze mensenwereld. Dan nog kan het compleet misgaan.
Precies, indirect trap je andere mensen omlaag omdat je jezelf beter voelt dan een ander. Uiteraard niet zo verwoord maar toch.
Ik begrijp trouwens nooit zo goed waarom er door bepaalde mensen telkens weer verteld moet worden uit welk gegoed milieu ze komen. Maakt dat jou een beter mens? Maakt dat jou een slechter mens? Dat heeft er niks mee te maken, hooguit heb je dan tools meegekregen waarmee je het later kunt redden in de grote boze mensenwereld. Dan nog kan het compleet misgaan.
Precies, indirect trap je andere mensen omlaag omdat je jezelf beter voelt dan een ander. Uiteraard niet zo verwoord maar toch.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

maandag 27 december 2010 om 15:31
Het getuigt m.i. van grote kortzichtigheid, niet goed begrijpen waar het werkelijk om draait. Zolang je in die gedachte blijft hangen, zul je het ook nooit gaan snappen vrees ik.
Pak een welgesteld iemand zijn middelen af (alles wat hij heeft) en kijk wat je overhoudt. Een prettig persoon om mee om te gaan? Of een vervelend, snobistisch en drammerig iemand waar niemand mee gezien wil worden? Ik zou het wel weten. En die keuze is makkelijk gemaakt, lijkt me.
Pak een welgesteld iemand zijn middelen af (alles wat hij heeft) en kijk wat je overhoudt. Een prettig persoon om mee om te gaan? Of een vervelend, snobistisch en drammerig iemand waar niemand mee gezien wil worden? Ik zou het wel weten. En die keuze is makkelijk gemaakt, lijkt me.
dinsdag 28 december 2010 om 23:18
wat een leuke discussie.. Hier ook een dochter met een eigen smaak.. lekker laten gaan. Ze mag van mij dragen wat ze wil, mits fatsoenlijk (dus geen naveltruitjes en latex spul), schoenen is makkelijk want ze heeft hele moeilijke voeten dus kopen we altijd goede schoenen bij speciaal zaak. Zoon 1 is erg van de schreeuwerige prints en dan ook nog graag doodskoppen (bleg) maar dat gaat vast over, jongste is wat meer wat de overhemdjes en wat nettere kleding.. zo heeft ieder hier zijn eigen smaak, en ik schaf braaf aan wat ze leuk vinden. Ze hebben netzoveel recht om te dragen wat ze willen als dat ik het heb. Mits, nogmaals, het fatsoenlijk is en niet aanstootgevend.

woensdag 29 december 2010 om 09:31
Hier idem dito. Kinders kunnen en mogen zelf bepalen wat ze dragen. Er is zo ontzettend veel te kiezen in de winkels, lijkt me sterk dat daar niks tussen zit waar je zowel als kind als als ouder mee kunt leven. Trouwens, ik zie ook eigenlijk maar zelden tot nooit meisjes van 8 in echt ordinaire kleding. Tijgerprint leggings, naveltruitjes, rubberspul ofzo, dat vind ik ordinair maar ik ken geen enkel kind die dat soort dingen draagt en ik zie het ook al nooit in winkels hangen, eigenlijk. En ik winkel met de kids ook gewoon in H&M en WE.

woensdag 29 december 2010 om 09:37
Roze nep UGGS, ik zie eigenlijk ook niet in wat daar fout aan is bij een meisje van 8. Als dat schoenen zijn voor erbij, net zoals allerlei sneakers, ballerina's en het wordt gedragen onder een rokje met legging of spijkerbroek ofzo, so what? Dat ziet er echt niet heel stom of simpel uit ofzo hoor. Mijn dochter heeft ook zo'n nep paar UGGS, in t zilver nog wel, niks mis mee. Zeker niet met die sneeuw steeds. Leuke afwisseling op die stomme snowboots.
woensdag 29 december 2010 om 10:03
Oud geld, nieuw geld.
Het zal allemaal wel.
Ik ben er eentje van oud en nieuw geld.
En als men zegt dat nieuw geld het ergste is, dan ben ik het met jullie oneens.
Dat oud geld wel weet hoe het hoort betekend niet dat nieuw geld het niet kan leren.
Daar horen inderdaad ook bepaalde kleren bij.
Presentatie.
Je weet wel.
Iets wat oud geld wellicht generaties lang van nature zich eigen heeft gemaakt, mag iemand met nieuw geld ook toch best leren.
Je ziet de kinderen van oud geld toch echt zelden in ordinarie kledij voorbij komen. Waar of niet?
En soms is het inderdaad nodig om aan te stippen wat je achtergrond is, wat is daar mis mee?
Ik vind het eerder overkomen als jaloezie om daar altijd wat van te willen zeggen.
Het maakt nml ook niets uit. Maar in deze discussie dan weer wel.
En waar je mee omgaat raak je mee besmet. En soort zoekt soort enzo. Het is toch een bepaalde interesse, presentatie, voorkomen, en niveau, wat je aantrekt in die ander.
Maar om misverstanden te voorkomen. Ik woon niet echt in het gooi, wel in een soortgelijk dorp. Hier kom ik vandaan, hier kennen ze mij. Ik ben ook een behoorlijke rebel geweest. En ze hebben best eventjes aan me moeten wennen. Maar inmiddels ben ik volledig geaccepteerd.
En hoewel het er niet toe zou moeten doen doet het het wel.
Je kijkt onwillekeurig toch naar het totaal plaatje van een gezin. Een kind. Dat zegt nml meer dan duizend woorden.
Ik vind het raar dat iedereen zich daar hier zo over opwind. Ik zeg gewoon wat de rest denkt.
Maar goed anders blijf je toch lekker je kont tegen de krib gooien. Mij een biet hoor. Ik slaap er echt geen nacht minder om
Het zal allemaal wel.
Ik ben er eentje van oud en nieuw geld.
En als men zegt dat nieuw geld het ergste is, dan ben ik het met jullie oneens.
Dat oud geld wel weet hoe het hoort betekend niet dat nieuw geld het niet kan leren.
Daar horen inderdaad ook bepaalde kleren bij.
Presentatie.
Je weet wel.
Iets wat oud geld wellicht generaties lang van nature zich eigen heeft gemaakt, mag iemand met nieuw geld ook toch best leren.
Je ziet de kinderen van oud geld toch echt zelden in ordinarie kledij voorbij komen. Waar of niet?
En soms is het inderdaad nodig om aan te stippen wat je achtergrond is, wat is daar mis mee?
Ik vind het eerder overkomen als jaloezie om daar altijd wat van te willen zeggen.
Het maakt nml ook niets uit. Maar in deze discussie dan weer wel.
En waar je mee omgaat raak je mee besmet. En soort zoekt soort enzo. Het is toch een bepaalde interesse, presentatie, voorkomen, en niveau, wat je aantrekt in die ander.
Maar om misverstanden te voorkomen. Ik woon niet echt in het gooi, wel in een soortgelijk dorp. Hier kom ik vandaan, hier kennen ze mij. Ik ben ook een behoorlijke rebel geweest. En ze hebben best eventjes aan me moeten wennen. Maar inmiddels ben ik volledig geaccepteerd.
En hoewel het er niet toe zou moeten doen doet het het wel.
Je kijkt onwillekeurig toch naar het totaal plaatje van een gezin. Een kind. Dat zegt nml meer dan duizend woorden.
Ik vind het raar dat iedereen zich daar hier zo over opwind. Ik zeg gewoon wat de rest denkt.
Maar goed anders blijf je toch lekker je kont tegen de krib gooien. Mij een biet hoor. Ik slaap er echt geen nacht minder om

woensdag 29 december 2010 om 10:10
Bij weten hoe het hoort vind het ik juist hanteren van de stam+ t regel veel belangrijker en veelzeggender dan een glittertruitje van Hello Kitty of een donkerblauwe plooirok dragen.
Ik kom overigens hardcore uit 't Gooi en jawel, wij liepen op de basisschool wél met de ordi roze kleren aan die toen hip waren. Ook met keurige kleren, maar ook met de prinsessentroep die je nou eenmaal vaak mooi vindt als klein meisje.
Ik kom overigens hardcore uit 't Gooi en jawel, wij liepen op de basisschool wél met de ordi roze kleren aan die toen hip waren. Ook met keurige kleren, maar ook met de prinsessentroep die je nou eenmaal vaak mooi vindt als klein meisje.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
woensdag 29 december 2010 om 10:13
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 10:03:
Dit vind ik echt de grootste doodoener aller tijden. Iets wat PVV-ers ook altijd zeggen. 'Ik zeg gewoon wat heel Nederland denkt'.
Dat JIJ zo denkt, betekent niet dat iedereen zo denkt. Sterker nog, dat iedereen zo denkt maar dat niet durft te zeggen ofzo.
Kom op zeg.
Dit vind ik echt de grootste doodoener aller tijden. Iets wat PVV-ers ook altijd zeggen. 'Ik zeg gewoon wat heel Nederland denkt'.
Dat JIJ zo denkt, betekent niet dat iedereen zo denkt. Sterker nog, dat iedereen zo denkt maar dat niet durft te zeggen ofzo.
Kom op zeg.
woensdag 29 december 2010 om 10:15
quote:Spijker schreef op 29 december 2010 @ 10:10:
Bij weten hoe het hoort vind het ik juist hanteren van de stam+ t regel veel belangrijker en veelzeggender dan een glittertruitje van Hello Kitty of een donkerblauwe plooirok dragen.
Ik kom overigens hardcore uit 't Gooi en jawel, wij liepen op de basisschool wél met de ordi roze kleren aan die toen hip waren. Ook met keurige kleren, maar ook met de prinsessentroep die je nou eenmaal vaak mooi vindt als klein meisje.Joh spijker zeg dat nou niet,wat een teleurstelling moet dit voor fibonacci de fantaste zijn.
Ik kom overigens hardcore uit 't Gooi en jawel, wij liepen op de basisschool wél met de ordi roze kleren aan die toen hip waren. Ook met keurige kleren, maar ook met de prinsessentroep die je nou eenmaal vaak mooi vindt als klein meisje.Joh spijker zeg dat nou niet,wat een teleurstelling moet dit voor fibonacci de fantaste zijn.

woensdag 29 december 2010 om 10:19
Vreemd, ik kijk nooit op die manier naar mensen hoor, Fibonacci. Kun jij zeggen dat dat is hoe iedereen denkt maar da's dan vooral je eigen misperceptie. En het lijkt mij enorm vermoeiend om op die manier in het leven te staan; in welk hokje zullen mensen mijn gezin plaatsen. Lekker belangrijk.
Als er in een gezin alleen maar Soraya's, Destiney's en Jeffrey's wonen: ja, dan weet je wel al dat ze vast niet in Wassenaar of Laren wonen. Maar zelfs namen als Olivier of Sem komen in alle soorten gezinnen voor, dat zegt dan weer niks over inkomensniveau ofzo, Idem dito qua kleding en presentatie.
Nogmaals, ik zie maar bijster weinig slecht geklede kinderen tegenwoordig, of kinderen waarbij je aan de kleding zou kunnen zien of paps en mams ordinair volk zijn ofzo.
Als er in een gezin alleen maar Soraya's, Destiney's en Jeffrey's wonen: ja, dan weet je wel al dat ze vast niet in Wassenaar of Laren wonen. Maar zelfs namen als Olivier of Sem komen in alle soorten gezinnen voor, dat zegt dan weer niks over inkomensniveau ofzo, Idem dito qua kleding en presentatie.
Nogmaals, ik zie maar bijster weinig slecht geklede kinderen tegenwoordig, of kinderen waarbij je aan de kleding zou kunnen zien of paps en mams ordinair volk zijn ofzo.

woensdag 29 december 2010 om 10:23
Eens met Male, je moet vier dagen in de week blijven werken dus het zal wel meevallen. Of is het zo dat als jij niet meer werkt, je niet meer in het dorp kunt blijven wonen en niet meer de juiste kleding kunt kopen..
Met veel geld bedoel ik dat een van de partners niet hoeft te werken, pas dan zit je er warm bij. Jij moet net als ieder ander ploeteren voor je geld, alleen jij nog iets harder om je status hoog te houden. Jij wil er heel graag bij horen maar je moet er zo voor op je tenen lopen. Zoals je al zei moet je dat ook allemaal leren. Maar wat er in je zit, krijg je er ook niet meer uit hoor. Daar ben je mee geboren en soms krijg je iets niet geleerd omdat het totaal niet bij je past.
Als ik kijk naar de meisjes in Laren, en ja ik ken het dorp heel goed, daar lopen ze hoe klein ze ook zijn automatisch in dat soort kleding, omdat ze al van jongs af aan weten hoe het hoort. Het lijkt wel aangeboren daar. En jij wilt ten koste van je dochter dat niveau bereiken. Sneu voor haar.
Met veel geld bedoel ik dat een van de partners niet hoeft te werken, pas dan zit je er warm bij. Jij moet net als ieder ander ploeteren voor je geld, alleen jij nog iets harder om je status hoog te houden. Jij wil er heel graag bij horen maar je moet er zo voor op je tenen lopen. Zoals je al zei moet je dat ook allemaal leren. Maar wat er in je zit, krijg je er ook niet meer uit hoor. Daar ben je mee geboren en soms krijg je iets niet geleerd omdat het totaal niet bij je past.
Als ik kijk naar de meisjes in Laren, en ja ik ken het dorp heel goed, daar lopen ze hoe klein ze ook zijn automatisch in dat soort kleding, omdat ze al van jongs af aan weten hoe het hoort. Het lijkt wel aangeboren daar. En jij wilt ten koste van je dochter dat niveau bereiken. Sneu voor haar.
woensdag 29 december 2010 om 10:25
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 10:22:
95 pagina's?!?!?!? Wie doet even een samenvatting?
Hallo, wij zijn rijk. Maar mijn dochter houdt van kleren die niet uitstralen dat we rijk zijn. Daar ben ik het niet mee eens, want ik ben nou eenmaal rijk.
Wie is het met me eens?
95 pagina's?!?!?!? Wie doet even een samenvatting?
Hallo, wij zijn rijk. Maar mijn dochter houdt van kleren die niet uitstralen dat we rijk zijn. Daar ben ik het niet mee eens, want ik ben nou eenmaal rijk.
Wie is het met me eens?
I only get one shot at life - so I shoot to kill

woensdag 29 december 2010 om 10:28
woensdag 29 december 2010 om 10:28
quote:roosje4 schreef op 29 december 2010 @ 10:23:
Eens met Male, je moet vier dagen in de week blijven werken dus het zal wel meevallen. Of is het zo dat als jij niet meer werkt, je niet meer in het dorp kunt blijven wonen en niet meer de juiste kleding kunt kopen..
Met veel geld bedoel ik dat een van de partners niet hoeft te werken, pas dan zit je er warm bij. Jij moet net als ieder ander ploeteren voor je geld, alleen jij nog iets harder om je status hoog te houden. Jij wil er heel graag bij horen maar je moet er zo voor op je tenen lopen. Zoals je al zei moet je dat ook allemaal leren. Maar wat er in je zit, krijg je er ook niet meer uit hoor. Daar ben je mee geboren en soms krijg je iets niet geleerd omdat het totaal niet bij je past.Daar ben ik het niet mee eens. Een mens wordt geboren zonder vooroordelen. Vooroordelen zijn juist aangeleerd.
Met veel geld bedoel ik dat een van de partners niet hoeft te werken, pas dan zit je er warm bij. Jij moet net als ieder ander ploeteren voor je geld, alleen jij nog iets harder om je status hoog te houden. Jij wil er heel graag bij horen maar je moet er zo voor op je tenen lopen. Zoals je al zei moet je dat ook allemaal leren. Maar wat er in je zit, krijg je er ook niet meer uit hoor. Daar ben je mee geboren en soms krijg je iets niet geleerd omdat het totaal niet bij je past.Daar ben ik het niet mee eens. Een mens wordt geboren zonder vooroordelen. Vooroordelen zijn juist aangeleerd.