Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 21 augustus 2018 om 08:58
Oh vreselijk hahahaha. Dat zou er hier nooit in komen.GlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 08:49Ik had hem ook al in het speelgoedtopic gezet maar daar zit niet iedereenWij hebben sinds een paar dagen deze muziekset staan van I’m Toy. Onze dreumes is er echt gek mee. Helpt ook dat papa het fantastisch vindt en ze samen enthousiast aan het ‘muziek maken’ zijn
![]()
![]()

Schoonouders hadden ook een trommeltje en een tamboerijn voor zoon gekocht, dat mag fijn bij hun blijven.

dinsdag 21 augustus 2018 om 09:00
Dit.obelix84 schreef: ↑21-08-2018 08:25Tjee, aapje.. Wat n drama
Zou t helpen om even door te zetten (em daar even de bovenbuurman over in te lichten)
Met nachtelijke driftbuien geen ervaring, overdag laat ik haar uitrazen en 'negeer' ik het. Kan me voorstellen dat je er in de nacht veel krampachtiger mee omgaat waardoor hij nu zn zin probeert door te drijven door te gaan gillen. En nogmaals, jij bent zwanger.. Jij hebt je rust echt nodig.. Vraag je man het een paar nachten van je over te nemen.
+ ik vraag me af of je dreumes het uiteindelijk niet als beloning gaat zien dat hij naar beneden mag, die van mij namelijk wel, en dan ben je nog verder van huis.
Maar ik heb makkelijk praten van de zijlijn...

dinsdag 21 augustus 2018 om 09:10

dinsdag 21 augustus 2018 om 09:22
Oh boe, vervelend aapje! Enig idee wat de oorzaak is? Daar zou het bij mij vanaf hangen - als dochter gewoon gezellig wil keten midden in de nacht, dan heeft ze pech en gilt ze maar even maar 's nachts is om te slapen. Maar als ze, zoals afgelopen week, ons nodig heeft om rustig in slaap te kunnen vallen dan blijven we er bij.
Kan je samen met man een plan maken waar jullie beiden achter staan en waarin jullie de nachten dus ook eerlijk verdelen? Jij hebt inderdaad je rust nodig en dreumes is óók man's kind en dus ook zijn verantwoordelijkheid.
En ik zou even gaan overleggen met de buurman om te vragen hoeveel last hij er eigenlijk van heeft (misschien slaapt 'ie wel ontzettend vast) en wat voor hem nog acceptabel is qua nachtelijke driftbuien en wat jullie plan is om het op te lossen. Ik snap dat je je bezwaard voelt als dreumes midden in de nacht gilt, maar er zal toch een oplossing moeten komen en wat meer gegil is vast onvermijdelijk. Met overleggen met de buurman neem je waarschijnlijk al een hoop irritatie bij hem weg en wordt het voor jou dus ook makkelijker.

dinsdag 21 augustus 2018 om 09:30
Wij hebben ook wel hele zware nachten gehad. Dat zoon dan elk uur hysterisch wakker werd en het enige wat hij wilde was dan bij ons in bed. Het enige wat dat hielp was om er vol tegen aan te gaan. Dan ging het een paar nachten echt heel kut.
Dan haalden we zoon niet uit bed en lieten we hem uitrazen en daarna gingen we hem troosten als in op bed leggen en hem blijven aaien over zijn rug. Dat duurde soms tijden voordat hij rustig was.
Ik ben ook niet voor laten huilen, maar soms moet het wel even om het daarna beter te laten gaan. Dus dan jankte zoon maar even het behang van de muren.
We hebben slaaptraining toegepast dus, dat stond me altijd tegen. Maar als niks helpt en de situatie niet meer te doen is, dan moet je jouw eigen principes aan de kant schuiven en open staan voor andere mogelijkheden. Wou wel dat we het eerder hadden gedaan. Zoon slaapt 's nachts goed en is overdag ook een veel leuker kind geworden.
Dan haalden we zoon niet uit bed en lieten we hem uitrazen en daarna gingen we hem troosten als in op bed leggen en hem blijven aaien over zijn rug. Dat duurde soms tijden voordat hij rustig was.
Ik ben ook niet voor laten huilen, maar soms moet het wel even om het daarna beter te laten gaan. Dus dan jankte zoon maar even het behang van de muren.
We hebben slaaptraining toegepast dus, dat stond me altijd tegen. Maar als niks helpt en de situatie niet meer te doen is, dan moet je jouw eigen principes aan de kant schuiven en open staan voor andere mogelijkheden. Wou wel dat we het eerder hadden gedaan. Zoon slaapt 's nachts goed en is overdag ook een veel leuker kind geworden.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 10:01
22.66% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:50
Wat Nena zegt: vraag even met de buurman hoeveel hij hoort. In je eigen huis klinkt het in de nacht al harder dan bij de buren, ook omdat je accuut wakker schrikt van het gehuil.
Hier dacht ik ook dat onze (puber)buurjongen er heel veel last van moest hebben, omdat ik me opgelaten voelde. Blijkt dus dat hij én niet accuut wakker schrikt, maar er langzaamaan van wakker wordt. Dan beseft hij wat het geluid is en als hij dat geconstateerd heeft draait hij zich weer om en slaapt verder. In die tussentijd zijn wij hier dus in alle staten, omdat we denken dat we ongelooflijke overlast veroorzaken.
Andersom ook. Als ik dochter bv geef in de nacht dan vraag ik me wel eens af wat het geluid is wat ik zacht op de achtergrond hoor. Dat is dan de buurjongen, en dan spreekt de buurvrouw de dag erna van een complete dramanacht, terwijl wij dat amper hebben meegekregen aan onze kant van de muren. (De buurjongen is net als je zoontje 15-16mnd, dus ik neem aan dat ze met dezelfde longinhoud tekeer gaan, dus hetzelfde volume
)
Hier dacht ik ook dat onze (puber)buurjongen er heel veel last van moest hebben, omdat ik me opgelaten voelde. Blijkt dus dat hij én niet accuut wakker schrikt, maar er langzaamaan van wakker wordt. Dan beseft hij wat het geluid is en als hij dat geconstateerd heeft draait hij zich weer om en slaapt verder. In die tussentijd zijn wij hier dus in alle staten, omdat we denken dat we ongelooflijke overlast veroorzaken.
Andersom ook. Als ik dochter bv geef in de nacht dan vraag ik me wel eens af wat het geluid is wat ik zacht op de achtergrond hoor. Dat is dan de buurjongen, en dan spreekt de buurvrouw de dag erna van een complete dramanacht, terwijl wij dat amper hebben meegekregen aan onze kant van de muren. (De buurjongen is net als je zoontje 15-16mnd, dus ik neem aan dat ze met dezelfde longinhoud tekeer gaan, dus hetzelfde volume

dinsdag 21 augustus 2018 om 09:55
He aapje wat naar. Sterkte.
Zoon heeft vannacht na een week weer voor het eerst door geslapen en geen gehuil snachts.
Buren hoorde het ook maar die hebben ook kinderen dus snapte ook echt wel dat we er alles aan probeerde om zo stil mogelijk te zijn. Gelukkig maar.
Hopelijk snapt jouw buurman dat ook.
Zoon heeft vannacht na een week weer voor het eerst door geslapen en geen gehuil snachts.
Buren hoorde het ook maar die hebben ook kinderen dus snapte ook echt wel dat we er alles aan probeerde om zo stil mogelijk te zijn. Gelukkig maar.
Hopelijk snapt jouw buurman dat ook.

dinsdag 21 augustus 2018 om 10:04
Wat leuk! rozetje heeft een losse tamboerijn en een xylofoontje. Ik vind het reuze meevallen qua herrie en ze vindt het zo leuk!GlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 08:49Ik had hem ook al in het speelgoedtopic gezet maar daar zit niet iedereenWij hebben sinds een paar dagen deze muziekset staan van I’m Toy. Onze dreumes is er echt gek mee. Helpt ook dat papa het fantastisch vindt en ze samen enthousiast aan het ‘muziek maken’ zijn
![]()
![]()
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:18
Baby hier nauwelijks last gehad van krampjes of huilbuien of wat dan ook. Gisteren lagen alle dames op kdv in een deuk omdat hij zo hard om zichzelf moest lachenGlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 08:45Ja het wordt nog even niet makkelijker. Een baby vond ik een peulenschil vergeleken met dreumes. Onze baby had de standaard dingen: moe, poep, kramp, honger en vastgehouden willen worden. Dat is makkelijk en we werkte het lijstje af. Soms komt daar nog iets bij als allergie of jeuk. Maar onze dreumes kan ook gewoon een kuthumeur hebben en niet willen. Niks willen. Daar is niks aan te doen. Dan begint het grote spel der afleiden!
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:14
Ik vond het babytijdperk echt niet leuk. En het eerste half jaar van het dreumestijdperk ook niet. Maar sinds ze 1,5 is, praat en loopt vind ik zo'n dreumes heerlijk. Inclusief de driftbuien en het politieagentje spelen.
Aapje
Ik heb geen tips helaas. Wij hebben inmiddels ook al alles geprobeerd en soms slaapt ze door, soms huilt ze twee uur lang. Ik zou willen zeggen dat het een fase is, maar daar geloof ik niet meer in.
Hier gaat het wel iets beter. Vanochtend werden we zelfs om 8 uur pas wakker van de wekker, we wisten niet wat ons overkwam! Sinds gisteren is één van de hoektanden door, dus nog maar drie te gaan. Maar goed, een paar nachten geleden moesten we haar nog elke 10 minuten troosten omdat ze nachtmerries had. Niets zo veranderlijk als een dreumes.
Aapje

Hier gaat het wel iets beter. Vanochtend werden we zelfs om 8 uur pas wakker van de wekker, we wisten niet wat ons overkwam! Sinds gisteren is één van de hoektanden door, dus nog maar drie te gaan. Maar goed, een paar nachten geleden moesten we haar nog elke 10 minuten troosten omdat ze nachtmerries had. Niets zo veranderlijk als een dreumes.
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:15
Ik vind het nu hij een dreumes is niet perse makkelijker (maar hij was een heel gemakkelijke baby), maar wel heel veel leuker worden.
Mochten jullie ook gezegend zijn met een buitenspeelliefhebber: ik heb net in de uitverkoop (geloof 70% korting) een softshell regenpak in 1 stuk gescoord bij IELM. Met zijn naam erop.
Ik was al op zoek naar een beetje redelijk geprijsde en lang leve het gebrek aan privacy, kom ik zo een advertentie tegen op Facebook.
Mochten jullie ook gezegend zijn met een buitenspeelliefhebber: ik heb net in de uitverkoop (geloof 70% korting) een softshell regenpak in 1 stuk gescoord bij IELM. Met zijn naam erop.
Ik was al op zoek naar een beetje redelijk geprijsde en lang leve het gebrek aan privacy, kom ik zo een advertentie tegen op Facebook.

dinsdag 21 augustus 2018 om 11:40
Goede tip CHL, ik heb er ook 1 besteld. Wij wonen bij bos en zee en zoon komt altijd nat en vies terug. Met zo'n pak blijft ie wat warmer en droger hopelijk. Ik heb er wel 1 zonder capuchon besteld, want ik zie zoon er wel voor aan om aan een tak te blijven hangen ofzo.
Aapje, wat een ellende zeg. Ik heb echt met je te doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Zou het kunnen helpen om hem even uit de situatie te halen door bijvoorbeeld een kwartiertje een boekje met hem te lezen ofzo?
Je man moet gewoon helpen hoor! Dat is geen verzoek maar een keiharde eis lijkt mij. Het is ook zijn kind en jij moet kunnen rusten zo ver in je zwangerschap.
Ik vind de dreumestijd meer pieken en dalen hebben vooral. Óf ik vermaak me vreselijk met hem, heb de dikste lol, zie hem zich ontwikkelen en geniet met volle teugen, óf ik wordt gek van het politieagentje spelen, het gegooi en de dramatische buien. Maar het is wel gaaf hoor, om je kleintje te zien groeien.
Aapje, wat een ellende zeg. Ik heb echt met je te doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Zou het kunnen helpen om hem even uit de situatie te halen door bijvoorbeeld een kwartiertje een boekje met hem te lezen ofzo?
Je man moet gewoon helpen hoor! Dat is geen verzoek maar een keiharde eis lijkt mij. Het is ook zijn kind en jij moet kunnen rusten zo ver in je zwangerschap.
Ik vind de dreumestijd meer pieken en dalen hebben vooral. Óf ik vermaak me vreselijk met hem, heb de dikste lol, zie hem zich ontwikkelen en geniet met volle teugen, óf ik wordt gek van het politieagentje spelen, het gegooi en de dramatische buien. Maar het is wel gaaf hoor, om je kleintje te zien groeien.
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:01
@aapje, ik sluit me helemaal aan bij de reactie van maartje en obelix. Is je man inmiddels nachts ook al meer gaan doen of ben jij nog altijf degene die er meestal uit gaat? Volr je buurman is het natuurlijk heel vervelend en ik snap dat je je opgelaten voelt maar zoals gezegd, misschien heeft hij er weinig last van en aan sommige leefgeluiden kan je gewoon weinig doen.
Ik vind de dreumestijd echt veeeeeel leuker, speelt natuurlijk ook wel mee dat het nu veel beter gaat met haar eczeem en we de laatste weken/maanden veel beter slapen.
Ik vind de dreumestijd echt veeeeeel leuker, speelt natuurlijk ook wel mee dat het nu veel beter gaat met haar eczeem en we de laatste weken/maanden veel beter slapen.

dinsdag 21 augustus 2018 om 12:06
Zoon heeft niks met knuffels. Tenminste heb er nog geen gevonden waar hij daadwerkelijk iets mee doet. Wel met zijn babypop dus misschien die maar eens mee naar boven nemen. Zijn speen met knuffeltje is ook beperkt interessant.lux- schreef: ↑21-08-2018 08:28Lastig aap, niet herkenbaar voor mij dus ook geen tips. Heeft je zoon een knuffel? Mijn zoon heeft een vosje en sinds hij die zeg maar lief is gaan vinden kan hij ook zonder hulp in slaap vallen en huilt hij niet zo als hij wakker wordt. Maar goed, hij sliep er al tijden mee in bed zonder er naar om te kijken, dus dat kun je niet echt forceren volgens mij.

dinsdag 21 augustus 2018 om 12:11
Ik heb man al medegedeeld dat vrijdag en zaterdag voor hem zijn.
Deels wil hij nachtvoedingen maar dat is gewoon letterlijk op en doet inmiddels pijn. Eerder in de nacht werkt water, dan niet meer.
Glitter ik vind die ook leuk. Wij hebben de gereedschapstafel van dat merk.
Wij hebben Buitenspeelpak van zo'n Noors merk.
Ik hou mijn hart vast voor de peutertijd, iedereen hoor ik dat die pas erg is maar hoop dat zoon dan juist beetje indimt.
Deels wil hij nachtvoedingen maar dat is gewoon letterlijk op en doet inmiddels pijn. Eerder in de nacht werkt water, dan niet meer.
Glitter ik vind die ook leuk. Wij hebben de gereedschapstafel van dat merk.
Wij hebben Buitenspeelpak van zo'n Noors merk.
Ik hou mijn hart vast voor de peutertijd, iedereen hoor ik dat die pas erg is maar hoop dat zoon dan juist beetje indimt.
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:04
Klinkt een beetje lullig voor je man, maar laat hem het eens een week achter elkaar doen. Dan doorbreken jullie die negatieve spiraal waar je nu in zit, dan heeft je zoon ook de tijd om te gaan beseffen dat er geen nachttiet meer in zit. Dat gaat niet lukken als jij hem nog steeds 5 nachten probeert te troosten, want daarin lijken jullie nu vast te lopen. En anders kijkt je man maar of hij een week lang een uur later op zijn werk kan verschijnen (als hij zegt dat hij anders bekaf op zijn werk gaat verschijnen), die van mij gebruikt ook af en toe vakantieuren om een spiraal te doorbreken, omdat zoon en ik dan vastgeroest zitten in een patroon wat we niet meer willen.
Edit: ik kan me zelfs herinneren dat jullie hadden afgesproken dat je man voortaan de nachten zou doen als jij geen bv meer gaf. Als de bv nu op is, dan is het nu dan toch mans beurt?
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:20
Hey Aapje,
ik besef wel dat wij allemaal makkelijk praten hebben. En het is veel wat er vanaf zo'n forum allemaal tegelijk geschreven wordt! Dus neem je tijd om erover na te denken en bedenk wat je wilt bereiken en hoe. Als dat jullie duidelijk is en je man en jij kunnen als team aan de slag, wordt het hopelijk allemaal wat beter.
ik besef wel dat wij allemaal makkelijk praten hebben. En het is veel wat er vanaf zo'n forum allemaal tegelijk geschreven wordt! Dus neem je tijd om erover na te denken en bedenk wat je wilt bereiken en hoe. Als dat jullie duidelijk is en je man en jij kunnen als team aan de slag, wordt het hopelijk allemaal wat beter.

dinsdag 21 augustus 2018 om 13:25
Ojee aapje, vreselijk is dat he?! Wij hebben dat met onze oudste dus zo gehad en het enige dat hielp was, wat al door meerdere genoemd is hier, dat man het overnam. Net zolang totdat het voorbij is. Meestal was dat na maanden ellende dan max een week en was het weer rustig snachts. En inderdaad, ook mijn man nam dan na 3 nachten ofzo een dag vrij terwijl dochter op kdv zat om bij te komen/slapen. Niet leuk, maar wel noodzakelijk! Succes!
Hier is dreumes vreselijk ziek geworden trouwens, 40 koorts en spugen. Dus dat is ook feest en verklaard ook deels de voorgaande klote-nachten, want toen zal ie al niet lekker geweest zijn. Hopelijk zijn zn kiezen er ook meteen als dit voorbij is...
Hier is dreumes vreselijk ziek geworden trouwens, 40 koorts en spugen. Dus dat is ook feest en verklaard ook deels de voorgaande klote-nachten, want toen zal ie al niet lekker geweest zijn. Hopelijk zijn zn kiezen er ook meteen als dit voorbij is...
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:54
Jeetje Aapje, jouw nachten klinken heftig. Ik heb geen tips, hopelijk slaapt zoon snel zonder de nachtelijke driftbuien.
Beterschap funnymiss!
Zoon slaapt gelukkig de laatste tijd weer heel goed, slaapt tot 7.30 in de ochtend door. Vannacht wel een paar keer huilend wakker geworden, vriend en ik vermoeden dat zoon het koud had. Vannacht maar weer een slaapzakje aan.
Gisteren zijn we ook weer met baby/peuter zwemmen begonnen, zoon vond het vanaf begin af aan weer fantastisch. Heerlijk om je kleintje zo te zien genieten
Beterschap funnymiss!
Zoon slaapt gelukkig de laatste tijd weer heel goed, slaapt tot 7.30 in de ochtend door. Vannacht wel een paar keer huilend wakker geworden, vriend en ik vermoeden dat zoon het koud had. Vannacht maar weer een slaapzakje aan.
Gisteren zijn we ook weer met baby/peuter zwemmen begonnen, zoon vond het vanaf begin af aan weer fantastisch. Heerlijk om je kleintje zo te zien genieten

dinsdag 21 augustus 2018 om 14:22
CHL schreef: ↑21-08-2018 11:15Ik vind het nu hij een dreumes is niet perse makkelijker (maar hij was een heel gemakkelijke baby), maar wel heel veel leuker worden.
Goeie tip! Dankjewel

Ook zonder naam omdat ik niet wil dat vreemden hem bij zijn naam aanspreken. Kweet niet.. het voelt niet goed dat een kinderlokker dreumes vanuit de speeltuin kan roepen bij zijn naam. Geen idee of het wat uit maakt

dinsdag 21 augustus 2018 om 14:29

Weet je wat het is, je man mag je methodes dan niet 100% top vinden, hij mag je wel 100% ondersteunen bij je keuzes. Mijn man is het vaak niet met mij eens maar hij zal mij en mijn ideeën wel steunen en uitvoeren. Gewoon omdat je elkaar hoort te steunen.
En stop natuurlijk een kilo veren in zijn * als hij zijn plichten heeft volbracht. Complimenteer hem op zijn prestaties. Voor jou kan het de gewoonste zaak van de wereld zijn maar voor hem een hele bedoeling.