Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wil ik geen discussie uitlokken maar ik ben het niet helemaal met je eens glitter, je doet het ouderschap toch samen? Als de ene er dan 5 nachten in de week uit moet en de andere maar 2 nachten gaat vind ik dat geen compliment waard. Vooral in het eerste trimester toen ik veel moe was vond ik het vanzelfsprekend dat man er nachts uit ging (en hij gelukkig ook).
Maar twee nachten is natuurlijk al een stuk beter dan nul nachten en zo te horen is het ook echte noodzaak nu.

@aapje :hug: hoop dat het snel beter gaat! Slaaptekort kan echt zo zwaar zijn...

@Glitter, hoe gaat het inmiddels met jou? Lukt het om iets meer rust te vinden?
Envelop schreef:
21-08-2018 12:06
Cool ding glitter! Daar zou onze dreumes ook heel blij van worden. Hij ziet er wel wat groot (en duur) uit...

Wij gaan over 3 weken starten met muziek op schoot lessen, eerst een proefles maar verwacht dat dat ook een succes gaat zijn.

Hij is denk ik 35x35cm en ik zag hem online voor +/- €60. Ik heb toen ik zwanger was een partijtje houten speelgoed gekocht van een winkel waar de buren brand hadden gehad. Je ziet/ruikt niks aan de dozen maar de hele voorraad moest weg. Heel handig voor kerst en Pasen :-D
GlitterCupcake schreef:
21-08-2018 14:36
Hij is denk ik 35x35cm en ik zag hem online voor +/- €60. Ik heb toen ik zwanger was een partijtje houten speelgoed gekocht van een winkel waar de buren brand hadden gehad. Je ziet/ruikt niks aan de dozen maar de hele voorraad moest weg. Heel handig voor kerst en Pasen :-D
Goede deal!
GlitterCupcake schreef:
21-08-2018 14:29
:high5: You go girl!

Weet je wat het is, je man mag je methodes dan niet 100% top vinden, hij mag je wel 100% ondersteunen bij je keuzes. Mijn man is het vaak niet met mij eens maar hij zal mij en mijn ideeën wel steunen en uitvoeren. Gewoon omdat je elkaar hoort te steunen.
Ja, maar andersom ook. Hij hoeft niet achter jouw methodes te staan, maar val hem ook niet af. Sta ook open voor zijn methodes ideeën. Als je zijn steun wil, dan moet je hem ook steunen.

Wij proberen ook wel iets met zoon waar ik niet helemaal achtersta. Maar mijn ideale methodes werken ook niet altijd en man en ik zijn gewoon een team. Zoon is ons kind en we hebben even veel inspraak over hoe we het allemaal aanpakken.
There is no 'I' in team.

Dus ik ben het niet met je eens eigenlijk.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 14:39
8.16% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
Goede deal!
Boheme schreef:
21-08-2018 14:37
Ja, maar andersom ook. Hij hoeft niet achter jouw methodes te staan, maar val hem ook niet af. Sta ook open voor zijn methodes ideeën. Als je zijn steun wil, dan moet je hem ook steunen.

Wij proberen ook wel iets met zoon waar ik niet helemaal achtersta. Maar mijn ideale methodes werken ook niet altijd en man en ik zijn gewoon een team.
There is no 'I' in team.

Ja natuurlijk andersom ook :)
verkeerd gelezen.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 14:42
81.46% gewijzigd
Boheme schreef:
21-08-2018 14:37

Wij proberen ook wel iets met zoon waar ik niet helemaal achtersta. Maar mijn ideale methodes werken ook niet altijd en man en ik zijn gewoon een team.
There is no 'I' in team.

Dus ik ben het niet met je eens eigenlijk.
Mooie uitspraak en ik ben het er ook mee eens. Wij vinden het ook wel eens lastig als Elsa avonds aan het huilen is, aan het begin was ze soms niet te troosten en namen we haar uit de situatie mee naar beneden. Op een gegeven moment vond man dat we haar aan het verwennen waren en Elsa het er om deed. Ik was het daar niet helemaal mee eens en wilde haar niet laten huilen maar oppakken en troosten. Wat bleek, na twee keer zijn methode gebruikt te hebben (laten huilen en soms er even naartoe voor een knuffel en een aai) ging het stukken beter. Ik ben toen beide keren een blokje om gaan lopen en heb hem even 20min zijn gang laten gaan, afspraak was dat als ze dan nog aan het huilen/krijsen was we mijn methode zouden gebruiken.
Het is maar een voorbeeld maar het realiseerde mij wel dat mijn ideeën ook niet altijd de beste zijn
Envelop schreef:
21-08-2018 14:42
Mooie uitspraak en ik ben het er ook mee eens. Wij vinden het ook wel eens lastig als Elsa avonds aan het huilen is, aan het begin was ze soms niet te troosten en namen we haar uit de situatie mee naar beneden. Op een gegeven moment vond man dat we haar aan het verwennen waren en Elsa het er om deed. Ik was het daar niet helemaal mee eens en wilde haar niet laten huilen maar oppakken en troosten. Wat bleek, na twee keer zijn methode gebruikt te hebben (laten huilen en soms er even naartoe voor een knuffel en een aai) ging het stukken beter. Ik ben toen beide keren een blokje om gaan lopen en heb hem even 20min zijn gang laten gaan, afspraak was dat als ze dan nog aan het huilen/krijsen was we mijn methode zouden gebruiken.
Het is maar een voorbeeld maar het realiseerde mij wel dat mijn ideeën ook niet altijd de beste zijn
Hier net zo, ik was fel tegen slaaptraining. Doorslapen komt wel als hij eraan toe is... De nachten braken op en ik ben steeds 2 weken alleen met zoon en ik kon niet meer. Man opperde slaaptraining en toch maar geprobeerd. We dachten dat we 'gewoon' gezegend waren met een slechte slaper. Niks is minder waar. Slapen gaat zo makkelijk en goed sindsdien. Natuurlijk heb je wel een een mindere nacht, maar dat hebben we zelf ook.
Ik ben overigens nog steeds fel tegen slaaptraining op jonge leeftijd maar op een gegeven moment worden ze ouder en gaan ze inderdaad expres dingen doen om aandacht te krijgen. Weet zeker dat ik dat met de tweede weer lastig ga vinden om dat moment te vinden dat het overgaat in "expres" doen.
Boheme en Envelop :applause:

Dit zou ik willen uitprinten en ergens op een muur in huis willen hangen. Jullie hebben gelijk! Ik heb hier moeite mee, maar terugkijkend zie ik ook wel dat man vaak goede ideeën heeft.

Dat mag ik best wat meer ruimte geven. :-$
Slaaptraining dmv laten huilen is voor mij op elke leeftijd een no go. Maar genoeg over onze slechte nachten even. Bepaalde opties zoals man vrij laten nemen zijn momenteel gewoon niet mogelijk want geen vrije dagen aangezien die opgaan aan omgangsregeling en onderbezetting daar.

Wij hebben deze week ook speelgoed gekocht van voordeelshop hier die winkelvoorraad had opgekocht na rookschade.

Welke kleur Ielm overal hebben jullie gekocht? Heb even zitten kijken maar weet het nog niet ;-)
Groen zonder capuchon :) En een maat groter omdat het van die fijne strakke machetes heeft. Dan zijn kleertjes niet snel te groot. Hopelijk pakt het goed uit.
Ik neem van IELM het legerpakQ!!!
Weer terug van ons weekendje festival! Was leuk en heerlijk om lekker met zijn tweeën te slenteren! :couple:

Maandagochtend zat ze me serieus aan te kijken alsof ze me niet herkende. Ze lijkt ook echt groter na dit weekend. Daarbij liep ze gisteravond in één lijn naar papa toe om een kusje voor het slapen gaan te geven, nadat ik dat zei. Had niet verwacht dat ze dat ook echt ging doen. En waar tandenpoetsen normaal janken is, deed ze nu gewoon dr mondje open en vond ze het allemaal prima. Ze gaan gewoon harder groeien als we even weg zijn ofzo haha. o_o

Ik zie het al wel, wij mogen in onze handjes knijpen met de rustige nachten!

Sinds een week heeft ze twee keer per dag ongeveer rond dezelfde tijd een huilbui uit het niets, waarbij ze in de hoek naast de boekenkast gaat staan terwijl ze geen straf heeft. Komt jullie dit ook bekend voor?
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 21-08-2018 16:13
1.64% gewijzigd
@lavendel: ik weet niet of het hier steeds op hetzelfde tijdstip is, maar zoon zoekt wel af en toe een rustig hoekje op (al dan niet huilend). We laten hem hier dan maar, we denken dat alles hem dan even teveel is en dat hij het op die manier even wil verwerken.
GlitterCupcake schreef:
21-08-2018 15:54
Groen zonder capuchon :) En een maat groter omdat het van die fijne strakke machetes heeft. Dan zijn kleertjes niet snel te groot. Hopelijk pakt het goed uit.
Laat even weten hoe het uitpakt ;-)
Grappig dat iedereen het zo anders ervaart: ik vind een dreumes dus echt peanuts vergeleken met een baby. God wat vond ik de babytijd zwaar, dat alleen maar bij mij willen zijn, alle melk behalve uit de borst weigeren, elk uur van de nacht drinken, reflux en al die frustratie omdat hij niks kan.

Mijn zoon was gewoon niet gemaakt voor het baby-zijn en ik ben geen babymoeder. Nu werpt hij zich een paar keer per dag dramatisch brullend op de grond. Nou als dat het ergste is.

@aapje: tja, lastig met je man. Jij bent ook thuis en hij werkt hè? Dus kan me ook voorstellen dat het voor jou dan niet eerlijk voelt de nachten 50/50 te verdelen dus dat je gauw geneigd bent dat dan op je te nemen. Maar ja, you’re growing another human. That’s also pretty important, zou ik zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mijn zoon gaat altijd naar een hoekje om daar te liggen huilen als hij zeurderig/jengelig/verongelijkt/boos is. Ligt daar prima, denk ik dan :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Envelop schreef:
Eigenlijk wil ik geen discussie uitlokken maar ik ben het niet helemaal met je eens glitter, je doet het ouderschap toch samen? Als de ene er dan 5 nachten in de week uit moet en de andere maar 2 nachten gaat vind ik dat geen compliment waard. Vooral in het eerste trimester toen ik veel moe was vond ik het vanzelfsprekend dat man er nachts uit ging (en hij gelukkig ook).
Maar twee nachten is natuurlijk al een stuk beter dan nul nachten en zo te horen is het ook echte noodzaak nu.

@aapje :hug: hoop dat het snel beter gaat! Slaaptekort kan echt zo zwaar zijn...

@Glitter, hoe gaat het inmiddels met jou? Lukt het om iets meer rust te vinden?
Soms doe je dingen evenredig en soms niet. Maar wat je altijd mag doen is elkaar steunen en niet je kont in de krib gooien omdat je de opvoedmethode van je vrouw niet blieft. Andersom ook.

Maar als die ondersteuning er dan uiteindelijk wel komt dan is een beetje aanmoediging wel zo handig. De tweede alinea is ook een beetje sarcastisch maar niet helemaal. Sommige dingen zijn voor mensen lastiger dan voor anderen.
Overigens heb ik maandenlang de nachten alleen gedaan naast ft werk, vw de bv. Je man overleeft het vast wel, aap.
lux- schreef:
21-08-2018 18:14
Overigens heb ik maandenlang de nachten alleen gedaan naast ft werk, vw de bv. Je man overleeft het vast wel, aap.
Dat weet ik niet hoor, mannen kunnen zulke zeikerds zijn. Als zij de borsten hadden gehad waren wij nog steeds degene die bv gaven (tepelpijn, slaaptekort, bijten, kloven, lekken, dat kunnen die mannen niet aan ;-) )

(En dit is natuurlijk met een knipoog geschreven)
lux- schreef:
21-08-2018 18:14
Die gooide man er hier ook altijd in. Ik heb de eerste 9 maanden gedaan, want man heeft waardeloze tepels. Dus die vond ook dat het toen zijn beurt was.

Maar ik werd wakker van het eerste kikje en man werd ook gewoon niet wakker van gehuil. Dus dat schoot dan alsnog niet heel erg op. :-*
@aapje: ik weet dat je het er niet meer over wilde hebben, maar IRL ben ik af en toe stronteigenwijs, dus dat ga ik op dit forum ook maar eens doen, door toch nog een ander idee te opperen. Volgens mij zien we allemaal dat je er aan onderdoor gaat, dus lees het toch nog even met een open mind...

Kan je man niet deze donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag doen? Dat zal al meer zoden aan de dijk zetten dan alleen de vrijdag en zaterdag.
De donderdag kan hij vast wel aan, dan zit hij alleen op vrijdag een beetje moe op zijn werk. Iedereen slaapt wel eens een nachtje slecht of niet, dus dat moet hij zo maar zien.
Vrijdag en zaterdag had je sowieso al aan hem opgedragen, dus houden zo.
Zondag heeft hij een heel weekend gehad om wat te rusten (als zoon in bed ligt, en als dochter er dan is kan jij misschien koekjes bakken ofzo), + dat hij dan al 3 nachten bezig is en waarschijnlijk al wat vooruitgang ziet. Dat motiveert dan iedereen, zodat je met een beetje mazzel na 1 zo'n lang weekend weer in een positievere spiraal zit.

Sorry voor mijn eigenwijsheid, en bedankt voor het lezen :hug:
Ja, ik sluit me aan bij maartje, lux, boheme etc ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven