Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 20 augustus 2018 om 14:34
@Moondancer
Jaa!! Als dochter er bij is in een huis dat niet ingericht is op een dreumes, heb ik niet echt een leuke tijd.
Luier verschonen is dan opeens lastig, je moet zelf een berg speelgoed meenemen zodat de spullen daar niet worden gesloopt en een normaal gesprek kan je vergeten..
Ik spreek dus voornamelijk af met andere ouders of ... naja.. niet
Jaa!! Als dochter er bij is in een huis dat niet ingericht is op een dreumes, heb ik niet echt een leuke tijd.
Luier verschonen is dan opeens lastig, je moet zelf een berg speelgoed meenemen zodat de spullen daar niet worden gesloopt en een normaal gesprek kan je vergeten..
Ik spreek dus voornamelijk af met andere ouders of ... naja.. niet

maandag 20 augustus 2018 om 15:02
@moondancer, heel herkenbaar! Ik probeer altijd een gedeelte buiten handbereik te zetten en verder nee te zeggen maar echt leuk is het dan niet nee... meestal spreken man en ik dan af om en om op te letten zodat de ander dan nog relaxt kan kletsen of we sturen er op aan om even buiten een rondje te lopen of iets.
@eten met lepel/vork. Wij hebben ook rapley gedaan dus niet echt gevoerd maar bij alle kids op het kdv geldt hier dat ze vanaf ongeveer 1 zelf eten met een vork/lepel. Is dat bij jullie niet zo? Of gaan ze niet naar een kdv?
Sterkte voor alle slechte slapers!
@eten met lepel/vork. Wij hebben ook rapley gedaan dus niet echt gevoerd maar bij alle kids op het kdv geldt hier dat ze vanaf ongeveer 1 zelf eten met een vork/lepel. Is dat bij jullie niet zo? Of gaan ze niet naar een kdv?
Sterkte voor alle slechte slapers!
maandag 20 augustus 2018 om 15:12
Wat naar Fiona dat je zo'n ervaring vroeger hebt opgedaan, pas je wel op dat je niet de andere kant op doorslaat en jezelf teveel wegcijfert? Zeg niet dat je dat doet hoor maar dat is voor veel mensen met dergelijke ervaringen wel een valkuil volgens mij.
Ik lijk ook niet op mn ouders qua opvoeding, ik wil voor Elsa graag een stabiele, duidelijke en vrolijke moeder zijn.
Ik lijk ook niet op mn ouders qua opvoeding, ik wil voor Elsa graag een stabiele, duidelijke en vrolijke moeder zijn.
envelop wijzigde dit bericht op 21-08-2018 12:02
47.47% gewijzigd

maandag 20 augustus 2018 om 16:08
Jemig Envelop & Fiona
Wat naar. Wat zijn mensen toch rare wezens..
Wij vinden andermans huizen bezoeken ook niet zo leuk. We letten op dreumes in shifts zodat de ander ook nog een biertje kan drinken of een gesprekje kan voeren. Het vervelendste vind ik bezoek aan mensen waar hun jongste zo’n 6-7 jaar is. Die mensen denken dat hun huis kidsproof is maar het alles behalve dat. Dan hebben die kinderen allemaal speelgoed wat dreumes mega boeiend vind maar niet mag. En de traphekjes, etc zijn al weg dus het lijkt een soort schijnveiligheid omdat er al kinderen rondlopen.
Wij hadden een verjaardag in een huis waar de jongste 8 werd. Er liepen veel kleintjes rond. Ik schuifelde achter dreumes aan ondanks dat gastvrouw zei dat ik lekker wat moest drinken en dreumes ooooveral mocht komen. Dat was maar goed ook want eerst zette de gastvrouw de hapjes en kaasjes op een laag tafeltje inclusief felgekleurde prikkers en kaasmesjes. Daarna speelt dreumes in het hutje achter in de tuin, stapt ie naar buiten met een aardappelschilmesje. Reactie gastvrouw: ja daar halen we het onkruid mee weg..

Wij vinden andermans huizen bezoeken ook niet zo leuk. We letten op dreumes in shifts zodat de ander ook nog een biertje kan drinken of een gesprekje kan voeren. Het vervelendste vind ik bezoek aan mensen waar hun jongste zo’n 6-7 jaar is. Die mensen denken dat hun huis kidsproof is maar het alles behalve dat. Dan hebben die kinderen allemaal speelgoed wat dreumes mega boeiend vind maar niet mag. En de traphekjes, etc zijn al weg dus het lijkt een soort schijnveiligheid omdat er al kinderen rondlopen.
Wij hadden een verjaardag in een huis waar de jongste 8 werd. Er liepen veel kleintjes rond. Ik schuifelde achter dreumes aan ondanks dat gastvrouw zei dat ik lekker wat moest drinken en dreumes ooooveral mocht komen. Dat was maar goed ook want eerst zette de gastvrouw de hapjes en kaasjes op een laag tafeltje inclusief felgekleurde prikkers en kaasmesjes. Daarna speelt dreumes in het hutje achter in de tuin, stapt ie naar buiten met een aardappelschilmesje. Reactie gastvrouw: ja daar halen we het onkruid mee weg..

maandag 20 augustus 2018 om 19:09
Op bezoek/verjaardagen maar ook met buitenspelen oid neem ik eigenlijk altijd een speeltasje mee. Eerst was dat een klein jumbo boodschappen tasje (zoon is gek op boodschappentassen) en tegenwoordig een cars rugzakje. Dat tasje zelf doet het hem, hij wil hem ook altijd perse zelf dragen
en hij kan 200 keer achter elkaar al zijn speelgoed op de grond pleuren en er weer terug in stoppen

maandag 20 augustus 2018 om 20:30
Ik kom weer eventjes aanwaaien
. Ik slaap 's nachts bijna niet meer en dreumes heeft besloten dat 's nachts slapen ook voor andere mensen is. Afgelopen nacht van 1 tot 3 naast haar bed gezeten en bijna alle andere nachten afgelopen week heeft vriend 1-1,5 uur naast haar bed kunnen zitten. Maar ik zag net onderste hoektanden op springen staan, dus hopelijk is dat de verklaring en zijn we er bijna doorheen.
Wel een beetje jammer van dochter's timing aangezien ik bijna 39 weken zwanger ben en slaap toch wel echt heel welkom zou zijn.
GlitterCupcake: het is alweer een paar pagina's terug, maar wat goed om te horen dat jij & dreumes gewoon gezond zijn! Het achterliggende verhaal is wel heel vervelend.
Fiona & Envelop, heftig zeg!

Wel een beetje jammer van dochter's timing aangezien ik bijna 39 weken zwanger ben en slaap toch wel echt heel welkom zou zijn.
GlitterCupcake: het is alweer een paar pagina's terug, maar wat goed om te horen dat jij & dreumes gewoon gezond zijn! Het achterliggende verhaal is wel heel vervelend.
Fiona & Envelop, heftig zeg!
maandag 20 augustus 2018 om 20:35
Behalve de suggesties van paracetamol:funnymiss schreef: ↑19-08-2018 22:25Even een vraag voor mede dreumes-moeders (en ervaringsdeskundigen met weinig slaap), want ik kan door vermoeidheid niet meer nadenken.
Dreumes is 16 maanden en slaapt al 2 weken slecht (dwz minimaal 1x per uur wakker, maar vaak elke 20 minuten). Ik dacht eerst ziek, toen dacht kiezen, toen dat hij het uitprobeerde en nu ben ik weer terug bij de kiezen. Herkenbaar voor iemand? En hoe gaan jullie daarmee om snachts?
Om het verhaal compleet te maken vertrekt man morgen voor 8 dagen voor werk. En moet ik ook kleuter weer optijd op school hebben vanaf morgen. Dus ik sta er snachts alleen voor én kan niet uitslapen als dreumes tegen de ochtend meestal wél slaapt van 5 tot een uur of 10. Ik merk dat ik al chagrijnig wordt van dat idee....
Netwerk inschakelen om dreumes overdag een paar uur mee naar buiten te nemen zodat je bij kan slapen als kleuter op school zit een mogelijkheid? Ik zou het met liefde doen voor een vriendin/buurvrouw/kennis.
Dreumes hier slaapt ook beroerd op dit moment en is alleen rustig als we naast haar bed zitten. Wij gaan vanavond dus gewoon een luchtbed er naast leggen zodat vriend naast haar verder kan slapen ipv wakker te zitten zijn. Is dat nog een idee? Dochter slaapt alleen in haar eigen ledikant, dus haar bij ons in bed leggen is geen optie, maar naast haar ledikant liggen hopelijk wel.

maandag 20 augustus 2018 om 20:49
Ik kom eigenlijk niet zo vaak bij mensen zonder kinderen
. En ook in kindproef huizen weet mijn kind toch de gevaarlijke plekken te vinden die andere niet bedenken.
Maar ach, zoon heeft vandaag bij opvang keurig op potje geplast als hij erop werd gezet met vrijwel droge luier hele dag dus ik ben vooral trotse moeder vandaag.
Hij slaapt net, dus ik ga na slimste mens ook tukken en hopen op geen driftbui om half 5.
Maar ach, zoon heeft vandaag bij opvang keurig op potje geplast als hij erop werd gezet met vrijwel droge luier hele dag dus ik ben vooral trotse moeder vandaag.
Hij slaapt net, dus ik ga na slimste mens ook tukken en hopen op geen driftbui om half 5.
maandag 20 augustus 2018 om 22:03
Wat een heftige verhalen meiden
@niet-dreumes-proof: wij zijn de eersten in onze directe vriendengroep. Meestal komen anderen bij ons, is ook makkelijker met dreumes in bed stoppen enzo, alles bij de hand. Zij hebben toch geen kind waarmee dat lastig is.
Ik moet naar bed om morgen geen zombie te zijn. Maar zie er zo tegenop. Geeeeen zin. Ben toe aan vakantie geloof ik.

@niet-dreumes-proof: wij zijn de eersten in onze directe vriendengroep. Meestal komen anderen bij ons, is ook makkelijker met dreumes in bed stoppen enzo, alles bij de hand. Zij hebben toch geen kind waarmee dat lastig is.
Ik moet naar bed om morgen geen zombie te zijn. Maar zie er zo tegenop. Geeeeen zin. Ben toe aan vakantie geloof ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 21 augustus 2018 om 07:33
Hier slaapt dreumes trouwens vaster sinds hij geen slaapzak meer heeft. Ik dacht dat nooit te kunnen schrijven want hij rolt zo veel heen en weer dat hij niet onder zijn deken blijft liggen. Maar sinds de hitte deze zomer slaapt hij alleen in een pyjama en dat gaan goed 
Alleen wel jammer dat ik vorige winter een hele dure slaapzak op de groei had gekocht. En voor deze zomer/herfst had hij twee dunne zakken en twee medium zakken. Plus nog twee voor het kdv..
@ eten met bestek. Bij ons kdv begonnen ze daar ook met 1 jaar mee. Wij hadden nog niet eens bestek en kregen zelfs van de leidster een vorkje mee
Wij wisselen onbedoeld veel af. Als dreumes een vork/lepel krijgt dan eet hij daarmee. Zonder eet hij met zijn handen. Wat wel enorm handig is, is hem een vork geven en wat rozijntjes op een bord. In de tijd dat hij de rozijntjes op zijn vork priegelt en in zijn mond kan ik de hele keuken aan kant maken en stofzuigen

Alleen wel jammer dat ik vorige winter een hele dure slaapzak op de groei had gekocht. En voor deze zomer/herfst had hij twee dunne zakken en twee medium zakken. Plus nog twee voor het kdv..

@ eten met bestek. Bij ons kdv begonnen ze daar ook met 1 jaar mee. Wij hadden nog niet eens bestek en kregen zelfs van de leidster een vorkje mee

dinsdag 21 augustus 2018 om 07:41
Hm Aapje, (nog) geen ervaring mee maar dit komt in me op..
Juist omdat het half 5 is wil je dat dreumes snel stil is, en dat zal het misschien juist versterken? Is het gillen anders om half 5 in de ochtend? Is je reactie dan anders dan overdag?
Ik stel me zo voor dat ik dochter even weg zou zetten op een veilige plek, zodat ze uit kan razen. Je kunt er dan toch even niks mee, en denk dat elke reactie van mijn kant de driftbui zou versterken..? Maar nogmaals, geen ervaring mee, misschien doe ik het over een paar maanden wel heel anders!
Juist omdat het half 5 is wil je dat dreumes snel stil is, en dat zal het misschien juist versterken? Is het gillen anders om half 5 in de ochtend? Is je reactie dan anders dan overdag?
Ik stel me zo voor dat ik dochter even weg zou zetten op een veilige plek, zodat ze uit kan razen. Je kunt er dan toch even niks mee, en denk dat elke reactie van mijn kant de driftbui zou versterken..? Maar nogmaals, geen ervaring mee, misschien doe ik het over een paar maanden wel heel anders!

dinsdag 21 augustus 2018 om 07:41
Vandaag begonnen we om 3, toen weer rustig en om 5 was het weer feest.

dinsdag 21 augustus 2018 om 07:47
Zoon blieft geen slaapzak, deken of laken. Dunne XL hydrofiel als hij al slaapt blijft nog enigszins liggen.
Ik neem hem nu naar beneden tijdens zo'n bui want mijn bovenbuurman heeft de blaffende hond keurig opgelost dus wil niet dat zoon hem dan wakker gilt. Vannacht zijn we dus om 3 op de bank gaan verder slapen.
Ik neem hem nu naar beneden tijdens zo'n bui want mijn bovenbuurman heeft de blaffende hond keurig opgelost dus wil niet dat zoon hem dan wakker gilt. Vannacht zijn we dus om 3 op de bank gaan verder slapen.

dinsdag 21 augustus 2018 om 08:19
Is medisch alles uitgesloten aapje?
Geen ervaring met nachtelijke driftbuien, wel met 'normale'. Die laat ik dan even uitrazen en dan troost ik hem.
Maar heel rustig blijven werkt soms ook tegen, dan krijg ik hem juist rustig door streng te zijn met licht stemverhef. Dat het nu maar klaar is want er is niks aan de hand.
Bij huilen in de nacht wieg of aai ik hem weer in slaap. Maar even huilen in de nacht is geen driftbui natuurlijk.
Soms gaat het een paar nachten zo achter elkaar. Tot 3 uur / half 4 is het mijn dienst en daarna mag man het proberen op te lossen.
Geen ervaring met nachtelijke driftbuien, wel met 'normale'. Die laat ik dan even uitrazen en dan troost ik hem.
Maar heel rustig blijven werkt soms ook tegen, dan krijg ik hem juist rustig door streng te zijn met licht stemverhef. Dat het nu maar klaar is want er is niks aan de hand.
Bij huilen in de nacht wieg of aai ik hem weer in slaap. Maar even huilen in de nacht is geen driftbui natuurlijk.
Soms gaat het een paar nachten zo achter elkaar. Tot 3 uur / half 4 is het mijn dienst en daarna mag man het proberen op te lossen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:25
Tjee, aapje.. Wat n drama 
Zou t helpen om even door te zetten (em daar even de bovenbuurman over in te lichten)
Met nachtelijke driftbuien geen ervaring, overdag laat ik haar uitrazen en 'negeer' ik het. Kan me voorstellen dat je er in de nacht veel krampachtiger mee omgaat waardoor hij nu zn zin probeert door te drijven door te gaan gillen. En nogmaals, jij bent zwanger.. Jij hebt je rust echt nodig.. Vraag je man het een paar nachten van je over te nemen.

Zou t helpen om even door te zetten (em daar even de bovenbuurman over in te lichten)
Met nachtelijke driftbuien geen ervaring, overdag laat ik haar uitrazen en 'negeer' ik het. Kan me voorstellen dat je er in de nacht veel krampachtiger mee omgaat waardoor hij nu zn zin probeert door te drijven door te gaan gillen. En nogmaals, jij bent zwanger.. Jij hebt je rust echt nodig.. Vraag je man het een paar nachten van je over te nemen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:28
Lastig aap, niet herkenbaar voor mij dus ook geen tips. Heeft je zoon een knuffel? Mijn zoon heeft een vosje en sinds hij die zeg maar lief is gaan vinden kan hij ook zonder hulp in slaap vallen en huilt hij niet zo als hij wakker wordt. Maar goed, hij sliep er al tijden mee in bed zonder er naar om te kijken, dus dat kun je niet echt forceren volgens mij.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
Oh wp, ik vind het dreumestijdperk echt zoveel leuker dan het babytijdperk. Mijn zoon was gewoon echt niet gemaakt voor babyhood. Als dreumes is hij zoveel blijer en makkelijker. Ik vind het genieten, een dreumes. Eerlijk.

dinsdag 21 augustus 2018 om 08:45
Westerpaviljoen schreef: ↑21-08-2018 08:31Als ik dit allemaal lees ben ik bang wat mij allemaal nog te wachten staat.