Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 21 augustus 2018 om 19:55
Nee hoor, ik werk 4 dagen en hij 5lux- schreef: ↑21-08-2018 17:50
@aapje: tja, lastig met je man. Jij bent ook thuis en hij werkt hè? Dus kan me ook voorstellen dat het voor jou dan niet eerlijk voelt de nachten 50/50 te verdelen dus dat je gauw geneigd bent dat dan op je te nemen. Maar ja, you’re growing another human. That’s also pretty important, zou ik zeggen.

dinsdag 21 augustus 2018 om 20:04
Hier werd man ook niet wakker

Zoon werd wakker, ik werd wakker, ik maakte man wakker, man probeerde wakker te worden terwijl ik beneden een fles in elkaar draaide, fles was klaar en ik schopte man uit bed naar zoon toe.Wat een effectiviteit was dat.
Ondertussen wordt man wakker van zoon en ik van dochter, heerlijk om de helft uit te kunnen schakelen

dinsdag 21 augustus 2018 om 20:17
Oh ik dacht ook dat je niet werkte apje! Pfff dan is het helemaal zwaar (en onevenredig) hoop echt ontzettend voor je dat jullie een betere balans vinden en zoon beter gaat slapen
Hier werd man vaak iets eerder wakker en nu is het redelijk gelijk. We moeten er nachts nog altijd wel eens uit maar dat is hooguit een minuut en dan gaat iedereen weer slapen. We hebben geen afspraak over wie gaat, loopt redelijk natuurlijk.

Hier werd man vaak iets eerder wakker en nu is het redelijk gelijk. We moeten er nachts nog altijd wel eens uit maar dat is hooguit een minuut en dan gaat iedereen weer slapen. We hebben geen afspraak over wie gaat, loopt redelijk natuurlijk.

dinsdag 21 augustus 2018 om 21:14
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:17
Dat zat ik me ook af te vragen! Ik heb ook een eigen bedrijf en kreeg ineens heel veel bestellingen en berichten, bleek dat iemand met relatief veel volgers over mij had geschreven in een insta storieGlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 21:14Ik vraag mij dan af of ze bij zo’n webwinkel dan zich afvragen waarom ze er ineens 5 verkopen![]()
Zelf heb ik ook een webwinkel en als ik ineens 5x een bepaald item verkoop (onze spullen zijn wel wat lastiger te verkopen) dan weet ik dat ik ergens in een blad sta of in een insta post.
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:53
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:57
Volgens mij is de samenvatting van mensen in dit topic dat iedereen er in meer of mindere mate last van heeft gehad, behalve mijn zoon. Je kan je er dus van te voren beter niet druk om maken, want dan ga je alleen maar lopen stressen om iets waar je geen invloed op hebt

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:02
Uhmm na 6-7 dagen werd zoon ziek. 39-40 graden koorts, sloom en echt uit zijn hum. Slecht eten terwijl hij normaal als een bootwerker eet.
En diarree, zooooveeeeeel diarree.
Ik weet nog dat ik dacht dat het allemaal meeviel. Want de BMR komt samen met de DKTP? Of een andere. En die bleef bij lichte verhoging en was na 1,5 dag klaar. Dus ik dacht 'nou was dat het nou?' Maar de BMR, heeft een incubatietijd van 5-10 dagen meende ik, dat ze er last van kunnen krijgen.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 22:03
2.54% gewijzigd

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:02
Dat is die vaccinatie waarbij je 6 dagen na vaccinatie denkt ‘hahahaha! Wij zijn de dans ontsprongen! Mijn gebroed kan die vaccinatie gewoon veel beter verwerken dan al die andere kindjes! Ik heb een super kind!’
En dan.. dan raakt de poep de ventilator en ben je na uren gejank met een bezweet hoofd de handleiding van de paracetamol aan het uitpluizen bent of je er toch echt niet nog eentje na 4 uur bij mag schuiven. Het liefste combineert deze vaccinatie zich met doorkomende hoektanden.
En dan.. dan raakt de poep de ventilator en ben je na uren gejank met een bezweet hoofd de handleiding van de paracetamol aan het uitpluizen bent of je er toch echt niet nog eentje na 4 uur bij mag schuiven. Het liefste combineert deze vaccinatie zich met doorkomende hoektanden.

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:05
Maartje2016 schreef: ↑21-08-2018 21:57Volgens mij is de samenvatting van mensen in dit topic dat iedereen er in meer of mindere mate last van heeft gehad, behalve mijn zoon. Je kan je er dus van te voren beter niet druk om maken, want dan ga je alleen maar lopen stressen om iets waar je geen invloed op hebt![]()

Maar je druk maken heeft sowieso geen nut. Zorgen voor genoeg PCM wel, daarentegen. Onze dreumes at toen wel gekoelde knijpfruitjes

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:06
Dit inderdaad. De toegestane 6 uur tussen de zetpillen waren niet te overbruggen.GlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 22:02Dat is die vaccinatie waarbij je 6 dagen na vaccinatie denkt ‘hahahaha! Wij zijn de dans ontsprongen! Mijn gebroed kan die vaccinatie gewoon veel beter verwerken dan al die andere kindjes! Ik heb een super kind!’
En dan.. dan raakt de poep de ventilator en ben je na uren gejank met een bezweet hoofd de handleiding van de paracetamol aan het uitpluizen bent of je er toch echt niet nog eentje na 4 uur bij mag schuiven. Het liefste combineert deze vaccinatie zich met doorkomende hoektanden.![]()
Zoon heeft toen bij mij in bed geslapen en natuurlijk was man toen net voor 2 weken vertrokken. Maar blegh dat bezwete lichaampje wilde persee tegen mij liggen.

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:18
Wij hadden toen kerst

Dreumes knapte toen wel op van een lauw badje. Hij beet toen ook zijn eerste spenen kapot dus was ik blij dat die op voorraad waren.

dinsdag 21 augustus 2018 om 22:32
GlitterCupcake schreef: ↑21-08-2018 22:05Jaja je hebt uitzonderingen.
Maar je druk maken heeft sowieso geen nut. Zorgen voor genoeg PCM wel, daarentegen. Onze dreumes at toen wel gekoelde knijpfruitjes![]()

Nog 8mnd en dan word ik dubbel zo hard gepakt bij de BMR van dochter

Dat zal dan rond de eerste hittegolf van volgend jaar zijn, want dat is altijd zo'n lekker moment voor koorts...
maartje2016 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 22:35
Reden: .
Reden: .
14.18% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:38
Haha maartje, da’s wel waar, al wordt man hier tegenwoordig beter wakker van de dreumes dan ik
alsof mijn brein denkt: regel jij ‘t maar, my job is done here 
@aap: oh joh, dacht oprecht dat je thuis was met de uk.
@envelop+GC: leuk zo’n eigen webwinkel! Welke sector? Of is dat ook privé?
@Babs: die van mij viel wel mee ermee. Beetje ziek wel maar geen diarree en enorme koorts ofzo.
@man de week laten doen: hier liet man mij in het weekend altijd uitslapen toen ik nog alle nachten deed. Nu we de nachten om en om doen, doen we het weekend ook om en om. Maar toen tankte ik echt bij door uit te slapen in het weekend.

@aap: oh joh, dacht oprecht dat je thuis was met de uk.
@envelop+GC: leuk zo’n eigen webwinkel! Welke sector? Of is dat ook privé?
@Babs: die van mij viel wel mee ermee. Beetje ziek wel maar geen diarree en enorme koorts ofzo.
@man de week laten doen: hier liet man mij in het weekend altijd uitslapen toen ik nog alle nachten deed. Nu we de nachten om en om doen, doen we het weekend ook om en om. Maar toen tankte ik echt bij door uit te slapen in het weekend.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:49
Hier had dochter een dikke week na de prik een hele hangerige dag waarop niet goed was, verder heeft ze er geen last van gehad.
*onderstaande gelieve niet quoten omdat ik het later weer weghaal*
Ik heb geen echte webwinkel maar organiseer verrassingsuitjes. Er boeken vooral veel stellen met jonge kids die er met zn twee even op uit willen zonder alles te regelen of vriendinnen die een fijne dag/weekend willen. Jullie behoren dus ook tot mijn doelgroep
Ik doe het nu nog heel low-key en heb een tijdelijke stop op aanvragen maar vanaf het voorjaar 2019 als de tweede uk ook naar het kdv gaat komt er iemand bij (eerst voor 10 uur per week), ben ik klaar met mn baan in loondienst en kan ik gaan knallen!
*onderstaande gelieve niet quoten omdat ik het later weer weghaal*
Ik heb geen echte webwinkel maar organiseer verrassingsuitjes. Er boeken vooral veel stellen met jonge kids die er met zn twee even op uit willen zonder alles te regelen of vriendinnen die een fijne dag/weekend willen. Jullie behoren dus ook tot mijn doelgroep

Ik doe het nu nog heel low-key en heb een tijdelijke stop op aanvragen maar vanaf het voorjaar 2019 als de tweede uk ook naar het kdv gaat komt er iemand bij (eerst voor 10 uur per week), ben ik klaar met mn baan in loondienst en kan ik gaan knallen!
dinsdag 21 augustus 2018 om 23:14
@Babs, hier viel de bmr mee. Wel hangerig en lichte koorts na 9-10 dagen, maar echt niets in vergelijking met de chagrijnige, niet slapende dreumes met ontelbare driftbuien die we afgelopen week in huis hadden als resultaat van doorkomende hoektanden. Geef mij die bmr maar
.
@Nachten: ik word ook sneller wakker van dochter, behalve als we afspreken dat vriend eruit gaat - dan wordt hij even snel wakker. Vriend is over het algemeen wel ook echt direct wákker en springt het bed uit, terwijl ik rustig een paar minuten blijf liggen om in te schatten hoe noodzakelijk het is dat ik er uit ga of dat ze na een paar minuten mopperen weer gewoon zelf in slaap valt.
@Aapje, ik ben het ook eens met Maartje (+iedereen). Het voornaamste is denk ik dat het op mij overkomt alsof man het jóuw probleem vindt ipv júllie probleem. Ik snap dat de situatie vast genuanceerder is dan we hier te lezen krijgen, maar zo komt het op mij over. En dat vind ik gewoon heel vervelend voor je, het lijkt me zo eenzaam voelen, dus ik hoop vooral dat ik het of verkeerd lees of dat jullie snel sámen een manier vinden om met de slechte nachten om te gaan. En nu zal ik er verder over ophouden
Hier ligt vriend voor de 3e nacht op de logeerkamer met babyfoon zodat, áls dochter weer wakker wordt, ik er hopelijk door heen kan slapen. Erg ongezellig zo, maar vriend staat er op omdat ik echt mijn slaap nodig heb. Ondanks dat ik verlof heb en hij gewoon moet werken, de schat

@Nachten: ik word ook sneller wakker van dochter, behalve als we afspreken dat vriend eruit gaat - dan wordt hij even snel wakker. Vriend is over het algemeen wel ook echt direct wákker en springt het bed uit, terwijl ik rustig een paar minuten blijf liggen om in te schatten hoe noodzakelijk het is dat ik er uit ga of dat ze na een paar minuten mopperen weer gewoon zelf in slaap valt.
@Aapje, ik ben het ook eens met Maartje (+iedereen). Het voornaamste is denk ik dat het op mij overkomt alsof man het jóuw probleem vindt ipv júllie probleem. Ik snap dat de situatie vast genuanceerder is dan we hier te lezen krijgen, maar zo komt het op mij over. En dat vind ik gewoon heel vervelend voor je, het lijkt me zo eenzaam voelen, dus ik hoop vooral dat ik het of verkeerd lees of dat jullie snel sámen een manier vinden om met de slechte nachten om te gaan. En nu zal ik er verder over ophouden

Hier ligt vriend voor de 3e nacht op de logeerkamer met babyfoon zodat, áls dochter weer wakker wordt, ik er hopelijk door heen kan slapen. Erg ongezellig zo, maar vriend staat er op omdat ik echt mijn slaap nodig heb. Ondanks dat ik verlof heb en hij gewoon moet werken, de schat

dinsdag 21 augustus 2018 om 23:21

dinsdag 21 augustus 2018 om 23:26
Ik zou het niet abnormaal vinden. Mijn dreumes is obsessed met eten en zou ook zo kunnen reageren. Ik zou zeggen dat hij nog steeds hongerig is.GinnyJones schreef: ↑21-08-2018 23:21Ik heb een dreumesvraag, is het normaal voor een kind van 15 maanden om compleet hysterisch te worden als hij het idee heeft dat de bodem van zijn bordje eten in zicht is? Zodra hij de lepel hoort schrapen zet hij het op een krijsen, ongeacht of dit nou fruithap, kwark of pap is.