Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ik geloof dat we hier eigenlijk al heel lang geen spuitluiers meer hebben gehad.

Envelop hier wordt juist beter gegeten maar hij lijkt meer te verbruiken. Tenminste ik heb hem thuis gewogen en ingevuld op grafiek ingevuld maar hij zakt juist een lijn. De babyvetjes zijn ook wel behoorlijk verdwenen.
Thnx Lux :)

En wat je zegt over dat lachen, dat herken ik wel hoor. Hij heeft nu inderdaad door dat zij acties reactie oproepen en dat is natuurlijk big fun. Dat je zelf controle hebt over hoe anderen reageren. Maarja sommige dingen vindt mama gewoon niet zo tof en als ie dan gaat lachen voelt dat wel een beetje evil van hem...
Vaker is hij echter heel braaf en luistert ie best naar nee. Hij weet al heel goed dat ie niet aan de planten mag trekken. Lukt nu al een aantal dagen om hem daar alleen nog maar verbaal op te reageren en zodra ie wat anders doet hem te complimenteren. Voorheen stonden de de planten gebarricadeerd of zette ik hem steeds ergens anders met de boodschap dat dat niet mag. Heeft dus wel geholpen :lol:
1-Aapje schreef:
22-08-2018 21:13
Ik vind dit geen leuke fase. Ik ben voor mijn gevoel bijna heel de dag agent aan het spelen. Het copycatten en praten vind ik trouwens wel leuk.
Ik vind het ook eventjes geen leuke fase. Het is mentaal zo uitputtend.
Copycatten is wel heel leuk inderdaad. Ik pas op de bloemetjes van de buren. Zoon rende gisteren weer onze tuin in om zijn gietertje op te halen en ook de bloemen water geven. :love:
Praten doet hij helaas nog niet echt, hij kan het wel, vertikt het alleen en praat alleen in zijn eigen taaltje. Maar woordjes uitspreken zijn zeldzaam. Maakt me soms onzeker, maar ik was een late prater vroeger. Dus het komt vanzelf wel.
Niet bemoedigend maar zoon is in afgelopen maanden toch echt vergeten hoe zijn oren werken. Ofja Oost-Indisch doof want hij reageert prima als ik vraag of hij een ijsje wil.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar daarom goed om erbij stil te staan dat hij dus cognitief nog niet ontwikkeld genoeg is om evil te zijn, dat maakt jouw brein ervan ;)

Mij helpt dat iig wel in het kalm blijven.

Maar goed, mijn horrorbaby is een vrij hemelse dreumes dus heb hier geen enorme toestanden. Sinds hij kan lopen is het een totaal ander kind. Onherkenbaar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Boheme schreef:
22-08-2018 21:19
Ik vind het ook eventjes geen leuke fase. Het is mentaal zo uitputtend.
Copycatten is wel heel leuk inderdaad. Ik pas op de bloemetjes van de buren. Zoon rende gisteren weer onze tuin in om zijn gietertje op te halen en ook de bloemen water geven. :love:
Praten doet hij helaas nog niet echt, hij kan het wel, vertikt het alleen en praat alleen in zijn eigen taaltje. Maar woordjes uitspreken zijn zeldzaam. Maakt me soms onzeker, maar ik was een late prater vroeger. Dus het komt vanzelf wel.
Voor je het weet praat hij de oren van je kop :-). Zijn ook kinderen die volgens mij pas gaan praten als ze zeker weten dat ze het kunnen, net als dat sommige dat met lopen hebben.
lux- schreef:
22-08-2018 21:20
Nee maar daarom goed om erbij stil te staan dat hij dus cognitief nog niet ontwikkeld genoeg is om evil te zijn, dat maakt jouw brein ervan ;)

Maar goed, mijn horrorbaby is een vrij hemelse dreumes dus heb hier geen enorme toestanden. Sinds hij kan lopen is het een totaal ander kind. Onherkenbaar.

Zeker goed om bij stil te staan. Hier inderdaad ook bij elke mijlpaal dat hij meer kon een minder terror baby ervoor terug. Heb ook hoge verwachtingen van het lopen ;)

En aapje ik maak me geen illusies hoor, hij zal dat vast weer verleren/negeren dat luisteren naar mama. Voor nu is het fijn dat ik vanaf de bank kan corrigeren :lol:
1-Aapje schreef:
22-08-2018 21:22
Voor je het weet praat hij de oren van je kop :-). Zijn ook kinderen die volgens mij pas gaan praten als ze zeker weten dat ze het kunnen, net als dat sommige dat met lopen hebben.
Ja mijn zusje had dat ook! Die ging pas met 2.5 praten maar sprak direct volzinnen :P

Hier heeft zoon wel best veel woordjes trouwens, maar het gaat wel heel erg in sprongen. Ze komen er niet echt 1 voor 1 bij, maar een boel in 1x en dan weer een tijdje niks. Dus mssn heeft ie zo in 1x een uitgebreide vocabulaire, Boheme.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Teckeltje88 schreef:
22-08-2018 21:29
Zeker goed om bij stil te staan. Hier inderdaad ook bij elke mijlpaal dat hij meer kon een minder terror baby ervoor terug. Heb ook hoge verwachtingen van het lopen ;)

En aapje ik maak me geen illusies hoor, hij zal dat vast weer verleren/negeren dat luisteren naar mama. Voor nu is het fijn dat ik vanaf de bank kan corrigeren :lol:
Hier heeft hij nooit geluisterd hoor :roll: dus ik vind het heel knap :)
Hier een dreumes die prima weet wat niet mag. Op zn weg om het 'stoute' te doen staat ie zelf met zn vingertje te zwaaien en zegt oeioeioeioei......om het vervolgens tóch te doen :facepalm: . Kennelijk is de wil nog sterker dan hemzelf ofzo
En dreumes kan verder alleen nog maar 'mama' en 'miauw' zeggen.
Ow en mijn oudste ging ook pas praten toen ze ruim 2 was en echt nog maar een paar woordjes die voor vreemde niet eens te verstaan waren. Op het kdv hebben ze logopedie aangeraden toen ze 3 was. Wij hebben dat nooit gedaan, omdat we vrij zeker wisten dat het dochter gewoon niet interesseerde, dat praten. Ze had andere prioriteiten. Dus wij hebben haar een halfjaar gegeven op school om 'op niveau' te komen en anders wilden we toch aan de logopedie. Maar op school ging ze, zoals verwacht door ons, met sprongen vooruit. Want als andere kindjes je continue vertellen dat ze je niet kunnen verstaan is dat natuurlijk wel heel vervelend. Als papa en mama dat zeggen maakt dat natuurlijk niks uit.
Dus mijn advies is om ze zich te laten ontwikkelen op hun eigen manier!
Daar verdenk ik de mijne ook een beetje van, dat hij pas iets doet of zegt als hij denkt dat het kan. Hij vertikt het om de namen van 1 oom en tante te zeggen, want die hebben een moeilijke naam :proud:
Hij leert echt in een razend tempo nieuwe woordjes, maar kan de o niet uitspreken. Echt superschattig, hmmma en hmmpa :love:

Hier ook eentje waar de oortjes slechts ter decoratie dienden, en hij gedroeg zich soms ook echt als een kleine terrorist. Kreeg daar ook wel eens commentaar op, maar nu de laatste weken begint hij ineens te luisteren als ik zeg dat hij ergens af moet blijven, zit ook minder aan dingen waar hij niet aan mag komen, geeft zijn bord eten/kom yoghurt aan als hij klaar is met eten (i.p.v. hem om te kiepen), geeft een handje als ik daarom vraag :woa:

Ik verbeeld het me niet, ik hoor het ook van anderen, dat hij ineens zo goed luistert. Dus er is hoop!
-Dudette- schreef:
22-08-2018 07:29
Oh man... was het nou echt nodig om NU over die bmr vaccinatie te beginnen o_o

Dochter kreeg m acht dagen geleden en kinderarts zei dat er tussen de 7-10 dagen een reactie verwacht kan worden...

Ik vlieg vandaag met dochter naar NL :-?

Tot nu toe reageerde ze altijd heel licht op vaccinaties, maar als ik dit zo lees kan het alle kanten op! Paracetamol was al ingepakt, maar de Ibu-drank haal ik nu ook maar alvast te voorschijn... :facepalm:

Wish me luck....
Oops... Sorry :cheer:

Bedankt voor de reacties. We gaan het mee maken (of niet) opzich goed dat ze het nu krijgt met de opkomende mazelen denk ik dan maar.
lux- schreef:
22-08-2018 21:20

Herkenbaar.. Met elke nieuwe ontwikkeling krijg ik een rustigere en meer tevreden kind. Dat lopen is een geschenk :hyper:
Zoon noemt me sinds kort trouwens mama ipv papa. Hoorde ik maandag bij opvang dat hij daar ook iedereen nu mama noemt :facepalm:
Babs87 schreef:
22-08-2018 21:55
Herkenbaar.. Met elke nieuwe ontwikkeling krijg ik een rustigere en meer tevreden kind. Dat lopen is een geschenk :hyper:
Echt hè?! Wat fijn, Babs, dat dat voor jou ook zo is. Zo gegund :bigkiss:
Mijn bijna 2 jarige zegt nu 4 woorden spontaan en nog ongeveer 5 woorden als ik er specifiek om vraag. Ga wel volgende week de oortjes laten testen op het cb. Als dat oké is, wacht ik ook nog een poosje af of het toch vanzelf komt.

Ik vind het wel heel raar om mee te maken want mijn oudste kon met 10 maanden even veel woorden, en sprak met 2 in volledige zinnen. Terwijl die oudste juist de perfectionist in huis is en jongste de flierefluiter. Zo’n contrast bij dezelfde opvoeding. Maar misschien is hij wel zó’n flierefluiter dat dat hele studeren op taal hem niet boeit :-D
Bij nr1 vond ik lopen ook een geschenk. Bij nr 2 pure horror want daardoor kon hij bij broers speelgoed komen.. wat een ellende komt daarvan als ze nog maar 1 en 2 zijn :facepalm:
Boheme schreef:
22-08-2018 20:56
Envelop :bigkiss:

Welkom Teckeltje!

Zoon is momenteel zo aan het uitdagen. Bewust stoute dingen doen en als ik hem een standje geef probeert hij een andere kant op te kijken of staat hij me gewoon uit te lachen. Heb soms het gevoel dat ik heel de dag hem moet corrigeren en uiteindelijk denk ik ook 'laaaaaat ook maar'. Maar dat kan niet natuurlijk, blegh, consequent blijven sucks.
Oh zo herkenbaar... ik ben ook helemaal gesloopt vandaag. Elsa had geen zin om te luisteren, rende weg als ik haar vroeg te komen, wilde totaal niet stil liggen met verschonen etc. Terwijl ik door bekkeninstabilitieit behoorlijk last heb van rug en bekken en het tillen etc probeer te beperken.

Vandaag is de keuken eruit gebroken door man en opa. Oma is ook mee op bezoek maar kan ook niet tillen en loopt me eigenlijk wat in de weg... Maar goed zover mn klaagzang ;-) nu lekker slapen en morgen ben ik jarig en laat ik thuis de boel de boel en ga ik werken.
En welkom teckel!

Wat betreft praten, dat komt vanzelf! Alle kinderen doen dingen op hun eigen tempo. Elsa lijkt alweer een dikke week vergeten te zijn hoe je mama zegt. Verder praat ze soms iets na en kan ze heel goed papa zeggen. Ze snapt het allemaal prima dus het komt wel.
Jongste noemt alles en iedereen papa.. Ook de man achter ons bij de kassa vandaag ;-)
Lopen kan ze wel maar vertikt ze 9 vd 10x, kruipen is immers veel sneller nog en luisteren is blijkbaar nog te moeilijk.. Ik ben oudste gewend die werkelijk nooit dingen deed/doet die we liever niet hebben dus ik ben echt gesloopt aan t einde vd dag ;-)
Idd niet zo'n leuke fase nee

Lavendel, juist fijn toch dat je je zo lekker voelt dat je kunt gaan afbouwen, heerlijk! Hoop dat je er weinig last van zult hebben.

En wat fijn babs, dat je kindje steeds meer tevreden wordt. Tis je zo gegund!
Zeg zijn er hier meer die het Meetmaatje binnen hebben? Ik ben er mee aan de slag gegaan en eeeh ik hoop dat het allemaal niet klopt wat dat ding zegt o_o

Kijk dat dreumes zijn schoenen 13mm te klein zijn geloof ik. Hij groeit immers als kool en zijn schoenen zijn 1,5-2 maanden oud. Het is vlot maar ja, het kan.

Maar als ik mijn schoenen meet dan zijn mijn schoenen ook 2cm te klein :-? En ik ben geen ijdeltuit die te kleine schoenen draagt.

Op de website van Meetmaatje staat trouwens ook iets over soepele en stevige schoenen voor kleintjes. Hier hadden we het van de week over http://www.meetmaatje.nl/pages/faq
Ik wil het meetmaatje nog gaan bestellen, maar als de maten niet kloppen...

Heb je het ook getest bij open sandaaltjes? Dan kan je zn teentjes zien zitten en inschatten of het klopt.
Ik vind het trouwens steeds makkelijker worden nu zoon steeds meer zelf kan. Geeft ook minder frustraties.
Hij is nu 20 maanden.

Maar ik heb in zn dreumes fase wel een aantal maanden gehad dat ik ook erg pittig vond.
sneeuwball schreef:
23-08-2018 09:03
Ik wil het meetmaatje nog gaan bestellen, maar als de maten niet kloppen...

Heb je het ook getest bij open sandaaltjes? Dan kan je zn teentjes zien zitten en inschatten of het klopt.

Zijn sandalen zijn idd bijna even lang als zijn voet. Die hebben we ver vóór de zomer gekocht en daar zit nog maar vrijwel geen speling in. Het zijn wel brede sandalen en hij trekt ze niet meer aan na gister. Ik wilde niet voor 2 laatste mooie dagen nog €60 uitgeven aan nieuwe sandalen.

Maar dreumes zijn verantwoorde leren schoenen en zijn All Stars meten hetzelfde binnenin als de sandalen terwijl die een stuk jonger zijn o_o Maar centimeters liegen niet. O

Ik ga zo de stad maar eens in :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven