Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@moondancer, voor 45 euro heb je bij Ikea een inductie kookplaatje. Ik zweer erbij, heb al vier maanden een halve keuken.. en daarnaast dan een campinggas ding. Zo kan ik toch twee pannen gebruiken, gaat prima!
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies: de plastic slabben met opvangbak zijn hiervoor geweldig!
Ik klem de slab vaak tussen de kinderstoel en de tafel. Nu zijn de slabben die wij gebruiken wel lang, geen idee welk merk, was een kraamcadeautje.
Ik gebruik dat schortje van Ikea. Zit ook een ‘opvangzakje’ onder en je kunt die ook makkelijk afspoelen. Zag ze laatst ook bij Zeeman.
Anders heb je ook nog van die wat harder plastic slabben met idd een soort bakje eronder hangen. Die zijn wel best prijzig meen ik mij te herinneren.
@slapen: Vorig weekend twee keer 7 uur aan een stuk zonder dat hij wakker werd. Ik was zelf wel paar keer wakker om dat ik nu al constant moet plassen. Afgelopen nachten zijn niet zo goed maar er drukken allemaal kiezen en boven zijn er nu 2 door. Door bekkeninstabiliteit werk ik 50% nu dus heb overdag iets meer rust. Nachtvoedingen zijn er volledig af en heb besloten de avondvoeding er vandaag af te gooien.

@praten: Zoon heeft ruime woordenschat en zingt tegenwoordig graag. Favorieten zijn smakelijk eten, alle eendjes zwemmen in het water en visje visje.

@knutselen: hij staat dagelijks bij de tekenaar te vertellen dat hij wil tekenen.

Welk smeerbaar broodbeleg geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het iets beter leek te gaan met slapen Aapje. Hopelijk kom jij nu ook meer aan je rust toe nu 50% werkt.

Zoon eet qua smeerbaar o.a. appelstroop, smeerkaas, jam, blueband spread, smeerlever op zijn brood.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat je wat meer rust hebt aapje! Balen van je bekken, daar kan je flink last van hebben, al vroeg in de zwangerschap dat je er de helft minder door moet werken. Hoop voor je dat het niet veel erger wordt, heb je fijne oefeningen van de fysio? Samen met dagelijks wandelen en 2x per wk zwemmen helpt het mij enorm. Doet je man nu ook soms de nacht?

@smeerbaar broodbeleg, allerlei soorten vega groenten pathes (kopen we vaak in duitsland in, de bio super heeft ook veel keuze maar duur), zelfgemaakte bietenspread, appelstroop, geitenkaasspread (kwam erachter dat ze dat op het kdv krijgt en blijkbaar heel lekker vindt), roomkaas, brie uitgesmeerd.
envelop wijzigde dit bericht op 08-09-2018 09:01
Reden: Toevoeging
20.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Broodbeleg: alles* wat ik zelf ook eet

*uitgezonderd filet americain ofzo. Al eet ik dat nu ook al 7mnd niet ;-D
Alle reacties Link kopieren
Broodbeleg, hier ook vanalles. Grillworst vindt ie op het moment erg lekker en vruchtenhagelslag. Kan morgen weer anders zijn hoor.
@praten, begint hij nu ineens mee! En elke dag hoor ik wel 1 of 2 nieuwe woordjes. Zo grappig. Hij kan sinds gisteren de naam van zijn zus zeggen, daar zijn ze allebei zooooo trots op :love:
@geheimpje, hier is de anticonceptie weer de deur uit! Ik verwacht nog niks, heeft bij de eerste 11 maanden en bij de tweede een jaar geduurd. Maar vindt het toch weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dochter is vooral gek op zoet broodbeleg helaas, ik geef afwisselend jam of zuivelspread en af en toe hazelnootpasta. Op doktersrecept moesten we dat geven om te kijken of ze ook allergisch is voor hazelnoot, maar nu wil ze natuurlijk niets anders meer dan 'pastaaaaaa! pastaaaaa!' :roll:
Geitenkaasspread had ik vroeger ook maar die was ik eigenlijk vergeten. Bedankt Envelop, ik neem het vanmiddag meteen weer mee.

Hier een rotnacht gehad, ze heeft echt de hele nacht gehuild. Het begon met elk kwartier en toen ik haar om half 1 een zetpil gaf elk uur. Ze was ook erg koud toen ik haar uit bed haalde, dus dat zal het wel zijn geweest in combinatie met de hoektanden die NOG-STEEDS-NIET door zijn :frusty:

Aapje, wat fijn dat de nachten iets beter lijken te gaan. Naar van de bekkeninstabiliteit, had je daar bij de vorige zwangerschap ook last van?

Whoopsadaisies, ik voorkom dat niet meer, ik stop gewoon haar kleren in de wasmand na het eten. Alle slabbetjes trekt ze inmiddels af. Maar die schortjes van de IKEA zijn inderdaad wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Funnymiss! Hier ook :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ow fiona, dat is klote zon nachten. Was hier vorige week ook 2 nachten. Ik dacht ook weer vooral aan zn hoektanden, maar vanaf die avond slaapt hij weer in zn winterslaapzak en ik heb hem niet meer gehoord snachts sindsdien. Terwijl er sinds gisteren wel een hoektand door is! Dus toch van de kou geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik had helemaal niet verwacht dat het al winterslaapzaktijd is, maar ik schrok van hoe koud het in haar kamer was. Wel midden in de nacht nog een pyjamabroek aangedaan bij haar, maar dat was niet genoeg denk ik. Funnymiss, wat heeft hij verder aan behalve de slaapzak?

Ze is nu ook niet te genieten, echt doodop. Normaal gaat ze pas om half 12 naar bed, dus ik probeer het nog een beetje uit te zingen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar we liggen zelf ook allang weer onder een dekbed ipv laken realiseerde ik me dus na 2 nachten ellende :idee: . Hij heeft een romper korte mouw eronder en een pyjamabroekje en dus zn mouwen aan zn slaapzak.
Fijn Aapje, die nachten. En vervelend van je bekken instabiliteit, wel fijn dat je daar door nu wat meer rust hebt.
Elk nadeel heeft ook een voordeel :)

Hier is speculoos groot favoriet!
Anders ook smeerworst, la vache quirit als smeerkaas (vind zoon natuurlijk veel lekkerder als gewone smeerkaas)
Sandwichspread, pasta.

Smeerbaar doe ik ook het meest, anders eet hij alleen het beleg. Snoeperd.

Hebben jullie nog plannen dit weekend?
Oh en zoon slaapt al een poosje weer in pyjama, laken en deken.
Hij trekt zelf zn dekens ook helemaal over hem heen.
Alle reacties Link kopieren
Geitenkaasspread en speculoospasta zijn hier ook favoriet en niet smeerbaar kaas. Hij rent echt tig keer op een dag naar de keuken, trekt de koelkast open en roept dan kaas! kaas! kaas!
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk CHL! Hier is kaas ook favoriet, jonge kaas plakken, brie en munsterkaas smikkelt ze het liefst weg.

@fiona wat een dramanacht zeg... hier ook weer een dikkere slaapzak nadat ze 3x rond 04.30uur wakker werd.
Hier is speculoos dus favoriet maar ik wil dus ook graag iets hartigs smeerbaars maar hij wil het nog niet echt.

Ja vorige keer bij 20 weken last en te lang doorgelopen. Nu maar op tijd aan de bel trekken.

Meestal als zoon wakker is moet ik toch plassen, dus ik doe ze wel. Man was laatst eerder wakker dan ik maar zoon brulde tot ik er was.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het liefst smeerbaar beleg. Kaas eet hij inderdaad gelijk van zn brood af. Hij eet smeerkaas, hummus, blue band spread, appelstroop, pindakaas (soms met geprakte banaan) en soms chocopasta.

De winterslaapzak heeft ie sinds een dag of 5 weer aan. Nog wel zonder mouwen en dan een dun pyamashirt met lange mouwen aan en zn luier.

Wij zijn vanochtend naar een marktje geweest waar ook 2 meisjes klarinet aan het spelen waren. Zoon was totaal gefascineerd. Mooi om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer schreef:
08-09-2018 14:44
Wij zijn vanochtend naar een marktje geweest waar ook 2 meisjes klarinet aan het spelen waren. Zoon was totaal gefascineerd. Mooi om te zien.
Leuk is dat he! Zo waren wij vanmorgen even wat gaan drinken ergens en hadden ze in de hal een heel hoog plafond met allerlei gekleurde kunstlampen, ze vond het echt prachtig om naar te kijken. Terug had ik haar een tijdje uit de buggy zodat ze zelf mee kon lopen en voor iedere winkel met muziek ging ze dansen :love:
@ aapje vervelend dat je zo’n last hebt :( goed dat je op tijd ad bel hebt getrokken!

@beleg geloof dat ie alles wel lekker vindt. Vandaag wilde ie ineens niet z’n brood eten (valt het normaal zowat aan) bleek dat hij een gevouwen boterham uit vuistje wilde. Op vakantie had hij dat een aantal keer gehad en vond dat blijkbaar dus wel stoer. Korstjes zijn wel echt volledig uit de gratie. Ik denk tanden, ook gezien z’n poep explosies. Had net hier op t forum geschreven dat die eindelijk verleden tijd waren. Dat moet je dus nooit doen he, op t forum schrijven dat iets goed gaat :facepalm:

Verder nog een vraagje. Vanmorgen is m’n vriend opgestaan met zoon en bij wijze van experiment meer eten gegeven dan alleen pap (om te kijken of z’n ochtendhumeur daar door kwam) en dat heeft dus giga geholpen. Zo goed dat hij bereveel energie heeft en dus niet wilde slapen. Uiteindelijk sliep hij om 10/1030.(normaal wordt ie dan wakker van z’n eerste slaapje). Heeft toen ongeveer 1,5u geslapen. Nou toen dus dat geëtter met die boterham. Daarna zoet gespeeld, Samen alleen. Gewoon leuk. Uiteindelijk ging hij steeds vallen en ging z’n hoofd in m’n schoot begraven. Signalen dat ie moe is. Nu heeft ie dus een uur in bed liggen keutelen, kletsen etc. Maar dus niet slapen. Uiteindelijk begon ie te huilen (logisch als t niet lukt) en is nu wel weer vrolijk beneden. Afgelopen week werd t middagslaapje ook steeds lastiger, maar vaak viel ie dan toch wel voor een uurtje ofzo in slaap (eerder gemiddeld 2u).

Maar dit wordt natuurlijk een hele lange zit tot hij naar bed ‘mag’. Is dit een teken dat hij (icm meer eten in de ochtend) toe is aan 1 slaapje? En hoe pak ik dat dan aan?
Ik dacht zelf morgenochtend dus goed te ontbijten en dan spelen. Eventjes naar de stad, boodschapje doen etc. En dan t slaapje proberen te rekken tot 12u? Om half 12 eten en melk en daarna slapen. Is dat wat? En dan evt eerder naar bed. Kijken of ie dat na een paar dagen doorheeft? Of beter gewoon meebewegen met hem? Ben benieuwd hoe dat bij jullie ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor meebewegen met het kind maar aangezien Elsa te laat laat merken dat ze moe is werkte dat bij ons niet. Wij zijn van 2 naar 1 slaapjes gegaan toen ze weigerde middags te gaan slapen. Ze heeft geen moeite met wakker blijven dus we hebben toen het slaapje aangepast qua tijd dat ze ophet kdv direct na het middageten naar bed kan, dat is rond 12.30uur.

Het klinkt trouwens wel of hij ook toe is aan 1 slaapje.
Alle reacties Link kopieren
@Teckeltje: zie mijn eerdere bericht van gister of eergisteren. Dochter heeft lang 1 slaapje gehad van 10.30 tot 12.00 en ze trok de middag dan met gemak door tot 18.30. In het begin sliep ze 's middags nog drie kwartier, maar dat liet ze steeds vaker achterwege.

Als je het redt om hem pas om 10.30 naar bed te brengen, zou ik dat dus proberen. Dan slaapt hij tot 12, geef je hem daarna de lunch en dan kijk je wel of hij 's middags nog slaapt. Als hij dan nog een dutje doet, prima (tenzij hij dan om 19.00 niet wil slapen). En als hij geen dutje doet, ook prima. Eventueel leg je hem 's avonds iets eerder in bed.

Dat ochtendslaapje is hier langzaam vanzelf verplaatst naar 11.30 - 13.30, maar later dan dat nog niet. Over drie maanden gaat ze naar de peuterspeelzaal, dus dan moet het slaapje wel gerekt worden naar 12.30. Ze is 's ochtends nou eenmaal sneller moe dan 's middags.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon op laten tot je ziet dat hij moe is. Of dat nou 9.30 of 10.30 of 12.00 is. Eventueel wel wat actiefs nog doen vlak voor je denkt dat hij moe is. Zoals even naar een speeltuintje. Maar verder niet teveel naar de klok kijken.
Mijne deed een tijd lang zijn middagslaapje van 11.00 tot 14.00 ofzo. Ik zorgde voor een goed ontbijt en nog even flink wat fruit naar binnen voor zijn slaapje. En dan lunchte hij dus daarna pas. Ging prima en nooit gedoe gehad met rekken van een vermoeid kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven