Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 4 september 2018 om 11:51
Oh! en een voordeel, voor de terugplaatsing/ivf moest ik stoppen met borstvoeding, gisteravond geprobeerd: en IK HEB NOG MELK! na een week of 6 denk ik niet meer te hebben gevoed, dronk ze zo de avond./nacht en ochtend voeding bij me <3 (wel 2 borsten ipv 1 per keer zoals we gewend waren).
Ik ben blij! geen flesjes! geen pink gesabbel!
Ik ben blij! geen flesjes! geen pink gesabbel!
dinsdag 4 september 2018 om 16:07
@Nena: er lijkt inderdaad een kiesje (?) door te komen, hopelijk eet hij weer normaal als deze door is 
Zelf laten eten heeft ook geen zin, gaat hij met zn eten gooien en/of spelen dus dan pakken we het af.
Ik kreeg net van mijn moeder een super lieve foto doorgestuurd van zoon met zijn 2 'grote' neven (van 6 en 8 jaar) aan het wandelen en spelen in de speeltuin
heerlijk dat soort foto's.

Zelf laten eten heeft ook geen zin, gaat hij met zn eten gooien en/of spelen dus dan pakken we het af.
Ik kreeg net van mijn moeder een super lieve foto doorgestuurd van zoon met zijn 2 'grote' neven (van 6 en 8 jaar) aan het wandelen en spelen in de speeltuin

donderdag 6 september 2018 om 11:07
Zeg het maar niet tegen het CB, maar onze oudste heeft tot iets van 2,5jr een papfles gedronken bij ons in bed 's ochtends. Vond ze lekkerste wat er was, gaf haar (en ons) rust en dan had ze goed ontbijt. Als we naar beneden gingen, werd ze afgeleid door speelgoed en at ze niet meer.
Jongste is heel anders en ging zelf met iets meer dan een jaar van de fles af. Die scharrelt beneden rond en eet alles wat los en vast zit tussen zijn spel door. En daarna op weg naar het KDV eet hij nog een peer of banaan.
Wij zijn ontaarde ouders....

donderdag 6 september 2018 om 11:19
Sochtends de fles is supermakkelijk en ze drinkt hem zonder morren leeg, ik zie een beetje op tegen beneden ontbijten (eerder opstaan, kleertjes aan, eten = kleertjes vies) maar het zou voor mij wel beter zijn. Nu is het fles in bed, kleren aan en de deur uit. Dan heb ik dus nog niet ontbeten.
Hm, misschien kan ik ons aankleden, beneden fles maken (ze krijgt nu alleen melk, is pap beter met 13 maanden?) en zij fles drinken terwijl ik boterham eet. En dan merk ik vanzelf wel wanneer ze mijn brood leuker vindt dan haar fles.
Hm, misschien kan ik ons aankleden, beneden fles maken (ze krijgt nu alleen melk, is pap beter met 13 maanden?) en zij fles drinken terwijl ik boterham eet. En dan merk ik vanzelf wel wanneer ze mijn brood leuker vindt dan haar fles.

donderdag 6 september 2018 om 11:27
Ik zou wel proberen een papfles aan te bieden rosings. Mijn zoon moest ee niets van hebben en wilde liever gewoon brood, maar dan hebben ze wel een ontbijtje.
Wij hebben tot ongeveer 1,5 jaar denk ik een flesje in de ochtend bij ons in bed gegeven, dat vond zoon erg fijn en was ook ontspannen wakker worden.
Hier al een paar nachten, een slecht slapend kind... wil alleen maar bij mij slapen.
Ik weet nu niet of het is omdat er iets aan de hand is, of om gewoon een draakje te zijn.
Met als gevolg, 2 ouders die moe en saggo zijn door het weinige en slechte slapen..
Hopelijk gauw weer een normale nacht in zn eigen bed.
Wij hebben tot ongeveer 1,5 jaar denk ik een flesje in de ochtend bij ons in bed gegeven, dat vond zoon erg fijn en was ook ontspannen wakker worden.
Hier al een paar nachten, een slecht slapend kind... wil alleen maar bij mij slapen.
Ik weet nu niet of het is omdat er iets aan de hand is, of om gewoon een draakje te zijn.
Met als gevolg, 2 ouders die moe en saggo zijn door het weinige en slechte slapen..
Hopelijk gauw weer een normale nacht in zn eigen bed.
donderdag 6 september 2018 om 11:28
Mijn dochter krijgt volgens mij vanaf een maand of 8 al pap beneden. Ik maak de pap goed dik waardoor haar kleren eigenlijk nooit vies worden (als ik de deur niet uit hoef neem ik haar gewoon in romper of pyjama mee naar beneden). Ik moet zeggen dat ik de ochtendfles eigenlijk nooit in bed heb gegeven, dat deed ik altijd al in de woonkamer (toen woonden wij nog gelijkvloers). Wat fijn trouwens dat je nog melk hebt!
Nena, hoe is het met jou, zijn jullie al een baby rijker?
Nena, hoe is het met jou, zijn jullie al een baby rijker?

donderdag 6 september 2018 om 11:32
mn melk voorraad valt toch nog wat tegen, als ik weer productie wil hebben moet ik gaan kolven en stimuleren, ik weet nog niet of ik dat wil.
Ik geef nu savond wel een papfles, dan doe ik zes schepjes melk, 4 scheppen pap, en 180ml water. Dat is nog vrij vloeibaar. Ik vind die poederpap die je met melk mengt maar raar eigenlijk, kan je ook andere pap geven dan babypap?
En dan doe ik sochtends de pap met gewone melk maken denk ik. (die drinkt ze niet zo, vind ze niet lekker, maar met pap misschien wel)
Ik geef nu savond wel een papfles, dan doe ik zes schepjes melk, 4 scheppen pap, en 180ml water. Dat is nog vrij vloeibaar. Ik vind die poederpap die je met melk mengt maar raar eigenlijk, kan je ook andere pap geven dan babypap?
En dan doe ik sochtends de pap met gewone melk maken denk ik. (die drinkt ze niet zo, vind ze niet lekker, maar met pap misschien wel)
donderdag 6 september 2018 om 11:45
donderdag 6 september 2018 om 11:48
Ik heb laatst pap gekocht welke je alleen hoeft aan te maken met water. Daar zat al melk in. Was van bambix geloof ik. Toen die op was toch maar weer op Jumbo pap overgestapt, dat was met dezelfde hoeveelheden meer pap en zit zoon wel vol van.

donderdag 6 september 2018 om 12:46
.
Nee, nog steeds niet! Ben bang dat ze onze luie baby er over een paar dagen uit moeten gaan zetten. Verloskundige heeft gisteren gestript maar nog zonder resultaat, morgen een nieuwe poging. Maar ik heb een uiterste houdbaarheidsdatum: maandag/dinsdagochtend gaan ze vliezen breken als hij er dan nog steeds niet is. En als 'ie dan nog niet wil, door naar het ziekenhuis om de bevalling in gang te zetten.
Rosings: ik denk dat wij rond 10 maanden begonnen zijn met brood ipv melk als ontbijt. Als je je druk maakt over vieze kleertjes: wij hebben de IKEA schortjes voor dochter en dan werkt prima. En het gebeurt ook regelmatig dat dochter gewoon in haar pyjama aan het ontbijt zit en we haar daarna pas aankleden.
donderdag 6 september 2018 om 12:58
donderdag 6 september 2018 om 15:04
Wij zijn vanaf 9mnd na de fles/borst gaan ontbijten. Ik dacht eigenlijk dat dat heel gebruikelijk was. Ontbijt heeft hier altijd gewisseld tussen brood, crackers, pap en soms fruit. Pap uit een fles vond ik maar niks met die speen die dan makkelijk verstopt dus vanaf het begin heeft ze die zelf gegeten. Eerst heel dik zodat ze het met de hand kon eten en daarna dunner in een bakje met lepel.
Veel van die babypap heeft suiker dus ik maak het altijd zelf met boekweit/havermout/(amandel)melk en soms wat fruit, kardemon, rozijnen, kaneel en/of honing. Elsa eet het beste als we wisselen.
@Nena, hopelijk komt de baby 1 deze dagen toch spontaan!
Veel van die babypap heeft suiker dus ik maak het altijd zelf met boekweit/havermout/(amandel)melk en soms wat fruit, kardemon, rozijnen, kaneel en/of honing. Elsa eet het beste als we wisselen.
@Nena, hopelijk komt de baby 1 deze dagen toch spontaan!
donderdag 6 september 2018 om 15:51
Zoon snapt niet hoe hij een vork of lepel moet gebruiken dus bij het onbijt geef ik hem eten, boterhammen eet hij met zijn handjes en avondeten eet hij met zijn handjes of geef ik hem eten. Er ligt wel altijd een vork of lepel bij voor hem maar dat ziet hij meer als speelgoed dan dat hij weet wat hij ermee moet.
Hij heeft overigens wel een slabber om, als hij knoeit komt het niet rechtstreeks op zijn shirt.
Hij heeft overigens wel een slabber om, als hij knoeit komt het niet rechtstreeks op zijn shirt.
donderdag 6 september 2018 om 16:17
Ja. Sterker nog, hij kliedert zo dat hij de helft vd tijd moet douchen na het eten

Slab trekt hij af, dus hier wordt gegeten in zijn rompertje.

donderdag 6 september 2018 om 16:33
Ik geloof dat ik vanaf 6/7 maanden een papfles ben beginnen te geven in de ochtend omdaf ik merkte dat ie aan alleen melk niet genoeg had. En een bordje pap geven lukte toen niet ivm heel hard brullen om eten en niet kunnen wachten op de lepel naar de mond etc. Vond dat zo’n drama. Toen hij 11 maanden was weer bordje papa gaan proberen en dat ging eiglk meteen heel goed. Hij krijgt nu ook geen nutrilon meer maar gewone melk. 200ml met 6/7 scheppen Bambix is idd stevig genoeg. En hier wordt ook vaak in pyjama ontbeten of anders met dat schortje van Ikea. Hij wordt nog gevoerd en dat gaat over t algemeen vrij schoon. Behalve als papa het geeft dan is het een bende. Het scheelt enorm als je de lepel aan de onderkant aan het bordje afveegt voor je hem aan kind geeft maar dat lijkt niet te beklijven bij hem. Hij krijgt nu in principe alleen nog een flesje melk voor het slapen gaan. Soms tussen de middag als hij het uit z’n gewone beker niet drinkt. Een flesje bij mama op schoot is dan ook wel heel lekker, knus en makkelijk voor alle partijen
@nena sterkte met het wachten! Ik hoop voor je dat baby snel komt!!
@maartje

@nena sterkte met het wachten! Ik hoop voor je dat baby snel komt!!
@maartje