Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Havermout!

Kommetje of badje warm water, washandje vullen met havermout (wel goed dichtknopen, met touwtje bijvoorbeeld) en soppen, sponzen en aaien maar. Het water wordt melkachtig en dat (en een zacht washandje) is verkoelend en jeukremmend voor de huid.

Sterkte!

Aanvulling: gewoon die cheap ass merkloze havermout van 39ct per pond of zo gebruiken. Werkt als een trein!
Wij hadden voor baby sudocreme, koelzalf van de apotheek en nageltjes kort houden. Succes, sterkte en ik zou biiiijna voor je bidden ;)

Slapen werkte hier beter als dreumes in een mouwloze romper op zijn zij lag/werd gehouden. De slaapzak deed te veel pijn. En een hydrofiel tussen de molton en de matrashoes tegen het wondvocht.

En een paracetamol :worship:
Lavendel_12 schreef:
31-05-2018 16:54
Crap, helaas toch niet onder de bijwerkingen van de bmr prik uit kunnen komen. :nooo:
Gister al een zielig meisje met gisteravond 39,3.
Vanochtend nog 39,1 en was dan vandaag na een zetpil wat afgezakt naar 37,6
Vind normaal niet erg dat ze dan lekker wil kroelen, maar met dit weer :bonk:

Ahw.. Hoe gaat het nu?
Die tip van havermout heb ik vaker gehoord! Ik dacht dat zoon waterpokken kreeg, dus toen ook gelijk in huis gehaald. Maar hij kreeg dus geen waterpokken dus heb het zelf nog niet getest.
Sneeuwbal, gewoon dat pak bewaren. Is eeuwig houdbaar en als die waterpokken dan ooit wel komen....... en anders kun je er altijd nog pap van maken en het opeten ;-)
GlitterCupcake schreef:
01-06-2018 20:48
Ahw.. Hoe gaat het nu?
Gisteravond was nog 39,1, maar vandaag zonder zetpil van 37,6 vanochtend nog weer gezakt naar 36,6. Gelukkig maar want we hebben morgen een familie uitje en ja anders was het jammer geweest maar hadden we afgezegd. Ze had nu ook wel weer zin aan het avondeten! :cheer:

En ben blij dat dat gemier dan weer voorbij is. Ene moment rustig aan het spelen en andere moment zitten te janken, dat steeds in de herhaling.

Maar ik ben ook enorm verwend want ze is nog nooit echt heel ziek geweest als in de griep of een oorontsteking of iets dergelijks. Ben dus ook niks gewend.
Alle reacties Link kopieren
@lavendel, hopelijk blijft dat nog heel lang zo blijft dat je niks gewend bent ;-) veel plezier vandaag!

Elsa is enorm verkouden en moet veel hoesten. Ze stikt er soms bijna in en wordt nachts meerdere malen wakker door een hoestbui. Het doet haar dan ook echt zeer en soms moet ze na het hoesten dan ook even huilen.
Ik heb het idee dat ze wat benauwd is en heel veel last van slijm heeft. Het speelt al langer maar word steeds erger, iemand van jullie nog tips? Pufjes hebben we al en die geef ik nu weer avonds, overdag heeft ze er niet zo veel last van het is echt met liggen.
Ah, wat sneu die zieke kleintjes allemaal. Geen tips, wel veel beterschap. Ik hoop dat ze allemaal weer snel opknappen.
Wat naar, al die zieken! Je zou toch hopen dat het virusseizoen langzaamaan over is...

Dreumes is hier uit logeren en man de hort op, en ik ga de kamer waar zij naar de zomer heen gaat leegruimen en nadenken over wat we ermee willen. Hebben jullie tips voor een leuke peuterkamer? En wat vooral niet doen? We hebben best wat ruimte (hij is denk ik 3,5 bij 6m) en ik wil denk ik nog even een ledikantje van marktplaats trekken voor de eerste tijd, een nieuwe kamer en een groot bed en een nieuwe baby lijkt me wel erg veel voor een maand tijd :D
@reendje: bij de hornbach hebben ze online erg leuk kinderbehang! Wij hebben nu een muur met dieren en getallen (de andere muren gewoon saai wit). Wij hebben het toekomstige grote bed wel alvast voor een deel opgezet met dekens enzo eroverheen die zoon nu als hut gebruikt.
@waterpokken, hier hielp de calendulanzalf van vsm bij beide als een tierelier! Ik gebruik het ook als aftersun, op muggenbulten en bij alle andere vlekjesziektes met jeuk.
@peuterkamer, peuter zelf iets laten inbrengen. Keuze uit 2 lampen, 2 kleuren beddengoed en een nieuwe knuffel bv?
Als je trouwens toch voor een ledikant gaat kijken, neem er dan een waar de zijkant op den duur uitkan. Dan heb je eventueel nog net een stap extra voor het grote bed.
Dreumes zegt sinds een paar dagen “neeneeneeneeneeneenee!” bij alles. En ik doe mijn best om niet elke keer te grinniken :hihi:
GlitterCupcake schreef:
02-06-2018 20:26
Dreumes zegt sinds een paar dagen “neeneeneeneeneeneenee!” bij alles. En ik doe mijn best om niet elke keer te grinniken :hihi:
:high5:

Hier ook. Begint 's ochtends als ik vraag of we gaan aankleden.
Hij is 8 maanden maar mag ik meeschrijven?
Westerpaviljoen schreef:
02-06-2018 21:01
Iedereen mag meeschrijven. Maar er is ook een babytopic. Wellicht past dat beter bij je?
Westerpaviljoen schreef:
Tsssk, zeg je nou gewoon dat je niet meer bij ons in t babytopic wil?! ;-)
1-Aapje schreef:
02-06-2018 20:40
:high5:

Hier ook. Begint 's ochtends als ik vraag of we gaan aankleden.

:biggrin: Grappig he. Maar ik heb het idee dat hij bij 70% helemaal geen nee bedoelt maar het gewoon zegt.
Westerpaviljoen schreef:

Er zit wel echt een verschil tussen een baby en een dreumes :) Ik snap dat we leuk zijn maar je kan nog wel 4 maandjes wachten toch? ;)
Hier sinds een paar dagen ook veel nee.
'Wil je ook even knuffelen?'
*schudt zijn hoofd*
'Nee nee nee nee'

Dreumes hoort in bed te liggen, maar ligt daar uiteraard niet in dus ik kom op de kamer.
*kruipt op zijn knieën in slaapzak heel rap naar bed*
'Oh nee oh nee oh nee oh nee'

'Wil je een banaan?'
*peert 'm op zijn loopfiets*
'Nee nee nee'
'Wil je dan een koekje?'
*komt er op de loopfiets weer aangevlogen*
:puh:
Als ik jongste roep kruipt ze tegenwoordig ook héél hard de andere kant op.. :biggrin:

Ben ik de enige trouwens of is t forum weer enórm aan t kutten?
Sonne- schreef:
03-06-2018 08:38
Hier sinds een paar dagen ook veel nee.
'Wil je ook even knuffelen?'
*schudt zijn hoofd*
'Nee nee nee nee'

Dreumes hoort in bed te liggen, maar ligt daar uiteraard niet in dus ik kom op de kamer.
*kruipt op zijn knieën in slaapzak heel rap naar bed*
'Oh nee oh nee oh nee oh nee'

'Wil je een banaan?'
*peert 'm op zijn loopfiets*
'Nee nee nee'
'Wil je dan een koekje?'
*komt er op de loopfiets weer aangevlogen*
:puh:

:lol: Oh nee Oh nee :lol:

wij hebben er ook weer een ochtendje Nee! Neeeeeeh Neeeee! Neneneneneneeee! op zitten :popcorn: Ik moet er even aan wennen hoor. Als dreumes zo doet kom ik niet verder dan zeggen 'Het kan dat je iets niet wil maar doe dan zelf eens een voorstel?'. Het lijkt mij niet de juiste manier om tegen een dreumes te praten dus ik ga maar eens wat lezen over deze fase :lijstje:

Hij gaat ook ineens gillen. Dan geeft dreumes mij een label van een Spa flesje en ik zeg dankjewel. Geen idee wat ik met het papiertje moet doen maar dreumes zet het al op z'n krijsen :lol: Ik vraag wat ik er mee kan doen, dreumes: neeeeee nee neeeeee! Dus ik stop het label in het flesje terug. Nou toen waren de poppen aan het dansen. Hij krijste zo hard dat zijn ooievaarsbeet (die inmiddels vervaagt is tot niks) rood werd :hihi:
obelix84 schreef:
03-06-2018 10:57
Als ik jongste roep kruipt ze tegenwoordig ook héél hard de andere kant op.. :biggrin:

Ja hier ook. Dat de pagina blanco laad enzo.
Voor wie nog een frisse slaapzak zoekt: https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis ... 82#start=1

Het is een slaapzak van lakenstof (dus geen warme jersey) welke dus nauwelijks warmte vasthoud en snel opdroogt. Ik vind hydrofiel slaapzakken te veel warmte vasthouden. Hydrofielen drogen wel snel op.
obelix84 schreef:
03-06-2018 10:57
Nee, hier ook. Ik had vanochtend een heel bericht getypt, bad gateway en weg bericht.

Dochter vindt het tegenwoordig heel leuk om haar handen te wassen onder de kraan. Als ik per ongeluk het IKEA krukje laat staan schuift ze het met een noodvaart naar de gootsteen, klimt erop en roept "hand! hand!" :love:

Het eten gaat hier rampzalig. Eerst at ze vaak meer dan ik tijdens het avondeten, maar sinds een week krijg ik er echt niets in. Ik hoop dat het komt door de hoektanden die doorkomen, maar ik vrees dat ze gewoon aan het uitproberen is. (6)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven