Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

vrijdag 14 september 2018 om 12:44
Wij zijn na de komst van onze zoon allebei 1 dag minder gaan werken. Man kreeg/krijgt er wel eens een complimentje voor, dat is mij nog nooit overkomen
Wij ondernemen ook niet altijd veel met zoon, vanochtend een stukje gefietst naar de supermarkt en daar blijft het denk ik bij. Zwemmen ongeveer twee à drie keer in de maand. We gaan wel elke dag naar buiten en zoon speelt graag in de tuin.
Wij ondernemen ook niet altijd veel met zoon, vanochtend een stukje gefietst naar de supermarkt en daar blijft het denk ik bij. Zwemmen ongeveer twee à drie keer in de maand. We gaan wel elke dag naar buiten en zoon speelt graag in de tuin.
vrijdag 14 september 2018 om 12:46
Wij zwemmen al vanaf dat hij 10 weken is, vond het de eerste weken echt gedoe na het zwemmen dat afdrogen en aankleden terwijl je zelf nog staat te druppen in je badjas. Nu draai ik er mijn hand niet meer voor om, en daarna is hij lekker moe, ook fijn!
Hij is momenteel wel enorm op mij gericht, het is echt mama voor en na. Dat komt natuurlijk wel doordat ik er altijd ben.
Hij is momenteel wel enorm op mij gericht, het is echt mama voor en na. Dat komt natuurlijk wel doordat ik er altijd ben.
vrijdag 14 september 2018 om 12:54
Jemig, mijn dreumes zit in een waarom zou je slapen bij je moeder fase. Bij ieder ander slaapt ze overdag nog 2u maar bij mij niet. En nu merk ik dus dat ik echt niet weet wat ik op die lange dagen moet doen. Alle gewone dingen doen we al zo veel. Stukje fietsen, naar het park, ergens koffie drinken, boodschappen doen, ik doe het zeker maar er blijft zoveel dag over. Iemand nog briljante tips?
vrijdag 14 september 2018 om 12:59
Tips?
Mmmmm. Laat me gewoon eens even zelf spelen een uurtje?
Hier doe ik op mijn vrije dag met hem: zwemmen en dan slaapt ie.
Na t wakker worden gaan we boodschappen doen en dan weer eten.
En daarna ga ik met m hardlopen en dan is t alweer bijna 4 uur en soms ga ik gitaar spelen daar kan hij zo lekker naar kijken:-)
Mmmmm. Laat me gewoon eens even zelf spelen een uurtje?
Hier doe ik op mijn vrije dag met hem: zwemmen en dan slaapt ie.
Na t wakker worden gaan we boodschappen doen en dan weer eten.
En daarna ga ik met m hardlopen en dan is t alweer bijna 4 uur en soms ga ik gitaar spelen daar kan hij zo lekker naar kijken:-)
vrijdag 14 september 2018 om 13:07
@fiorah: de dingen die je doet vertragen
.
Ik had het al eerder geschreven, ik trek een uur uit om naar de supermarkt 150m verderop te gaan. Dan mag zoon overal stoppen en naar elke slak wijzen. Wij gaan dus niet naar de super om effectief boodschappen te doen (dat doet man in het weekend even snel), maar als bezigheidstherapie.
Het huishouden laat ik zoon ook helpen. Natuurlijk kan ik zelf even alles snel in de wasmachine gooien, en doet zoon het in vergelijking 100x trager, maar hij is wel even lekker weer een kwartier bezig. Dan kijken we daarna ook naar het begin van het wasprogramma.
Stofzuigen en afwasmachine legen hetzelfde. Alles kan lekker snel, of zoon helpt een handje door vork voor vork aan te geven of kruimel voor kruimel te zuigen. Op de achtergrond een muziekje, af een toe een gekke opdracht voor hem om een rondje te draaien en zijn tenen aan te raken en er is weer een uur voorbij

Ik had het al eerder geschreven, ik trek een uur uit om naar de supermarkt 150m verderop te gaan. Dan mag zoon overal stoppen en naar elke slak wijzen. Wij gaan dus niet naar de super om effectief boodschappen te doen (dat doet man in het weekend even snel), maar als bezigheidstherapie.
Het huishouden laat ik zoon ook helpen. Natuurlijk kan ik zelf even alles snel in de wasmachine gooien, en doet zoon het in vergelijking 100x trager, maar hij is wel even lekker weer een kwartier bezig. Dan kijken we daarna ook naar het begin van het wasprogramma.
Stofzuigen en afwasmachine legen hetzelfde. Alles kan lekker snel, of zoon helpt een handje door vork voor vork aan te geven of kruimel voor kruimel te zuigen. Op de achtergrond een muziekje, af een toe een gekke opdracht voor hem om een rondje te draaien en zijn tenen aan te raken en er is weer een uur voorbij

vrijdag 14 september 2018 om 13:08
Qua vermaak overdag nu even wat lastiger met 2! Maar met dochter alleen was het meestal ook boodschapje doen paard uitmesten rondje fietsen, en binnen spelen! Veel meer kan ik ook niet verzinnen, nu is het vooral dat dochter alles leuk vindt wat ik doe vaatwasser inruimen was opvouwen kastjes uitmesten ect dus scheelt dat ik dan nog wat nuttigs doe haha
Nou hier met dochter vanmorgen bij de ha geweest! Ze begon van de week met wat plekjes dus ik dacht evt eczeem wat opspeelt maar werd iedere dag mee en vanmorgen zat ze er helemaal onder! Ze heeft netelroos , allergische reactie waarschijnlijk op het ei wat ze voor het eerst heeft gegeten doorverwijzing naar de ka gehad! Wordt weer leuk!
Fiorah haha zo herkenbaar dochter slaapt bij oma’s geweldig en hier dus zo goed als niks!
De tip dus in huis Gaan opruimen samen ik heb gisteren alle lades uitgezocht en man man wat verzamelt een mens veel zeg poeh maar dochter vind fantastisch
Nou hier met dochter vanmorgen bij de ha geweest! Ze begon van de week met wat plekjes dus ik dacht evt eczeem wat opspeelt maar werd iedere dag mee en vanmorgen zat ze er helemaal onder! Ze heeft netelroos , allergische reactie waarschijnlijk op het ei wat ze voor het eerst heeft gegeten doorverwijzing naar de ka gehad! Wordt weer leuk!
Fiorah haha zo herkenbaar dochter slaapt bij oma’s geweldig en hier dus zo goed als niks!
De tip dus in huis Gaan opruimen samen ik heb gisteren alle lades uitgezocht en man man wat verzamelt een mens veel zeg poeh maar dochter vind fantastisch
vrijdag 14 september 2018 om 13:12
Zoon is in het weekend echt een vaderskindje. Zodra vriend even weggaat moet zoon huilen. Doordeweeks ziet hij mij meer en trekt meer naar mij toe, al laat zoon alles uit handen vallen zodra vriend thuis komt om eerst even flink te knuffelen.
Trek het je niet persoonlijk aan Teckeltje
Kan me voorstellen dat het niet leuk is.
Vriend werkt fulltime, hij is ZZPer en we hebben er voor gekozen dat ik 3 dagen ging werken en hij fulltime blijft werken, dat is financieel het voordeligst.
Trek het je niet persoonlijk aan Teckeltje

Vriend werkt fulltime, hij is ZZPer en we hebben er voor gekozen dat ik 3 dagen ging werken en hij fulltime blijft werken, dat is financieel het voordeligst.

vrijdag 14 september 2018 om 14:16
vrijdag 14 september 2018 om 14:27
Ik zal straks mijn berichten wat aanpassen i.v.m. herkenbaarheid.
Hier een dochter in de 'mama'-fase, het is de hele dag door alleen maar mama, mama, mama. Mijn man vindt dat ook niet altijd even leuk. Ik ga er vanuit dat het een fase is, het zal vanzelf wel weer omgekeerd zijn.
Hier een dochter in de 'mama'-fase, het is de hele dag door alleen maar mama, mama, mama. Mijn man vindt dat ook niet altijd even leuk. Ik ga er vanuit dat het een fase is, het zal vanzelf wel weer omgekeerd zijn.
fiona2018 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 10:13
Reden: herkenbaarheid
Reden: herkenbaarheid
37.50% gewijzigd
vrijdag 14 september 2018 om 15:41
Dochter is altijd al een papa's kindje geweest en nu nog steeds. Man heeft een of twee dagen in de maand "papadag". Hij komt dan ook niet toe aan iets anders dan de zorg voor dochter. Ik vond dat altijd maar gek, maar na 2 weken vakantie snap ik het helemaal. Bij mij kan ze best soms een kwartier of zelfs een half uurtje zelf spelen. Met man in de buurt doet ze constant een beroep op hem. Ze moeten allebei nog even leren dat ze ook even zonder elkaar iets kunnen doen
Man werkt ploegendienst en zijn rooster is elke week anders. Door ochtend-, middag- en nachtdiensten ziet hij dochter ook telkens op andere momenten. Als man vrij is op een van mijn werkdagen is hij thuis met haar. En als zijn vrije dagen op kdv-dagen vallen, dan brengt hij haar later en haalt haar eerder op. Man is zelf heel blij met deze constructie.

Man werkt ploegendienst en zijn rooster is elke week anders. Door ochtend-, middag- en nachtdiensten ziet hij dochter ook telkens op andere momenten. Als man vrij is op een van mijn werkdagen is hij thuis met haar. En als zijn vrije dagen op kdv-dagen vallen, dan brengt hij haar later en haalt haar eerder op. Man is zelf heel blij met deze constructie.
vrijdag 14 september 2018 om 15:59
Ik doe, na ruim 1,5 jaar dagelijks alleen met zoonlief, ook nog steeds niks anders dan zorgen en spelen, hoor. Lukt me gewoon niet
als ik weet dat man laat thuis is kook ik de avond vantevoren, maar als hij zwaar in de file staat oid dan loopt het zweet in mijn bilnaad en ben ik half overspannen eer we aan tafel zitten

vrijdag 14 september 2018 om 16:25
CHL schreef: ↑14-09-2018 15:59Ik doe, na ruim 1,5 jaar dagelijks alleen met zoonlief, ook nog steeds niks anders dan zorgen en spelen, hoor. Lukt me gewoon nietals ik weet dat man laat thuis is kook ik de avond vantevoren, maar als hij zwaar in de file staat oid dan loopt het zweet in mijn bilnaad en ben ik half overspannen eer we aan tafel zitten
![]()
Ook eens verfrissend om te lezen!

vrijdag 14 september 2018 om 16:36
Ik ben ‘s werelds slechtste huisvrouw, ik vind het niet belangrijk en heb echt een grafhekel aan de meeste huishoudelijke klussen. Dus iedere week komt de schoonmaakster en verder wil ik best de robotstofzuiger/vaatwasser/wasmachine aanzetten.
Ik zou best een privé kok willen
maar helaas, we zijn niet rijk en als mijn man kookt vergaat echt mijn eetlust, dus dat is eigenlijk het enige wat ik wel echt dagelijks doe. Koken was best een hobby van me, maar dan wel op mijn dooie akkertje een halve vrije dag in de keuken staan. Niet met een krijsende dreumes die aan mijn been staat te trekken.
Ik zou best een privé kok willen

vrijdag 14 september 2018 om 18:19
Fijn dat het voor sommigen van jullie herkenbaar is. En idd wat jij zegt Knotje is heel herkenbaar. Als papa in de buurt is moet hij met papa spelen en is het jammeren huilen driftig als papa dat niet doet. Terwijl ik gerust een half uur op de bank kan zitten met een tijdschrift en zoon lekker aan het keutelen is. Vriend krijgt idd ook weinig tot niks gedaan als hij een dag met zoon is. Soms
Best irritant. Kom ik thuis na werk, is t huis ontploft... echt letterlijk het bakje van de pap van de ochtend staat dan nog vuil te wezen op tafel.
Overigens ben ik zelf ook maar een matige huisvrouw maar ik hou wél van een opgeruimd en schoon huis. Dus dat zorgt wel eens voor wat interne errors. En ook wel voor wat relatie troubles zo nu en dan omdat vriend dus echt niets opruimt, niet opmerkt dat iets vuil is en dus altijd aangespoord moet worden om iets te doen. Als ik t vraag doet hij het wel hoor maar soms zou ik t wel prettig vinden als hij wat meer uit zichzelf zou doen. Hij kan bijvoorbeeld ook gerust de poepluier open en bloot op commode laten liggen en de met poep besmeurde romper en aankleed kussen hoes gewoon laten liggen. Zodat als ik bovenkom ik zowat over m’n nek ga van de meur en eerst kan opruimen, schone hoes pakken en kleding in de biotex doen. Zijn excuus/reden? ‘Hij was het vergeten’. Maar echt, hoe vergeet je dit...
Best irritant. Kom ik thuis na werk, is t huis ontploft... echt letterlijk het bakje van de pap van de ochtend staat dan nog vuil te wezen op tafel.
Overigens ben ik zelf ook maar een matige huisvrouw maar ik hou wél van een opgeruimd en schoon huis. Dus dat zorgt wel eens voor wat interne errors. En ook wel voor wat relatie troubles zo nu en dan omdat vriend dus echt niets opruimt, niet opmerkt dat iets vuil is en dus altijd aangespoord moet worden om iets te doen. Als ik t vraag doet hij het wel hoor maar soms zou ik t wel prettig vinden als hij wat meer uit zichzelf zou doen. Hij kan bijvoorbeeld ook gerust de poepluier open en bloot op commode laten liggen en de met poep besmeurde romper en aankleed kussen hoes gewoon laten liggen. Zodat als ik bovenkom ik zowat over m’n nek ga van de meur en eerst kan opruimen, schone hoes pakken en kleding in de biotex doen. Zijn excuus/reden? ‘Hij was het vergeten’. Maar echt, hoe vergeet je dit...
vrijdag 14 september 2018 om 18:24
Same here. Maar ik heb er eigenlijk ook geen zin in, dus doe alleen het meest noodzakelijke

En wat we wel doen, doen we omdat zoon het leuk vind om te doen...
vrijdag 14 september 2018 om 18:35
Ik ben ook een belabberde huisvrouw, zodra we meer inkomsten hebben is de schoonmaaksters ook het eerste wat we aan luxe gaan uitgeven. Het zit er nu even niet in maar damn wat mis ik haar... Ik heb nu tijdelijk verplichte rust omdat ik veel pijnlijke harde buiken had en man is erg druk met klussen. Om eerlijk te zijn weet ik niet wanneer de wc voor het laatst goed gepoetst is en voor de stof op alle plankjes schaam ik me ook rot. Ach, het is nu eenmaal even zo.
Als alles goed gaat hebben we begin volgende week de keuken in elkaar staan
Als alles goed gaat hebben we begin volgende week de keuken in elkaar staan

vrijdag 14 september 2018 om 18:50
Hier zijn de rollen dus omgedraaid, Teckeltje, al zal ik echte viezigheid niet laten liggen. Maar man komt wel elke dag thuis in een ontploft huis
dan staan alle loopauto’s/fietsen/etc in de keuken, ligt er een berg Duplo verspreid over het kleed, de gehele inhoud van zijn winkeltje en keukentje op de vloer en ligt de salontafel vol met klei
Heeft echt geen nut om op te ruimen tussendoor want binnen 5 minuten is de chaos toch weer compleet. Voordat hij naar bed gaat ruimen we samen op, de grap is dat zoon juist heel netjes is, behalve als het op speelgoed aankomt, dan is het een ongeleid projectiel. Maar zijn bordje brengt hij meteen naar de vaatwasser (zelfs de mijne), bananenschil of doosje van de rozijntjes meteen in de prullenbak, dat heb ik hem niet geleerd. De genen van zijn vader hebben gewonnen denk ik

Heeft echt geen nut om op te ruimen tussendoor want binnen 5 minuten is de chaos toch weer compleet. Voordat hij naar bed gaat ruimen we samen op, de grap is dat zoon juist heel netjes is, behalve als het op speelgoed aankomt, dan is het een ongeleid projectiel. Maar zijn bordje brengt hij meteen naar de vaatwasser (zelfs de mijne), bananenschil of doosje van de rozijntjes meteen in de prullenbak, dat heb ik hem niet geleerd. De genen van zijn vader hebben gewonnen denk ik

vrijdag 14 september 2018 om 19:12
Dit had ik dus zo kunnen schrijven!CHL schreef: ↑14-09-2018 18:50Hier zijn de rollen dus omgedraaid, Teckeltje, al zal ik echte viezigheid niet laten liggen. Maar man komt wel elke dag thuis in een ontploft huisdan staan alle loopauto’s/fietsen/etc in de keuken, ligt er een berg Duplo verspreid over het kleed, de gehele inhoud van zijn winkeltje en keukentje op de vloer en ligt de salontafel vol met klei
![]()
Heeft echt geen nut om op te ruimen tussendoor want binnen 5 minuten is de chaos toch weer compleet. Voordat hij naar bed gaat ruimen we samen op, de grap is dat zoon juist heel netjes is, behalve als het op speelgoed aankomt, dan is het een ongeleid projectiel. Maar zijn bordje brengt hij meteen naar de vaatwasser (zelfs de mijne), bananenschil of doosje van de rozijntjes meteen in de prullenbak, dat heb ik hem niet geleerd. De genen van zijn vader hebben gewonnen denk ik![]()
En ik ben zó blij dat ik een man heb die het prima vind. Ik heb dus serieus vriendinnen waarbij de man verwacht dat het opgeruimd en schoon is als hij thuis komt

Nou moet ik toegeven dat ik er nooit echt interesse in heb gehad, dus de lat ligt gelukkig niet heel hoog

(Al moet ik nu tijdelijk toch weer wat meer gaan zuigen, dochter tijgert opeens door het huis

vrijdag 14 september 2018 om 19:18
Mijn man kent me al langer dan vandaag dus had niet anders verwachtMaartje2016 schreef: ↑14-09-2018 19:12Dit had ik dus zo kunnen schrijven!
En ik ben zó blij dat ik een man heb die het prima vind. Ik heb dus serieus vriendinnen waarbij de man verwacht dat het opgeruimd en schoon is als hij thuis komt![]()
Nou moet ik toegeven dat ik er nooit echt interesse in heb gehad, dus de lat ligt gelukkig niet heel hoog![]()
(Al moet ik nu tijdelijk toch weer wat meer gaan zuigen, dochter tijgert opeens door het huis)

En voor dat laatste heb ik een robotstofzuiger, echt geweldige uitvinding!

vrijdag 14 september 2018 om 19:25
@chl oh speelgoed laat ik gerust ook liggen. Enige wat ik doe is t als ie voor z’n slaapje gaat even de boel aan de kant, omdat ik heb gemerkt dat hij ‘beter’ speelt als de blokken trein in elkaar zit, als de boekjes opgeruimd zijn etc. Dan is t weer ‘schoon en nieuw’ en kan ie weer opnieuw beginnen met demonteren etc.
Maar wat ik bedoel met ontploft is dus overal vuile vaat, kinderstoel onder t eten, flesjes niet afgewassen, vuile luiers op commode, was niet in de wasmand. Jassen em schoenen (en soms zelfs kinderwagen) in de woonkamer. Hij doet wel van alles met en voor zoon maar maakt eigenlijk nooit iets af, waardoor ik dan dus na een werkdag of leuke dag voor mezelf een hele hoop werk.
Maar wat ik bedoel met ontploft is dus overal vuile vaat, kinderstoel onder t eten, flesjes niet afgewassen, vuile luiers op commode, was niet in de wasmand. Jassen em schoenen (en soms zelfs kinderwagen) in de woonkamer. Hij doet wel van alles met en voor zoon maar maakt eigenlijk nooit iets af, waardoor ik dan dus na een werkdag of leuke dag voor mezelf een hele hoop werk.
vrijdag 14 september 2018 om 19:27
Ik ga er niet om liegenGlitterCupcake schreef: ↑14-09-2018 16:25Ook eens verfrissend om te lezen!Ik kreeg met 18 maanden eindelijk het idee dat ik weer hersenen had. En pas toen ik losliet dat alles perfect én ingewikkeld moest kon ik meerdere dingen op 1 dag doen.

Maar die hersenen hebben bij mij wel heel wat capaciteit verloren geloof ik. Ik onthield altijd álles, heb daarom ook nog nooit een agenda gebruikt, al zou ik dat inmiddels wel moeten. Heb er wel een gekocht, maar die vergeet ik te gebruiken

Nu zit ik op het niveau dat ik al meerdere malen 2 keer op een dag naar de winkel ga omdat de vaatwastabletten of wat dan ook op zijn en dan nog aan het eind van de dag geen vaatwastabletten heb...