Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met roze urine?

We hebben de huisartsenpost gebeld en moeten zijn urine opvangen in een zakje maar ik maak me wel zorgen.
Westerpaviljoen schreef:
27-01-2019 18:32
Iemand ervaring met roze urine?

We hebben de huisartsenpost gebeld en moeten zijn urine opvangen in een zakje maar ik maak me wel zorgen.
Toevallig bietjes of rode kool gegeten?
1-Aapje schreef:
27-01-2019 18:42
Toevallig bietjes of rode kool gegeten?
Nee. Dat had ik al gechecked.
Kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Sterkte Wp. Dat opvangen in een zakje hier ook eens moeten doen. Dat ging heel eenvoudig. Beterschap.
Is het opvangen al gelukt? Hier helpt het als er een koude bries op de piemel staat. Even blazen en een straal..
Teckeltje88 schreef:
27-01-2019 18:59
Kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Sterkte Wp. Dat opvangen in een zakje hier ook eens moeten doen. Dat ging heel eenvoudig. Beterschap.
Dank je. Ik hoop maar dat t een voorhuid probleempje is.
Teckeltje88 schreef:
27-01-2019 10:27
Dank voor de reacties! @Glitter ik kan me helemaal vinden in wat jij schrijft, zo sta ik er ook in. Vrijdag is 't gewoon hartstikke goed gegaan zonder die stomme peen. En zoals aankleefsjaan ook al zei, dreumes moet hier idd z'n speen en Knuf ook in bedje doen als we naar beneden gaan. Doet ie heel braaf. Nu waren ze er op kdv achter gekomen dat als ze dat daar ook deden dreumes niet meer de hele tijd om die peen zeurde. Dus vanaf nu mag hij ook daar z'n spullen in bed achter laten. En en ander zal wel anders lopen als er inval juffen zijn maar gelukkig is z'n vaste juffen club dus heel meewerkend en willen ze afwijken van normale werkwijze.

Hier is sinds twee overigens sprake van enorme scheidingsangst. Ik begon te denken ons model slaat dat over, net als de bijwerkingen vd bmr, maar niet dus. Domme ik. Brengen naar kdv is drama. En gister ben ik hem bij mn ouders gaan brengen voor een logeer weekend. Wilde dus eigelijk weggaan tijdens zijn middagslaapje maar het naar bed brengen en inslapen was zo'n drama dat ik maar gebleven ben. Uiteindelijk ben ik weggegaan toen hij wakker was om de auto stoel om te zetten naar auto van m'n vader en dat was dus ook tegen zere been. Toen maar besloten dat we gingen wandelen en eenmaal buiten heb ik iedereen gedag gezegd. Toen vond dreumes het goed. Gisterenavond daar bij naar bed gaan even huilen maar heeft vervolgens tot half 9 geslapen daar. Het is dus goed gekomen, maar ik vind die scheidingsangst echt moeilijk. Als we op nieuwe plekken komen of als er nieuwe mensen ergens zijn zit ie ook helemaal op me geplakt. Het is wel heel lief natuurlijk maar zou hem gunnen dat 't weer voorbij was. Maar het is natuurlijk een faaaaaaase ;)

Eens even bedenken wat ik met deze vrije zondag h ga doen. Ben net wakker :cheer2:

Wat een gedoe o_o
GlitterCupcake schreef:
27-01-2019 19:29
Wat een gedoe o_o
Wat?
Teckeltje88 schreef:
27-01-2019 19:46
Wat?

Die verlatingsangst. Wat een gedoe moet dat zijn met niet weg kunnen. Maar ik ben besmet met mijn man, als hij weg gaat dan gaat hij ook echt. Geen small talk, nee deur door en :bye:
GlitterCupcake schreef:
27-01-2019 19:49
Die verlatingsangst. Wat een gedoe moet dat zijn met niet weg kunnen. Maar ik ben besmet met mijn man, als hij weg gaat dan gaat hij ook echt. Geen small talk, nee deur door en :bye:
Ja ik vind 't ook moeilijk. Maar ook zielig. Weet niet zo goed hoe ik 't handig aan kan pakken dus ik ga maar op m'n gevoel af. Het is ineens ontstaan dus 't zal ook wel weer over gaan...
Hé een dreumestopic. Ik heb een vraagje over mijn dreumes van 13.5 maanden
Dochter at tot vorige week s avonds alles wat ze voorgeschoteld kreeg . In stukjes gesneden zelf eten en soms wat geprakt.
En nu ineens weigert ze alles, dr lievelingseten of andere dingen alles waar groente inzit is het gelijk nee met handjes wapperen en op de grond gooien. Wijzen naar ons eten als wij bijvoorbeeld wraps eten maar dan echt alleen de wrap .Geen hap groente of vlees. Een boterham gaat er wel goed in maar ik wil niet continu brood als vervanging geven. Normaal gek op yoghurt en nu direct weigeren .Geef ik haar vanille vla dat eet ze wel .
Overdag pap brood en fruit gaat redelijk .
Er komt een kies door, ze is iets verkouden. Volgens oei ik groei begint ze aan haar 13 maanden sprong.
Is dit herkenbaar gedrag hoe lang duurde dit en heeft iemand tips?e
Begrijp ik goed dat ze dus iets anders eet dan jullie Fritzzz? Zou kind gewoon hetzelfde geven. Hier kind dat ook vooral de pasta/aardappeken/rijst eet. Ach hij eet veel fruit en sinds paar weken gaat vlees er ook soms in. Zolang hij energiek blijft maak ik me niet druk.
Teckeltje88 schreef:
27-01-2019 19:55
Ja ik vind 't ook moeilijk. Maar ook zielig. Weet niet zo goed hoe ik 't handig aan kan pakken dus ik ga maar op m'n gevoel af. Het is ineens ontstaan dus 't zal ook wel weer over gaan...

Het is ook zielig en ga vooral met je gevoel mee.

Wat bij ons misschien heeft geholpen (koter heeft nooit verlatingsangst gehad) is dat we geen uitgebreid afscheidsritueel hadden met knuffels/kussen/daaag-daaag/zwaai-zwaai maar door de knieën zakte en zeiden ‘hé naam, we gaan nu maar we komen altijd weer terug. Ga jij lekker spelen?’ En dan weg gaan. De kusjes kwam pas na de dreumestijd.
GlitterCupcake schreef:
27-01-2019 20:55
Het is ook zielig en ga vooral met je gevoel mee.

Wat bij ons misschien heeft geholpen (koter heeft nooit verlatingsangst gehad) is dat we geen uitgebreid afscheidsritueel hadden met knuffels/kussen/daaag-daaag/zwaai-zwaai maar door de knieën zakte en zeiden ‘hé naam, we gaan nu maar we komen altijd weer terug. Ga jij lekker spelen?’ En dan weg gaan. De kusjes kwam pas na de dreumestijd.
Ik heb ook nooit anders gedaan dan zeggen dag ×naam zoon×, en weggegaan. En ineens in volle hevigheid deze paniek bij hem.

Wp heb je al nieuws?
1aapje toevallig vanavond wel. Een restje van de pasta van gisteren omdat wij biefstukreepjes aten die ik voor haar niet geschikt vond. Maar mss versterkt dit het wel idd. Doorgaans eet ze gewoon wat wij eten.
Ach Teckel wat naar! Hier komt en gaat het met vlagen. Wij gaan gewoon, ook als hij dan overstuur raakt. Vaak is ie al gekalmeerd voordat we de straat uit zijn.

Fizz, lastig hè, als je kleintje niet eet. Onze zoon heeft dat ook gehad rond die leeftijd, het ging vanzelf weer over.
We zitten inmiddels in het ziekenhuis...
Jeetje WP, jullie hebben wel vaak pech!
lola-lily schreef:
27-01-2019 21:55
Jeetje WP, jullie hebben wel vaak pech!
Oh die batterij was ik alweer vergeten. Dit wordt alleen weer zon sessie dat je pas om 1 uur thuis bent en ik ben al zo moe...
Westerpaviljoen schreef:
27-01-2019 22:00
Oh die batterij was ik alweer vergeten. Dit wordt alleen weer zon sessie dat je pas om 1 uur thuis bent en ik ben al zo moe...
Al nieuws wp?
Westerpaviljoen schreef:
27-01-2019 22:00

Ik hoop dat het zo’n sessie was en er niks is :hug:
Bleek zeer waarschijnlijk blaasontsteking te zijn en we hebben weer antibiotica. HIj was wel goed vanochtend dus wel naar KDV gegaan. Bedankt voor de steun. Straks maar iets eerder van werk weg en een uurtje bijslapen.
Hopelijk viel het allemaal mee wp!

Wij zijn gisteren met zoon en vrienden + kinderen naar een binnenspeeltuin geweest. Zoon vond het fantastisch! Hij wilde geen seconde meer stil zitten en had eigenlijk geen tijd meer om te drinken en eten. Zijn daar bijna 3 uur geweest en zoon heeft bijna alleen maar gerend en gespeeld, was zo leuk om te zien. Hij was daarna natuurlijk helemaal kapot. In de auto in slaap gevallen en toen we thuis kwamen hebben we hem nog in bed gelegd en daar heeft hij ook nog een paar uur geslapen.
Het was zeker voor herhaling vatbaar, dit gaan we vaker doen!
Sterkte WP! Hopelijk knapt zoontje snel op, en zijn jullie snel weer bijgeslapen!
happiness = reality - expectations
Even kijken hoe jullie hier over denken; omdat ik Juf Roos een beetje zat begon te worden heb ik Sesamstraat opgezocht voor Rozetje. Ze vind het superleuk! Zelf vind ik de inhoud eigenlijk wat minder.

Liedjes over niet in bad willen, enge spinnen, nare buren, niet willen slapen, groenten niet lekker vinden.

Ik snap dat het voor kinderen fijn kan zijn om daar herkenning in te vinden als ze dat zo voelen, maar brengt het Rozetje ook niet op ideeen? Nu vind ze alle bovenstaande dingen namelijk nog prima...

stel ik me aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven