Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Zeg dames en Wester, over een paar posts zitten we weer aan de 3000. Dan gaat dit topic dicht en komt er een verse. Mijn dreumes is inmiddels een peuter van 2,5 die vanmorgen AMERIKA! brulde bij het zien van de Amerikaanse vlag op het nieuws en daarna moeiteloos tot 27 telde o_o :-?

Dus het wordt tijd voor een nieuwe TO. Wie vindt het leuk om dat te worden van deel 4? :lijstje:
Mijn dreumes wordt begin maart 2 jaar, dus dan schuif ik door naar het peutertopic!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje alweer een topic vol! Ik heb ook een peuter over een maand of 2 dus wellicht zijn er geschiktere TO's ;-).

@Glitter: wat cool zeg, tot 27 tellen!! Kan me voorstellen dat je dan even een beetje flabbergasted bent :-D .

@eten: hier ook vaak 'koekie! koekie?!?' zodra hij ook maar een verpakking hoort ritselen... Maar ook 'appuh' of 'naan' (banaan) als hij de fruitmand ziet. Als'ie 't niet krijgt is het even drama (pre-peuter-pubertijd?!?) maar dat duurt gelukkig (nog) niet lang.
happiness = reality - expectations
Ik wil wel een nieuw topic openen hoor, maar hecht er ook niet aan :)

Wat gaat er het komende jaar veel gebeuren bij die kleintjes als ik jou zo hoor.

Ik kan niet wachten tot rozetje meer woordjes gaat zeggen. Leuk hoor dat ze buik kan zeggen maar daar heb ik echt niks aan :)

En ik ben een bofkont met een schatje dat op de crèche naar de leidsters rent voor een knuffel, maar stiekem laat ze me wel erg makkelijk gaan (beetje jaloers misschien?) Ach, dit zal ook wel een fase zijn.

Hoe is het met otis?

Gister lekker sesamstraat gekeken trouwens :)

En een vraag: de tijd van spelen met de tandenborstel is voorbij: ze laat me rustig met de tandenborstel in haar mondje, maar ik mag niet haar lip of wang aan de kant houden en dan kan ik er nog niet bij... suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Liedje zingen tijdens het tanden poetsen waarbij je beschrijft waar je op dat moment poetst? Zolang ik zing mag ik meestal wel doorpoetsen.. :-o
Ook mijn dreumes wordt in het voorjaar al weer twee, dus ik pas.

Even een klaagpost; Avond eten gaat al een paar dagen dramatisch (of eigenlijk niet) en ‘s nachts slapen is blijkbaar ook voor losers. Ik loop op m’n tandvlees. Voordeel is wel dat ik begin volgende maand een paar dagen naar het buitenland ga voor het werk. Ik zag er eerst als een berg tegenop, maar nu kijk ik onwijs uit naar ongestoord slapen!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom suikerwafel!

En wat fijn dat ze binnen de marge zit lavendel! Weer een zorg minder!

Balen van het slechte eten en slapen lola, hopelijk gaat die fase weer snel voorbij! En lekker bijslapen als je voor je werk weg bent :D

@tandenpoetsen: zoon bijt vaak op de tandenborstel, wij proberen hem dan aan het lachen te maken zodat hij zijn mondje open doet. Of zeggen 'Aaaaa', dat doet hij meestal wel na.
Hier ook qua leeftijd een bijna peuter. Qua gedrag zit hij daar al lang. Vanochtend bij kdv toevallig nog over gehad dat hij echt heel snel gaat in alle opzichten. Dat wordt zo raar voor mijn gevoel als er dadelijk weer een baby is die dus nog niks kan.

@tandenpoetsen: Ik laat zoon eerst zelf poetsen en poets dan na. Tegenwoordig op krukje bij wasbak want dat is voor grote jongens en nu gaat het nog makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Wow ja al weer bijna een vol topic!
Ik wil hem ook best openen hoor, mijn dreumes wordt eind november pas 2 en dan hebben we vast al weer 2 nieuwe topics.

@glitter wow wat knap!!

@tandenpoetsen: hier ook kauwen op borstel en ik zorg dan dat ze met alle kiezen even op de borstel heeft gekauwd en poets zelf de tandjes na.

En hoi suikerwafel! :bye:
aankleefsjaan schreef:
29-01-2019 13:01
Wow ja al weer bijna een vol topic!
Ik wil hem ook best openen hoor, mijn dreumes wordt eind november pas 2 en dan hebben we vast al weer 2 nieuwe topics.

@glitter wow wat knap!!

@tandenpoetsen: hier ook kauwen op borstel en ik zorg dan dat ze met alle kiezen even op de borstel heeft gekauwd en poets zelf de tandjes na.

En hoi suikerwafel! :bye:


:thumbsup: Top. Zorg jij dan voor een nieuw topic als we de 3000 bereikt hebben?
Tandenpoetsen gaat hier heel erg goed! Als ik zeg aaaaa dan doet ie dat ook. Hij doet het nu ook als hij een hapje van mijn eten wil. Kleine spreeuw.
Overigens wordt hier geen 2 minuten gepoetst. Eerder 30 seconden. Dan is hij er wel klaar mee.

@lolalily vervelend van het eten en slapen. Sterkte!

@glitter knappe peuter inderdaad! Onze dreumes zegt alleen 'tee' als zeg een haha.

@aapje lijkt me wel fijn dat je straks als baby er is dus wel veel aan je zoon uitgelegd kan krijgen. Dat is hier nog maar de vraag...
Alle reacties Link kopieren
Slapen is hier al 20mnd voor losers dus ik voel wel met je mee ;-)
Eten is ook al weken dramatisch eigenlijk.. Al wil ze 't liefst heel de dag door koek, chocola, banaan en knijpfruit.. Dat ktijgt ze wel af en toe maar niet steeds. We mogen haar ook niet meer helpen met eten, alles moet zelf.. Tis een fase! 😉
Behalve dat slapen dan.. Wij hebben serieus nog geen maand aaneengesloten goede nachten gehad.. Ik heb 'het is een fase' voorlopig losgelaten en geaccepteerd dat we voorlopig slecht en weinig slapen.
@obelix, ik heb het maar geaccepteerd als het nieuwe normaal. Ik denk dat de doorgeslapen nachten hier op 2 handen te tellen zijn de afgelopen anderhalfjaar.

Ach ja, komt vast een keer goed
Alle reacties Link kopieren
Slapen is hier ook weer ellende. Vannacht om 4 uur is onze dag begonnen. Ik ga het middagslaapje weer inkorten. Tot nu toe heeft dat elke keer nog wel geholpen bij dit soort periodes.
Eten gaat sinds 3 dagen weer goed, na 3 weken leven van de lucht heeft hij toch weer honger gekregen.
Nu moet ik zeggen dat ik me om dat niet-eten niet druk kan maken, maar dat niet-slapen daarentegen......
rosings schreef:
29-01-2019 14:55
@obelix, ik heb het maar geaccepteerd als het nieuwe normaal. Ik denk dat de doorgeslapen nachten hier op 2 handen te tellen zijn de afgelopen anderhalfjaar.

Ach ja, komt vast een keer goed

Ja hier afgelopen 2 jaar ook en dan reken ik 6 uur aan 1 stuk al als doorslapen :-|
Haha oow, als ik dat zo hoor, moet ik dochter maar snel afleren dat ze niet zelf bij de la met eten mag en fruitzakjes kan pakken. Vond het nu nog wel schattig dat ze zo'n eigen wil begon te krijgen. Maar denk dat we idd maar eens aan de opvoeding moeten beginnen. ;)

Kan ook echt niet wachten op meer woordjes, ze kent er best een paar, maar tis nog niet zo dat ze begrijpelijk kan kletsen ofzo. Logisch ook, want ze is pas bijna 14 maanden. :)

Wat geven jullie trouwens als toetje? Ik doe tot nu toe steeds vanilleyoghurt, dus zoek een beetje iets in die trant. Elke dag vla hoeft voor mij niet zo bijvoorbeeld. Zelf eten we nooit toetje, dus ik koop het echt speciaal voor haar.

We zijn ook net cold turkey met de fles van 18:30 gestopt, ze had hem 2 avonden nauwelijks gedronken en toen dachten we: oke, dan laten we hem toch weg? En dat gaat prima. Wel vaak echt honger om 5:30-6:00 nu, maar dat is prima, we gaan tegenwoordig zelf toch vroeg naar bed. ;)
Alle reacties Link kopieren
Heftig al die gebroken nachten zeg. Een vriendin van me heeft ook een kindje die slecht slaapt, die kan de nachten waar hij wél heeft doorgeslapen op twee handen tellen, dat kindje is inmiddels 2 geworden.

Wij zeuren al als zoon een keer een mindere nacht heeft :facepalm:

@toetje: wij eten niet standaard iedere dag een toetje. Als er überhaupt iets in huis is is dat meestal luchtige vla oid, zoon eet dan met vriend mee.
Ik moet zeggen: ik ervaar het niet als zware nachten, het is gewoon zo, ze slaapt snel weer in. Als er echt gehuild wordt dan is er iets, tandjes/ziek en dat is bijna nooit gelukkig.

Hier krijgt ze volle upghhurt als toetje
Alle reacties Link kopieren
Als toetje hier vla met hageltjes, fruit met slagroom, of ijs. Of een combinatie van die dingen. Ik ben zelf dol op toetjes :yum:
Als ik jullie (gebrek) aan slaap verhalen lees voel ik me echt stom! Zoon slaapt normaal keurig, maar nu al een paar dagen van 01.00 tot 04.00 klaarwakker. Hopen dat het een fase is.

Toetje is hier eigenlijk altijd fruit of yoghurt.
Wat betreft de nachten schaar ik mij in kamp aardbei - banaan... Moet ik wel zeggen de nachten die slecht zijn, zijn ook echt bar slecht.

@toetje gewoon volle yoghurt of kwark of Griekse yoghurt. Geen smaakjes er aan. En bij oma dus danoontje. Tot mijn grote ergernis.
Het is maar net wat je gewend bent qua slaap en je lijf went eraan. Voor ik een kind had, had ik echt 8 uur slaap per nacht nodig anders kreeg ik ontzettend hoofdpijn waarbij ik niet kon functioneren. Inmiddels blijk ik al 2 jaar overeind te kunnen blijven met uur of 6 slaap met onderbrekingen. Maar als zoon en baby ooit beter slapen, wen ik ongetwijfeld zo weer aan de benodigde 8 uur en is een gebroken nacht zwaar.
af en toe gebroken nachten lijkt me zwaarder inderdaad.
Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat de eerste jaren met een kind gewoon zwaar zijn, naast alle leuke momenten natuurlijk. En die wegen gelukkig op tegen het zware aspect.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer bumba gekeken

Dat was meteen de laatste keer. Wat irritant zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven