Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Pfff waar je het niet in zou verwachten zijn best veel producten. Strooikaas vond ik het meest verrassend en i vind het heel irritant dat het met een aantal producten heel erg per merk verschilt.. denk aan krentenbollen, wit brood, croissant, bitterballen etc. Je moet het dus altijd checken.
Fijn dat haar allergie niet zo heftig is, de dieetist gaat jullie ook vast verder helpen. Wafels, pannenkoeken etc hoeven we hier in elk geval niet te proberen, van een kruimel kan ze al last krijgen :cry:
Zo, op zijn moeders verjaardag Otis maar opgehaald van KDV. 39,5 koorts. Arm kind , wil alleen maar in mijn armen zijn. Alleen ben ik gisteren door mijn rug gegaan helaas. Komt gelukkig weer allemaal samen.
Sterkte Westerpaviljoen!
Rugpijn en dreumes is echt een vervelende combi WP.. beterschap voor jullie allebei!
Ik heb voor rozetje een uitnodiging gehad om de griepprik te halen . Krijgen alle dreumesen die?

Ik ben pro vaccinaties, maar hier twijfel ik over.
Volgens mij niet allemaal. Heb hem maar bij 1 zoon gekregen volgens mij (de uitnodiging).
Heb hem niet laten prikken overigens.
Ik heb hem niet gehad voor zoon, maar ook al krijg ik hem wel dan ga ik hem niet halen.
Hier ook geen uitnodiging voor een grieperig gezien.
Valt rozetje in een risicogroep? Hier ook geen uitnodiging en ik zou er ook niet aan meedoen.
Zo vannacht 41 graden overleefd. Wilde hij alleen maar knuffelen. Nu is koorts over en ziet ie me niet meer staan Hahahah.
Zoon heeft ook geen uitnodiging voor de griepprik gekregen. Weet ook niet of ik die dan wel/niet zou halen.
Naar mijn weten krijgen alleen mensen die in een risico groep vallen een uitnodiging voor de griepprik. Ik ben zelf absoluut pro-vaccineren, maar er geen seconde aan gedacht om zoon een griepprik te laten halen. En nog niet. Zijn er hier ouders die hun kind niet laten vaccineren?
wij doen gewoon mee aan het vaccinatieprogramma en ik heb mijzelf eergister laten vaccineren voor kinkhoest zodat de baby de eerste 4mnd hier ook tegen beschermd is.
Ik heb de oproep voor de griepprik wel gehad maar het is alleen voor mensen die risico lopen door bijvoorbeeld astma, hartklachten, etc. Die mensen komen er minder snel bovenop bij griep.

Wij vaccineren. Niet alleen omdat het een groot recht (geen plicht) is maar ook omdat ik zelf niet gevaccineerd ben en dat is echt heel irritant. Ik heb zelf één van de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt gehad enkele jaren geleden en ik kan je zeggen dat het geen pretje was. Ik heb bijna het loodje gelegd omdat ik een groep buitenlandse studenten had begeleid en de vaccinaties niet in alle landen op ons niveau zijn. En ik ben ongevaccineerd zwanger geweest. Dat geeft stress. Ik wist toen niet dat ik niet gevaccineerd was tot ik een paar maanden zwanger was.

Je kan dus denken als ouder ‘ik vaccineer niet want de rest is wel gevaccineerd’. Ja klopt, tot er een Taiwanees langsloopt met een snotneus :'-(
Oja ik heb ook de bof gehad. Dat zijn echt hele lelijke kinderfoto’s.
Jeetje Glitter, dat klinkt naar! Waarom hebben je ouders je niet laten vaccineren?
lola-lily schreef:
10-10-2018 14:05
Jeetje Glitter, dat klinkt naar! Waarom hebben je ouders je niet laten vaccineren?

Dat vond mijn moeder niet nodig O_o meer niet. Moeders is wel erg van ‘de natuur zijn gang laten gaan’ en antroposofie.
Voordeel van de griepprik is natuurlijk ook dat je als gezond persoon minder gemakkelijk ongemerkt een zwakkere of zieke aansteekt met griep!

Dus ik heb hem bijv. in de gezondheidszorg altijd vanuit de werkgever aangeboden gekregen..
Klopt helemaal Dudette! Ik ben zelf werkzaam in een ziekenhuis en krijg hem daar ook ieder jaar. En terecht. Maar ik twijfel of het iets is waar we standaard voor moeten vaccineren. Ik denk het niet.
-Dudette- schreef:
10-10-2018 17:35
Voordeel van de griepprik is natuurlijk ook dat je als gezond persoon minder gemakkelijk ongemerkt een zwakkere of zieke aansteekt met griep!

Dus ik heb hem bijv. in de gezondheidszorg altijd vanuit de werkgever aangeboden gekregen..
Jij werkt met een bepaalde doelgroep natuurlijk. Zolang je daar niet mee werkt of invalt lijkt het me overbodig.
Ja, ik vaccineer Rozetje. Heb zelfs de waterpokken vaccinatie besteld en laten zetten.
Ik denk dat ze een uitnodiging heeft voor de griepprik omdat we vorige winter een paar keer bij de huisarts waren met benauwdheid en een naar astmatisch kuchje.
Waterpokken zouden wij ook tegen vaccineren de volgende keer. We hebben twee weken lang een huilende krentenbol in ons armen gehad vanwege dat vieze virus. Hij was toen 11 maanden en nog zijn zijn billen een maanlandschap van de littekens.

We hebben extra gevaccineerd tegen het rotavirus. Dat doen ze in de rest van de wereld ook. Maar in ons calvinistische kikkerlandje is waterpokken of 6 dagen besmettelijke buikloop/uitdroging van het rotavirus (en dan nog niet beschermt zijn) heel normaal.
Ik heb net nog maar een Ielm softshell gekocht. Deze keer blauw met oogjes erop in maatje groter. Kreeg de melding dat ze nu in de aanbieding waren voor 13,90 dus kon het niet laten.

Hebben jullie nog leuke plannen de komende dagen? Zoon en ik gaan dadelijk voor mijn verjaardag naar de dierentuin met mijn beste vriendin en hebben dit weekend jaarlijkse fotoshoot met ons gezin en zondag zwemuitje gepland samen met schoonzus en haar gezin.
Nog gefeliciteerd Aapje!

Wij gaan vandaag lekker fietsen, verder niks bijzonders :)

Wbt vaccineren ben ik helemaal voor. Ik kan me niet voorstellen dat je je eigen kind (of een ander) bewust bloot wil stellen aan risico's van het niet enten. Ik ben er ook voor om kinderen te kunnen/mogen weigeren bij een kdv wanneer er helemaal niet gevaccineerd wordt.
Wij krijgen bezoek van opa en oma, kijken we erg naar uit! Gaan niet echt iets bijzonders doen, maar samen tijd doorbrengen is heel fijn als je zo ver uit elkaar woont. En zij zullen het heerlijk vinden om dochter op te halen van kdv enzo, de gewone dingen doen..

Gesprek met therapeut was erg fijn en relaxed, vonden we allebei. Kunnen we zeker wat mee. Het gaat sowieso veel beter, we hebben een wake up call gehad geloof ik :idee: zien de gesprekken nu als een soort relatie-apk.. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven