Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

maandag 8 oktober 2018 om 22:40
Pfff waar je het niet in zou verwachten zijn best veel producten. Strooikaas vond ik het meest verrassend en i vind het heel irritant dat het met een aantal producten heel erg per merk verschilt.. denk aan krentenbollen, wit brood, croissant, bitterballen etc. Je moet het dus altijd checken.
Fijn dat haar allergie niet zo heftig is, de dieetist gaat jullie ook vast verder helpen. Wafels, pannenkoeken etc hoeven we hier in elk geval niet te proberen, van een kruimel kan ze al last krijgen
Fijn dat haar allergie niet zo heftig is, de dieetist gaat jullie ook vast verder helpen. Wafels, pannenkoeken etc hoeven we hier in elk geval niet te proberen, van een kruimel kan ze al last krijgen

woensdag 10 oktober 2018 om 12:22

woensdag 10 oktober 2018 om 13:57
Ik heb de oproep voor de griepprik wel gehad maar het is alleen voor mensen die risico lopen door bijvoorbeeld astma, hartklachten, etc. Die mensen komen er minder snel bovenop bij griep.
Wij vaccineren. Niet alleen omdat het een groot recht (geen plicht) is maar ook omdat ik zelf niet gevaccineerd ben en dat is echt heel irritant. Ik heb zelf één van de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt gehad enkele jaren geleden en ik kan je zeggen dat het geen pretje was. Ik heb bijna het loodje gelegd omdat ik een groep buitenlandse studenten had begeleid en de vaccinaties niet in alle landen op ons niveau zijn. En ik ben ongevaccineerd zwanger geweest. Dat geeft stress. Ik wist toen niet dat ik niet gevaccineerd was tot ik een paar maanden zwanger was.
Je kan dus denken als ouder ‘ik vaccineer niet want de rest is wel gevaccineerd’. Ja klopt, tot er een Taiwanees langsloopt met een snotneus
Wij vaccineren. Niet alleen omdat het een groot recht (geen plicht) is maar ook omdat ik zelf niet gevaccineerd ben en dat is echt heel irritant. Ik heb zelf één van de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt gehad enkele jaren geleden en ik kan je zeggen dat het geen pretje was. Ik heb bijna het loodje gelegd omdat ik een groep buitenlandse studenten had begeleid en de vaccinaties niet in alle landen op ons niveau zijn. En ik ben ongevaccineerd zwanger geweest. Dat geeft stress. Ik wist toen niet dat ik niet gevaccineerd was tot ik een paar maanden zwanger was.
Je kan dus denken als ouder ‘ik vaccineer niet want de rest is wel gevaccineerd’. Ja klopt, tot er een Taiwanees langsloopt met een snotneus

woensdag 10 oktober 2018 om 22:11
Jij werkt met een bepaalde doelgroep natuurlijk. Zolang je daar niet mee werkt of invalt lijkt het me overbodig.

donderdag 11 oktober 2018 om 05:34
Waterpokken zouden wij ook tegen vaccineren de volgende keer. We hebben twee weken lang een huilende krentenbol in ons armen gehad vanwege dat vieze virus. Hij was toen 11 maanden en nog zijn zijn billen een maanlandschap van de littekens.
We hebben extra gevaccineerd tegen het rotavirus. Dat doen ze in de rest van de wereld ook. Maar in ons calvinistische kikkerlandje is waterpokken of 6 dagen besmettelijke buikloop/uitdroging van het rotavirus (en dan nog niet beschermt zijn) heel normaal.
We hebben extra gevaccineerd tegen het rotavirus. Dat doen ze in de rest van de wereld ook. Maar in ons calvinistische kikkerlandje is waterpokken of 6 dagen besmettelijke buikloop/uitdroging van het rotavirus (en dan nog niet beschermt zijn) heel normaal.

donderdag 11 oktober 2018 om 06:16
Ik heb net nog maar een Ielm softshell gekocht. Deze keer blauw met oogjes erop in maatje groter. Kreeg de melding dat ze nu in de aanbieding waren voor 13,90 dus kon het niet laten.
Hebben jullie nog leuke plannen de komende dagen? Zoon en ik gaan dadelijk voor mijn verjaardag naar de dierentuin met mijn beste vriendin en hebben dit weekend jaarlijkse fotoshoot met ons gezin en zondag zwemuitje gepland samen met schoonzus en haar gezin.
Hebben jullie nog leuke plannen de komende dagen? Zoon en ik gaan dadelijk voor mijn verjaardag naar de dierentuin met mijn beste vriendin en hebben dit weekend jaarlijkse fotoshoot met ons gezin en zondag zwemuitje gepland samen met schoonzus en haar gezin.
donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
Nog gefeliciteerd Aapje!
Wij gaan vandaag lekker fietsen, verder niks bijzonders
Wbt vaccineren ben ik helemaal voor. Ik kan me niet voorstellen dat je je eigen kind (of een ander) bewust bloot wil stellen aan risico's van het niet enten. Ik ben er ook voor om kinderen te kunnen/mogen weigeren bij een kdv wanneer er helemaal niet gevaccineerd wordt.
Wij gaan vandaag lekker fietsen, verder niks bijzonders

Wbt vaccineren ben ik helemaal voor. Ik kan me niet voorstellen dat je je eigen kind (of een ander) bewust bloot wil stellen aan risico's van het niet enten. Ik ben er ook voor om kinderen te kunnen/mogen weigeren bij een kdv wanneer er helemaal niet gevaccineerd wordt.
donderdag 11 oktober 2018 om 08:29
Wij krijgen bezoek van opa en oma, kijken we erg naar uit! Gaan niet echt iets bijzonders doen, maar samen tijd doorbrengen is heel fijn als je zo ver uit elkaar woont. En zij zullen het heerlijk vinden om dochter op te halen van kdv enzo, de gewone dingen doen..
Gesprek met therapeut was erg fijn en relaxed, vonden we allebei. Kunnen we zeker wat mee. Het gaat sowieso veel beter, we hebben een wake up call gehad geloof ik
zien de gesprekken nu als een soort relatie-apk..
Gesprek met therapeut was erg fijn en relaxed, vonden we allebei. Kunnen we zeker wat mee. Het gaat sowieso veel beter, we hebben een wake up call gehad geloof ik