Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Hier was het ook 6 uur. Zo jammer, want hij is echt een leuker mensje als hij goed slaapt. Maargoed, hij krijgt 3 tanden, daar zou ik ook niet lekker op slapen. Komen bij jullie kindjes de tanden echt 1 voor 1? Hier lijken ze vaak in groepjes van 2 of 3 te komen.
Alle reacties Link kopieren
6 uur is toch een prima tijd?

Hier was dreumes van de koorts af, maar bleek dat hij vocht in longen heeft en een oorontsteking en daar liep hij dus al een week mee rond....
Lola-Lily tanden komen hier ook meestal in setjes.
Tanden komen hier altijd per twee door maar geven gelukkig relatief weinig problemen. @lola lily, helpt een extra (lang) dutje voor een gezelliger kind als hij zo vroeg wakker wordt?

Ik heb nu verplichte rust... gister mn slijmprop verloren en na een nacht met veel harde buiken en gerommel vanmorgen toch maar de vk gebeld. Zij heeft thuis een inwendig onderzoek gedaan en me daarna naar het zkh verwezen. Gelukkig bleek er nog geen sprake te zijn van een beginnende bevalling en is mn buik rustig zolang ik lig. Wanneer ik ga staan of ook maar iets doe beginnen de harde buiken weer en dus moet ik tot die tijd verplichte rust nemen...

Niet handig met een oververmoeide man en een actieve dreumes maar het is niet anders. Zwager, opa en oma zullen de komende tijd vaker oppassen en alle klussen in huis moeten nu echt definitief blijven liggen.

Wel jammer van het lekkere weer om op de bank te moeten hangen...
Oh jee, sterkte envelop! Kun je je er een beetje aan over geven? Hoeveel weken ben je nu?

Was het maar zo dat een lange dut dan helpt! Maar ook dutjes gaan moeizaam en zijn kort. Maar het komt goed.
32 weken, vind het wel lastig om de rust te nemen maar het is nu even niet anders!
Sooo even zitten en forum bijlezen! ;)
Envelop nog bedankt voor de tips ivm voeding!

Qua vaccinaties gek eigenlijk dat bepaalde nier vergoed worden en ook indd dat niemand op cb even zegt dat er mogelijkheden zijn!
Dochter vorige week 14 maanden prik gehad en ik dacht het zal ons bespaard blijven maar helaas gister avond ineens hoge koorts pffff heel de week is ze al snottig ze ging net opknappen en dan mu die koorts pffft!

Indd waar Zijn lux en Obelix gebleven....

Wester haha nou heel eerlijk je hent gewoon leuke dagen en je hebt schijtdagen! Sterkte ermee!

Envelop lekker aan het nachtbraken poehhh dat zijm geen tijden!

Aapje ook vroeg begonnen vanmorgen, zit je dan beneden en doordat het nog donker is smorgens lijkt het echt midden in de nacht!

Aardbei ohhh hoe doen jullie dat vertel mij het geheim haha
Zo poeh, ik ben er weer. Iemand van ongeveer 80 cm lang en 10 kilo had m'n laptop van de bank gesmeten en die heeft dat niet overleefd. Net 'even' bij zitten lezen. :popcorn:

Dudette wat fijn dat het beter gaat tussen jou en je man.

Envelop wat schrikken van die slijmprop en harde buiken. Hoop dat je de rust kunt vinden om het rustig aan te doen. Gelukkig heb je familie om op terug te vallen. Sterkte ook met/voor je man.

Vaccineren doen we hier ook. En thnx voor de kinkhoest tip, die was ik vergeten. Waterpokken en rota heb ik niet tegen gevaccineerd. Weet eigenlijk ook niet goed waarom niet. Zal t eens met m'n vriend overleggen.

Ik weet t niet meer wie t was (paar pagina's terug) over moeilijk doen met eten en wel een potje willen. Dat is hier ook een poos geweest. Toen later zag ik dat er in ene drie tanden bij waren (ik mag eigenlijk niet in zijn mond kijken). Dus ook meteen antwoord op andere vraag; ja ook hier komen tanden in groepjes en niet alleen. Staan de tandjes bij jullie kindjes ook zo ver uit elkaar? M'n vriend zei dat t normaal is en dat dat komt omdat er nog geen andere tanden naast staan.

@Quest, wat vervelend van de allergieën. Sterkte. Hoe gaat t nu met slapen?

Hier gaat het de laatste weken eigenlijk wel goed. Meneer slaapt extreem goed. Ik vermoed dat het komt doordat het langer donker is icm overgang naar 1 middag slaapje van 2-3 uur. Hij slaapt nu meestal tot half 8/8 uur (en gaat om 1900/1930 naar bed) . Ik moet zeggen dat wij er best van genieten, maar elke keer als ik er over praat denk ik ohjee dit is de goden verzoeken... :facepalm:
Zoon is nog wel regelmatig erg huilerig en dat vind ik nog best moeilijk. Wat wel leuk is, dat hij nu door de buurt kan crossen op zijn loopfiets (we hebben van mn vader zo'n vreselijk dure wishbonebike gekregen maar moet zeggen het is wel een enorm succes en hij kan stoep op stoep af ermee zonder te vallen). Hij is er nog wat onhandig mee en stuurt regelmatig de bosjes in, maar man man wat is hij trots. Hij staat ook steeds vaker los en heel af en toe een stapje los. Maar lijkt of ie dat nog eng vindt. Verder heb ik hem van de week van ons grote bed laten vallen, head first. Grote paarse builen op voorhoofd en wenkbrauw. Heb met hem mee zitten janken en daarna de ha gebeld. Die nacht konden we hem om de twee uur wekken. Dat voelde wel als een terechte straf voor mijn loedermoederactie.
Nou Envelop, das ook balen om zo je laatste weken zwangerschap door te brengen! Sterkte ermee..
Ik ben er nog ik ben er nog!!!! Haha. Heb het alleen super druk en hou jullie totaal niet bij en steeds als ik me voorneem om uitgebreid te reageren komt er iets tussen.

Gaat goed verder maar moet nu ook de deur uit! Zwaai en kom binnenkort bijkletsen :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Westerpaviljoen schreef:
13-10-2018 10:45

Hier was dreumes van de koorts af, maar bleek dat hij vocht in longen heeft en een oorontsteking en daar liep hij dus al een week mee rond....
Hey, was jouw zoontje niet jarig vandaag? Van harte gefeliciteerd!!!! Ik herinner me de foto’s van vorig jaar, hij zal wel flink gegroeid zijn!
Ik wens jullie een hele fijne verjaardag!!!
Westerpaviljoen schreef:

Hey, was jouw zoontje niet jarig vandaag? Van harte gefeliciteerd!!!! Ik herinner me de foto’s van vorig jaar, hij zal wel flink gegroeid zijn!
Westerpaviljoen schreef:

Nee hij was vorige week zaterdag jarig maar troch bedankt.

Net terug van ziekenhuis omdat ie een batterij had ingeslikt. KInderarts zei: laten uitpoepen. Maar wat n stress zeg.....
Westerpaviljoen schreef:
13-10-2018 18:40

Net terug van ziekenhuis omdat ie een batterij had ingeslikt. KInderarts zei: laten uitpoepen. Maar wat n stress zeg.....
He jesses, dat is niet tof. En hij was al niet lekker...
rosings schreef:
13-10-2018 19:57
He jesses, dat is niet tof. En hij was al niet lekker...
Inderdaad. Maar goed. Toen we thuis kwamen sliep hij weer binnen 2 minuten. Vreemd mannetje.
Westerpaviljoen schreef:
13-10-2018 18:40

Aarghhh en ik had zo mijn best gedaan om het goed te onthouden 😂😂😂

Kan me wel voorstellen dat dat idd stressen is, als je ziet wat er uit zo’n batterij komt als ie gaat lekken! Hopelijk kom je hem (de batterij dus) snel tegen!
Eh.. batterijen kunnen toch gaan lekken van maagzuur?
GlitterCupcake schreef:
13-10-2018 20:35
Dat dacht ik ook. Daar is toch juist een campagne van geweest dat je er meteen mee naar de eerste hulp moet!

(Niet om je de stress in te helpen, maar ik zou toch even bellen naar het ziekenhuis)
Melisande2 schreef:
13-10-2018 20:33
Aarghhh en ik had zo mijn best gedaan om het goed te onthouden 😂😂😂

Kan me wel voorstellen dat dat idd stressen is, als je ziet wat er uit zo’n batterij komt als ie gaat lekken! Hopelijk kom je hem (de batterij dus) snel tegen!
Waarom zo je best gedaan om te onthouden?
Ik ben er ook nog!
Maar redelijk druk én futloos.. Jongste (bijna 17mnd) komt elke nacht zeker 2x en is om 5u wel wakker.. Reden??? Geen idee.. Kreeg/krijgt wel veel tandjes naar op paracetamol slaapt ze ook niet beter.. Kou/warmte allemaal mee geëxperimenteerd maar niks helpt voor 'n betere nachtrust.. Rest ons nog te proberen om haar in een groot bed te leggen maar ik ben 'n beetje heel erg bang dat ze dan constant haar bed uitkomt en helemaal niet meer slaapt.
Toestand, kinderen opvoeden ;-)
Ik mis jullie soms wel maar kan gewoon maar slecht de rust vinden (door moeheid, ook al klinkt dat tegenstrijdig) om hier uitgebreid bij te lezen en te reageren.. Maar ik ben er nog! 😉
Westerpaviljoen schreef:
13-10-2018 20:41
Waarom zo je best gedaan om te onthouden?
Ik vond het verdrietig, dat je zus zo suf reageerde en soms kan het dan fijn zijn als je dan een berichtje uit onverwachte hoek krijgt. En ik lees je graag.
GlitterCupcake schreef:
13-10-2018 20:35
Als het goed is hebben ze een foto gemaakt om te zien waar hij zit. Als hij al door de slokdarm heen is, is het gevaar over het algemeen geweken en moeten ze hem zelf uitpoepen. Dacht ik hoor, las er laatst wat over.

Mijn gevoel zou ook zijn: eehhh neem hem maar even op tot die batterij eruit is alsjeblieft.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh en het is ip alleen bij knoopcelbatterijen volgens mij, al verwacht ik niet dat O. Een AA-batterij heeft ingeslikt ;)
Precies wat lux zegt inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven