Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@drinken uit een beker
Zoon kan prima uit een gewoon glas of beker drinken, maar leurt er ook mee rond, dus hij heeft zo’n munchkin beker totdat hij heeft geleerd dat glazen/bekers op tafel horen.

@gourmetten
Dat ga ik voorlopig niet proberen, dreumes blijft echt niet zo lang aan tafel zitten thuis. Als we uit eten gaan gedraagt hij zich overigens vrijwel altijd keurig, maar dan gebeurt er van alles om hem heen.

@tandjes poetsen
Ik las in dit topic volgens mij over een spooklepel, nou wij gebruiken een spooktandenborstel. Daar poetst hij mee, dan wij, dan hij weer, wij weer, enz.
Ik denk dat tandenpoetsen ook wel afhangt van aantal tanden. Hier pas 8 voortanden en 2 kiezen. Die voortanden krijg ik meestal wel gepoetst en bij op tandenborstel zuigen zit ie daar ook in de buurt in ieder geval.
Aardbei sterkte de komende weken welke sprong zit hij nu?

Qua tandenpoets gaat hier redelijk ik doe eerst poetsen en daarna is ze nog even zoet met zelf poetsen en kauwen!

Qua drinken hoer geen enkele oefen beker die ze pakt het is of haar kleine brown fles met water of een glas dus dikke prima!

Lux haha loedermoeder ik heb genoten van je verhaal! Geweldig.

Sinterklaas doen we hier nog niet aan, dochter heeft nog geen besef ervan en bij familie zijn de kids ook nog te jong. Volgend jaar misschien!
@lux leuk je weer te lezen en goed verhaal van het loederouderen!

@sinterklaas: ik heb nog geen idee. Er komt vast wel wat en we willen hem ook wel een cadeautje geven. We zien het wel. Op zich wel leuk om weer wat met de familie te ondernemen. We wonen best ver bij elkaar vandaan dus zo vaak zien we elkaar niet.

@chantilly wat schattig die tandjes. Hier komen ze volgens het boekje door, alleen wel met zn vijven tegelijk momenteel…

@rosings ik geloof dat zoon nogal afwijkend is. Hij vindt tandenpoetsen prima. Tijdens het verschonen en pyjama aandoen poetst hij zelf. Daarna geeft ie de borstel aan mij, ik doe tandpasta erop. hij dop op de tube. Ik poets tanden, zing een liedje over tandenpoetsen. Daarna mag hij zelf nog poetsen. Vervolgens doet hij tandenborstel en tandpasta in de beker. Ene keer gaat beter dan de andere keer mag die vijf tanden die hij heeft krijgen zo zeker 30 seconden aandacht. Vind ik best een prestatie ;)

@aardbei sterkte met de sprong. Hopelijk is deze fase weer snel voorbij!!

@lavendel over uit een beker drinken. Zoon heeft in bad bekers en op die manier oefent hij met zelf doen. Misschien een idee? Zoon drinkt hier uit rietjes bekers of 360 beker van munchkin. Of uit mijn glas of beker natuurlijk, want dat is t allerlekkerste…

Hier is zoon niet helemaal lekker. Al weken aan het hoesten maar nu lijkt ie toch echt wat onder de leden. Heeft vanmiddag een half uur bij mij op schoot gezeten en filmpje gekeken op mijn telefoon. Das echt uniek. Hij moet ook steeds bijna spugen door het hoesten. Heel triest. Moet zeggen, ik genoot er enorm van dat meneertje zo lang lekker bij me op schoot zat. Zo vaak mag ik daar niet van genieten :) Verder worden er serieuze losse stappen gezet en trots dat hij is! En wij natuurlijk ook :)
Rozetje heeft ook losse stapjes gezet! Heb ik van horen zeggen :) De juf van het kdv was trots :) Het gaat niet lang meer duren denk ik
Ooooh leuk eerste stapjes, meiden! Weet het nog zo goed, had me er zo op verheugd. 4 maanden verder rent hij rond alsof hij nooit anders gedaan heeft. Beste milestone na de eerste echte bewuste mama. Niet de mamamama, al was die ook leuk, maar toen hij op een dag opkeek, me recht aankeek en zei: ‘mama?’

Overigens snapt hij het nog steeds niet 100% want als hij een foto van zichzelf ziet wijst hij zichzelf aan en noemt zich ook mama. Terwijl hij papa wel papa noemt en verder niemand mama. Maar dat wij niet allebei mama zijn wil er nog niet helemaal in geloof ik. Navelstreng is nog niet helemaal door :hihi:

@tandenpoetsen: hier probeer ik de 7.5 tand en 4 halve kiezen te raken met de tandenborstel en als dat gelukt is beschouw ik de poging als succesvol momenteel. Laten we het daarop houden ;-D

@teckel: hoe is het met je zwangerschap?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zoon noemt bijna alle mannen papa. Behalve die met grijs haar; die zijn opa :mrgreen:. Mama ben ik wel alleen. Als ik vraag waar is .... Dan wijst hij naar zijn borst maar op foto's herkent hij zichzelf niet.
Ja inderdaad zeker leuk die stapjes. Hier komen er wel woorden uit die lijken op mama en papa en maar zijn zo random dat het hem niet gaat om iets aan te duiden maar meer om vocaal te zijn is mijn indruk. Hij wijst wel veel en zegt dan iets wat lijkt of die. Volgens mij wil hij dan steeds dat ik benoem waar hij naar wijst, alleen is dat niet altijd helemaal duidelijk haha. Hij vindt boekjes ook steeds leuker worden en dan met name boekjes waar ik weer dingen moet opnoemen die hij ziet.

@lux zwangerschap gaat echt (verassend) goed. Schreef het net al in ander topic maar voor mijn gevoel ben ik de zwangerschap van zoon de gehele periode ziek zwak misselijk en chaggo geweest. En nu voel ik me fit en ben vrolijk, zin in werk etc. 's avonds rond 2100u is de koek wel écht op, maar hee broeden is vermoeiend! En een dreumes erbij hebben (en een veeleisende teckel; moet er tegenwoordig voor hem vaker 's nachts uit dan voor zoon) maakt het nog vermoeiender ;). maar ik ben echt super blij met hoe het gaat en hoe ik me voel. Wel wat last van mn rug en merk dat dat lastig met zoon tillen enz, dus dat hij gaat lopen is wel welkom geloof ik. Donderdag de 20 weken echo en horen wij of er een broertje of zusje aankomt voor zoon, maar merk dat ik ook best nerveus ben of alles wel goed is met het kleintje. Toch weer even spannend dus. Lief dat je er naar vraagt :)
Holy crap ben je alweer 20 weken?????? Mijn god waar blijft de tijd.

Spannend 20 weken echo! Laat even weten of alles goed is en wat het wordt hè! Denk dat het altijd spannend is. Maar fijn dat je je goed voelt! Ik hoop ook zo dat mijn tweede zwangerschap beter zal gaan.

Ik rammel voorzichtig voor nr 2. Maar nog een jaartje wachten, eerst einde van de studie in zicht :A:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Op het kdv hebben ze bij ons een fotomuur gemaakt waar foto's van ouders ophangen. Elsa neemt andere kindjes echt mee naar de muur om dan trots ons aan te wijzen. Zo lief! :love:

Ze zegt haar naam wel eens en herkent zichzelf ook op recente foto's maar een babyfoto is maar raar. Soms noemt ze zichzelf ook papa :-) oma kan ze nog niet zeggen tot grote teleurstelling van de oma's.

Wat leuk de eerste stapjes! Ik vond dat by far de leukste mijlpaal. Nu 5mnd later kan ik me niet voorstellen hoe het ook alweer was met een kruipende dreumes. Nu is het renen, springen, rondjes draaien etc en dan vooral de andere kant op dan dat wij willen. Ik geniet er volop van!
lux- schreef:
16-10-2018 22:31
Holy crap ben je alweer 20 weken?????? Mijn god waar blijft de tijd.

Spannend 20 weken echo! Laat even weten of alles goed is en wat het wordt hè! Denk dat het altijd spannend is. Maar fijn dat je je goed voelt! Ik hoop ook zo dat mijn tweede zwangerschap beter zal gaan.

Ik rammel voorzichtig voor nr 2. Maar nog een jaartje wachten, eerst einde van de studie in zicht :A:
Hahah I KNOW!!! Het gaat niet normaal snel die tweede!! Snap dat je de studie wilt afronden voor nummer 2. Ik hoop voor jou ook dat je je dan beter voelt dan je eerste zwangerschap.

@envelop wat schattig van Elsa zeg! Hoe gaat het nu met jou en je zwangerschap?
Spannend de 20 weken echo! En ook heel leuk om je kleine te zien en te horen of je een jongen of meisje krijgt. Fijn dat je je zo goed voelt!

Ik heb nog steeds verplichte rust. Gelukkig mag ik de harde buiken voor korte tijd negeren zodat ik wel wat dingen kan doen zolang het maar weer wegtrekt in rust, geen krampen worden of erg pijn doen. In praktijk betekent het dat ik een luch kan maken of een was ophang en dan weer moet rusten... erg frustrerend en ik kan dus ook niet alleen voor dreumes zorgen.
Maar goed, iedere dag in de buik is er weer 1 en ik heb niet het gevoel dat de bevalling aan het doorzetten is dus dat is top!

@quest, hoe is het met het hoesten?
@Quest: hij zit nu in de 15 maanden sprong. Eigenlijk de sprong dat hij niks wil, boos word om alles en niks en vooral bij mama wil hangen (Maar tegelijkertijd ook weer niet :facepalm: )

Spannend Teckeltje, 20 weken echo en weten wat het geslacht is! Heb je een voorgevoel?

Lijkt me erg vervelend Envelop, helaas niks aan te doen en de tijd uitzitten dan maar. Heb je Netflix oid zodat je lekker kan tv kijken?

En dat lopen :heart: zo leuk als ze dat onder de knie krijgen! Zoon rent hier vooral, zo schattig om te zien.
Lux ik wordt gewoon emotioneel van je post, pffoeee haha mag ik dat nog kraamtranen noemen J
Voorzichtig gerammel klinkt leuk haha , kan niet wachten tot er weer droge verhalen van je worden gepost over de zwangerschap of de babytijd J

Envelop, als je maar gewoon rustig aan blijft doen meiss, snap dat het niet echt is wat je wilt maar wat je zegt babay moet nog even blijven waar die is. Hoe is het met je man ?

Teckel gelukkig voel je je goed , scheelt toch al een hoop tegenover de vorige zwangerschap zeg.
Heb je nu ook dat je niet alles al gelijk af wilt hebben , bij dochter meost alles al met 20 weken spik en span zijn zodat ik het daarb nog 20 keer kon schoonlaken , opvouwen inrichten ect, en bij zoon pas met 37 weken zen bedje neergezet en kleren gewassen ect.

Aardbei de 15 maanden sprong oh lord dochter zit hie rook in, wat een ellende is deze zeg, echt herken alles wat je zegt.
Deze duurt ook zo lang pffftt nog 15 dagen dan zou ze klaar zijn , ik hoop het al dnek ik dat veel van haar gedrag ook gewon karakter is en ze dat blijft houden maar dan wel iets genuanceerder hahaha

Dochter zet ook losse stappen sinds een week 10-15 stappen even zitten en weer proberen maar als ze snel moet zijn gaat ze kruipen, van de week buiten had ik de waslijn leeg gehaald dochter mee, jat ze men onderbroek en stapt ermee weg dus ik zeg boef die je bent en ze kijkt me aan valt op der kont en kruipt als een jekko weg met men onderbroek in haar mond , dat hoofd van haar ik kwam niet meer bij haha, trouwens de was was schoon :p
Hoesten en snot lijken stuk minder gelukkig, haar duim is weer ruw en droog dus betekent dat ze gewoon snachts ook weer goed kan duimen, iemand daar nog tips voor, haar duim is echt gehavend door het duimen, smeer zo vaak mogelijk vaseline die ik kreeg voor eczeem toen en haar droge huid van de ha , maar het helpt niet echt.

Nog wat trouwens dochter is behoorlijk gulzige eter, en kauwt dus ook niet echt , haar eten is geprakt maar wel nog met stukjes, alleen nog steeds als ik haar bv stukje komkommer geef of banaan durft durft ze deze gerust in 1 stuk door te slikke, vind nog steed seng om haar een koekje te geven wat ze neemt dus gerust een hele hap en kauwt dan niet genoeg en stikt er weeR half in!
@Quest: Het klinkt tegenstrijdig maar ik zou grotere stukken geven. Wij hebben zelf gekozen voor Rapley methode maar dan worden juist vuistgrote stukken aangeraden zodat je kindje stukken kan afhappen.

Ik ben deze zwangerschap ook nog niet echt bezig met dingen regelen. Alleen een naam zou ik wel handig vinden alvast.
Oh, is er met 15 maanden ook een sprong? Verklaard een hoop :)

Hier een speelhoek vol met speelgoed en ze is al de hele ochtend met een sok aan het rondsjouwen.

CB was weer tevreden, vaccinaties zitten erin. Ze heeft gelukkig maar kort gehuild.

Snotneuzen seizoenen is ook weer begonnen, zijn er nog manieren om neus vegen leuk te maken voor ze? Ik vind het geen pan al dat snot, maar weghalen is drama....

Fijn te lezen dat een tweede zwangerschap veel makkelijker kan zijn dan een eerste, ik wacht nog tot januari, verzekering..., voor een ivf... duurt me te lang!

Sterkte Envelop... Dubbelzwaar als er al een kleine is, en dan een zware zwangerschap
Rosings sorry helemaal vergeten te reageren dat jou dametje ook al stapjes zet! Misschien kunnen ze het de volgende keer filmen of heeft ze thuis ook al stapje gedaan ?
Haha met een sok aan de haal leuk he een speelhoek .... en dan een sok die leuker is!
Ja die sprong is de voorlaatste en vrij intensief haha

Aapje ik wou met dochter okk rapley gaan doen maar doordat ze dus altijd zo gulzig was en ook met 100 andere dingen tegelijk bezig was en in die tijd serieus bijna gestikt is in een stuk banaan durfde ik niet zo goed meer, probeer het iedere keer weer maar ze hapt dan echt een mega stuk eraf en kan het niet kwijt en dan krijg ik het alweer aan men klep ik ben zelf denk ik te benauwd ervoor :facepalm:
@aardbei ik heb het voorgevoel dat het een meisje is, maar dat kan ook zomaar wishful thinking zijn. Net de nub theorie er nog eens op nageslagen en dan zou t wel een meisje moeten zijn. Of dat streepje wat ik zie ik is van een been haha.

@voorlaatste sprong: is dat die met 14 maanden begint? Zoon begint daar volgende week, staat in mijn agenda... Hij is net juist een paar dagen wat gemoedelijker :-o

@dingen regelen ook niet echt. Een naam zou ik ook fijn vinden. We hebben nog niks.Maar ach, vorige keer met zoon waren we er ook de dag voor de inleiding pas over uit... Kamertje voor de baby staat nu helemaal vol met zooi. Zou wel fijn vinden als dat eerdaags opgeruimd is. Net twee stokke tripp trapp op kop getikt via MP. Daar wil er eerst 1 v schilderen en daarna wil ik beginnen aan het kamertje en commode schilderen. Maar er is zo weinig tijd haha.

@quest voor eten van je dochtertje, ik weet geloof ik ook niet goed wat je kan doen. Hier stikt zoon bijna nooit. Soms als ie te veel in zn mond doet, gaat ie kokhalzen. Hij spuugt alles dan uit en begint opnieuw alles in zn mond te proppen. Lekker smakelijk.
Ik doe hier vaak boodschappen bij de Lidl en daar krijg je een gratis appeltje. Dat geef ik dan aan zoon als hij in het wagentje zit. Dit kan hij dus helemaal opeten. Misschien is dat wat voor je dochter om te oefenen?

@rosings, ja hier vind hij het over algemeen ook niet leuk maar doen het nu alweer weken en laatste dagen kan ik toch wel snel met papiertje er even langs en dat ie dan niet boos wordt. Hier staan wel drie dozen tissues verspreid door het huis haha.

Vanmorgen is zoon zelf gaan staan (zonder zich op te trekken) en zette drie stappen. Gelukkig keek ik net op tijd om, anders had ik het maar mooi gemist :flirting:
Daarna hebben we samen de was gedaan. Oh wat was hij schattig en zoet. De was in de wasmand doen en daarna er uit en er keihard door kruipen en zich verstoppen en laten vallen in de was. Hij was er zo zoet mee dat ik ook nog snel de badkamer even heb kunnen poetsen.
Helaas is het met mn rug nu echt drie keer K. Vanmorgen in mn bil geschoten en kan nu bijna niet lopen. Kan maandag pas weer terecht bij de fysio. Fijn. :frusty:
Kanonnen, even klagen. Naast 3 tanden krijgt zoon nu tegelijkertijd ook nog eens 4 kiezen. U kunt zich voorstellen dat de sfeer hier in huis niet optimaal is 🤦‍♀️
lola-lily schreef:
17-10-2018 15:41
Kanonnen, even klagen. Naast 3 tanden krijgt zoon nu tegelijkertijd ook nog eens 4 kiezen. U kunt zich voorstellen dat de sfeer hier in huis niet optimaal is 🤦‍♀️
Och de arme jongen! en arme ouders!
lola-lily schreef:
17-10-2018 15:41
Ojee dat is wel heel veel in 1x!!! O_O

@teckel, wat balen van je rug/bil. Hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter en is het snel maandag. Warmte kan ook goed helpen mocht je iets van een pittenzak hebben.

@quest met man gaat het op zich goed maar hij is nog wel oververmoeid, hij werkt nu halve dagen en dat is goed voor hem. Ze gaan er op zn werk heel relaxt mee om. Zn leidinggevende heeft al wel vaker aangegeven dat hij tijd mocht nemen als dat nodig was toen het zo slecht met Elsa ging.

Ik heb gister een lange brief geschreven aan Elsa over hoe ik het moederschap heb ervaren tot nu toe en hoe trots ik op haar ben. Ik heb hardop zitten huilen toen ik foto's van haar als baby bekeek toen ze nog zwaar onder eczeem zat. Ik merk dat ik toch echt wel moet rouwen om onze slechte start. Man moest ook wel even slikken toen hij mn brief las.
Herkennen jullie dat rouwen over een slechte start? Achteraf denk ik dat we toch iets te snel aan een nieuwe zwangerschap zijn begonnen maar ik heb er ook alle vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen. Bovendien weet ik nu dat die eerste periode ook eindig is.
@envelop: ik weet niet of ik het rouwen zou noemen. Ik kan ook niet echt spijt hebben, maar in het contact met mijn kleine nichtje voel ik soms wel verdiet over dat ik niet de eerste periode zo van mijn eigen dochter heb kunnen 'genieten' . Ik zag door mijn depressie alleen maar de negatieve kanten van een kind hebben. Ik verzorgde haar wel, maar er waren weinig momenten waar ik het gevoel heb gehad lekker met haar te kroelen en lekker haar bij me houden. Alsof ze altijd maar lastig was, terwijl mijn man haar juist een makkelijke baby vond.

Dat ik kan genieten van de baby van mijn zusje heeft bij mij wel twijfels over een eventuele tweede baby weggenomen. Dat ik nu ook meer weet en me dus ook minder druk maak. En inderdaad dat de babytijd ook voorbij gaat ;)

Maar ik ben nu sinds twee weken van de antidepressiva af en ik voelde al veel liefde voor haar, maar in de weken van afbouwen en stoppen lijkt dat gevoel met vlagen nog groter en meer binnen te komen. (oke ik irriteer ik me de laatste weken ook wel wat sneller aan dr, maar de liefde overheerst en ben ervan overtuigd dat dit naar mate ik langer van de medicijnen af ben wel minder zal worden.)
@quest, is het verslikken of echt stikken? Ik zou ook juist grotere stukken geven om te leren maar ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat zij echt ergens (bijna) in stikte. Verslikken deed ze aan het begin vooral met brood soms omdat dat zo aan je gehemelte kan blijven kleven.

Elsa is vanmiddag heel hard gevallen, mijn ouders zijn een dag op bezoek om te helpen en toen ze struikelde viel ze voorover op een betonnen rand. Ze heeft een dikke blauwe buil maar is goed te pas, volgens mij is oma erger geschrokken...
Envelop wat je schrijft is voor mij heel, heel, heel herkenbaar :hug: . Ik ben heel lang verdrietig geweest over onze slechte start. En kan dat weer/nog zijn als ik idd babyfoto's kijk en me niet goed kan terughalen hoe het toen was. De eerste week na de geboorte heb ik hem überhaupt nauwelijks vast kunnen houden. En daarna begon de ellende met de verborgen reflux. En wat je zegt over dat je soms denkt te snel begonnen te zijn aan een tweede herken ik dus ook volledig. Maar ook ik kan nu denken die babytijd gaat weer over dus het komt goed, hoe dan ook.

@lavendel wat fijn dat je hebt kunnen afbouwen. En ja die irritaties herken ik geloof ik wel ;)

@loly sterkte voor jullie allemaal. Met die tanden en kiezen.
Teckel maak je borst maar nat met deze sprong! De tandjes zeg haha het is vooral wat ik merk die eigen wil die behoorlijk boven komt.
Haha lekker op het gemak met alles meiss, schilderen en dingetjes datjes komt allemaal goed zolang er maar een bedje is!
Maar indd een naam is wel handig haha!
Wat goed dat zoon is gaan staan zeg je hebt het maar mooi gezien!

Lola poehhh sterkte zeg dit is niet niks!

Envelop fijn dat ze op man zen werk er goed mee omgaan dat is wel prettig denk ik ook voor hem, en dat hij halve dagen werkt zal ook wel goed doen!
Pfffoe ook van jou post werd ik best emotioneel, ik herken het ook zeker onze start was ook geen pretje , eczeem kma en reflux en een karakter waar je u tegen zegt veel frustratie van haar kant en de eerste maanden vond ik loeizwaar! Voel me soms echt nog wel schuldig omdat ik van zoon zo geniet nu als baby!
Dat was bij dochter toch echt anders het was overleven en er kwam altijd weer wat nieuws zoals nu weer afgelopen weken met haar allergieën en astma , als klap op de vuurpijl werd mij van de week nog eens verteld ja als je bv had gegeven had ze misschien nergens last van... dacht dat ik van men stoel pleurde diegene wist waarom bv niet ging lekker tactisch alsof ik niet al genoeg schuld gevoel heb, baal zo dat dochter echt vanalles moet ondergaan! Vind zo sneu!
En indd tweede zwangerschap zo snel erachteraan is niet niks maar merk dat ik door dochter sterker ben geworden ze heeft me een beter mens gemaakt , ze heeft me tot het uiterste gedreven en me getest op alle vlakken, ze heeft het slechtste en het beste in me naar boven gehaald dingen die ik niet kende, ze is echt men trots men spiegel en men ziel!
anoniem_276399 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 20:21
3.41% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven