Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik lees een paar dagen niet mee en jullie zijn alweer 6+ pagina's verder!

@CHL, gefeliciteerd! Voel je je goed verder?

@Lux, Damn wat maak jij een lange dagen, kan me voorstellen dat je nog even wil wachten met een tweede zwangerschap omdat het anders gewoon niet te doen is. Ook balen dat je regelmatig een griepje meepikt via het kdv en daar niet gewoon de tijd voor kan nemen om uit te zieken...

@Fiona, wat fijn dat hij eindelijk beter slaapt! Na alle helse nachten die jullie hebben gehad en een zwangerschap heel erg welkom lijkt mij!

@3de shift en verdeling, ik denk dat man hier wat meer doet. Alles betreft kleding, eten en de afspraken bij dermatoloog, huisarts, diëtist, allergoloog etc regel ik maar hij brengt en haalt het meeste naar het kdv, is enorm druk met klussen in en rond het huis, doet de badjes van Elsa, smeer hormoon en andere zalven etc.
Dingen als de was e.d. doet degene die er op dat moment tijd voor heeft. Medicijnen bestellen e.d. doen we beiden en hij heeft altijd eerder door dat er weer luiers en doekjes bestelde moeten worden.

@cadeaus, wij hebben zelf geen cadeau gegeven met haar 1ste verjaardag en het ook niet heel uitbundig gevierd omdat we toen net de sleutel van ons nieuwe huis hadden gekregen en daar druk mee waren. Ze heeft van opa en oma een keukentje met toebehoren gekregen en nu 8,5mnd later speelt ze daar nog dagelijks mee, een hele grote hit dus! Wheeliebug heeft ze toen ook gehad en een paar mnd leuk mee gespeeld en nu staat die te verstoffen in een hoek tot haar broertje er straks op kan.

Van de zomer heeft ze een wishbone gekregen, ze kon toen nog niet goed lopen en kwam net bij de grond maar ging direct als een echte racer over de straat. Enorm succes en straks ook om te bouwen naar een twee wieler.

Verder gaat het wel oké hier, ik moet nog steeds veel rust nemen maar heb geen volledige bedrust meer dus kan gelukkig ook zelf weer wat dingen doen. Vrijdag ga ik nog even naar kantoor en dan begint mijn verlof officieel! :yes: Elsa was afgelopen weekend extreem druk en gisteravond zagen we dat haar eczeem echt lelijk terug komt op sommige plekken. Waarschijnlijk was ze zo druk door de jeuk die ze weer heeft, hopelijk kunnen we het met wat extra hormoon smeren snel de kop indrukken.

@driftbuien, zo lastig ik een huilbaby vond zo weinig moeite heb ik hier mee, soms moet ik er zelfs wel een beetje om lachen. Gelukkig zijn ze tot nu toe altijd thuis en niet midden in een supermarkt of dergelijke, de paar buien die we wel op straat hadden hielden ook altijd snel weer op. Ik laat haar dan maar even en aai tussendoor eens over haar rug (knuffelen wil ze dan absoluut niet) en zoek haar weer op als ze klaar is.

@eten, wij laten de ah bezorgen en kopen soms nog wat dingen extra bij de bio winkel of bakker indien nodig. Ik maak geen weekmenu maar koop allerlei dingen in de bonus en bedenk dan later thuis wat ik ermee ga doen, net waar ik op dat moment zin in heb / wat het eerste op moet.

@moondancer, bedankt voor de tip van het tuigje, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht (terwijl ze die eerder wel op het kdv had...) Het lijkt nu weer wat beter te gaan dus ik kijk het nog even aan en anders bestellen we die wel.

Wij hebben de ochtendfles in de ochtend laten vallen, we hadden verwacht dat ze het lastig zou vinden aan het begin maar niks is minder waar. Ze heeft er geen enkel probleem mee.

@Wintertijd, we gaan niks voorbereiden, dat uurtje loopt vanzelf wel los.
Zoon heeft hier ook een wishbone. Kan nu sinds 3 weken met z'n voeten bij de grond (toen net13 maanden) en gaat nu echt als een speer en kan sturen en weet het verschil tussen het pad en de bosjes etc. Echt zo gaaf om te zien hoe snel ze leren. Ik vind het een topding en denk dat baby er op termijn ook een krijgt.

@boodschappen doen wij hier bij voorkeur 1x pw op zondag samen. We gaat laatste tijd vaak naar de Lidl omdar ik heb gemerkt dat dat echt veel scheelt financieel tov ah waar we eerst vaak kwamen. Soms wil ik merk dingen en doe ik de weekboodschappen bij ah of ga ik doordeweeks even langs. Op woensdag haal ik graag m'n fruit op de markt, maar als het niet uitkomt haal ikhet ook gewoon bij de super.
Ik vind het een verademing om niet elke dag boodschappen te hoeven doen (ik vind het ook niet echt leuk). Dit deden we overigens ook al voor we een kind hadden. Toen was het alleen minder een probleem als 't een keer niet lukte, want druk weekend. Nu heb ik altijd nog de maandag om uit te wijken als 't weekend druk is alleen tillen gaat wel minder makkelijker nu.

@vriendinnen met kinderen ik heb ze wel maar verschillende part time dagen. Ik zou wel willen dat ik goed met een buuv ofzo met kindje in zelfde leeftijd kon opschieten maar contact leggen lukt niet zo.

@lux super zeg van die speen en dat hij zelf naar bed wil. Good job!

@envelop fijn dat je geen totale bedrust meer hebt en fijn dat je bijna verlof hebt. Vervelend van je dochter ik hoop ook dat jullie het de kop in kunnen drukken met de zalven. Sterkte voor je meisje.

Vandaag een heerlijk dagje gehad met zoon. Hele dag bij opa en oma geweest die hem hebben vermaakt en mij hebben vertroeteld. Fysio kwam tot de conclusie dat mn bekken scheef stond. Die staat nu weer recht. Doet wel pijn nog, maar minder. Zoon z'n hoest begint wel lelijker te worden en vond hem ook benauwd toen we dagelijkse ronde met de loopfiets deden. Idd lux, even m'n vriend laten luisteren en afhankelijk van wat hij hoort wel of niet naar de ha. Volgende week krijgt hij de 14 maanden prikken. Kan dat wel als ze beetje ziekig zijn/kwakkelen? Iemand ervaring? Heb ook niet de illusie dat hij voor april snotvrij is dus om nou een half jaar te wachten met vaccineren is ook beetje debiel.
@Teckeltje: Wij hebben ook al bedacht dat deze baby voor eerste verjaardag net zo'n fiets krijgt als zijn broer

@Envelop: Fijn verlof. Ik kan niet wachten haha.

@Vriendinnen met kinderen: Weinig in dezelfde leeftijd. Nu wel twee vriendinnen die ook zwanger zijn. Onze kindjes schelen straks maximaal 2 maanden. Maar ik denk dat de opvoedstijlen uit elkaar zullen liggen. Ik neig erg naar ap en vermoed zij niet. Zoon geniet wel van leeftijdsgenoten bij de opvang en bij babyzwemmen.

@Boodschappen; Wij zijn trouwens begonnen met laten bezorgen toen ik in mijn vorige zwangerschap de spullen niet meer uit het karretje kreeg :hyper:
Wat is ap Aapje?
Envelop schreef:
22-10-2018 21:55
Wat is ap Aapje?
Ik ben Aapje niet, maar ap staat voor attachment parenting.
Weer wat geleerd. Hier wel wat vriendinnen met kids die ongeveer 1 jaar schelen maar we werken net op andere dagen. 1 vriendin heeft een totaal andere opvoedstijl naar daarom kunnen we nog wel samen naar een kinderboerderij of dergelijke. Zolang je elkaars keuzes accepteert hoeft dat toch geen issue te zijn?

Laatst ook leuk contact gehad met iemand in de speeltuin die een meisje van dezelfde leeftijd had en ook zwanger is van de tweede. We hebben nummers uitgewisseld en ik ben wel van plan haar eens op te zoeken als we allebei bevallen zijn. Na de muzieklessen met dreumes ga ik ook nog weleens lunchen met een andere moeder plus kind.

Voor de meiden die contact met andere moeders missen wellicht ook een idee om gewoon iemand aan te spreken in de speeltuin/kinderboerderij of waar dan ook?
Ja zeker een goed idee Envelop, maar vind dat zelf heel moeilijk.

Overigens gisteren vergeten te schrijven maar we hadden een primeur dit weekend. Een hele smakelijke: meneer had in bad gepoept. En het was veel. Gelukkig deed vriend hem in bad dus die mocht dat lekker opruimen terwijl ik zoon nog even afspoelde onder de douche :hihi:
Over vaccineren en snotteren.. hier vorige week ook prikjes gehad. Dochter hoest en snottert al een week of twee, maar dat zal heus niet meer veel beter worden nu het kouder wordt.
Maar de arts heeft even naar haar longen geluisterd en in de oortjes gekeken en omdat ze verder helemaal gezond oogt, gewoon gevaccineerd.
Goed opgelost Teckeltje! Wij hebben tot nu toe 1x poep in bad gehad. Wij hebben een Tub en geen groot bad. Ik zag de poep, brulde ‘Schaaaaat!’, heb dreumes afgespoeld en man mocht gaan vissen :-*

Ik had ook eens een topic gelezen waarbij die moeder helemaal over de flos was gegaan met hoe vies en bah het wel niet was. Toen wilde dat kindje daarna niet meer in bad. Joh.. :idee:

Vriendinnen: in tegenstelling tot op het forum ben ik irl niet sociaal. We hebben een groep vrienden van mijn man die veel kinderen hebben. Das wel leuk maar ben altijd weer blij als we thuis zijn. Mijn vriendinnen hebben kinderen maar ik spreek daar kindloos mee af. Dan kunnen we tenminste een normaal gesprek voeren.
Ik klets ook wel eens in de speeltuin/bieb maar ben daar niet zo handig in. En dat van verschillen in opvoedstijl herken ik wel hoor. Als een kindje in de bieb boeken uit de bakken mag trekken en het kind of de moeder ruimen het niet op dan denk ik na een leuk praatje niet ‘laat ik daar eens nummers mee uitwisselen’.
Haha teckeltje, wat vond je zoontje er zelf van dat hij gepoept had? Of had hij het niet echt door?

Fijn dat het beter gaat met je bekken, een bezoek aan de fysio kan soms zoveel helpen. Hoe gaat het vandaag?

Het eczeem lijkt al weer minder te worden dus dat gaat de goede kant op :-)

Volgens mij kan een vaccinatie bij een flinke verkoudheid wel. Alleen bij koorts word het afgeraden toch? Weet ook niet of hij de eerdere keren veel last van de prikken heeft gehad of niet?
Sorry, maar wat is een 3de shift?!?
Maartje2016 schreef:
23-10-2018 09:10
Sorry, maar wat is een 3de shift?!?
Kortgezegd al het regelwerk zoals kleding, opvang etc.
Is het met Attachment Parenting ook zo dat je je kinderen niet laat vaccineren, of haal ik nu dingen door elkaar?
fiona2018 schreef:
23-10-2018 09:29
Is het met Attachment Parenting ook zo dat je je kinderen niet laat vaccineren, of haal ik nu dingen door elkaar?
Er is wel een aardige overlap van AP en niet vaccineren, maar niet vaccineren is geen onderdeel van AP.

Ik doe een aantal dingen wel AP (samen slapen bijv) en andere dingen weer niet.
1-Aapje schreef:
23-10-2018 09:22
Kortgezegd al het regelwerk zoals kleding, opvang etc.
Ja en dan specifiek niet perse het uitvoeren ervan maar er over nadenken.

Dus wie houdt in de gaten of de kinderen nieuwe kleren moeten hebben?
Wie bedenkt op woensdag dat er gewassen moet worden als er vrijdag een speciaal setje aan moet voor de fotograaf?
Wie houdt in de gaten of er voor morgen nog wel brood is?
Wie denkt er over na om de gastouder de vakanties tijdig door te geven?
Wie bedenkt dat als opa en oma zondag komen en je zaterdag vol zit, dat er dan vrijdag al iets aan het huishouden moet worden gedaan?
Wie bedenkt dat er voor een Efteling uitje alvast broodjes moeten worden gekocht?

Allemaal van dat soort dingen. Wie dan uiteindelijk de kleding of boodschappen koopt of wie het huishouden doet, maakt dan niet zo zeer uit. Maar wie doet al het denkwerk en bespreekt vervolgens dat iemand dat ook echt gaat doen?
GlitterCupcake schreef:
23-10-2018 08:39
Ik klets ook wel eens in de speeltuin/bieb maar ben daar niet zo handig in. En dat van verschillen in opvoedstijl herken ik wel hoor. Als een kindje in de bieb boeken uit de bakken mag trekken en het kind of de moeder ruimen het niet op dan denk ik na een leuk praatje niet ‘laat ik daar eens nummers mee uitwisselen’.
Dat snap ik natuurlijk wel, ik bedoelde het meer als in verschil tussen wel/niet laten huilen, samen slapen e.d. Die vriendin waarbij ik zo verschil qua opvoedstijl is vooral niet consequent richting haar kinderen. Ze mogen bijvoorbeeld niet nog meer eten van haar en dan zegt ze 2x nee maar bij de derde keer is ze er klaar mee en staat ze het toe om een boos kind te voorkomen. Ik irriteer me daaraan maar dat staat geen dag met kids in de speeltuin in de weg.

Overigens spreek ik weinig af met vriendinnen met kinderen, ik vind het vaak lastig plannen en we zijn nog zo druk met van alles. In mijn verlof was ik het meer van plan maar dat wordt door mn bedrust ook niks, wellicht als de tweede er is wel zodat die ook even vermaakt kan worden terwijl ik met de baby bezig ben. Het liefste spreek ik ook af met vriendinnen alleen, dan kan je tenminste even bijkletsen.
Oh, dan ben ik het 100% :-D

Veel makkelijker hier als er 1 is die het grote overzicht houdt en de taken verdeeld, dan dat we er allebei maar half op letten.
Maartje2016 schreef:
23-10-2018 09:46
Oh, dan ben ik het 100% :-D

Veel makkelijker hier als er 1 is die het grote overzicht houdt en de taken verdeeld, dan dat we er allebei maar half op letten.
Ik ben het ook 100% :rofl: Rozetje is er nog te jong voor en de kat vertrouw ik het niet toe :rofl:

Elk nadeel heb z'n voordeel: ik heb ook geen onterechte verwachtingen of moeilijke gesprekken met een partner over de verdeling (vriendinnen van mij wel; daar is samen een goed ouder-team worden echt een uitdaging)
Ik geloof dat ik ook 100% third shift doe, maar ik heb dat ook graag zelf in de hand.. daarnaast studeer ik. Op mijn werk ben ik met ouderschapsverlof, maar ik keer daar niet meer terug.

Man werkt fulltime en heeft een fikse reistijd. In het weekend probeert hij zoveel mogelijk aan het huis te doen. En hij doet alles wat ik vraag, maar ik moet het wel vragen.
Envelop schreef:
23-10-2018 09:43
Dat snap ik natuurlijk wel, ik bedoelde het meer als in verschil tussen wel/niet laten huilen, samen slapen e.d. Die vriendin waarbij ik zo verschil qua opvoedstijl is vooral niet consequent richting haar kinderen. Ze mogen bijvoorbeeld niet nog meer eten van haar en dan zegt ze 2x nee maar bij de derde keer is ze er klaar mee en staat ze het toe om een boos kind te voorkomen. Ik irriteer me daaraan maar dat staat geen dag met kids in de speeltuin in de weg.

Overigens spreek ik weinig af met vriendinnen met kinderen, ik vind het vaak lastig plannen en we zijn nog zo druk met van alles. In mijn verlof was ik het meer van plan maar dat wordt door mn bedrust ook niks, wellicht als de tweede er is wel zodat die ook even vermaakt kan worden terwijl ik met de baby bezig ben. Het liefste spreek ik ook af met vriendinnen alleen, dan kan je tenminste even bijkletsen.

Oh ik ben daar denk ik wel wat rechtlijniger in. Als een moeder het ziet dat een kind boeken uit de bakken trekt en er niks aan doet dan is het voor mijn gevoel al weinig soeps in de rest van de opvoeding. Ik kan daar veel coulanter in worden want die moeder kan ook een slechte dag hebben, last van haar rug of slechtziend zijn. Misschien loop ik dan wel een aardige nieuwe vriendin mis..

Ik ben wel eens bij een vriendin met kinderen op de thee gegaan die dan na 2x zeuren toegeeft. Die zegt dan met een knipoog ‘pick your battles’. Ik denk dan, dat zijn geen battles maar regels, nee = nee. En als mijn koter dan gaat huilen/mopperen dan mag dat, want dat zijn ook emoties. Maar ook daar zitten grenzen aan en als hij daar overheen gaat dan gaan we naar huis. Dan maar niet meer spelen met je vriendje en zijn mega vette speelgoed. Dan ben ik ook mijn theetijd kwijt met die vriendin maar ik hoop hiermee door nu consequent te zijn, het later minder nodig is.

Maar soms zou ik wel eens een inconsequente loedermoeder willen zijn die alles toestaat en haar kind door omstanders laat opvoeden. Die staan er altijd zo gezellig (rokend) bij in de speeltuin. Die kunnen wel bijkletsen. Terwijl hun kinderen kleintjes van de toestellen duwen en met zand gooien. Die kinderen krijgen met dwingen en pesten hun zin in de speeltuin en dan delft mijn kind het onderspit. Met zijn goeie gedrag.

Ik vraag mij de laatste tijd wel vaker af of pestkoppen nu meer aan de macht zijn dan mensen die zich aan de regels houden. Kijk maar naar Trump.
De 3e shift komt ook volledig voor mijn rekening, maar ik ben natuurlijk thuisblijfmoeder, dus vindt het eigenlijk ook wel vanzelfsprekend. Maar anders was het ook voor mijn rekening gekomen, want man is een chaoot en ik heb graag de touwtjes in handen. Verder doe ik wel de boodschappen en kook ik altijd (ik eet liever een boterham dan dat ik eet wat hij kookt), maar ik ben absoluut geen huisvrouw. We hebben 1 keer in de week hulp die alles schoonmaakt en we zetten ‘s avonds de robot stofzuiger aan en wat er overblijf doen we toch wel samen. Hij ruimt wat vaker de vaatwasser in en ik doe vaker de was, maar dat is maar net hoe het uitkomt allemaal.
Hier net zo Dudette. Als ik het vraag doet hij het, maar anders niet. Maar de administratie, belasting etc regelt hij allemaal. Daar hoef ik nooit wat mee en das maar goed ook zullen we maar zeggen.

Overigens vond zoon de poep in bad zelf geen probleem hoor. Hij was enigszins boos dat hij er uit moest. En vond 't maar koud onder de douche.

MN bekken gaat wel beter maar heb wel nog veel pijn, helaas. Kijk op tegen morgen hele dag alleen met zoon en tillen etc.
@chl: dat wilde ik nog vragen: welke robotzuiger heb je? Er is zoveel keus :$ En kan die ook zelf van de vloer het kleed op of moet je hem daarbij helpen?
Bij ons is het 80%-20%. Niet omdat ik dat fijn vind maar omdat mijn man autistisch is. Het duurt jaaaren voordat mijn man iets nieuws kan toepassen in zijn hoofd. Helaas bestaat ons kind pas 2 jaar dus is de toepassing nog niet volledig geladen.
Ik heb een dirt devil. Was nog geen €100,- en het is niet zo’n luxe die zelf terug naar de oplader gaat, maar dat vind ik niet zo’n probleem want ik laad hem op op een plank in de voorraadkast. Als hij ergens op de grond zou staan zou zoon hem heel de dag aanzetten :proud:
Nadeel is wel dat we ‘s morgens op zoek moeten, hij stopt eigenlijk nooit in het zicht, maar wel onder de kast ofzo. Maar ook dat vindt zoon een leuk spelletje :biggrin:

Wij hebben een heel hoogpolig kleed en daar kan hij niet op, ook niet als je hem erop zet. Maar ik denk dat dat sowieso niet kan, want mijn moeder heeft een super-de-luxe van over de €1000,- en die gaat ook niet op het kleed (ook wel hoogpolig maar stukken lager dan de onze).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven