Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
-Dudette- schreef:
21-11-2018 10:03
Ik moest even heel hard lachen.. :HA: die paracetamol en die krentenbol gaan hier niet in dezelfde lichaamsopening, bij jou thuis wel…? o_o

Je kan het proberen :-* Maar maak het jezelf niet te moeilijk, je hebt al een pittige dag :-P)
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
21-11-2018 10:03
Ik moest even heel hard lachen.. :HA: die paracetamol en die krentenbol gaan hier niet in dezelfde lichaamsopening, bij jou thuis wel…? o_o
Haha ik las het precies zo :rofl:

Wat sneu al die zieke kleintjes! Hier is het bij dat uurtje nachts gebleven maar er wordt nog wel flink gesnottert en gehoest.

We hebben een nieuwe mijlpaal, ik vraag Elsa of ze even wil snuiten en dat doet ze gewoon zelf in een zakdoek! Wie weet kon ze het al veel langer maar het was niet eerder in me opgekomen om aan haar te vragen.
Hier kan dreumes ook snuiten, maar dat dat in een zakdoek moet krijg ik hem nog niet aan zn verstand gebracht. Geeft een aardige zooi zo momenteel :facepalm: .
Zoon trekt juist de papieren zakdoekjes uit de verpakking om in ieder papiertje keer te snuiten :mrgreen:
Gewoon even benieuwd: Hoe vaak zien jullie je familieleden?
Mijn moeder en stiefvader en broers ziet zoon minimaal 1 keer per week. Hij is daar ook duidelijk het beste op zijn gemak.

Mijn vader om de week ongeveer en mijn schoonouders en schoonfamilie vaak 1-2 keer per maand. Die laatste lijken ook wat minder geïnteresseerd en ik heb er gewoon minder mee. De kinderen van schoonzus zien mijn schoonouders trouwens wel meerdere keren per werk. Man vindt deze frequentie prima trouwens. Maar vraag me af of moeders toch automatisch meer naar eigen familie trekken of dat dit toeval is.

@blauwe plekken: Ow en nog een vraag. Weet iemand hoe ze ogen meten op deze leeftijd? Zoon is wat lomp, maar met inmiddels 3 blauwe plekken in zijn gezicht vraag ik me soms af of hij het misschien gewoon niet goed ziet.
Mijn moeder zo’n 2 keer per week, mijn ene zusje 1 keer per week, mijn andere zusje 4-5 keer per week en mijn vader 1 keer in de 3-4 weken ongeveer.

Mijn schoonouders 2-4 keer per week, schoonbroer sinds hij weer een naam heeft 1 keer per
2 weken (daarvoor vaker) en schoonzusje 1 keer in de 3 maanden ofzo.

Mijn schoonouders zijn in mijn ogen wel de leukere opa en oma en ook duidelijk favoriet bij zoon. Net als mijn ene zusje ook duidelijk lievelingstante is.
Mijn moeder en schoonouders wonen drie kwartier rijden van ons af. Schoonouders passen 3 keer per maand op, die zien we dus meestal 3x per maand (los van verjaardagen, feestdagen of andere bijzondere gelegenheden). Moeder past 1x vast op per maand, ik zie haar meestal 2-3 keer per maand.
Overigens willen we het graag gelijk gaan trekken, dus moeder en schoonouders allebei 2x per maand vast oppassen.

Verder zie ik broers en zusje ongeveer 1-2 keer per maand. Schoonzusje paar keer per jaar (woont ver weg). Mijn vader is pas net weer in beeld, weet nog niet hoe dat gaat lopen.
Wat bedoel je met ‘zien’? Is dat dat je gewoon langsgaat of inclusief verjaardagen?
Met zus heb ik geen contact en het zien van ouders/schoonouders wisselt heel erg. Door mijn zwangerschap komen ze nu beide 1x per 2 weken langs maar er zijn ook periodes dat we ze 1x per 6 weken zien. Dochter vind het altijd heel erg leuk en is dolblij als één van de opa's en oma's op bezoek komt of we daar komen.

Zwager ziet ze wisselend, hij woont wel een stuk dichterbij. Denk gemiddeld eens per 2 weken maar er zijn ook periodes dat ze elkaar een paar keer per week hebben gezien.

Voor mijn gevoel hebben we best een goed contact onderling (op mijn zus na dan) alleen is het niet zo frequent als bij sommige hier.
Mijn moeder ziet kind 3-4 keer per week. De rest van de familie ongeveer 1x per maand. Mijn vader klaagde dat zoon niet op zijn gemak is bij hem, waarop mijn moeder (ze zijn al jaaaaren gescheiden) zei dat hij dan vaker langs moet komen :popcorn:
Mijn moeder zeker 2x in de week ( waarvan 1x een volledige dag, ivm oppassen). Mijn vader en oma 1x in de week ( als vader in NL is). Mijn zusje en broertje ( + partners) ook vaak 1x in de week, vaak allemaal op hetzelfde moment, bij mijn oma.

Schoonouders 2x in de week, op vrijdag gaat manlief vaak langs met dochter, even koffiedrinken. En we zien elkaar vaak op zaterdag of zondag.
Zwager, schoonzus en neefje vaak 1x in de 2 weken.

Schoonouders wonen om de hoek, mijn ouders op 20 minuten rijden. Prima te doen!
Mijn ouders wonen op 45min afstand en ik ga daar gemiddeld 2x pm naartoe. Schoonouders op 50min afstand en die zien hem (vee) minder. Ik vind dat hun eigen verantwoordelijkheid en die van mijn vriend. Ik heb 't idee dat ze hem vaker willen zien maar ben v mening dat ze daar dan zelf ook initiatief in mogen tonen en dat niet alles maar van ons/mij moet komen. En niet altijd maar daarheen. Van mij mogen ze geregeld op de koffie komen maar komt niet in ze op geloof ik. Ondertussen 'zeurt' m'n schoonmoeder wel heel vaak wanneer hij weer komt logeren. Het is natuurlijk hartstikke lief maar wij werken ook veel en willen ons kind ook gewoon zien en niet een heel weekend zonder hem, niet elke maand. Plus dat ze dan dus dingen doen die ik niet leuk vindt/tegen de afspraken in. Dus dat weerhoud mij dan van weer een nieuwe afspraak maken. Merk dat ik dat met mijn ouders makkelijker vind allemaal. Ook ga ik makkelijker een hele dag naar m'n ouders omdat ik daar thuis ben en als zoon dutje doet ik dat ook doe of boekje lezen oid. Bij schoonouders heb ik gevoel dat ik gezellig moet blijven doen.

Zoon is hier gelukkig weer beter. Vannacht nog wel even krijsen maar was snel klaar. Nu is m'n vriend ziek maar is wel gaan werken. Hoe merk je aan 't tandvlees dat er een kies komt? Z'n rechtetwang is steeds heel rood en in de bovenkaak aan zijkant vh tandvlees zit een grote bobbel. Hij eet wel weer normaal alleen geen korsten meer maar dat is ook gedrag geloof ik...
Wat zien jullie vaak familie o_o

Mijn schoonouders 1x per maand naast feest/verjaardagen en mijn familie alleen bij feest/verjaardagen.. En we gaan alleen naar mijn schoonouders omdat mijn man zich verplicht voelt. Van het weekend zagen we ze bij een verjaardag en zegt mijn schoonmoeder tegen koter ‘wat leuk dat ik jou weer eens zie!’ :-?

Ja dat komt omdat we bij hun 2 uur stijf op de bank zitten en koter na 2 uur het wel gezien heeft en tóch kastjes gaat openmaken of spelen met de prullenbak. Naar ons toe zijn ze in onze hele relatie nog nóóit geweest. Dat vinden ze gek, want kinderen gaan naar hun ouders en niet andersom.. tja. Als we nou eens een leuke wandeling zouden maken of gezellig gaan bbqen oid. Dan zien we elkaar vaker. Maar nee, dat is lastig. :-|

Bij mijn familie heb ik zoveel brussen met kinderen dat het niet veel zin heeft om elkaar naast feestelijkheden te zien. En we wonen ver van elkaar verspreid.
Gaat jullie kind pas na 2 uur door de kastjes? :biggrin:

Moeder/oma zo vaak over de vloer is soms wel even een aanpassing geweest. Vooral voor mijn man. Maar we zijn superblij met de hulp. Ze ontlast ons ontzettend, waardoor ik bijvoorbeeld naast mijn drukke baan ook nog kan studeren zonder dat kind extra dagen naar de opvang hoeft.
1aapje hier is bij dochter onlangs bijnde oogarts een meting gedaan ivm scheelkijken. Ze noemde ook de sterkte, dus neem aan dat het wel te meten is op jonge leeftijd. Goed om even bij de huisarts te laten vallen, die kan je doorverwijzen.
Bij zoon van vriendin kwam het vallen trouwens door te kleine schoenen. In 1 maand 1,5maat gegroeid :)

Dochter ziet mijn (gescheiden) ouders en zus los van elkaar ongeveer 1x per 3 weken. Mijn schoonfamilie wekelijks, daar is het op zondag altijd koffiedrinken met alle sinblings en kleinkinderen. Kei gezellig!
Kashri schreef:
21-11-2018 14:45
Gaat jullie kind pas na 2 uur door de kastjes? :biggrin:

Moeder/oma zo vaak over de vloer is soms wel even een aanpassing geweest. Vooral voor mijn man. Maar we zijn superblij met de hulp. Ze ontlast ons ontzettend, waardoor ik bijvoorbeeld naast mijn drukke baan ook nog kan studeren zonder dat kind extra dagen naar de opvang hoeft.

Ja dan zijn de Nijntje koekjes op :-P)
Mijn ouders wonen op 45 min afstand en zien de kinderen zo’n 2x per maand. Ze logeren er dan ook meteen meestal, en daarnaast is er contact via FaceTime. Ik ervaar hen als heel betrokken en de kinderen zijn er enorm op hun gemak.

Schoonmoeder woont op 10min afstand en ziet de kinderen een keer of 5 per jaar. Hoewel ze claimt helemaal zot te zijn van de kleinkinderen, komt er werkelijk geen enkel initiatief uit haar waar interesse uit blijkt. Ze sluit ook totaal niet bij de kinderen aan en doet dingen die in mijn optiek gevaarlijk zijn.

Broers en zussen aan beide kanten is maar beperkt contact mee. Die zien we 4x per jaar ofzo.
GlitterCupcake schreef:
20-11-2018 22:09
Is het een buikslaper? Zo ja:

Heb je al getangaslipt? Dan doe je een te grote luier aan, strak met de plakkers en zo laag mogelijk als een tanga slip. Daarna wrijf je al het luier naar de voorkant en maak je de te grote romper dicht. Er zit dan heel veel absorberend materiaal aan de voorkant wat alles opvangt.

Onze kleine loost ook alles in zijn slaap.
Dit ga ik proberen. Ze slaapt inderdaad vaak op haar buik. Bedankt voor de tip!
GlitterCupcake schreef:
21-11-2018 13:31
Wat bedoel je met ‘zien’? Is dat dat je gewoon langsgaat of inclusief verjaardagen?
Exclusief verjaardagen. Inderdaad langsgaan, samen eten, feestdagen eventueel.
Teckeltje88 schreef:
21-11-2018 14:32
. Ik heb 't idee dat ze hem vaker willen zien maar ben v mening dat ze daar dan zelf ook initiatief in mogen tonen en dat niet alles maar van ons/mij moet komen. En niet altijd maar daarheen. Van mij mogen ze geregeld op de koffie komen maar komt niet in ze op geloof ik. Ondertussen 'zeurt' m'n schoonmoeder wel heel vaak wanneer hij weer komt logeren. Het is natuurlijk hartstikke lief maar wij werken ook veel en willen ons kind ook gewoon zien en niet een heel weekend zonder hem, niet elke maand.
Mijn schoonouders wonen op 10 minuten rijden, maar nemen zelf ook geen initiatief. Zoon is pas 1 keer gaan logeren dus daar zeker nog niet
1-Aapje schreef:
21-11-2018 18:02
Exclusief verjaardagen. Inderdaad langsgaan, samen eten, feestdagen eventueel.
Bij ons is het incl verjaardagen ed, dan zie je elkaar toch ook?
Wij mijn ouders 1-2 x per week. Mijn zusje ook wel elke week. Mijn broer 1x per halfjaar ofzo. Schoonouders wonen op afstand, 1x per maand. Schoon broer 4x per jaar ofzo.
Ik kom net met dreumes van de huisartsenpost af. Heeft een longontsteking, dus nu aan de antibiotica.
Wat hebben jullie allemaal veel contact met familie!

Sneu longontsteking, hopelijk knapt hij snel op.
Envelop schreef:
21-11-2018 21:14
Bij ons is het incl verjaardagen ed, dan zie je elkaar toch ook?
Dat is bij ons bovenop de standaard momenten ;) dat we familie zien.
Jeetje wat zien jullie je familie veel! Mijn ouders ong. 1 keer per 10 dagen. Schoonouders wonen verder weg, ongeveer 1 à 2 keer per maand (wel een langer bezoek). Mijn zusje woont aan dr andere kant van de wereld dus die heeft dreumes pas 1 keer gezien. Zwager, schoonzus en neefje meestal als we bij schoonouders zijn, maar niet altijd. Volgens mij ook naar ieders tevredenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven