Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
maandag 19 november 2018 om 21:10
Ik zou kdv en schoolkeuze niet zo aan elkaar linken eigenlijk, rosings.
Tuurlijk is het het prettigst als alles zo vertrouwd mogelijk is. Maar naar de basisschool gaan is tóch wel spannend en anders. En van het kdv over naar het bso gedeelte, is ook spannend en anders. Het is prettig als er een paar bekende gezichten zijn, maar het lijkt me hoe dan ook een enorme verandering. En gelukkig zijn kinderen daar enorm veerkrachtig in en kunnen ze zo’n extra verandering best wel aan.
Mijn zoon zat tot 1,5 jaar op een kdv. Van 1,5 tot 2,5 ging hij naar een gastouder. Vanaf 2,5 jaar ging hij weer naar een (ander) kdv. En zometeen als hij 4 is moet hij naar school en naar een (totaal onbekend) bso.
Die eerste drie veranderingen zijn moeiteloos gegaan. Ik verwacht van de overgang naar school niet anders, behalve de gebruikelijke spanning.
Dus dan zou ik puur op inhoud en voordelen kiezen welk kdv en welke school je het meest aan spreekt.
Tuurlijk is het het prettigst als alles zo vertrouwd mogelijk is. Maar naar de basisschool gaan is tóch wel spannend en anders. En van het kdv over naar het bso gedeelte, is ook spannend en anders. Het is prettig als er een paar bekende gezichten zijn, maar het lijkt me hoe dan ook een enorme verandering. En gelukkig zijn kinderen daar enorm veerkrachtig in en kunnen ze zo’n extra verandering best wel aan.
Mijn zoon zat tot 1,5 jaar op een kdv. Van 1,5 tot 2,5 ging hij naar een gastouder. Vanaf 2,5 jaar ging hij weer naar een (ander) kdv. En zometeen als hij 4 is moet hij naar school en naar een (totaal onbekend) bso.
Die eerste drie veranderingen zijn moeiteloos gegaan. Ik verwacht van de overgang naar school niet anders, behalve de gebruikelijke spanning.
Dus dan zou ik puur op inhoud en voordelen kiezen welk kdv en welke school je het meest aan spreekt.
dinsdag 20 november 2018 om 09:33
Klopt. Kort gezegd komen er allemaal emoties los.
Ter vergelijk: Mijn manier van overleven is doen en boos worden ik leer nu om emoties meer toe te laten en dus worst mijn lichaam ok zachter ipv continu strak gespannen.
dinsdag 20 november 2018 om 09:54
Goed dat je ermee aan de slag bent wp!
Ik had hier onlangs niet moeten zeggen dat dochter eigenlijk nooit ziek is... Gister lag ze te woelen en draaien in bed en op een gegeven moment begon ze ontroostbaar te huilen en had ze koorts. Met een paracetamol bij ons in bed genomen en daar is ze weer gaan slapen om 3 uur later wakker te worden en nergens meer last van te hebben en te gaan spelen in ons bed. We hebben haar toen weer in haar eigen ledikant gelegd en ze is lekker gaan slapen tot de volgende ochtend. Vanmorgen leek er niks meer aan de hand op wat standaard gehoest en gesnotter na. Kunnen kinderen echt voor een paar uur ziek zijn en dan weer beter?
Ik had hier onlangs niet moeten zeggen dat dochter eigenlijk nooit ziek is... Gister lag ze te woelen en draaien in bed en op een gegeven moment begon ze ontroostbaar te huilen en had ze koorts. Met een paracetamol bij ons in bed genomen en daar is ze weer gaan slapen om 3 uur later wakker te worden en nergens meer last van te hebben en te gaan spelen in ons bed. We hebben haar toen weer in haar eigen ledikant gelegd en ze is lekker gaan slapen tot de volgende ochtend. Vanmorgen leek er niks meer aan de hand op wat standaard gehoest en gesnotter na. Kunnen kinderen echt voor een paar uur ziek zijn en dan weer beter?
dinsdag 20 november 2018 om 09:58
Kan zeker envelop. Zoontje heeft ook wel een een middag koorts gehad en verder niks meer, heel raar. Maar bij jou kan het natuurlijk ook aan de paracetamol liggen, als die bij mijn zoontje 'inslaat' gaat hij ook van doodziek naar supervrolijk en levendig. In de ochtend is koorts altijd het laagst, dus zou er vandaag even op letten of het niet weer oploopt.
dinsdag 20 november 2018 om 13:58
Wat heftig WP, hopelijk helpt het wel!
@Envelop: gaat snel bij kinderen he! Vorige week nog, 's ochtends niets aan de hand maar 's middags zoontje vroeger van KDV gehaald, hij was daar hangerig en wou amper eten (slecht teken bij hem
). Eenmaal thuis vrolijk spelen en goed eten en drinken, dus dat was ook max een halve dag ziek. Is ze nog steeds lekker fit?
@Envelop: gaat snel bij kinderen he! Vorige week nog, 's ochtends niets aan de hand maar 's middags zoontje vroeger van KDV gehaald, hij was daar hangerig en wou amper eten (slecht teken bij hem
happiness = reality - expectations
dinsdag 20 november 2018 om 17:50
Een vraag: mijn dochter van 1,5 plast bijna elke nacht zoveel dat ze door haar luier heen lekt en dus ‘s ochtends helemaal nat is.
Een grotere luier - ze heeft overdag maar 4+, ‘s nachts maat 5 - helpt niet. We hebben ook haar beker melk voor het slapen al teruggebracht van 150 naar 100 ml, maar dat lijkt ook geen verschil te maken. Overdag plast ze niet zoveel, maar het lijkt alsof ‘s nachts ineens alle sluizen opengaan.
Heeft iemand een oplossing?
Een grotere luier - ze heeft overdag maar 4+, ‘s nachts maat 5 - helpt niet. We hebben ook haar beker melk voor het slapen al teruggebracht van 150 naar 100 ml, maar dat lijkt ook geen verschil te maken. Overdag plast ze niet zoveel, maar het lijkt alsof ‘s nachts ineens alle sluizen opengaan.
Heeft iemand een oplossing?
dinsdag 20 november 2018 om 19:43
Procne, inderdaad grotere maat romper werkt hier goed.
Verder even ego posten. Er zijn twee joekels van kiezen aan het doorkomen... pfff veeeeeeel kwijl, maar echt veel! En huilenhuilenhuilen.
Gelukkig wel goed eten en drinken, maar niet lekker slapen. Ligt al een uur te huilen in dr bedje. Natuurlijk ga ik elke 5 min even kijken/aaien/kusje enz. Paracetamol heeft ze al gehad en heb dr tandvlees ook met dentinox aangestipt. Zo zielig is ze nu
Kga maar weer even kijken...
Verder even ego posten. Er zijn twee joekels van kiezen aan het doorkomen... pfff veeeeeeel kwijl, maar echt veel! En huilenhuilenhuilen.
Gelukkig wel goed eten en drinken, maar niet lekker slapen. Ligt al een uur te huilen in dr bedje. Natuurlijk ga ik elke 5 min even kijken/aaien/kusje enz. Paracetamol heeft ze al gehad en heb dr tandvlees ook met dentinox aangestipt. Zo zielig is ze nu
Kga maar weer even kijken...
dinsdag 20 november 2018 om 20:06
Ze slaapt meestal niet meer overdag op het kdv maar wilde vandaag ineens wel 90min maar bed en ze is vanavond ook gewoon op een normaal tijdstip (19.30-19.45uur) gaan slapen. Naast dat hebben de leidsters en wijzelf niks gemerkt, gewoon weer de vrolijke, fitte Elsa zoals altijd.Whoopsadaisies schreef: ↑20-11-2018 13:58Wat heftig WP, hopelijk helpt het wel!
@Envelop: gaat snel bij kinderen he! Vorige week nog, 's ochtends niets aan de hand maar 's middags zoontje vroeger van KDV gehaald, hij was daar hangerig en wou amper eten (slecht teken bij hem). Eenmaal thuis vrolijk spelen en goed eten en drinken, dus dat was ook max een halve dag ziek. Is ze nog steeds lekker fit?
@doorlekken, ik zou ook voor een flink ruime romper gaan en 5+ luier.
dinsdag 20 november 2018 om 21:11
dinsdag 20 november 2018 om 21:37
dinsdag 20 november 2018 om 22:09
Is het een buikslaper? Zo ja:
Heb je al getangaslipt? Dan doe je een te grote luier aan, strak met de plakkers en zo laag mogelijk als een tanga slip. Daarna wrijf je al het luier naar de voorkant en maak je de te grote romper dicht. Er zit dan heel veel absorberend materiaal aan de voorkant wat alles opvangt.
Onze kleine loost ook alles in zijn slaap.
dinsdag 20 november 2018 om 23:19
Hier ook een grotere luier voor snachts. En een maat grotere romper helpt inderdaad ook.
Dreumes is hier ziek, echt ziek. 41 temp, hoesten, snotteren en overgeven. Zo zielig!
En voor mezelf ook een beetje zielig, want kleuter slaapt al 3 nachten heel slecht door de sinterklaasstress en nu zit ik dus met dreumes nog beneden. Man heeft nachtdienst, dus is niet thuis. En morgen moet ik weer gewoon werken, dus mn kans op slapen is nihil de komende 24 uur.
Dreumes is hier ziek, echt ziek. 41 temp, hoesten, snotteren en overgeven. Zo zielig!
En voor mezelf ook een beetje zielig, want kleuter slaapt al 3 nachten heel slecht door de sinterklaasstress en nu zit ik dus met dreumes nog beneden. Man heeft nachtdienst, dus is niet thuis. En morgen moet ik weer gewoon werken, dus mn kans op slapen is nihil de komende 24 uur.
woensdag 21 november 2018 om 00:04
@Envelop; dat ziek zijn van die kleintjes is een wonderlijk iets. Die van mij kan ook in een paar uur van helemaal niks naar 40 graden koorts en lamlendig gaan. En net zo snel ook weer terug naar helemaal niets.
En hij slaat soms ook een dag over. Projectiel braken op dag 1. Op dag 2 vervolgens kiplekker. En op dag 3 weer terug doodziek.
@s nachts doorlekken: hier inderdaad grote rompers. Dreumes met maat 92 draagt rompers in 104
En hij slaat soms ook een dag over. Projectiel braken op dag 1. Op dag 2 vervolgens kiplekker. En op dag 3 weer terug doodziek.
@s nachts doorlekken: hier inderdaad grote rompers. Dreumes met maat 92 draagt rompers in 104
woensdag 21 november 2018 om 08:28
Waar is de koffie…. Wat een prutnacht hebben wij gehad zeg...
Begon eigenlijk al aan t einde van de ochtend gister, ik had de dag voor mezelf om huiswerk te maken en bij te komen van een druk weekend. Dochter op de opvang. Maar werd gebeld dat ze zichzelf niet was, moe en huilerig was.. Dus opgehaald en de middag met haar doorgebracht ipv met mijn laptop en de presentatie die ik moet schrijven..
Nou goed, was eigenlijk best een lekker knuffeldagje en savonds ging ze zonder al te veel gedoe slapen. Wij ook lekker op tijd naar bed, maar begin van de nacht was het hoesten en huilen. Bij ons in bed: hoesten, kletsen, klappen en schoppen uitdelen, vooral niet stil liggen… Na een tijd was ik het zat, dochter terug naar eigen bed, maar ook al ging ze meteen liggen was het daar hetzelfde liedje. Lang verhaal kort: het eindigde met mij op de grond naast haar ledikant (overigens geen aanrader met 33wkn)..
Ben van 24:00-2:45 bezig geweest..
.. Voel me even heel zielig
Begon eigenlijk al aan t einde van de ochtend gister, ik had de dag voor mezelf om huiswerk te maken en bij te komen van een druk weekend. Dochter op de opvang. Maar werd gebeld dat ze zichzelf niet was, moe en huilerig was.. Dus opgehaald en de middag met haar doorgebracht ipv met mijn laptop en de presentatie die ik moet schrijven..
Nou goed, was eigenlijk best een lekker knuffeldagje en savonds ging ze zonder al te veel gedoe slapen. Wij ook lekker op tijd naar bed, maar begin van de nacht was het hoesten en huilen. Bij ons in bed: hoesten, kletsen, klappen en schoppen uitdelen, vooral niet stil liggen… Na een tijd was ik het zat, dochter terug naar eigen bed, maar ook al ging ze meteen liggen was het daar hetzelfde liedje. Lang verhaal kort: het eindigde met mij op de grond naast haar ledikant (overigens geen aanrader met 33wkn)..
Ben van 24:00-2:45 bezig geweest..
woensdag 21 november 2018 om 09:12
Ow bij jullie ook al dudette! Ik heb dreumes, die binnen een uur van doodziek ineens weer beter leek, om 00.30 vannacht op bed gelegd, na een driftbui dat hij geen nijntje mocht kijken. Toen in bed nog schreeuwen en kletsen en zingen en om 2.45 ging ie slapen........tot 6.00. Toen werd hij weer wakker omdat hij moest overgeven en nu ligt ie weer als een zielig hoopje op de bank bij oma.
Mijn hoogste prioriteit op het werk vandaag is dat het koffieapparaat aanstaat.
Mijn hoogste prioriteit op het werk vandaag is dat het koffieapparaat aanstaat.
woensdag 21 november 2018 om 09:41
woensdag 21 november 2018 om 09:50