Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Beterschap aardbei!
Gefeliciteerd aan de zwangere!
Ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad met 5,5 week. Ik wil dat voor mezelf even afsluiten, dus deze maand geen nieuwe poging. Hopelijk is het daarna snel weer raak.
Iemand gisteren naar de intocht geweest? Wij gingen voornamelijk voor onze oudste, maar dreumes heeft ook echt genoten van al het zingen en alle pepernoten. Hij had de hele dag niet geslapen en dat ging verrassend goed. Vanmiddag wel even geprotesteerd om naar bed te gaan, maar hij slaapt inmiddels toch. Kennelijk was het hem wel bevallen om overal bij te zijn de hele dag ;).
Wat doen jullie met op de schoot, van de schoot af, weer erop en weer eraf. Ik word daar best chagrijnig van, maar heb geen idee wat ik zou kunnen doen om dat te laten stoppen. Hij mag best op schoot, maar geen 20x per halfuur erop eraf erop eraf, waarna ik weer koude koffie zit te drinken (daar word ik nog extra chagrijnig van).
Dreumes snapt al veel van wat we zeggen, woordjes spreken doet ze ook, poes, auto, huis, daar, deze (en deze!!), ook aankleden opruimen en mijn. Ze word over 2 weken al weer 2. Net voor sinterklaas.

Ik kan haar moeilijk woordjes laten zeggen of oefenen, dat vind ze niet zo interessant.

Gisteren voor het slapen: uie! (Luier) dus ik verschonen, wil ze gewoon beneden gaan spelen en niet slapen (was al laat pff) de luier was het probleem niet
Wat erg van de miskraam funnymiss, hopelijk snel een plakker.
Geen tips voor het schoot op/af. Zoon heeft daar soms ook een handje van, afleiden werkt niet altijd. Soms laat ik hem dan maar even helemaal niet meer op schoot dat is dan even huilen maar daarna is het wel klaar.
Wat jammer funnymiss, goed dat je er even de tijd voor neemt :hug:
Funnymiss wat verdrietig :hug:

Aarbei succes met verhuizen en beterschap.

Hoe merkten jullie dat er kiezen aankwamen? Dreumes wil niet eten. Ook geen taart of speculaas (was even wandelen in bos terrasje pakken met vriendin), dus dat vond ik nogal bijzonder. Daarna met slapen deed hij ook erg moeilijk. Uiteindelijk een zetpil gegeven en wel gaan slapen na veel moeite. Nu heeft ie gister vrij plots hoge koorts gehad. Ook wel een keer dunne poep. Nouja ik ben een beetje zoekende wat het nou zou kunnen zijn en dacht dus misschien kiezen? Hij heeft wel honger lijkt 't omdat ie wel eten aanwijst en 't wil hebben. Tot dat 't dan in z'n mond zit. Kan natuurlijk ook keel of oorpijn zijn? Ik mag absoluut niet kijken zijn mond, laat staan daar een vinger in doen.die wordt dan afgebeten denk ik (die melktanden zijn me toch een potje scherp). Nouja waarschijnlijk komen we er toch niet achter en is 't vanzelf weer voorbij maar toch fijn om 't ergens op te kunnen gooien altijd vind ik ;)
Ik kwam er deze week achter dat Rozetje al 4 kiezen heeft ipv de 2 die ik dacht.. dus ik ben geen goede adviseur in deze :)

Meestal slaapt ze nu van 12-14 , maar vandaag pas om 15/15 ben benieuwd wat dat met het ritme gaat doen.

Russisch is hier ook nog de hoofdtaal, maar ze begrijpt wel alles :)

Vandaag ziet ze er 'ineens' veel ouder en groter uit dan gister/eergister. Zo raar!
Grappig he rosings dat ze er van de een op andere dag zoveel ouder uit zien. Was een tijdje geleden ook bij zoon!

Teckeltje, het zou inderdaad kunnen dat er weer tanden doorkomen. Zoon laat het de ene keer heel duidelijk merken maar laatst met zijn kies was er niks aan de hand. Geen peil op te trekken.
Dankjulliewel dames! Ik ben er niet heel verdrietig over gek genoeg, maar wil mn lijf wel de rust gunnen door 1 cyclus 'normaal' door te gaan. Anders zou ik mezelf dat verwijten mocht er nog een miskraam volgen.
Dat schoot zitten is dus wel herkenbaar. Afentoe laat ik m ook wel even zitten piepen, maar dat houdt hij dan prima een halfuur vol. Hij is ook stikjaloers op zn zus momenteel, als ik lijfelijk contact (knuffel, helpen met afdrogen na t douchen, of zij wil op schoot) met haar heb, dan wurmt hij zich ertussen. Als ik dan tegen hem zeg dat ie even moet wachten, dan flipt ie helemaal. Bonkt met zn hoofd op de vloer of tegen de muur en krijst zich zo overstuur dat ie er soms zelfs van overgeeft. Vreselijk vind ik dat zeg.....
Hier een compleet gebit. En daar baal ik weleens van. Was altijd een goed excuus voor alle onverklaarbare ongemakken en vervelend gedrag, weet ik dan vaak echt niet meer wat er aan de hand is. Voorheen ook niet, maar dan bekte t wel lekker om te zeggen dat ie last had van zn tanden :proud:
Sterkte funnymiss

Iedereen bedankt voor alle reacties altijd hier (ook als jullie zeggen dat ik de man flu heb).

Hier schiet van alles door mijn hoofd ivm mijn jeugd. Zag ook vandaag foto van twee neefjes die ik dus nooit ga zien. Word ik verdrietig van.
@funnymiss, wat balen, hopelijk is het weer snel raak en gaat alles dan goed. Ik kan me voorstellen dat het zo vroeg in de zwangerschap minder heftig is dan wanneer je al een heel eind bent maar het blijft verdrietig. Was het de vorige keer snel raak met een goede zwangerschap?

Ik vind het ook wel makkelijk om het op het gebit te gooien als ze niet lekker te pas is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze van alle kiezen/tanden weinig last heeft gehad. Denk dat ze al zoveel pijn kent van haar eczeem dat ze daardoor van andere dingen zoals hard vallen / tanden / griepje of wat dan ook weinig laat merken. Aan de ene kant handig maar aan de andere kant maak ik me er ook wel eens zorgen over.

Dat is ook verdritig wp
@kiezen: Zoon doet bij dentinox gewillig zijn mond open. Ik voel de vorm van zijn onderkiezen wel maar ze zijn er nog niet

@Sint: Waar oudste van man echt type kat uit de boom kijken is, stond kind vandaag zodra zijn jas uit was gek te doen tussen alle grotere kinderen bij Sinterklaas in de speeltuin. Af en toe even op schoot knuffelen maar heeft ook gewoon staan dansen enzo. Alleen bij Sint of schoot was stap te ver, maar hij gaf keurig antwoord toen Sint zijn naam vroeg en gaf handje en high-five. Daarna snel naar huis want het werd wat te lang gerekt dus na 1,5 uur was kind echt op.
Envelop schreef:
18-11-2018 19:04
@funnymiss, wat balen, hopelijk is het weer snel raak en gaat alles dan goed. Ik kan me voorstellen dat het zo vroeg in de zwangerschap minder heftig is dan wanneer je al een heel eind bent maar het blijft verdrietig. Was het de vorige keer snel raak met een goede zwangerschap?
Tot nu toe was het na 10 maanden, na 8 maanden en nu na 5 maanden. Dus er lijkt steeds meer vaart in te komen ;). Nouja, we gaan het zien.
Hier net een hoestend kindje in bed. Zodra ik hem eruit haalde spuugde hij alles vanaf de grapefruit vanochtend er uit, als droge kuch:-[. Maar lijkt verder nergens last van te hebben gelukkig, dus was vast gewoon niet goed gevallen.
Hier ook 'n érg jaloerse dreumes als ik even met oudste bezig ben.. Wurmt zich er idd tussen en als ik aangeef nu even met oudste bezig te zijn is het huis te klein... Kleine dramaqueen.
Sowieso is momenteel een 'nee' of iets in die richting reden om dramatisch huilend op de grond te gaan liggen... Waarbij ze wel af en toe even op kijkt om te kijken of wij toch wel kijken ;-)
Huilen wordt hier nog niet op die manier ingezet maar er wordt wel veel gezeurd en gejammerd. Gelukkig laatste tijd wel ietsje minder.

En wat er ook met dreumes aan de hand is: ik vind het niet leuk. We zijn vannacht 2 uur in de weer geweest met een huilend krijsend kind.
Ojaaaa obelix, ook herkenbaar. Dat kijken of wij kijken en dan niet kijken. Ik vind t vooral vervelend voor oudste, want die kan amper boven het gekrijs uitkomen om iets te vertellen en stopt dan vaak halverwege haar verhaal maar met vertellen.
Een vraagje over opvang.

Momenteel gaat Rozetje naar een opvang dicht bij huis. Fijne juffen, leuke kindjes, en dus dicht bij huis. Nadeel: gaat om 18.00 uur dicht en een enkele keer geeft dat wel stress als er file staat bijv.

Nu gaat oma verhuizen en onder haar flatgebouw zit een opvang. Aan 1 kant heel verleidelijk: Niet meer stressen, oma kan halen als het nodig is of als Rozetje ziek is. Het is ook dicht bij huis. Nadeel: voor Rozetje; nieuwe juffen, nieuwe kindjes.

Qua school heb ik keuze uit 2: een gewone openbare op loopafstand en dicht bij de 2 kdv's. Het huidige KDV doet ook naschoolse opvang. Die onder oma's huis niet.

De andere school die ik overweeg is buiten de wijk; dan moet er daar buitenschoolse opvang komen, meer logistiek gedoe.

De schoolkeuze is nog niet gemaakt; maar als het keuze 2 wordt dan zou ze WEER moeten wisselen als ik nu ook wissel. Bij de eerste school en eerste KDV kan ze blijven.

Bestaat er voor/naschoolse gastouderopvang? Of is dat de moeite niet voor gastouders?

De Basisschool nog even buiten beschouwing gelaten, kan ik het maken om van kdv te wisselen puur voor mn eigen gemak? Ik vind eigenlijk van niet. Maar steeds als ik er langs rijd denk ik 'HANDIG' helemaal mocht er een tweede komen. Nu gaat het ook al een jaar goed dus eigenlijk is het niet nodig.

Ik denk ik vooral even horen dat ik het niet moet doen zodat ik kan stoppen met twijfelen. :-)-)
Mijn gastouder doet wel naschoolse opvang voor kindjes die in de baby/peutertijd door haar zijn opgevangen, mits ze plek heeft uiteraard. Is oma in staat om haar op het huidige KDV op te halen in geval van file/ziekte?
rosings schreef:
19-11-2018 11:52
Een vraagje over opvang.

Momenteel gaat Rozetje naar een opvang dicht bij huis. Fijne juffen, leuke kindjes, en dus dicht bij huis. Nadeel: gaat om 18.00 uur dicht en een enkele keer geeft dat wel stress als er file staat bijv.

Nu gaat oma verhuizen en onder haar flatgebouw zit een opvang. Aan 1 kant heel verleidelijk: Niet meer stressen, oma kan halen als het nodig is of als Rozetje ziek is. Het is ook dicht bij huis. Nadeel: voor Rozetje; nieuwe juffen, nieuwe kindjes.

Qua school heb ik keuze uit 2: een gewone openbare op loopafstand en dicht bij de 2 kdv's. Het huidige KDV doet ook naschoolse opvang. Die onder oma's huis niet.

De andere school die ik overweeg is buiten de wijk; dan moet er daar buitenschoolse opvang komen, meer logistiek gedoe.

De schoolkeuze is nog niet gemaakt; maar als het keuze 2 wordt dan zou ze WEER moeten wisselen als ik nu ook wissel. Bij de eerste school en eerste KDV kan ze blijven.

Bestaat er voor/naschoolse gastouderopvang? Of is dat de moeite niet voor gastouders?

De Basisschool nog even buiten beschouwing gelaten, kan ik het maken om van kdv te wisselen puur voor mn eigen gemak? Ik vind eigenlijk van niet. Maar steeds als ik er langs rijd denk ik 'HANDIG' helemaal mocht er een tweede komen. Nu gaat het ook al een jaar goed dus eigenlijk is het niet nodig.

Ik denk ik vooral even horen dat ik het niet moet doen zodat ik kan stoppen met twijfelen. :-)-)
Rosings, je bent een prima moeder. Is het veranderen ideaal? Nee. Kan rosetje het hebben met zon opvoeding? Ja.

Hou nou maar gewoon van haar dan komt t vanzelf goed. Ik geloof in je.
Lastig Rosings.. Als het veel stress weg neemt als Rozetje vaker door je moeder opgehaald kan worden, is dat de verandering misschien wel waard.

Maar, als je zegt dat het je tot nu toe eigenlijk niet echt stoort, en het nog nooit is voorgekomen dat je echt te laat was.. waarom zou je dan iets veranderen. Rozetje is happy op deze opvang!

Wisselen kan altijd nog als het wel nodig blijkt te zijn. Voor nu klinkt het alsof alles prima werkt.

Conlusie: Je weet wat je hebt, en niet wat je krijgt.. ik zou niet onnodig veranderen :)
Jeetje ik heb weer een hoop gemist :$ .

@woordjes: hier al best een reeks met 19 maanden. Waaronder 'poep' als hij scheten zit te laten, zelfs aan tafel, inclusief wijzen naar z'n billen :rofl: . En ook het "mmmmwah" bij kusjes geven :heart: .

@funnymiss: wat heftig, sterkte! Goed en knap dat je er even de tijd voor neemt en er hier over praat.

@opvang: lastig Rosings! Hoevaak heb je stress door files? Hoe denk je dat Rozetje met de verandering kan omgaan?

@chantilly: gefeliciteerd! Wat een aangename verrassing :-) .
happiness = reality - expectations
@rosings, uit ervaring met mijn oudste. Het is heel fijn als ze in de kleuterklas al kindjes kennen van de opvang én de bso ook al 'kennen'. Ik zou dus niet wisselen, zeker aangezien je verder ook tevreden bent over dit kdv. Al kan ik me de stress wel voorstellen. Hoe vaak sta je in de file en kom je daardoor te laat bij kdv?
Wat funny en dudette zeggen snijdt ook wel hout moet ik zeggen....
Westerpaviljoen schreef:
19-11-2018 12:04
Rosings, je bent een prima moeder. Is het veranderen ideaal? Nee. Kan rosetje het hebben met zon opvoeding? Ja.

Hou nou maar gewoon van haar dan komt t vanzelf goed. Ik geloof in je.
Dank je wel, fijn om te horen :)

Het gaat er van af hangen waar mijn volgende opdracht is of er wel of niet veel stress gaat komen, ik denk dat ik het nog even aankijk voor nu.
Zo. Vorige week even sessie met de haptonoom gehad.....

Ik heb vandaag al 7 keer gehuild. Er komt wel het een en ander los zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven