Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

zondag 16 december 2018 om 13:26
zondag 16 december 2018 om 13:42
@Rompers: wij gebruiken die van de Hema, vind ik het fijnste.
@Teckeltje: gelukkig lijkt het mee te vallen met het neusje, sneu is dat altijd.
@Rosings: balen dat je contract niet verlengd is... helaas worden er niet meer veel vaste contracten gegeven dus om dit de reden te laten zijn om je wens voor een 2e kindje op te geven zou ik persoonlijk nog een keer goed over na te denken.
@Lavendel: vervelend zeg dat oorontsteking niet helemaal over lijkt te gaan, hopelijk kan de KNO arts er iets aan doen.
@in de sneeuw spelen: zoon vond het heel even leuk maar wilde daarna weer snel in zijn schommel. Schommel is favoriet nu.
@Teckeltje: gelukkig lijkt het mee te vallen met het neusje, sneu is dat altijd.
@Rosings: balen dat je contract niet verlengd is... helaas worden er niet meer veel vaste contracten gegeven dus om dit de reden te laten zijn om je wens voor een 2e kindje op te geven zou ik persoonlijk nog een keer goed over na te denken.
@Lavendel: vervelend zeg dat oorontsteking niet helemaal over lijkt te gaan, hopelijk kan de KNO arts er iets aan doen.
@in de sneeuw spelen: zoon vond het heel even leuk maar wilde daarna weer snel in zijn schommel. Schommel is favoriet nu.
zondag 16 december 2018 om 21:04
@rompers, die van de primark laatst gekocht en vond ik eigenlijk heel fijn! Heb alleen een hekel aan die winkel.
@wantjes, ik heb een fleece onesie van de Lidl met van die omslag mouwtjes om de handen. Ideaal. Ze draagt het al drie dagen ik vrees voor morgen want dan moet het echt in de was.
@ Rosings wat naar dat je contract niet wordt verlengt
@Funnymiss na mijn miskraam bloedde ik ook lang en had ik bloedarmoede. Veel sterkte, het is niet niks
@wantjes, ik heb een fleece onesie van de Lidl met van die omslag mouwtjes om de handen. Ideaal. Ze draagt het al drie dagen ik vrees voor morgen want dan moet het echt in de was.
@ Rosings wat naar dat je contract niet wordt verlengt

@Funnymiss na mijn miskraam bloedde ik ook lang en had ik bloedarmoede. Veel sterkte, het is niet niks

zondag 16 december 2018 om 21:26
Ow die heb ik ook van vorig jaar maar was dat alweer vergeten. Morgen maar eens passen.Kopjetheeophetterras schreef: ↑16-12-2018 21:04

maandag 17 december 2018 om 09:27
Vanmorgen verwend door dreumes:tot half 9 geslapen. Van zaterdag op zondag was hij bij m'n schoonouders al om 5u wakker 
Neus gaat nog niet helemaal lekker. Nog zwelling en mag er absoluut niet aankomen, terwijl hij normaal klaar staat om z'n snottebel te vegen als ik zeg dat dat moet. Ook z'n wang is blauw. Is dus echt heel, heel hard gevallen. We zitten nu samen onder een dekentje Sesamstraat te kijken

Neus gaat nog niet helemaal lekker. Nog zwelling en mag er absoluut niet aankomen, terwijl hij normaal klaar staat om z'n snottebel te vegen als ik zeg dat dat moet. Ook z'n wang is blauw. Is dus echt heel, heel hard gevallen. We zitten nu samen onder een dekentje Sesamstraat te kijken

maandag 17 december 2018 om 09:30
Wat sneu Teckeltje
is echt heel hard gegaan dan inderdaad.
Ik ga zo met mijn moeder en zus kerststukjes maken, zoon mag 'mee helpen', ben benieuwd hoe dat gaat lukken, haha.
Zoon kwijlt de laatste dagen als een malle, blijken er weer 3 tanden door te komen. Het gaat hard op het moment met de doorkomende tanden.

Ik ga zo met mijn moeder en zus kerststukjes maken, zoon mag 'mee helpen', ben benieuwd hoe dat gaat lukken, haha.
Zoon kwijlt de laatste dagen als een malle, blijken er weer 3 tanden door te komen. Het gaat hard op het moment met de doorkomende tanden.
maandag 17 december 2018 om 10:52
Ay Teckeltje wat sneu, klinkt inderdaad alsof 't hard is gegaan! Hopelijk trekt 't snel weg!
Rosings, wat balen zeg van je contract. Snap dat je dan twijfelt over een 2e kindje... zit je in een vakgebied waar je wel makkelijk weer aan de bak komt? Kun je eventueel een poosje vooruit met WW of zelfs zonder?
WP, hoe is 't met je zoontje? Mond & klauw-ziekte lijkt me vervelend
. Hopelijk valt 't mee en kan'ie gewoon naar KDV! En meestal is zoiets besmettelijk voordat je het ziet dus lijkt me gek dat hij daarvoor thuis moet blijven?
Vraagje, ook over kleren: welk merk is fijn voor een wat bollere dreumes
? Er is binnenkort weer een grotere maat nodig; in de huidige maat zijn broekjes die om z'n buik passen vaak te lang en truitjes te kort
. Of wat is een goed merk voor kindjes met wasbare luiers, die hebben ook wel meer ruimte nodig om de romp toch?
Rosings, wat balen zeg van je contract. Snap dat je dan twijfelt over een 2e kindje... zit je in een vakgebied waar je wel makkelijk weer aan de bak komt? Kun je eventueel een poosje vooruit met WW of zelfs zonder?
WP, hoe is 't met je zoontje? Mond & klauw-ziekte lijkt me vervelend

Vraagje, ook over kleren: welk merk is fijn voor een wat bollere dreumes

happiness = reality - expectations
maandag 17 december 2018 om 11:35
@Whoopsadaisies,
Dochter is ook eerder een bonkig propje dan een slanke den.. ahum..
Ik koop graag bij C&A, broekjes zijn qua lengte dan weliswaar te lang, maar dat is met omslaan gemakkelijk op de lossen. Ze zitten dan wel zichtbaar lekker dankzij een stretchy bovenrand. Ze draagt qua buikomvang dus makkelijk mt 86 of zelfs 92, terwijl ze echt zo lang nog niet is..
Truitjes zelfde verhaal, grotere maat (minimaal 86, net zo makkelijk 92) maar dan sla ik de mouwtjes om. Ik heb allerlei merken truitjes, veel tweedehands gekregen ook. Maar als ik wat koop is het wel vaak Hema, H&M of C&A..
Dochter is ook eerder een bonkig propje dan een slanke den.. ahum..

Ik koop graag bij C&A, broekjes zijn qua lengte dan weliswaar te lang, maar dat is met omslaan gemakkelijk op de lossen. Ze zitten dan wel zichtbaar lekker dankzij een stretchy bovenrand. Ze draagt qua buikomvang dus makkelijk mt 86 of zelfs 92, terwijl ze echt zo lang nog niet is..
Truitjes zelfde verhaal, grotere maat (minimaal 86, net zo makkelijk 92) maar dan sla ik de mouwtjes om. Ik heb allerlei merken truitjes, veel tweedehands gekregen ook. Maar als ik wat koop is het wel vaak Hema, H&M of C&A..
maandag 17 december 2018 om 15:06
Hier alweeeeeer een kutnacht gehad. Arm kind wordt ook maar niet beter helaas. Alleen een hand van ons op dr lijfje of hoofdje maakt haar rustig, maar owee als we die hand weghalen... pff fase fase fase
Voor onze bolle vind ik hema en h&m fijn. Maar heb ook zeeman en jola spul in een maat groter.
Dr beentjes zijn ook nog een maat kleiner dan dr lijfje hahaha. Denk dat het lopen daarom nog niet lukt.
Primark pyjamas (2 pack voor 8 euro) zijn ook fijn, neem wel een maat groter, ik vind primark klein uitvallen na 1x wassen. Hoe is dat met de rompers?

Voor onze bolle vind ik hema en h&m fijn. Maar heb ook zeeman en jola spul in een maat groter.
Dr beentjes zijn ook nog een maat kleiner dan dr lijfje hahaha. Denk dat het lopen daarom nog niet lukt.
Primark pyjamas (2 pack voor 8 euro) zijn ook fijn, neem wel een maat groter, ik vind primark klein uitvallen na 1x wassen. Hoe is dat met de rompers?

maandag 17 december 2018 om 15:46
Die pyjama's (had ik alleen maat 56 en 62, box pakjes) hebben idd de neiging tot krimpen. Daar was hij van alle kleding qua lengte 't snelste uit. Rompers niet zo last van voor zover ik me kan herinneren.
Hier een dunne dreumes. En H&m zakt van z'n kont af haha. Dus das een goede tip. Ik zou dan niet voor de skinnys vd hema gaan. Die zitten bij ons model mooi strak, maar kan er nog wel lekker in spelen. Met meer spek zit dat snel veelste straks voor lekker spelen.
Hier een dunne dreumes. En H&m zakt van z'n kont af haha. Dus das een goede tip. Ik zou dan niet voor de skinnys vd hema gaan. Die zitten bij ons model mooi strak, maar kan er nog wel lekker in spelen. Met meer spek zit dat snel veelste straks voor lekker spelen.
dinsdag 18 december 2018 om 08:00
Oh my, ik verdenk dochter erop dat ze kiezen krijgt.. Van tandjes geen last gehad, maar nu hysterische huilbuien in bed 's ochtends vroeg, ontroostbaar. Ik mag niks, kan niks, volledig door het lint gaat ze! Ze wurmt zich van het aankleedkussen, op schoot is niet goed, bij ons in bed niet en ze was zo vreselijk moe.
Ik ken dit helemaal niet van haar, vind het zo vreselijk sneu..Kon vanochtend wel meejanken..
Bij het KDV achtergelaten met een kleine dosis nurofen ( wat ze heerlijk vindt...) en ik hoop dat zij het wat gezelliger hebben vandaag met haar.
Jeetje, ik had niet gedacht dat me dit zo veel zou doen.. Zullen ook wel de opspelende hormonen zijn, maar toch. Dat arme meiske.
@ Spekbaby, hier draagt ze veel Hema, H&M en Name IT. Dat valt prima. Ze zit zowel qua lengte als gewicht op de +2 lijn, dus aan de maat. Al zou je niet zeggen dat ze zo aan de maat is qua gewicht, want ik vind haar zelf mooi slank met een behoorlijk afgetraind buikje
Daar kan ik nog wat van leren! Lengte zal ook wegen..
Ik ken dit helemaal niet van haar, vind het zo vreselijk sneu..Kon vanochtend wel meejanken..
Bij het KDV achtergelaten met een kleine dosis nurofen ( wat ze heerlijk vindt...) en ik hoop dat zij het wat gezelliger hebben vandaag met haar.
Jeetje, ik had niet gedacht dat me dit zo veel zou doen.. Zullen ook wel de opspelende hormonen zijn, maar toch. Dat arme meiske.
@ Spekbaby, hier draagt ze veel Hema, H&M en Name IT. Dat valt prima. Ze zit zowel qua lengte als gewicht op de +2 lijn, dus aan de maat. Al zou je niet zeggen dat ze zo aan de maat is qua gewicht, want ik vind haar zelf mooi slank met een behoorlijk afgetraind buikje

dinsdag 18 december 2018 om 08:18
Niet alle artsen zijn fan van neurofen: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... -babys.htm Toen ik er voor het eerst een reclame op tv zag ‘en na een drupje neurofen sliepen we allemaal weer lekker verder’ zat ik echt met mijn mond open te kijken. Dat voor zo’n remmer voor kinderen marketing gemaakt mag worden.
Bolle dreumes: Zara
Vooral de laag kruis joggings en truien. Iig niet de broeken van Next. Daar krijg ik z’n bolle hol niet in. Truien en t-shirts zitten wel goed.
Bolle dreumes: Zara

dinsdag 18 december 2018 om 08:45
Chantilly21_2 schreef: ↑18-12-2018 08:32Had ik inderdaad ook al begrepen Glitter, de kinderarts waar we vorige week waren, gaf aan dat het in lage dosis hooguit 3 dagen gegeven mocht worden.
Zetpillen lukken op dit moment niet, dus vandaar de Nurofen.
Ja kijk jullie hebben het met een arts besproken. Dat vind ik heel anders dan via een reclame op tv. Zulk spul hoort niet in een schap maar achter een toonbank.

dinsdag 18 december 2018 om 10:46
Ik was van plan om het te kopen maar ben er nog niet aan toegekomen, en ik zou op de gebruiksaanwijzing hebben vertrouwd. Fijn dit te lezen!GlitterCupcake schreef: ↑18-12-2018 08:45Ja kijk jullie hebben het met een arts besproken. Dat vind ik heel anders dan via een reclame op tv. Zulk spul hoort niet in een schap maar achter een toonbank.
dinsdag 18 december 2018 om 11:16
Tip voor als zetpillen niet lukken: Sinaspril drank. Zit paracetamol in. Werkt sneller dan de zetpil maar wel iets korter. Drankje met bananensmaak kan van een lepeltje gegeven worden maar ook door een fles melk/bordje yoghurt etc. Ideaal, geen gestoei meer met een spartelende dreumes die geen zetpil wil.

dinsdag 18 december 2018 om 11:43
En over zetpillen: als je nou een nieuw doosje openmaakt en denkt 'jeetje! ik weet dat ze meer mag nu ze 1 is geweest, maar dit past toch nooit?' en dan toch die paracetamol geeft (want de enige die zetpillen gebruikt in huis is de kleine meid en ze zijn DUS voor haar gekocht).
Check dan TOCH eerst even het doosje.... ik had de verkeerde meegekregen van de drogisterij, gevraagd om kinder, volwassenen gekregen. En zelf dus niet goed naar het doosje gekeken....
Arm kind. Eerst een zetpil formaat Amsterdammertje in je bips, en dan ook nog op het randje van een overdosis... (heb huisartsenpost gebeld en die heeft zelfs gechecked met het gifcentrum....)
#loedermoeder
Check dan TOCH eerst even het doosje.... ik had de verkeerde meegekregen van de drogisterij, gevraagd om kinder, volwassenen gekregen. En zelf dus niet goed naar het doosje gekeken....
Arm kind. Eerst een zetpil formaat Amsterdammertje in je bips, en dan ook nog op het randje van een overdosis... (heb huisartsenpost gebeld en die heeft zelfs gechecked met het gifcentrum....)
#loedermoeder
dinsdag 18 december 2018 om 11:52
Oei! Ik schrik hier toch wel echt van!GlitterCupcake schreef: ↑18-12-2018 08:18Niet alle artsen zijn fan van neurofen: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... -babys.htm Toen ik er voor het eerst een reclame op tv zag ‘en na een drupje neurofen sliepen we allemaal weer lekker verder’ zat ik echt met mijn mond open te kijken. Dat voor zo’n remmer voor kinderen marketing gemaakt mag worden.
Wij hebben dit al een aantal keer gegeven!

Gewoon zelf gekocht bij kruidvat inderdaad. Niet via de huisarts.
Pfff jeetje ik voel me nu wel slecht hoor.
Goeie tip van de sinaspril, dat gaan we voortaan maar gebruiken als het nodig is.

dinsdag 18 december 2018 om 12:04
Voel je niet schuldig Sjaan. De grote meute geeft dit gewoon en hebben er vast baat bij. Maar als het gaat om meer dan een griepje en je kleine komt op de hap of eerste hulp dan kunnen ze er misschien niet goed achter komen wat er écht mis is.
Maar ik zie wel een trend in de toename van zware pijnstillers. Ik slik diclofenac. Het is het enige naast morfine wat bij mij helpt voor iets wat aangeboren is. Diclofenac was 10 jaar geleden alleen op recept verkrijgbaar en alleen als je verdere gezondheid goed is. Én je mag geen maagbeschermers nodig hebben, dacht ik.
Nu staat het gewoon bij de Kruidvat tegen hoofd en gewrichtspijn. Ibuprofen is nu ook in veel hogere dosering te krijgen dan voorheen.
Maar ik schrik er van dat we ibuprofen aan kinderen geven zonder tussenkomst van een arts.
Maar ik zie wel een trend in de toename van zware pijnstillers. Ik slik diclofenac. Het is het enige naast morfine wat bij mij helpt voor iets wat aangeboren is. Diclofenac was 10 jaar geleden alleen op recept verkrijgbaar en alleen als je verdere gezondheid goed is. Én je mag geen maagbeschermers nodig hebben, dacht ik.
Nu staat het gewoon bij de Kruidvat tegen hoofd en gewrichtspijn. Ibuprofen is nu ook in veel hogere dosering te krijgen dan voorheen.
Maar ik schrik er van dat we ibuprofen aan kinderen geven zonder tussenkomst van een arts.
dinsdag 18 december 2018 om 12:38
GlitterCupcake schreef: ↑18-12-2018 08:18Bolle dreumes: ZaraVooral de laag kruis joggings en truien. Iig niet de broeken van Next. Daar krijg ik z’n bolle hol niet in. Truien en t-shirts zitten wel goed.

En goed om te weten van de neurofen... Je zou maar onwetend je kind (te) veel geven

Beterschap voor je dochtertje Chantilly! Da's gewoon even vervelend, hopelijk duurt het niet lang voordat die vervelende kiezen door zijn.
Funnymiss, hoe gaat'ie bij jouw? In vorige reactie vergeten te vragen hoe het met het vloeien gaat, sterkte!
happiness = reality - expectations
dinsdag 18 december 2018 om 13:43
Sinaspril wil dreumes niet. Zetpil ook niet, maar ja, wat moet dat moet he.
@whoops, vloeien is gestopt! Dus de hormoonkuur lijkt te helpen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik weer een normale cyclus krijg. Want die wil ik (nu zeker) sowieso minimaal 1x afwachten. Ik kwam trouwens de verloskundige tegen op de parkeerplaats van de supermarkt. Heel vrolijk zei ze 'hallooooo hoe is het?' Nou ze kon gelijk een hormoongestuurde jankende vrouw aanhoren (mij dus). Ik heb toen ik klaar was nog wel gezegd sorry gezegd, maar dat t zo lekker jankt bij haar. 'Dankjewel voor het compliment en kom maar gauw janken van blijdschap' zei ze toen. Echt een topvrouw! Maar ik schaamde me rot
@whoops, vloeien is gestopt! Dus de hormoonkuur lijkt te helpen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik weer een normale cyclus krijg. Want die wil ik (nu zeker) sowieso minimaal 1x afwachten. Ik kwam trouwens de verloskundige tegen op de parkeerplaats van de supermarkt. Heel vrolijk zei ze 'hallooooo hoe is het?' Nou ze kon gelijk een hormoongestuurde jankende vrouw aanhoren (mij dus). Ik heb toen ik klaar was nog wel gezegd sorry gezegd, maar dat t zo lekker jankt bij haar. 'Dankjewel voor het compliment en kom maar gauw janken van blijdschap' zei ze toen. Echt een topvrouw! Maar ik schaamde me rot

dinsdag 18 december 2018 om 13:45
Chantilly, die kiezen zijn ook echt rot! En zo zielig, zowel voor dreumes als voor de ouders.
En rosings, wat een fout van de apotheek! Niet zo zeer van jou!
En teckeltje, beterschap met de neus van dreumes. Wel fijn een vriend die arts is lijkt me.
En lavendel, vervelend van de oorontsteking. Wanneer kun je bij kno terecht?
En rosings, wat een fout van de apotheek! Niet zo zeer van jou!
En teckeltje, beterschap met de neus van dreumes. Wel fijn een vriend die arts is lijkt me.
En lavendel, vervelend van de oorontsteking. Wanneer kun je bij kno terecht?