Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
donderdag 29 oktober 2020 om 14:10
Dit heb ik ook, heel irritant.. Gelukkig lijken de kindjes erdoorheen te zijn en worden 'gewoon' tussen 6 en 6.30 wakker..Due-scimmie schreef: ↑29-10-2020 11:22Ik ben juist tussen 5:00 en 6:00 nu standaard wakker. In slaap val ik wel, maar later wakker worden zou fijn zijn. Ben ook echt moe en suf nu.
Mijn jongste dochter is net 1 geworden, dus we hebben ook weer een dreumes in huis. Kijk er niet zo naar uit, vond de tijd van 1 tot 2,5 bij oudste dochter behoorlijk pittig. Maar goed, karakter ook natuurlijk.
Ik lees en schrijf (probeer) graag mee

donderdag 29 oktober 2020 om 20:21
Dank jullie wel!
Wij krijgen dit weekend een keukentje van Ikea; https://www.ikea.com/nl/nl/p/duktig-keu ... lsrc=aw.ds
Welkom pavo!
Wij krijgen dit weekend een keukentje van Ikea; https://www.ikea.com/nl/nl/p/duktig-keu ... lsrc=aw.ds
Welkom pavo!

donderdag 29 oktober 2020 om 21:07
Nog gefeliciteerd en welkom Pavo!
Ik heb vandaag het keukentje bij de action gekocht. We hadden eerst zitten kijken naar eentje van de Lidl, maar vonden deze leuker. Ze krijgt hem pas met haar verjaardag in februari. Ik moet hem ook zo nog uit de auto halen en op zolder zetten. Heb er ook een broodrooster, koffiezetapparaat en pannensetje bij gekocht. Ik kan bijna niet wachten tot haar verjaardag. Maar ze krijgt in december ook nog genoeg cadeautjes. We hebben bij besloten dat ze het Duplo kasteel wat man voor een paar euro bij de kringloop vond met kerst krijgt. Met Sinterklaas worden het wat kleine dingetjes denk ik.
Ik heb vandaag het keukentje bij de action gekocht. We hadden eerst zitten kijken naar eentje van de Lidl, maar vonden deze leuker. Ze krijgt hem pas met haar verjaardag in februari. Ik moet hem ook zo nog uit de auto halen en op zolder zetten. Heb er ook een broodrooster, koffiezetapparaat en pannensetje bij gekocht. Ik kan bijna niet wachten tot haar verjaardag. Maar ze krijgt in december ook nog genoeg cadeautjes. We hebben bij besloten dat ze het Duplo kasteel wat man voor een paar euro bij de kringloop vond met kerst krijgt. Met Sinterklaas worden het wat kleine dingetjes denk ik.
vrijdag 30 oktober 2020 om 20:15
Welkom en gefeliciteerd pavo en nushy!
Hoe gaat het met de corona onslow?
Hier ook een tweedehands IKEA keukentje geschilderd. Mooie maat vinden wij. Toen wij er een zochten, ging het hard op marktplaats, dus moest je best snel reageren. Geen idee is dat altijd en overal is of regio gebonden.
Voor Sinterklaas willen we misschien een of twee kleine cadeautjes doen voor in haar schoen. Ze zal vast nog wel wat van opa's en oma's krijgen. Haar verjaardag is ook vlak daarna dus nu ze nog de leeftijd heeft dat ze de cadeautjes van Sint nog niet zo mist, doen we er dit jaar nog niet zo veel mee.
Hoe gaat het met de corona onslow?
Hier ook een tweedehands IKEA keukentje geschilderd. Mooie maat vinden wij. Toen wij er een zochten, ging het hard op marktplaats, dus moest je best snel reageren. Geen idee is dat altijd en overal is of regio gebonden.
Voor Sinterklaas willen we misschien een of twee kleine cadeautjes doen voor in haar schoen. Ze zal vast nog wel wat van opa's en oma's krijgen. Haar verjaardag is ook vlak daarna dus nu ze nog de leeftijd heeft dat ze de cadeautjes van Sint nog niet zo mist, doen we er dit jaar nog niet zo veel mee.
zondag 1 november 2020 om 18:05
Al even geleden dat ik hier gereageerd heb, de laatste dagen waren wat lastig. Ik ben nog steeds heel moe en voel me zo flauw, maar de verkoudheidsklachten zijn minder. Morgen bel ik met de huisarts en hopelijk mag ik binnenkort uit isolatie.
Dochter is ondertussen ook ziek geweest. Snot, hoesten, verhoging, diarree..
Welkom aan de nieuwe mensen!
Wij zijn wat aan het twijfelen of we sinterklaas gaan vieren. Het is voor ons niet echt een goed moment om onnodig geld uit te geven + er is de lockdown. Dochter is dan 17 maanden en ik denk niet dat ze echt beseft wat sinterklaas is of het zal missen. Ze heeft ook wel genoeg speelgoed. Aan de andere vind ik het wel jammer om haar dit te ontzeggen. Nu ik dit typ denk ik dat ik eens ga nadenken of we leuke sinterklaas-activiteiten kunnen doen. Ook zonder geld uit te geven kunnen we er wel een leuk dagje van maken. Ook al beseft dochter het nog niet, dan heb ik zelf ook iets heb om naar uit te kijken.
Dochter is ondertussen ook ziek geweest. Snot, hoesten, verhoging, diarree..
Wij zijn wat aan het twijfelen of we sinterklaas gaan vieren. Het is voor ons niet echt een goed moment om onnodig geld uit te geven + er is de lockdown. Dochter is dan 17 maanden en ik denk niet dat ze echt beseft wat sinterklaas is of het zal missen. Ze heeft ook wel genoeg speelgoed. Aan de andere vind ik het wel jammer om haar dit te ontzeggen. Nu ik dit typ denk ik dat ik eens ga nadenken of we leuke sinterklaas-activiteiten kunnen doen. Ook zonder geld uit te geven kunnen we er wel een leuk dagje van maken. Ook al beseft dochter het nog niet, dan heb ik zelf ook iets heb om naar uit te kijken.

zondag 1 november 2020 om 18:22
Fijn dat het weer wat beter gaat onslow!
Hier begint dreumes echt steeds meer een peuter te zijn. Met uiteraard de nodige meltdowns. Ik had een banaan uit de schil gehaald en dat moest uiteraard niet. Gillen en krijsen nee, nee. Afijn uiteindelijk heeft kleuter die banaan op en dreumes een nieuwe in de schil.
Hij is ook heerlijk aan het kletsen. Mama mij, mama mee komen. Zijn echt 2 en 3 woord zinnetjes zo leuk!
Dreumes is ook vaak vroeg wakker. Met van de week opeens uitschieters naar 7 uur! Wauw!
Fijn dat het weer wat beter gaat onslow!
Hier begint dreumes echt steeds meer een peuter te zijn. Met uiteraard de nodige meltdowns. Ik had een banaan uit de schil gehaald en dat moest uiteraard niet. Gillen en krijsen nee, nee. Afijn uiteindelijk heeft kleuter die banaan op en dreumes een nieuwe in de schil.
Hij is ook heerlijk aan het kletsen. Mama mij, mama mee komen. Zijn echt 2 en 3 woord zinnetjes zo leuk!
Dreumes is ook vaak vroeg wakker. Met van de week opeens uitschieters naar 7 uur! Wauw!
zondag 1 november 2020 om 18:49
Welkom Nushy en Pavo en gefeliciteerd met jullie dreumessen!
Wat jammer van jullie vakantie Chantilly. Naar welk park zouden jullie gaan? Ik dacht dat de zwembaden wel gewoon open waren voor parkgasten.
Wij hebben ook het IKEA keukentje en er wordt echt veel mee gespeeld. Misschien ga ik hem nog ooit pimpen.
Vervelend dat je je zo beroerd voelde Onslow! Hopelijk iets beter ondertussen. Is er misschien iets wat dreumes toch nodig heeft de komende tijd? Dan zou je dat misschien inpakken als je toch iets wil doen aan sinterklaas. Zo krijgt dochter hier bijvoorbeeld spenen in haar schoen.
Leuk dat kletsen Snowgirl!
Hier alles z'n gangetje. Lekker overzichtelijk leventje zo met alleen werk en ons gezinsleven
. Af en toe een familiebezoekje dan. Voor tijdelijk is het ook wel weer lekker rustig zo.
Wat jammer van jullie vakantie Chantilly. Naar welk park zouden jullie gaan? Ik dacht dat de zwembaden wel gewoon open waren voor parkgasten.
Wij hebben ook het IKEA keukentje en er wordt echt veel mee gespeeld. Misschien ga ik hem nog ooit pimpen.
Vervelend dat je je zo beroerd voelde Onslow! Hopelijk iets beter ondertussen. Is er misschien iets wat dreumes toch nodig heeft de komende tijd? Dan zou je dat misschien inpakken als je toch iets wil doen aan sinterklaas. Zo krijgt dochter hier bijvoorbeeld spenen in haar schoen.
Leuk dat kletsen Snowgirl!
Hier alles z'n gangetje. Lekker overzichtelijk leventje zo met alleen werk en ons gezinsleven

zondag 1 november 2020 om 18:54
Welkom Pavo!
@Onslow, het is dat we een peuter van ruim 3 hebben rond Sinterklaas, want dreumes snapt er toch geen zier van. Alleen daarom wordt Sinterklaas dit jaar echt gevierd, we hadden het met alleen dreumes aan ons voorbij laten gaan.
Dat klinkt toch als best heftig, hopelijk ben je (snel) aan de beterende hand.
@Maud, we zouden naar Vennebos gaan, juist om het mooie zwembad en de gigantisch grote verbouwde binnenspeeltuin. Zwembad is in ieder geval tm 9 november ( als een van de weinig zwembaden) gesloten en het speelparadijs is 30 minuten per dag toegankelijk. We gaan 13 november en ik heb er een hard hoofd in dat het zwembad dan wel toegankelijk is, gezien de situatie nu.
Schiet niet echt op, maar goed. We hebben besloten hoe dan ook te gaan en dan mogelijk maar naar de Efteling te gaan of naar Beekse Bergen. Ben een beetje bang dat de Efteling nog niet echt wat is voor een 3 en 1 jarige, maar goed, we hebben nog even de tijd om te beslissen wat te doen.
@Onslow, het is dat we een peuter van ruim 3 hebben rond Sinterklaas, want dreumes snapt er toch geen zier van. Alleen daarom wordt Sinterklaas dit jaar echt gevierd, we hadden het met alleen dreumes aan ons voorbij laten gaan.
@Maud, we zouden naar Vennebos gaan, juist om het mooie zwembad en de gigantisch grote verbouwde binnenspeeltuin. Zwembad is in ieder geval tm 9 november ( als een van de weinig zwembaden) gesloten en het speelparadijs is 30 minuten per dag toegankelijk. We gaan 13 november en ik heb er een hard hoofd in dat het zwembad dan wel toegankelijk is, gezien de situatie nu.
Schiet niet echt op, maar goed. We hebben besloten hoe dan ook te gaan en dan mogelijk maar naar de Efteling te gaan of naar Beekse Bergen. Ben een beetje bang dat de Efteling nog niet echt wat is voor een 3 en 1 jarige, maar goed, we hebben nog even de tijd om te beslissen wat te doen.
zondag 1 november 2020 om 18:58
Dochter is sinds vrijdagavond ziek. Wil nauwelijks eten, drinkt slecht en huilt heel veel. Ze heeft ook koorts en een paar keer spuitluiers gehad. Twijfel of het tandjes zijn (ze heeft er 3 en de vierde staat op het punt van doorbreken) of dat ze een virus te pakken heeft. Het is in ieder geval heel vermoeiend want ze is ‘s nachts ook elke 1-2 uur huilend wakker. En dan moet de werkweek nog beginnen 
Over Sinterklaas heb ik nog niet echt nagedacht, we zijn net klaar met het vieren van haar verjaardag. Vorig jaar hebben we niks voor Sinterklaas gedaan maar de traditie vind ik wel leuk.
Over Sinterklaas heb ik nog niet echt nagedacht, we zijn net klaar met het vieren van haar verjaardag. Vorig jaar hebben we niks voor Sinterklaas gedaan maar de traditie vind ik wel leuk.
zondag 1 november 2020 om 19:01
Efteling is echt al heel leuk op deze leeftijd vind ik. En gelukkig zijn kinderen nog gratis want scheelt veel.Chantilly21_2 schreef: ↑01-11-2020 18:54
Jammer dat je weekendje Vennenbos niet door gaat. Ik vind dat echt een heerlijk park.
zondag 1 november 2020 om 19:27
Ah wat grappig, Vennenbos is voor ons 10 min. rijden en heb ik in m'n studententijd gewerkt. Ik vind het heel jammer dat we er nu niet kunnen zwemmen. Ik dacht dus dat dat wel kon als je op het park zit. Wat jammer zeg!Chantilly21_2 schreef: ↑01-11-2020 18:54
Efteling is ook voor deze leeftijd al heel leuk inderdaad! Wij zijn toevallig afgelopen woensdag geweest. Het was super rustig, hoefden nergens te wachten en het was heel goed geregeld wbt coronamaatregelen. Volgens mij hebben we alle attracties behalve de achtbanen gehad. En het sprookjesbos is ook heel leuk! Dus zeker een aanrader!
Vervelend Nushy, van je dochter. Veel beterschap!

zondag 1 november 2020 om 19:48
Wat jammer van jullie vakantie Chantilly, echt balen als je er zo naar uitkijkt.
Gefeliciteerd en welkom pavo.
Sinterklaas vieren we hier wel want peuter is dan bijna 3,5 die begrijpt het zeker. Maar ook dan houden we het klein hoor. Het hoeft echt niet veel te kosten.
We kregen net bericht dat een van de leidsters corona heeft.. hopelijk blijft het ons bespaart.
Gefeliciteerd en welkom pavo.
Sinterklaas vieren we hier wel want peuter is dan bijna 3,5 die begrijpt het zeker. Maar ook dan houden we het klein hoor. Het hoeft echt niet veel te kosten.
We kregen net bericht dat een van de leidsters corona heeft.. hopelijk blijft het ons bespaart.
zondag 1 november 2020 om 20:01
@onslow. Je kunt bijvoorbeeld ook een schoen zetten en er een mandarijn in doen oid. Ik denk dat dochter daar al heel blij mee zou zijn, maar die is ook gek op mandarijnen 
Balen als je dan niet kunt zwemmen of na een half uur al uit de speeltuin weg moet. Dat zal veel teleurgestelde en huilende kinderen opleveren daar...
Eens dat Efteling inderdaad al leuk is op die leeftijd! Zeker die van 3 zal zich goed vermaken, maar ook als 1-jarige is het leuk als je het mij vraagt. Wij zijn er dit jaar ook geweest en dochter heeft zich goed vermaakt in carnaval festival, polka marina (kan alleen deze maand nog daarna sluit ie
), traptreintjes, oude tufferbaan, muziek, gewoon rond lopen, etc. Symbolica vind ik niet zo'n aanrader, te veel prikkels naar mijn idee.

Balen als je dan niet kunt zwemmen of na een half uur al uit de speeltuin weg moet. Dat zal veel teleurgestelde en huilende kinderen opleveren daar...
Eens dat Efteling inderdaad al leuk is op die leeftijd! Zeker die van 3 zal zich goed vermaken, maar ook als 1-jarige is het leuk als je het mij vraagt. Wij zijn er dit jaar ook geweest en dochter heeft zich goed vermaakt in carnaval festival, polka marina (kan alleen deze maand nog daarna sluit ie

zondag 1 november 2020 om 20:59
Hee toevallig, wij willen 9 november een midweekje naar het Vennenbos gaan maar idd doordat het zwembad dicht is, hebben we geannuleerd . We houden het even in de gaten en boeken alsnog als het zwembad open gaat de 9e. Anders wordt het een ander park voor ons.Chantilly21_2 schreef: ↑01-11-2020 18:54Welkom Pavo!
Efteling is zeker al geweldig voor die leeftijd! Wij wonen vlakbij en hebben een abonnement gehad toen ouste 2,5/3,5 was. Mooie tijden gehad daar.
zondag 1 november 2020 om 21:02
Hier ook het ikea keukentje waar beiden mee spelen. Blijft toch wel een hit! De jongste heeft voor haar verjaardag een wobbel starter gehad, echt zo leuk!
Wij vieren sinterklaas wel want de oudste is bijna 4,5 dus daar kunnen we niet omheen. Jammer dat het dit jaar allemaal anders is, maar we maken er maar wat gezelligs van.
Wij vieren sinterklaas wel want de oudste is bijna 4,5 dus daar kunnen we niet omheen. Jammer dat het dit jaar allemaal anders is, maar we maken er maar wat gezelligs van.
zondag 1 november 2020 om 21:03
Wij zijn helaas te laat met het omboeken ( had 28 dagen voor aankomst moeten gebeuren), maar toen was het zwembad nog niet gesloten en vonden we die restrictie op de binnenspeeltuin geen ramp, zeker als dat gewoon afgewisseld kon worden met het zwemmen.
Nu is gratis annuleren niet meer mogelijk, we hebben nog niet gebeld of we wellicht om kunnen boeken. Maar we gaan gewoon wel, hele andere omgeving even, niet thuis zijn en we vermaken ons vast wel daar
Nu is gratis annuleren niet meer mogelijk, we hebben nog niet gebeld of we wellicht om kunnen boeken. Maar we gaan gewoon wel, hele andere omgeving even, niet thuis zijn en we vermaken ons vast wel daar

zondag 1 november 2020 om 21:07
Ja sowieso lekker om eruit te zijn. Wij vinden het verder een heel fijn park en omgeving, maar voor de oudste (en vriend haha) is zwemmen wel een beetje een must.Chantilly21_2 schreef: ↑01-11-2020 21:03Wij zijn helaas te laat met het omboeken ( had 28 dagen voor aankomst moeten gebeuren), maar toen was het zwembad nog niet gesloten en vonden we die restrictie op de binnenspeeltuin geen ramp, zeker als dat gewoon afgewisseld kon worden met het zwemmen.
Nu is gratis annuleren niet meer mogelijk, we hebben nog niet gebeld of we wellicht om kunnen boeken. Maar we gaan gewoon wel, hele andere omgeving even, niet thuis zijn en we vermaken ons vast wel daar![]()
zondag 1 november 2020 om 21:07
Onze dreumes vond die juist geweldig en zocht daarna in de winkel de pardoesknuffel uitWeetiknogsteedsniet schreef: ↑01-11-2020 20:01Symbolica vind ik niet zo'n aanrader, te veel prikkels naar mijn idee.

zondag 1 november 2020 om 21:14
Wat een drukke boel hier. Gezellig nieuwe schrijvers erbij!
Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Ben t wel eens, het is wel rustig en overzichtelijk zo. Je kan niks dus je moet niks en je hoeft dus niets. Maar het moet niet te lang gaan duren. Zou eigenlijk vrijdag naar mijn ouders gaan voor t eerst sinds de maatregelen. Mn moeder trekt het niet meer. Maar nu zijn er bij man op de afdeling allemaal collega's met corona, dus dat doen we maar even niet. Baal er wel van.
Dreumes is hier ook zo druk aan de klets. Veel 2 en 3 woord zinnen. Erg leuk en gezellig. Ze kent ook al bijna alle dieren uit het nijntje aanwijsboek. Heel leuk. Ze is de laatste dagen wel snel moe. Waar ze eerder het prima redde tot de lunch rond 12en, begint ze nu al vanaf 11u mopperig te worden. Terwijl ze dus slaapt tot 8/half 9. Ze eet verder ook super veel dus ik denk eigenlijk dat ze een groeispurt heeft. Als ze die heeft gehad zal ze wel weer vroeger wakker worden en gaan vasten, haar kennende. Wel jammer. Net nieuwe schoenen en nieuwe garderobe. Hopelijk valt het mee qua groeien of is het een mentale spurt, dat kan natuurlijk ook
Sinterklaas vieren wij ook, zeker vanwege onze peuter die dan bijna 3,5 is. Die is al weken met Sinterklaas binnen. Eigenlijk toen het boek van bol.com bezorgd werd. Vanaf het moment dat Sinterklaas in het land is zullen we er veel mee bezig zijn. Hij vindt dat allemaal mega spannend. En dan als ie weg horen we nog zeker tot april weer van alles over Sinterklaas en wanneer die weer komt, waar die nu is. Dus nee, overslaan kan niet. Hoop wel dat we het wel gewoon met opas en omas kunnen vieren en niet maar met zijn viertjes. We zullen zien.
Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Ben t wel eens, het is wel rustig en overzichtelijk zo. Je kan niks dus je moet niks en je hoeft dus niets. Maar het moet niet te lang gaan duren. Zou eigenlijk vrijdag naar mijn ouders gaan voor t eerst sinds de maatregelen. Mn moeder trekt het niet meer. Maar nu zijn er bij man op de afdeling allemaal collega's met corona, dus dat doen we maar even niet. Baal er wel van.
Dreumes is hier ook zo druk aan de klets. Veel 2 en 3 woord zinnen. Erg leuk en gezellig. Ze kent ook al bijna alle dieren uit het nijntje aanwijsboek. Heel leuk. Ze is de laatste dagen wel snel moe. Waar ze eerder het prima redde tot de lunch rond 12en, begint ze nu al vanaf 11u mopperig te worden. Terwijl ze dus slaapt tot 8/half 9. Ze eet verder ook super veel dus ik denk eigenlijk dat ze een groeispurt heeft. Als ze die heeft gehad zal ze wel weer vroeger wakker worden en gaan vasten, haar kennende. Wel jammer. Net nieuwe schoenen en nieuwe garderobe. Hopelijk valt het mee qua groeien of is het een mentale spurt, dat kan natuurlijk ook

Sinterklaas vieren wij ook, zeker vanwege onze peuter die dan bijna 3,5 is. Die is al weken met Sinterklaas binnen. Eigenlijk toen het boek van bol.com bezorgd werd. Vanaf het moment dat Sinterklaas in het land is zullen we er veel mee bezig zijn. Hij vindt dat allemaal mega spannend. En dan als ie weg horen we nog zeker tot april weer van alles over Sinterklaas en wanneer die weer komt, waar die nu is. Dus nee, overslaan kan niet. Hoop wel dat we het wel gewoon met opas en omas kunnen vieren en niet maar met zijn viertjes. We zullen zien.
zondag 1 november 2020 om 21:16
Balen van de vakantie Chantilly. Hopelijk zijn er nog wel andere dingen om je met dreumes te vermaken. Ik ben zelf nog nooit op dat landal park geweest (wel als kind bijna alle center parcs locaties gezien), is wel een goede suggestie voor een vakantie in eigen land. Wel jammer dat corona weer roet in het eten gooit.
Naniene, dat is schrikken. Blijft de opvang open? Hier hebben we een paar weken geleden een uitbraak op de opvang gehad en bleven ze toen een week dicht.
Naniene, dat is schrikken. Blijft de opvang open? Hier hebben we een paar weken geleden een uitbraak op de opvang gehad en bleven ze toen een week dicht.
zondag 1 november 2020 om 21:28
Inderdaad schrikken Naniene!
Peuter is helemaal fan van Symbolica en dreumes keek haar ogen ook uit. Maar ze zijn ook niet zo prikkelgevoelig, dat scheelt misschien.
Ik las het laatst al in het peuter topic, maar wat rot Teckel, dat jullie familie niet kunnen zien nu. Ik snap dat het voor jouw ouders ook heel moeilijk is!
Peuter is helemaal fan van Symbolica en dreumes keek haar ogen ook uit. Maar ze zijn ook niet zo prikkelgevoelig, dat scheelt misschien.
Ik las het laatst al in het peuter topic, maar wat rot Teckel, dat jullie familie niet kunnen zien nu. Ik snap dat het voor jouw ouders ook heel moeilijk is!

zondag 1 november 2020 om 21:54
Ja blijven open en ook geen thuisquarantaine. Alleen bij neusverkoudheid nu dan wel. Bij kennissen van ons was wel thuisquarantaine voor de kinderen. Blijkbaar hebben de kinderen daar anders of op een ander moment contact gehad. Ik vermoed dat het bij ons bij de peuters was en bij hen bij hen bij baby's. Maar als kinderen daardoor in thuisquarantaine moeten, mogen ze schijnbaar nog naar de opvangNushy schreef: ↑01-11-2020 21:16Balen van de vakantie Chantilly. Hopelijk zijn er nog wel andere dingen om je met dreumes te vermaken. Ik ben zelf nog nooit op dat landal park geweest (wel als kind bijna alle center parcs locaties gezien), is wel een goede suggestie voor een vakantie in eigen land. Wel jammer dat corona weer roet in het eten gooit.

zondag 1 november 2020 om 22:12
Ik wacht nog steeds op het echte kletsen. Vandaag zei ze wel auw, maar dat was omdat ik het een paar keer zei. Ik heb het gevoel dat ze het wel kan, maar brabbelen leuker vind ofzo. We wachten wel af. Ik hoop dat ze voor het einde van dit jaar toch echt meer woorden gaat zeggen. Anders dan ik mij wel wat zorgen maken denk ik.
Wij houden het met Sinterklaas bij een paar keer de schoen zetten met een keer een cadeautje en verder inderdaad mandarijntjes of rozijntjes. Gisteren twee Bobbi boekjes gekocht bij de Kruidvat als cadeautjes. Die vind ze erg leuk en niet onbelangrijk is dat ik ze ook prima voor te lezen vind. Soms lenen we een boek uit de bieb en dan leest het gewoon niet fijn voor.
Vanmorgen zijn we bij peuter zwemmen geweest en het ging heel goed. De groep was klein en ze hadden het goed geregeld. Alleen was ze vanavond echt heel moeilijk met naar bed gaan. Vanmiddag wel prima bijna 1,5 uur geslapen. Hopelijk morgen weer een makkelijke avond.
Wij houden het met Sinterklaas bij een paar keer de schoen zetten met een keer een cadeautje en verder inderdaad mandarijntjes of rozijntjes. Gisteren twee Bobbi boekjes gekocht bij de Kruidvat als cadeautjes. Die vind ze erg leuk en niet onbelangrijk is dat ik ze ook prima voor te lezen vind. Soms lenen we een boek uit de bieb en dan leest het gewoon niet fijn voor.
Vanmorgen zijn we bij peuter zwemmen geweest en het ging heel goed. De groep was klein en ze hadden het goed geregeld. Alleen was ze vanavond echt heel moeilijk met naar bed gaan. Vanmiddag wel prima bijna 1,5 uur geslapen. Hopelijk morgen weer een makkelijke avond.