Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hetiselfuur

En het heeft al 4 boterhammen op.....
Gefeliciteerd teckel! :cheer2:

Verder lees ik later bij, want heb een zieke dreumes dus loop heel de dag kots en diarree te ruimen :sick:
#momlife
Westerpaviljoen schreef:
09-03-2019 11:14
Hetiselfuur

En het heeft al 4 boterhammen op.....
Moet je maar niet de hele tijd met ‘m gaan joggen ;-)

@aankleefsjaan.. sterkte en beterschap, dat klinkt helemaal niet fijn!
Aankleefsjaan, hier hetzelfde. Zielig voor alle partijen ;). Sterkte ermee!
Aankleefsjaan en funnymiss, beterschap voor de kindjes! Zielig voor iedereen inderdaad.

Vriend is met de tuin bezig, incl graafmachine. Zoon vind het fantastisch. Wil alleen maar voor het raam kijken wat papa doet (het liefst in de tuin natuurlijk). Leuk om die interesse te zien.
Beterschap voor de kleintjes!

Rozetje was van 10 tot 15 bij oma en ze heeft helemaal niet geslapen... Dat wordt vroeg eten en op tijd naar bed!

Ik was met het ov naar verweggistan om een auto op te halen (vorige maand lease auto ingeleverd) zo blij dat ik weer wielen voor de deur heb staan!
Dochter heeft haar middagslaapje de laatste tijd drastisch ingekort.. maar ze houdt de dag dan wel goed vol.. is dit het begin van het einde? :-?

Verder zegt ze ‘nee’ tegen AL haar speelgoed, het is echt om gek van te worden! Moet ik nieuwe, meer uitdagende dingen verzinnen/kopen of is dit een faaaaase?
Hier zitten we nog op 2 slaapjes, hoop dat het snel eentje wordt!
Ze is nu 15 maanden, dus lijkt me wel normaal om nu naar 1 te gaan, maar goed, we volgen dochter wel gewoon.

Hier begin van de week ook buikgriep, uitte zich in 1x flink spugen en toen 2 dagen haast niks eten.

Hier komt het praten nu echt op gang, hoor elke dag nieuwe klanken en ook soms al echt woorden, dus das superleuk!
Dames,

ik ga de over stap maken naar het peutertopic. Ik ben nooit een veel schrijfster geweest, maar zal vast af en toe nog meelezen.

Vanochtend is maar even benadrukt dat dochter groot wordt en mama nog een beetje achterloopt, want na twee jaar bij de gastouder gaat ze straks na het kdv.

We hadden een intake en dochter trok bij binnenkomst de jas uit en ging spelen. Leidster zei ze mag hier wel blijven spelen hoor. Ik nog twijfelend ow oke ja en liep mee naar een ander kamertje terwijl ik dochter (dat kleine hummeltje in mijn ogen) door het raam nog zag staan en dacht die gaat zo huilen. Nou uiteindelijk zat moeders te huilen in het kamertje en toen ze me wat dingen op de groep liet zien bleek dat dochter niet had gehuild en lekker aan het spelen was. Die huilde pas toen we weg moesten omdat ze lekker aan het spelen was.

Mennnnn moedergevoelens ofzo

Ik zie/lees jullie vast straks in het volgende topic!!
-Dudette- schreef:
09-03-2019 16:59
Dochter heeft haar middagslaapje de laatste tijd drastisch ingekort.. maar ze houdt de dag dan wel goed vol.. is dit het begin van het einde? :-?

Verder zegt ze ‘nee’ tegen AL haar speelgoed, het is echt om gek van te worden! Moet ik nieuwe, meer uitdagende dingen verzinnen/kopen of is dit een faaaaase?
Oei, lijkt me eerlijk gezegd ook wel jammer als het middagslaapje weg gaat :whistle: . En met het speelgoed, hopelijk is het een fase... Kun je een deel opbergen zodat je om de paar dagen wat 'nieuws' kunt pakken?

En Lavendel, fijn dat het zo goed ging op het kdv, al kan ik me jouw reactie heel goed voorstellen :proud: .

Hier riep zoon gisteren 'koetje boe!'. Dus ik vroeg: wat doet het geitje dan? Hij: fuk! Uh, oeps :nut: . (Denk niet dat hij in de gaten had wat hij zei, haha, maar ik barste in lachen uit. )
happiness = reality - expectations
Ik vind het middagslaapje soms wel irritant hoor, lastig dingen plannen soms.
Das ook wel waar, maar ik zie het toch vooral als pauzemoment.. :zzz:
Het middagslaapje van oudste vond ik zalig! Maar met haar was ik ook heel de dag in de weer. Dreumes/bijna peuter kan heel goed zelf spelen, dus bij hem vind ik het wel fijn dat hij tegenwoordig ook weleens een hele dag wakker blijft, en ik hoop dus dat hij vd zomer van zn slaapje af is. Hier ligt het dus echt aan het karakter van het kind, hoeveel waarde ik eraan hecht ;).
Verder wordt dreumes hier echt peuter, hij praat honderduit, zit vol peuterbuien, dus ik ga jullie ook verlaten. Tot ziens in het peutertopic :thumbsup:
Na kots en diarree komen ineens vlekjes.. Zou de zesde ziekte kunnen zijn als ik Google, gelukkig voelt dochter zich inmiddels een stuk beter,maar komen ook nog eens die twee onderste joekel hoektanden door. Arm schaap.

Hier sinds 1e verjaardag over naar 1 slaapje, inderdaad een heerlijk pauzemoment voor mama!

Lopen doet ze (nu 15,5 mnd) nog steeds niet helaas. Heb ook wel het idee dat die twee keer flink ziek zijn achter elkaar dat ook vertraagt. Praten daarentegen gaat heel erg goed. Veel woordjes kent ze al en laatst zei ze 'mama koken' toen ik in de keuken bezig was. Kan toeval zijn, maar was wel even trots dat er twee woorden gebruikt werden :yes:

Doei dames met peuters, see you in november!
Rozetje is druk bezig met woordjes leren, maar het klinkt echt allemaal hetzelfde :-D

Poes, bus, buiten, thuis, borst. Het klinkt in context duidelijk, maar allemaal heel gelijk.

Zou het fijn vinden als het wat duidelijker wordt.
Middagslaap van dreumes:kan me momenteel niet lang genoeg duren. Hopelijk blijft ie die nog even houden... Wel zo prettig nu ivm de baby.

Mama's met peuters, tot in augustus :hello:

@rosings hier klinkt ook veel hetzelfde. Open en helpen bijv. Je moer het idd in de context horen anders begrijp je er niks van. Hij gaat steeds meer zinnen praten ipv enkele woorden /klanken. Alleen nog wel in het Russisch.
Een can z'n eerste woorden was kikker. Dat begon als titter maar is nu echt kikker. En dag begon als da maar de g plakt hij er nu ook aan. Zitten is nog steeds tittuh.en dat leek dus weer heel erg op titter. Dus ik dacht oh hii wil lezen uit kikker maar dan wilde hij eigenlijk in z'n kinderstoel. Of vice versa. Fijn dus dat we daar nu onderscheid in kunnen maken :biggrin:

En vannacht heeft hij in zijn slaap de ja verbannen uit zijn vocabulaire. Alles is nu NEE. echt perfecte timing zo een week na de geboorte van dochter. :cheer:
Gelukkig is ie heel lief voor z'n zusje en niet jaloers.
Wat fijn dat het zo goed gaat Teckeltje. Ik ben ook nog steeds erg blij met de middagslaap van zoon, hij is zo druk en vraagt ook regelmatig of ik met hem mee kom spelen dat het voor mij ook een rustmoment is als hij in bed ligt. Hopelijk houdt hij de middagslaap nog even vol ;)
Praten probeert hij ook steeds meer, veel is nog onverstaanbaar maar langzaam maar zeker wordt er iets meer verstaanbaar. Vriend en ik hebben het idee alsof hij bij heel veel dingen precies weet wat wij bedoelen.
Owja dat begrip is hier ook prima! Als ik zeg dat we naar buiten gaan, loopt ze al naar de gang en pakt haar jas bijvoorbeeld.

Qua woordjes gaat het hier gestaag, ik denk idd dat ze al veel probeert te zeggen, maar dat het allemaal nog te veel hetzelfde klinkt. Qua verstaanbare woordjes zitten we op een stuk of 5 denk ik. :) Soms denk ik wel meer te verstaan, mja dan zegt ze het 1x en doet ze het natuurlijk niet nog een keer, dus weet ik het niet zeker. :mrgreen:

Motorisch erg vlot hier, ze loopt alweer bijna een half jaar goed los, klimt overal op etc. Heb wel eens opgezocht of dat wat zal zeggen over haar atletische skills later, maar helaas.. :mrgreen:
Hoi hoi!
Over 3 weekjes heb ik een dreumes !
En aangezien ik mezelf niet meer helemaal vind passen in het baby topic qua vragen en onderwerpen kom ik hier vast een beetje mee spieken als dat mag :$ :whoops:
Tralalalala
Hoi Krullenbol :bye: ! Natuurlijk, welkom!
happiness = reality - expectations
Gezellig krul, lang niet gezien!
Hallo allemaal, ook ik kom hier alvast meelezen en schrijven!
Over een kleine twee weken ook een dreumes, en net als Krul vind ik het babytopic niet zo passend meer.

:hello: Krul en anderen van eerder in het babytopic!
Welkom beiden!
Hoi krul en maisnon :hello:

Hier is ook het woord NEE populair, inclusief uitbundig neeschudden met hoofd en twee handjes :hihi:

Gisteren aten we frietjes, dochter heeft gewoon een klein bakje friet en een hele frikandel op! Jeeminee.. Eet beter dan haar 7 jarige zus hihi.
Lieve zoon,

IK hou heel veel van je.

Maar waarom word je alleen wakker als ik de nacht moet doen en slaap je door als je moeder de nacht moet doen?

Ik vind het zo onrechtvaardig.

Groetjes

Papa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven