Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
05-03-2019 18:31
Nee natuurlijk niet.

Als ik met m wil oefenen dan zakt ie gewoon door zijn benen en kruipt ie weg.

Al ging hij vanochtend wel opeens helemaal los staan.
Eigenwijze keutel. Van wie heeft ie dat?
Teckeltje88 schreef:
05-03-2019 18:56
Eigenwijze keutel. Van wie heeft ie dat?
Van zijn vader vermoed ik. Dus dat kan nog gezellig worden.
Ooh Teckel, spannend zo dat het einde nadert. Hoewel het in theorie ook nog 1,5 week kan duren ;).

Ik zag dat het een paar pagina's geleden over eten ging. Zijn er ook dreumessen die overdreven veel eten? Dochter doet dat en wij weten niet zo goed waar en of we een grens moeten trekken. Als we niet stoppen met aanbieden dan blijft ze doorbunkeren. Gisteren heeft ze 4 boterhammen (met korst), 2 mandarijnen, 1 banaan, een bakje aardbeien, appelringen een rijstewafel, een heel bord avondeten (rijst/groenten/vlees) en 3 flessen melk op (de avondfles van 22 uur is ineens weer terug?). Ze wordt op het moment boos als haar eten op is en dat van ons nog niet. Ze krijgt extra hapjes dan, maar als we niet oppassen eet ze zo ons hele bord leeg. Ze is niet te dik, maar loopt nog niet (doet net als Otis zo'n beetje), maar waar leggen we de grens?
@ Suiker, hoe oud is je dreumes?
Mijn zoon is bijna 2 en eet op een gemiddelde dag het volgende;
- Bak brinta van 180 cc melk, 4 scheppen brinta en wat geprakt fruit erdoor.
- Tussendoor 1 à 2 stuks fruit.
- Lunch met 2 boterhammen en een glas melk.
- Tussendoor weer 1 à 2 stuks fruit.
- Tussendoor een cracker of wat snoepgroente of heel af en toe een koekje.
- Flinke portie avondeten.

Soms wat meer, soms wat minder. Zolang het gezond is mag hij zoveel eten als hij wil van mij, maar ik hou wel vast aan de vaststaande eetmomenten. Dus aan tafel mag hij bunkeren wat ie wil, maar tussen de eetmomenten door krijgt ie niks.
Lola, afgelopen week 1 geworden ... Als ik dat lijstje zo zie van jou, is het volgens mij echt veel wat ze eet. Misschien gaat ze weer groeien? Maar ze is al zo groot o_o
Suikerwafel schreef:
05-03-2019 19:47
Ooh Teckel, spannend zo dat het einde nadert. Hoewel het in theorie ook nog 1,5 week kan duren ;).

Ik zag dat het een paar pagina's geleden over eten ging. Zijn er ook dreumessen die overdreven veel eten? Dochter doet dat en wij weten niet zo goed waar en of we een grens moeten trekken. Als we niet stoppen met aanbieden dan blijft ze doorbunkeren. Gisteren heeft ze 4 boterhammen (met korst), 2 mandarijnen, 1 banaan, een bakje aardbeien, appelringen een rijstewafel, een heel bord avondeten (rijst/groenten/vlees) en 3 flessen melk op (de avondfles van 22 uur is ineens weer terug?). Ze wordt op het moment boos als haar eten op is en dat van ons nog niet. Ze krijgt extra hapjes dan, maar als we niet oppassen eet ze zo ons hele bord leeg. Ze is niet te dik, maar loopt nog niet (doet net als Otis zo'n beetje), maar waar leggen we de grens?
Die eet bijna net zoveel als ik hahahahaha

Alleen krijg ik in de nacht maar 1 fles:-)
Oh wat goed teckel op t potje, maar even oefenen nog hihi

Westerpaviljoen hoe oud is je zoon? Zul je zien loopt ie morgen opeens. Het kan maar zo hè.

Dat is flink wat suikerwafel, maar ze zal het nodig hebben dan denk ik. Volgens mij regelen ze dat prima.
Dochter eet hier over de dag 3 boterhammen, 2 stuks fruit, 1tussendoortje (rozijntjes/rijstwafel zoiets), een paar happen avondeten en een klein bakje yoghurt. Verder 2 bekertjes melk en daarnaast water. Zij is 19 maanden.

Zolang het gezond is zou ik niet zo heel snel zeggen dat het niet mag denk ik.. ?en alleen op vaste momenten.
@Suikerwafel

Yep, dochter eet véél. En snel, soms haast zonder te kauwen.. wij zijn het ietwat gaan reguleren omdat we het te gek vonden worden.

Dus ze krijgt nu niet meer onbeperkt fruit, maar ongeveer 1,5 stuk per dag. De boterhammen ruim ik op een gegeven moment van tafel als ik vind dat ze genoeg gegeten heeft. Als ze doorzeurt om eten krijgt ze een droge cracker. Ik koop nu ook ander brood omdat ze daar wat meer moeite voor moet doen qua kauwen..

Ze krijgt echt meer dan genoeg eten, we helpen haar gewoon om te voelen dat het genoeg is geweest.
Ah Dudette daar heb ik iets aan! Harder brood is een ontzettend goed idee! In het begin toen ze net vast at, spuugde ze wel eens alles onder omdat het te veel was. Dat heeft ze niet meer. Soms heb ik het gevoel dat het bunkeren voortkomt uit het feit dat ze niet goed dronk aan de borst in het begin waardoor ze altijd honger had en wij het niet begrepen tot een Lk meekeek. Kan dat?

Alleen op vaste momenten werkt niet trouwens. Hangry type. Is niet erg gezellig. Maar zo ben ik ook en donor ook. Dus ze heeft het niet van een vreemde.
Is bij mij ook wel eens door mijn hoofd gegaan. Maar ik denk niet dat dat echt zo is hoor, we hebben onze kids echt niet verpest met een lastig bv-begin..
En die van mij (onderwerp paar paginas terug) poepte de laatste tijd bizar veel en lekte telkens door.. dat is veel beter geworden sinds ze wat minder fruit krijgt. Erg fijn :rolling:
Vanochtend vroeg is onze dochter geboren. Het gaat goed met ons en we mogen waarschijnlijk strakjes naar huis. Dreumes is vanmorgen geweest en vond het prachtig zijn kleine zusje. Hij wilde steeds bij ons op bed en naar haar kijken. Hij wilde ook zijn koekje met haar delen. Ik ben over the moon :flirting:
Das nou al de tweede nieuwe baby op het forum vandaag!! Van harte gefeliciteerd Teckel. Blij om te horen dat alles goed met jullie gaat! Goede bevalling gehad?
Teckeltje88 schreef:
06-03-2019 13:04
Vanochtend vroeg is onze dochter geboren. Het gaat goed met ons en we mogen waarschijnlijk strakjes naar huis. Dreumes is vanmorgen geweest en vond het prachtig zijn kleine zusje. Hij wilde steeds bij ons op bed en naar haar kijken. Hij wilde ook zijn koekje met haar delen. Ik ben over the moon :flirting:
Gefeliciteeeeeeerd (maar hoe heb je dr nou genoemd?_:))
Gefeliciteerd teckel!
Westerpaviljoen schreef:
06-03-2019 13:09
Gefeliciteeeeeeerd (maar hoe heb je dr nou genoemd?_:))
Ik probeer te pb'en maar lukt niet op m'n mobiel.
App me dan maar: 06-11 :-)

Komt later wel joh, eerst uitrusten!
lola-lily schreef:
06-03-2019 13:09
Das nou al de tweede nieuwe baby op het forum vandaag!! Van harte gefeliciteerd Teckel. Blij om te horen dat alles goed met jullie gaat! Goede bevalling gehad?
Ja ik vond het echt buitengewoon. Vorige keer zo ziek en het nu gewoon gezond mee te maken en met alleen vk en kraam erbij (ipv heel ziekenhuis circus) was echt fantastisch. En wat een oerkracht heeft je lijf dan toch zeg. Wauw. In 4 persweeën lag ze op m'n buik.
Wat fijn dat ze er is, Teckeltje! Gefeliciteerd! :heart:
Gefeliciteerd Teckel, wat fijn dat je een goede bevalling hebt gehad. Nu flink genieten met zn 4en :loveys:
Teckel van harte! Geniet van jullie meisje!
Gefeliciteerd teckel!! Geniet, geniet en geniet. Fijn dat je zon goede bevalling hebt gehad deze keer :-)
Ah gefeliciteerd Teckel! Fijn samen genieten!
Gefeliciteerd Teckel! Wat fijn dat ze er is! :heart:
Gefeliciteerd Teckel! Rust uit en geniet van elkaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven