Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
woensdag 20 maart 2019 om 10:03
Tnx voor de reactie wat het eten betreft, het zal ook allemaal wel loslopen, hij eet tot nog toe alles wat we hem voorschotelen
Hier is een fase aangebroken dat op de commode liggen mopperen en huilen is en het liefst met zoveel mogelijk gekronkel zodat verschonen of aankleden niet zo makkelijk gaat!
Slapen herkenbaar ! Als ik vroeg op moet voor werk dan moeten we zoon wakker maken, ben ik vrij is hij vroeg wakker....!
Maar over het algemeen mogen we niet klagen! De nachten dat hij spookt komen maar zelden voor en meestal is hij wakker rond 6.30/6.45

Hier is een fase aangebroken dat op de commode liggen mopperen en huilen is en het liefst met zoveel mogelijk gekronkel zodat verschonen of aankleden niet zo makkelijk gaat!
Slapen herkenbaar ! Als ik vroeg op moet voor werk dan moeten we zoon wakker maken, ben ik vrij is hij vroeg wakker....!
Maar over het algemeen mogen we niet klagen! De nachten dat hij spookt komen maar zelden voor en meestal is hij wakker rond 6.30/6.45
Tralalalala

woensdag 20 maart 2019 om 10:20
Hoe zijn jullie dreumesen bij de kapper? Hier wordt er de gehele tijd moord en brand geschreeuwd, compleet hysterisch met schoppen erbij. En wat je ook zegt, kalmeren doet hij niet. Pas 5 minuten nadat het allemaal klaar is wordt hij weer wat rustiger. Dat het kapsel nog zo goed gelukt is is mij een raadsel.
woensdag 20 maart 2019 om 10:25
Ginny toevallig moet ik over een half uurtje voor de 2e keer naar de kapper met zoon.
1e keer was het vooral beetje model knippen en niet teveel maar nu wil ik toch dat er wat meer afgaat...
1e keer zoon vooral afgeleid, een kam was al helemaal top om daar mee te trommelen.
Ik zie het straks wel, evt een filmpje ter afleiding is mijn plan.
Zou dat iets zijn? Via telefoon of tablet een filmpje laten kijken?
1e keer was het vooral beetje model knippen en niet teveel maar nu wil ik toch dat er wat meer afgaat...
1e keer zoon vooral afgeleid, een kam was al helemaal top om daar mee te trommelen.
Ik zie het straks wel, evt een filmpje ter afleiding is mijn plan.
Zou dat iets zijn? Via telefoon of tablet een filmpje laten kijken?
Tralalalala

woensdag 20 maart 2019 om 11:15
Ja, een filmpje afspelen werkt goed! De eerste keer dat zoon naar de kapper ging was drámá, hij heeft heel hard gegild en gekrijst. De 2e keer was bij een vriendin van me die kapster is, daar ging het al iets beter maar nog veel gegil en huilen. Tegenwoordig gaat het best prima. Ik zet een filmpje op via YouTube en geef hem wat te eten in zijn hand. Hij blijft dan rustig op mijn schoot zitten 
De tondeuse vind hij niet zo fijn maar laat hij goed toe.
Naderhand mag hij zelf zijn haar opvegen, dat vind hij fantastisch haha

De tondeuse vind hij niet zo fijn maar laat hij goed toe.
Naderhand mag hij zelf zijn haar opvegen, dat vind hij fantastisch haha

woensdag 20 maart 2019 om 12:01
Dit, en dan nog niet eens die mat..Teckeltje88 schreef: ↑20-03-2019 10:37Ik wou dat mijn zoon zoveel haar had dat we naar de kapper moesten. Veel verder dan een Haagse mat komt ie niet...
woensdag 20 maart 2019 om 12:02

woensdag 20 maart 2019 om 12:36
I feel your pain. Ik hoop dat dochter sneller mooie haren heeft. Ons buurmeisje is even oud als zoon en heeft al mooie lange lokken. Dan zie ik ons exemplaar met dat fluishaar en vraag me af wat 't moet worden. Z'n vader heeft zulke mooie haren, hoop toch echt dat ie die nog krijgt. Idem voor z'n zusje.
@obelix jeuj een halve boterham. En potverdorie jouw dreumes is gewoon alweer bijna een peuter. Niet normaal.
Ik heb vandaag m'n allereerste dag helemaal alleen met dreumes en baby. En het ging me toch soepel vanmorgen, wow. Baby laat zich over algemeen lastig wegleggen maar vandaag op d'r buik in de box met hartslag knuffel en ze heeft gewoon tussen de voedingen alleen maar getukt.en niet op mij. Super chill. Zoon was ook in zeer goede doen. Huis gepoetst, gespeeld, gedanst, met de klei en krokodillen getekent (hij is helemaal hotel de hotel van krokodillen). En Varkentje (van Kikker) een luier en sokken om gedaan. Nou super enerverend allemaal haha. Tijdens het voeden is vermaken even wat lastiger maar hij hield zich kranig. We zijn zelfs (helaas in de regen, waar the hell is die beloofde zon) wezen stemmen en in de speeltuin geweest. Zoon bleef voorbeeldig zitten op de kidsit, had ik niet verwacht. Nu ligt hij op bed en ploffen baby en ik op de bank. Ben benieuwd wat de middag ons gaat brengen.
woensdag 20 maart 2019 om 13:00
Oh Teckel, dat klinkt als een heerlijke goede eerste ochtend met zn drieën! Hoop dat je middag net zo fijn is.
Eten: dochter heeft bijna haar hele eerste jaar heel goed gegeten. Maar sinds een ruime week is het lastig. Brood alleen nog zonder korstjes, met korstjes worden ze resoluut op de grond gemikt. Avond eten ook maar max de helft van wat ze eerst at. Zelf eten of gevoerd worden, maakt niet uut Yoghurt gaat wel altijd fantastisch. Het zal wel voldoende zijn dan nu blijkbaar.
Slapen: wat hebben jullie lange slapers! Dochter was heel lang tussen 5:30 en 6 wakker, met pech om 5 uur. Laatste dagen slaapt ze soms door (jeeej! ) En soms tot 6:30. Dan vallen wij zo ongeveer uit bed als we dan wakker worden van de wekker ipv van dochter.
Eten: dochter heeft bijna haar hele eerste jaar heel goed gegeten. Maar sinds een ruime week is het lastig. Brood alleen nog zonder korstjes, met korstjes worden ze resoluut op de grond gemikt. Avond eten ook maar max de helft van wat ze eerst at. Zelf eten of gevoerd worden, maakt niet uut Yoghurt gaat wel altijd fantastisch. Het zal wel voldoende zijn dan nu blijkbaar.
Slapen: wat hebben jullie lange slapers! Dochter was heel lang tussen 5:30 en 6 wakker, met pech om 5 uur. Laatste dagen slaapt ze soms door (jeeej! ) En soms tot 6:30. Dan vallen wij zo ongeveer uit bed als we dan wakker worden van de wekker ipv van dochter.

woensdag 20 maart 2019 om 13:26
@maisnon was echt heerlijk ja. Geeft vertrouwen.
Wat betreft eten hebben we hier ook fases. Over algemeen eet hij echt super maar als er tanden of kiezen doorkomen eet hij niet/nauwelijks. Korsten is hij hier ook rond z'n eerste verjaardag mee gestopt. Nu eet hij ze weer omdat hij dan nog een boterham wil maar van mij dan eerst z'n korsten moet eten.
Dat hij meer verbaal begrip heeft, oorzaak gevolg een beetje snapt vind ik echt fijn.
Wat betreft eten hebben we hier ook fases. Over algemeen eet hij echt super maar als er tanden of kiezen doorkomen eet hij niet/nauwelijks. Korsten is hij hier ook rond z'n eerste verjaardag mee gestopt. Nu eet hij ze weer omdat hij dan nog een boterham wil maar van mij dan eerst z'n korsten moet eten.
Dat hij meer verbaal begrip heeft, oorzaak gevolg een beetje snapt vind ik echt fijn.
woensdag 20 maart 2019 om 14:51
Een vraag aan de mensen met oudere kinderen:
Heb net pannekoeken staan bakken voor kinderen van een goede vriend, die zijn 6 en 4. Nou vragen die van 6 en 4 beide aan hun mama om hun pannekoek te beleggen. Ik denk: no way dat otis dat op die leeftijd nog aan mij gaat vragen dat doet ie maar lekker zelf. Eventuele troep neem ik op de koop toe.
Ben ik nou geen oudere kinderen gewend of?
Heb net pannekoeken staan bakken voor kinderen van een goede vriend, die zijn 6 en 4. Nou vragen die van 6 en 4 beide aan hun mama om hun pannekoek te beleggen. Ik denk: no way dat otis dat op die leeftijd nog aan mij gaat vragen dat doet ie maar lekker zelf. Eventuele troep neem ik op de koop toe.
Ben ik nou geen oudere kinderen gewend of?
woensdag 20 maart 2019 om 20:11
Jeetje heftig Dduck! Hoe houd je het vol, gewoon heel vroeg naar bed gaan?
Hier is na een heerlijke 2 weken tot 7 uur slapen de opstaantijd weer teruggezet naar 6 uur. Helaas. Alles is een fase... Hoop ik.
Worden jullie ook zo woest van dat ge-nee de hele tijd? Zoontje eet de laatste tijd niet zo goed tijdens het avondeten, niet omdat hij geen honger heeft maar puur omdat hij ons wil uitdagen. Bord met eten op de grond gooien, met hand in eten grijpen, beker omgooien, heeeeel hard gillen, afzetten van de tafel, om eten vragen maar dan nee roepen als we het hem proberen te geven. We worden er echt moe van. We proberen het negatieve gedrag te negeren en positieve gedrag te belonen, maar meestal resulteert het er dus in dat hij het halve eten zit te gillen en dat hij bijna niks eet.
Hier is na een heerlijke 2 weken tot 7 uur slapen de opstaantijd weer teruggezet naar 6 uur. Helaas. Alles is een fase... Hoop ik.
Worden jullie ook zo woest van dat ge-nee de hele tijd? Zoontje eet de laatste tijd niet zo goed tijdens het avondeten, niet omdat hij geen honger heeft maar puur omdat hij ons wil uitdagen. Bord met eten op de grond gooien, met hand in eten grijpen, beker omgooien, heeeeel hard gillen, afzetten van de tafel, om eten vragen maar dan nee roepen als we het hem proberen te geven. We worden er echt moe van. We proberen het negatieve gedrag te negeren en positieve gedrag te belonen, maar meestal resulteert het er dus in dat hij het halve eten zit te gillen en dat hij bijna niks eet.
donderdag 21 maart 2019 om 07:19
Idd vroeg naar bed. 21.30 uur is zo een beetje normaal. Zoals je zegt: het is vast een fase en over een tijdje mag ik als een volwassene weer mijn eigen bedtijd aanhouden.
Ik begrijp dat je niet fijn zit te eten zo, herfstblaadje. Bij ons gebeurt dit ook. We zorgen dat er van alles wat op haar bordje ligt en na een paar keer zeggen dat het netjes is om het niet op de grond te kwakken, negeren we het ‘eet’ gedeelte, (vriend lukt het beter dan ik). Wat ze lekker vind, vullen we aan als het op is en de rest vegen we na afloop op. En dat is helaas een hoop.
We werden er gek van om de hele maaltijd niet gezellig door te brengen, dus nu gaan we gewoon zelf ons gang in de hoop dat goed voorbeeld Uiteindeijk doet volgen. Over 2 jaar hoor je het resultaat van dit experiment.
Ik wil zeggen dat deze topic me weer wat moed geeft. Irl heeft iedereen een ‘perfect’ kind en dat maakt me wat onzeker als ik weer met verhalen over mijn draak aankom, dus die deel ik dan ook niet echt meer (behalve met familie, die lachen me dan gewoon uit en zeggen dat het allemaal goed komt
).
Ik begrijp dat je niet fijn zit te eten zo, herfstblaadje. Bij ons gebeurt dit ook. We zorgen dat er van alles wat op haar bordje ligt en na een paar keer zeggen dat het netjes is om het niet op de grond te kwakken, negeren we het ‘eet’ gedeelte, (vriend lukt het beter dan ik). Wat ze lekker vind, vullen we aan als het op is en de rest vegen we na afloop op. En dat is helaas een hoop.
We werden er gek van om de hele maaltijd niet gezellig door te brengen, dus nu gaan we gewoon zelf ons gang in de hoop dat goed voorbeeld Uiteindeijk doet volgen. Over 2 jaar hoor je het resultaat van dit experiment.
Ik wil zeggen dat deze topic me weer wat moed geeft. Irl heeft iedereen een ‘perfect’ kind en dat maakt me wat onzeker als ik weer met verhalen over mijn draak aankom, dus die deel ik dan ook niet echt meer (behalve met familie, die lachen me dan gewoon uit en zeggen dat het allemaal goed komt

Volgend jaar lach je er om.
donderdag 21 maart 2019 om 07:28
Ah herkenbaar hoor Dduck. Wat ook irritant is is dat zoontje op kdv en bij oma's en op visite echt een superlief, perfect kind is, heb het idee dat niemand ons ooit gelooft als we zeggen dat hij vaak heel pittig kan zijn.
Suikerwafel, zelf eten mag hij al en geef er ook niet om dat z'n kleren vies worden of dat er af en toe wat op de grond belandt. Maar wil gewoon echt niet dat het hele bord en de beker omgetrokken worden en over de tafel en de grond uitgesmeerd. Dat is voor mij de grens, zo ga je niet met eten om.
We proberen in dat geval ook maar een beetje te doen wat Dduck doet, bordje weghalen en samen gezellig proberen te kletsen en eten terwijl zoontje jengelt. Misschien toch maar instellen dat we 2x per week samen na 7en eten en zoontje al eerder.
Suikerwafel, zelf eten mag hij al en geef er ook niet om dat z'n kleren vies worden of dat er af en toe wat op de grond belandt. Maar wil gewoon echt niet dat het hele bord en de beker omgetrokken worden en over de tafel en de grond uitgesmeerd. Dat is voor mij de grens, zo ga je niet met eten om.
We proberen in dat geval ook maar een beetje te doen wat Dduck doet, bordje weghalen en samen gezellig proberen te kletsen en eten terwijl zoontje jengelt. Misschien toch maar instellen dat we 2x per week samen na 7en eten en zoontje al eerder.

donderdag 21 maart 2019 om 09:26
Volgens mij bedoelt herfstblaadje dat ze gaan eten met z'n tweetjes als hun zoon op bed ligt ipv met z'n 3 aan tafel.
Eén directe oplossing heb ik niet maar ik denk dat negeren het beste werkt. Als je geen reactie krijgt op je gedrag heb je ook geen reden meer om 't te doen. Want het levert niks op. Je eten ligt op de grond, je ouders negeren je. Het zal niet meteen uitdoven maar kost even tijd. Tot nu toe hiermee hier ongewenst gedrag' afgeleerd '
Eén directe oplossing heb ik niet maar ik denk dat negeren het beste werkt. Als je geen reactie krijgt op je gedrag heb je ook geen reden meer om 't te doen. Want het levert niks op. Je eten ligt op de grond, je ouders negeren je. Het zal niet meteen uitdoven maar kost even tijd. Tot nu toe hiermee hier ongewenst gedrag' afgeleerd '
donderdag 21 maart 2019 om 11:20
Maar dan ook pas opruimen als hij op bed ligt.. Alsof 't niet gebeurd is zeg maar. Die tip las ik ooit van maartje hier.
Als de mijne ooit nog haar eten aan wil raken zal ik testen of het werkt
Ik heb er zelf wat moeite mee momenteel dat ze bij vrienden, familie, kdv het leuke gezellige kind uithangt en dat ze hier thuis alleen maar dingen op gebiedende wijs kan zeggen of alleen 'mijn' en 'nee'.. Of kan gillen.. Of wegloopt..haar zus terroriseert.. Etc etc...als ik hierover klaag kijken mensen me echt aan alsof ik gek geworden ben en overdrijf. Maar ze is gewoon echt een heel slecht slapend handenbindertje.. Dus ik herken wel wat jij zegt, herfstblaadje.

Ik heb er zelf wat moeite mee momenteel dat ze bij vrienden, familie, kdv het leuke gezellige kind uithangt en dat ze hier thuis alleen maar dingen op gebiedende wijs kan zeggen of alleen 'mijn' en 'nee'.. Of kan gillen.. Of wegloopt..haar zus terroriseert.. Etc etc...als ik hierover klaag kijken mensen me echt aan alsof ik gek geworden ben en overdrijf. Maar ze is gewoon echt een heel slecht slapend handenbindertje.. Dus ik herken wel wat jij zegt, herfstblaadje.

donderdag 21 maart 2019 om 11:24
Ai dat is niet leuk inderdaad obelix.... het is vast een fase maar ondertussen zit je er mooi mee.obelix84 schreef: ↑21-03-2019 11:20Maar dan ook pas opruimen als hij op bed ligt.. Alsof 't niet gebeurd is zeg maar. Die tip las ik ooit van maartje hier.
Pas opruimen als ze niet kijkt is wel een idee.
Rozetje mag van mij niet met het eten spelen. Eten hoort op je bord of in je mond. Als ze knoeit zeg ik 'geeft niks, ruimen we op'. Als ze express laat vallen/gooit of er mee gaat zitten spelen krijgt ze 2 waarschuwingen. 'eten hoort op je bord of in je mond', 'eten hoort op je bord of in je mond, of ben je klaar met eten?' en als ze het dan weer doet, 'je bent klaar met eten' en dan zet ik het bord weg. Dan komen er krokodillen tranen en zeg ik dat ze mag eten als ze het in haar mond stopt en krijgt ze het bord terug. Als het dan weer gebeurt zijn we echt klaar met eten.
Klinkt heel omslachtig zo, maar heb wel het idee dat het werkt.