Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
donderdag 21 maart 2019 om 12:41
Een hele vervelende fase idd, Obelix. Soms zit ik savonds op de bank voor me uit te staren: what.de.piep. Is er vandaag gebeurd? Je zou er bijna van aan de alcohol gaan
.
@ rosings: jouw tactiek klinkt eigenlijk ook best fijn. Sommige dingen wil ik eigenlijk ook gewoon niet, maar dan denk ik: wil ik hier echt de strijd over aan? Ik heb het gevoel alsof de dagen gevuld zijn met alleen maar ‘gevechten’, omdat ze zo Uhh temperamentvol is. Maar misschien ga ik het toch thuis voorstellen om jouw tactiek een kans te geven.

@ rosings: jouw tactiek klinkt eigenlijk ook best fijn. Sommige dingen wil ik eigenlijk ook gewoon niet, maar dan denk ik: wil ik hier echt de strijd over aan? Ik heb het gevoel alsof de dagen gevuld zijn met alleen maar ‘gevechten’, omdat ze zo Uhh temperamentvol is. Maar misschien ga ik het toch thuis voorstellen om jouw tactiek een kans te geven.
Volgend jaar lach je er om.
donderdag 21 maart 2019 om 12:59
Rosings, dat is precies de tactiek die wij hanteren! Er belandt zo wel af en toe wat eten op de grond maar zodra we zien dat hij het bord om wil gooien pakken we het af en krijgt hij het terug als hij weer normaal wil eten.
Weet eigenlijk niet zo goed of het werkt, want het hele riedeltje begint elke avond weer van voren af aan...
Weet eigenlijk niet zo goed of het werkt, want het hele riedeltje begint elke avond weer van voren af aan...

donderdag 21 maart 2019 om 13:06
Wat ik fijn vind aan mijn tactiek is dat ze zelf nog wel de kans krijgt te corrigeren. hey.... Ik wil nog eten, maar mn bord was weg! En ik vind dat het werkt omdat het niet te lang duurt, en direct een oorzaak-gevolg heeft. Dat ze die 1001 keer wil zien voor ze geloofd dat het zo blijft...t sja dat is wel jammerHerfstblaadje89 schreef: ↑21-03-2019 12:59Rosings, dat is precies de tactiek die wij hanteren! Er belandt zo wel af en toe wat eten op de grond maar zodra we zien dat hij het bord om wil gooien pakken we het af en krijgt hij het terug als hij weer normaal wil eten.

Het is voor mij een kleine manier om te oefenen met consequent zijn ook.
Had eergister op het kdv nee gezegd bij het naar huis gaan, er staan op de gang van die busjes om op te zitten/rijden en dat mocht niet. Hele meltdown.... En tsja, consequent zijn he. Dus nee blijven zeggen terwijl ik eigenlijk allang dacht 'tsja, waarom mag het eigenlijk niet, we zijn op tijd...'
Het gaat mijn grootste uitdaging zijn, consequent zijn, dus lekker oefenen

donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Goede uitleg rosings. Bij ons werkt het in die zin ook wel, hij gaat inderdaad weer normaal eten daarna voor eventjes, voor het weer van voor af aan begint.
Consequent zijn vind ik ook wel een dingetje hoor, vaak zeg ik nee en dan 3 seconden later denk ik, maar waarom eigenlijk? En dan toch volhouden terwijl zoontje over de zeik is en ik niet zeker meer ben waarom ik nee zei...
Consequent zijn vind ik ook wel een dingetje hoor, vaak zeg ik nee en dan 3 seconden later denk ik, maar waarom eigenlijk? En dan toch volhouden terwijl zoontje over de zeik is en ik niet zeker meer ben waarom ik nee zei...

donderdag 21 maart 2019 om 13:38
Ik wil ook echt proberen mezelf aan te leren even te toetsen voor ik ja/nee zeg. Kijk als ze met dr handjes naar het mes grijpt is het NEE. Das luid en duidelijk wordt niet over na gedacht. Maar bij veel vragen... zou het vaak best kunnen. En dan wil ik proberen om vaker ja te zeggen. Niet om de meltdown te vermijden, want die horen erbij. Maar gewoon, omdat je al vaak zat legitiem nee moet zeggen.

donderdag 21 maart 2019 om 13:40
Dit idd.rosings schreef: ↑21-03-2019 13:38Ik wil ook echt proberen mezelf aan te leren even te toetsen voor ik ja/nee zeg. Kijk als ze met dr handjes naar het mes grijpt is het NEE. Das luid en duidelijk wordt niet over na gedacht. Maar bij veel vragen... zou het vaak best kunnen. En dan wil ik proberen om vaker ja te zeggen. Niet om de meltdown te vermijden, want die horen erbij. Maar gewoon, omdat je al vaak zat legitiem nee moet zeggen.
donderdag 21 maart 2019 om 13:53
donderdag 21 maart 2019 om 14:02
Rosings, zo doen wij het ook met eten. Gister was zoon ons echter te snel af en had ik zijn bord met eten ondersteboven op mijn schoot
toen was zoon dus klaar met eten...
Vanochtend zijn we lekker gaan zwemmen, hij vond het weer fantastisch en was na 2 uur kapot. Hij ligt nu lekker knock out in zijn bed

Vanochtend zijn we lekker gaan zwemmen, hij vond het weer fantastisch en was na 2 uur kapot. Hij ligt nu lekker knock out in zijn bed

vrijdag 22 maart 2019 om 13:02
Ik heb hier een hele zielige dreumes.. Al een paar dagen niet/nauwelijks willen eten, strontverkouden en gisteren alleen maar diarree en ik zie twee hoektandjes doorkomen. Arm ding, ik vind dit zo lastig.
Alles wat we aanbieden is ‘nee’. Zelfs haar favoriete frambozen en besjes niet. Melk nauwelijks, pap wil ze niet, brood gaat er niet in.
Ik ben nog niet bang voor uitdroging, maar wat zouden we nog meer kunnen doen? Ze is niet gelukkig, laat ook blijken dat ze pijn heeft ( aaauw en pij). Zetpil werkt niet, sinaspril wil ze niet, kaken worden op elkaar gedrukt.
Ik wil mijn vrolijke meisje terug!
Alles wat we aanbieden is ‘nee’. Zelfs haar favoriete frambozen en besjes niet. Melk nauwelijks, pap wil ze niet, brood gaat er niet in.
Ik ben nog niet bang voor uitdroging, maar wat zouden we nog meer kunnen doen? Ze is niet gelukkig, laat ook blijken dat ze pijn heeft ( aaauw en pij). Zetpil werkt niet, sinaspril wil ze niet, kaken worden op elkaar gedrukt.
Ik wil mijn vrolijke meisje terug!

vrijdag 22 maart 2019 om 13:57
Waterijsjes zijn wel een idee! Die neem ik even mee, kan man wel even halen.
Oorontsteking zal het niet zijn, ze lijkt pijn te hebben in haar buik, daar wijst ze ook naar. Slapen is geen probleem, ook geen koorts. Wel erg lamlendig en alles lijkt te veel.
We slaan de knijpfruitjes maar extra in! Dank jullie wel meiden.
Dudette, beterschap..
Oorontsteking zal het niet zijn, ze lijkt pijn te hebben in haar buik, daar wijst ze ook naar. Slapen is geen probleem, ook geen koorts. Wel erg lamlendig en alles lijkt te veel.
We slaan de knijpfruitjes maar extra in! Dank jullie wel meiden.
Dudette, beterschap..

vrijdag 22 maart 2019 om 14:04
@chantilly, ben je zeker dat je juiste dosering paracetamol zetpil geeft? Ik heb te lang te weinig gegeven. Zat ik met dreumes bij de huisarts met koorts die maar niet zakte. Bleek dat zoon inmiddels zo zwaar was dat ik dosering moest ophogen. Grote kans dat jij wel alert was hier op maar misschien niet...
Beterschap! Gelukkig slaapt ze wel goed!
Hier loopt alles op rolletjes. Zoon is druk met z'n taalontwikkeling en z'n fantasie spel ontwikkelt zich. Heel erg leuk. Hij is ook blij dat ik weer met hem kan omdat ik geen dikke buik meer en dus geen last van m'n bekken. Hij verbaast me ook met hoe geduldig hij kan zijn als ik baby moet voeden. Soms ook niet hoor, maar dan doen we een filmpje of wat te eten en lukt 't allemaal wel. Happy family hier
Beterschap! Gelukkig slaapt ze wel goed!
Hier loopt alles op rolletjes. Zoon is druk met z'n taalontwikkeling en z'n fantasie spel ontwikkelt zich. Heel erg leuk. Hij is ook blij dat ik weer met hem kan omdat ik geen dikke buik meer en dus geen last van m'n bekken. Hij verbaast me ook met hoe geduldig hij kan zijn als ik baby moet voeden. Soms ook niet hoor, maar dan doen we een filmpje of wat te eten en lukt 't allemaal wel. Happy family hier

vrijdag 22 maart 2019 om 14:10
Het is meer dat door de diarree explosies de zetpil er binnen een aantal seconden/minuten weer uit ligt. En ik weet dan dus niet in hoeverre het al enige effect kan hebben gehad.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik ben heel benieuwd hoe dat over 4 maanden hier gaat. Begin het toch wel wat spannend te vinden allemaal
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik ben heel benieuwd hoe dat over 4 maanden hier gaat. Begin het toch wel wat spannend te vinden allemaal

vrijdag 22 maart 2019 om 14:21
Ah shit (letterlijk) dat is idd lastig...Chantilly21_2 schreef: ↑22-03-2019 14:10Het is meer dat door de diarree explosies de zetpil er binnen een aantal seconden/minuten weer uit ligt. En ik weet dan dus niet in hoeverre het al enige effect kan hebben gehad.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik ben heel benieuwd hoe dat over 4 maanden hier gaat. Begin het toch wel wat spannend te vinden allemaal![]()
Snap dat je 't spannend vind. Ik vond 't ook mega super spannend allemaal maar over 't algemeen ben ik heel blij met hoe 't gaat. Alleen gisteren moest ik zoon de ochtend zelf doen omdat man op Congres was en dat was wel too much. Net als avondeten en bedtijd in m'n uppie. Baby en dreumes willen dan tegelijk van alles. Was niet chill. Dus voorlopig moet vriend maar zorgen dat hij kan helpen!

vrijdag 22 maart 2019 om 17:17
Hopelijk knapt ze snel op chantilly. Die stomme tanden! Zijn hier ook net door.
Jij bent ook in juli uitgerekend? Ik ook, ben ook benieuwd hoe het allemaal zou gaan. Hopelijk beter dan bij dochter.. het lijkt me best pittig maar het zal best weer goed komen.
Al die eet verhalen zo herkenbaar. Ik moet zeggen dat het hier eindelijk een beetje beter wordt. Ze wil in ieder geval dingen proeven en dat was voorheen wel anders.
Jij bent ook in juli uitgerekend? Ik ook, ben ook benieuwd hoe het allemaal zou gaan. Hopelijk beter dan bij dochter.. het lijkt me best pittig maar het zal best weer goed komen.
Al die eet verhalen zo herkenbaar. Ik moet zeggen dat het hier eindelijk een beetje beter wordt. Ze wil in ieder geval dingen proeven en dat was voorheen wel anders.
vrijdag 22 maart 2019 om 18:43
Ja volgens mij hebben we zelfs even in hetzelfde uitgerekend topic geschreven Naniene! Ik ben al snel afgehaakt.
Hier at dochter tot een maand of 14-15 echt voorbeeldig. Alles ging erin, boterhammen, alle soorten groente en avondeten.
Daarna een potjesperiode gehad en nu is het maar afwachten hoe ze eet. Zolang het pasta/risotto is of pannenkoeken zijn is het geen probleem. Een stukje vlees gaat er ook in. Maar bij al het andere eten kan het direct een keiharde ‘neeeee’ zijn en wordt het bord weggeduwd of probeert ze het eten op de grond te gooien. Dat is echt een no go, smeren met eten vind ik zo vies en onnodig. Da hanteren we eigenlijk de aanpak van Rosings.
Nou ja, een hele uitdaging zo’n dreumes, maar ik merk dat ik dit 10x beter trek dan de newbornfase. Heel benieuwd hoe het me afgaat met een baby erbij. Hopelijk blijf ik nu zo relaxed
Hier at dochter tot een maand of 14-15 echt voorbeeldig. Alles ging erin, boterhammen, alle soorten groente en avondeten.
Daarna een potjesperiode gehad en nu is het maar afwachten hoe ze eet. Zolang het pasta/risotto is of pannenkoeken zijn is het geen probleem. Een stukje vlees gaat er ook in. Maar bij al het andere eten kan het direct een keiharde ‘neeeee’ zijn en wordt het bord weggeduwd of probeert ze het eten op de grond te gooien. Dat is echt een no go, smeren met eten vind ik zo vies en onnodig. Da hanteren we eigenlijk de aanpak van Rosings.
Nou ja, een hele uitdaging zo’n dreumes, maar ik merk dat ik dit 10x beter trek dan de newbornfase. Heel benieuwd hoe het me afgaat met een baby erbij. Hopelijk blijf ik nu zo relaxed

chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:58
3.03% gewijzigd
vrijdag 22 maart 2019 om 18:57
Hallo! Ik lees mee, herken dingen en vond het netjes om me eens voor te stellen.
Ik heb een bijna dreumesdochter.. nog 2 weekjes. Een heerlijk eigenwijs, eigengereid, koppig en recalcitrante dame die heel sociaal is. Ze loopt bijna los, brabbelt de hele dag de oren van je kop en zegt "ja" en "nee"op de goede momenten. Lekker ondernemend en dartelt overal tussendoor.
Ze eet alles, behalve als de tandjes op punt van doorkomen staan..ze komen ook steeds met 2 tegelijk.
Ik geniet volop van haar, geniet van mijn vriend in de rol van vader en hoe open ze is naar de omgeving. Ik heb de pech dat ik gevloerd ben door een hernia. Voor de kleine boeit dat niet, die komt naast me liggen spelen en kusjes geven als ik weer eens huil van de pijn.
Eten doet ze goed, maar zodra ze begint te klooien is het klaar. Krijgt ze nog een kans ietsje later en als ze dan weer gooit stoppen we.
Ik wil graag een 2e, dat kriebelt sinds een maandje. Maar eerst hernia vrij en verhuizen!
Dan weten jullie wie er soms inbreekt bij dit topic
Ik heb een bijna dreumesdochter.. nog 2 weekjes. Een heerlijk eigenwijs, eigengereid, koppig en recalcitrante dame die heel sociaal is. Ze loopt bijna los, brabbelt de hele dag de oren van je kop en zegt "ja" en "nee"op de goede momenten. Lekker ondernemend en dartelt overal tussendoor.
Ze eet alles, behalve als de tandjes op punt van doorkomen staan..ze komen ook steeds met 2 tegelijk.
Ik geniet volop van haar, geniet van mijn vriend in de rol van vader en hoe open ze is naar de omgeving. Ik heb de pech dat ik gevloerd ben door een hernia. Voor de kleine boeit dat niet, die komt naast me liggen spelen en kusjes geven als ik weer eens huil van de pijn.
Eten doet ze goed, maar zodra ze begint te klooien is het klaar. Krijgt ze nog een kans ietsje later en als ze dan weer gooit stoppen we.
Ik wil graag een 2e, dat kriebelt sinds een maandje. Maar eerst hernia vrij en verhuizen!
Dan weten jullie wie er soms inbreekt bij dit topic

Een baksteen is nooit alleen
vrijdag 22 maart 2019 om 19:39
Welkom Ananee!
Mijn dochter is bijna even oud als de jouwe, ze wordt volgende week 1 jaar.
Beterschap Chantilly!
Teckel, pittig twee kindjes tegelijk! Lukt het man de komende tijd om er bij te zijn?
Eten gaat hier heel wisselend. Het zoeken wat er wel een niet kan begint langzaam te komen. Brood alleen zonder korstjes, soms met veel kunst en vliegwerk de helft van het avondeten. Soms juist heel goed, zoals vanavond. Ze zat echt te genieten van pasta met gegrilde groenten, olijven, feta en kappertjes. Eigenlijk wat te zout, maar het was leuk om te zien dat ze het zo lekker vindt. Nee zegt ze nog niet, maar kan ze prima aangeven. Ze doet gewoon haar mond niet meer open.
Gooien met eten mag hier ook niet, spelen/ onderzoeken wel. Maar de grenzen moeten binnenkort wel wat duidelijker, want ze gaat nu dus uitproberen.
Ik bereid me mentaal vast voor op de fase dat ze niks meer wel weten. Ik weet dat het er bij hoort, maar lijkt me wel lastig!
Mijn dochter is bijna even oud als de jouwe, ze wordt volgende week 1 jaar.
Beterschap Chantilly!
Teckel, pittig twee kindjes tegelijk! Lukt het man de komende tijd om er bij te zijn?
Eten gaat hier heel wisselend. Het zoeken wat er wel een niet kan begint langzaam te komen. Brood alleen zonder korstjes, soms met veel kunst en vliegwerk de helft van het avondeten. Soms juist heel goed, zoals vanavond. Ze zat echt te genieten van pasta met gegrilde groenten, olijven, feta en kappertjes. Eigenlijk wat te zout, maar het was leuk om te zien dat ze het zo lekker vindt. Nee zegt ze nog niet, maar kan ze prima aangeven. Ze doet gewoon haar mond niet meer open.
Gooien met eten mag hier ook niet, spelen/ onderzoeken wel. Maar de grenzen moeten binnenkort wel wat duidelijker, want ze gaat nu dus uitproberen.
Ik bereid me mentaal vast voor op de fase dat ze niks meer wel weten. Ik weet dat het er bij hoort, maar lijkt me wel lastig!

zondag 24 maart 2019 om 12:50
Westerpaviljoen schreef: ↑24-03-2019 11:26Zo, ik was even bezig met andere zaken maar ik ben er weer.

maandag 25 maart 2019 om 16:51
Oh het is hier echt bijna geen doen
Waar zoon normaal gewoon lekker door slaapt en soms even wakker wordt voor zn speen is het nu al 4 nachten drama!
Hij begint tussen 24.00 en 1.00 al maar dan krijgen we hem vaal wel weer rustig. Vervolgens begint hij ergens rond 2.30 weer.
Het is huilen huilen huilen...
Gisteren maar fles aangeboden waar hij zowaar weer 3 uurtje op sliep en toen weer begon.
We zitten in de fase dat hij dus weer met regelmaat tussen ons in beland, dan slaapt hij wel weer verder...
Ik denk echt dat hij al in de volgende sprong zit.
Niks is goed, hangt alleen maar aan mn broek en om het minste of geringste is het huilen...
We komen er wel weer door maar man wat is dit vermoeiend!

Hij begint tussen 24.00 en 1.00 al maar dan krijgen we hem vaal wel weer rustig. Vervolgens begint hij ergens rond 2.30 weer.
Het is huilen huilen huilen...
Gisteren maar fles aangeboden waar hij zowaar weer 3 uurtje op sliep en toen weer begon.
We zitten in de fase dat hij dus weer met regelmaat tussen ons in beland, dan slaapt hij wel weer verder...
Ik denk echt dat hij al in de volgende sprong zit.
Niks is goed, hangt alleen maar aan mn broek en om het minste of geringste is het huilen...
We komen er wel weer door maar man wat is dit vermoeiend!

Tralalalala