Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
250 euro per maand?! Wow...
Ik heb zin in het weekend met mooi weer! Buiten Buiten! (dat roept rozetje steeds) is een stuk leuker met vrije tijd en mooi weer.
Ik vind 250 euro ook veel Rosings! X 12 x 8... zou dat liever opzij zetten voor studie later.

Buiten is fijn ja :heart:
obelix84 schreef:
04-04-2019 16:29
250 euro per maand?! Wow...
Nee joh, das per jaar!
Hier is dochter al ingeschreven voor de basisschool en bij ons is de bijdrage 125 per jaar. Dus 250 vind ik wel aan de hoge kant idd.
lasvegas84 schreef:
05-04-2019 20:28
Nee joh, das per jaar!
Hier is dochter al ingeschreven voor de basisschool en bij ons is de bijdrage 125 per jaar. Dus 250 vind ik wel aan de hoge kant idd.
Nee. Dat is niet per jaar. Dat is per maand. Serieus.
Wow... wat bieden ze dan... prive onderwijs?
Ik ken een school die 1100 per jaar vraagt, incl overblijven, kamp, schoolreis etc en dan worden er ook nog (veel!) ouders ingezet om lessen te geven. Maar dik 2500 eu per jaar.. wow!
Een baksteen is nooit alleen
maar dan krijg je alleen maar kinderen uit gezinnen die dat gaan betalen. Is dat niet een enorm saai.

Ons zoontje is ook al een tijdje ingeschreven op een basisschool, eigen bijdrage is 300 euro per jaar. Vindt ik al wat hoge kant maar de school heeft ook veel extra materiaal enzo.
rosings schreef:
05-04-2019 21:50
Nee. Dat is niet per jaar. Dat is per maand. Serieus.
Ehm oke.. Vraag me idd ook af wat dat dan wel niet voor elitaire school is?

Nu ik de rest van de reacties zo lees, vermoed ik dat onze school 125 euro per maand is dan ipv jaar. ;)
https://www.trouw.nl/samenleving/ouders ... ~aaa27fbb/

Hm weet je het echt zeker, Rosings? Een wat ouder artikel dit, maar 690 per jaar was het hoogste bedrag toen..

Gemiddeld is een paar tientjes per jaar.
lasvegas84 schreef:
06-04-2019 09:12
https://www.trouw.nl/samenleving/ouders ... ~aaa27fbb/

Hm weet je het echt zeker, Rosings? Een wat ouder artikel dit, maar 690 per jaar was het hoogste bedrag toen..

Gemiddeld is een paar tientjes per jaar.
Ik weet het echt zeker. Zal inderdaad een homogene school zijn qua doelgroep

Ik overweeg hem ook niet serieus, maar max 20 kindjes per dag en een stuk natuur om in buiten te spelen (oa) klinkt wel tof :)
Ja, dat klinkt heerlijk!
Ik heb de mijne (nu 16 maanden) ook al bij 2 scholen ingeschreven. Het kan nogal hard gaan in de stad. We weten niet eens of we hier over 2,5 jaar nog wonen, maar dat zien we dan wel.

Bij de voorkeursschool loten ze over anderhalf jaar en is de kans 1 op 3 dat je wordt toegelaten. De ouderbijdrage is daar 350.

Bij de tweede school loten ze over 2 jaar, dus het duurt nog even voor we weten of hij daar wordt toegelaten. De ouderbijdrage daar ligt tussen de 700-800 per jaar. Belachelijk veel ja, maar ik wil graag een bepaald type onderwijs en dan heb je dus minder keuze.
Jeetje, onze ouderbijdrage voor oudste is geloof ik 40 euro.. Per jaar.. 😉
Prima school overigens..
kaanchinchen schreef:
06-04-2019 11:36
Ik heb de mijne (nu 16 maanden) ook al bij 2 scholen ingeschreven. Het kan nogal hard gaan in de stad. We weten niet eens of we hier over 2,5 jaar nog wonen, maar dat zien we dan wel.

Bij de voorkeursschool loten ze over anderhalf jaar en is de kans 1 op 3 dat je wordt toegelaten. De ouderbijdrage is daar 350.

Bij de tweede school loten ze over 2 jaar, dus het duurt nog even voor we weten of hij daar wordt toegelaten. De ouderbijdrage daar ligt tussen de 700-800 per jaar. Belachelijk veel ja, maar ik wil graag een bepaald type onderwijs en dan heb je dus minder keuze.
Waar woon jij dan in rotterdam?
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2019 12:24
Waar woon jij dan in rotterdam?
Redelijk centraal. Ik wil graag een Montessorischool. En vanwege bepaalde omstandigheden valt voor mij de leukste school, waar geen loting is, af. Helaas.
kaanchinchen schreef:
06-04-2019 16:29
Redelijk centraal. Ik wil graag een Montessorischool. En vanwege bepaalde omstandigheden valt voor mij de leukste school, waar geen loting is, af. Helaas.
Ik ga woensdag kijken bij een montessori school. Ik weet nog niet zo goed hoeveel scholen ik moet gaan bekijken...
kaanchinchen schreef:
06-04-2019 16:29
Ik heb gelukkig al een goede school in noord
Jeetje Rosings, dat is wel heel erg veel geld. Kleine klassen en fijne speelplek is me best wat waard, maar dit zou denk ik wel wat boven mijn grens zitten hoor.

Bij ons is het systeem sinds vorig jaar veranderd voor loting voor alle basisscholen. Goed, want hiervoor moest je je kind zo ongeveer met de geboorte al inschrijven. Maar lastig, want je hebt dus geen zekerheid waar kind geplaatst wordt.

Dochter heeft een of andere vlekjesziekte, maar lijkt op dit moment gelukkig niet ziek. Hoop dat dat zo blijft!
Een vraagje:

Opeens eet die knul vrijwel niks meer overdag, alleen een fles gaat erin. Gebeurt dat weleens zo maar?

Of zou t komen omdat mama een weekend weg is?
Kan van alles zijn, bij mij komt de verklaring eigenlijk altijd pas achteraf bij die dingen..

Gaan jullie iets leuks doen met zijn tweeën?
-Dudette- schreef:
07-04-2019 12:07
Kan van alles zijn, bij mij komt de verklaring eigenlijk altijd pas achteraf bij die dingen..

Gaan jullie iets leuks doen met zijn tweeën?
Alleen maar leuke dingen! Moeder komt straks weer thuis maar we zijn naar de markt geweest, naar Blijdorp, hij is meegegaan met sporten en vanochtend gezwommen en straks gaan we naar de marathon kijken en energiedrank uitdelen.
Klinkt als een heel leuk weekend! Volgens mij hebben jullie nog een weekend nodig om daar van bij te komen :yawnee:
-dudette- wijzigde dit bericht op 07-04-2019 12:28
Reden: Typo
0.87% gewijzigd
Nou inderdaad! Wij ontvluchten juist alle marathondrukte en gaan zo lekker naar het park.

Zijn er hier meer alleenstaande ouders? Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit aanpakken. Ik zou heel graag weer willen gaan sporten, maar wil/kan niet steeds voor zo’n korte tijd oppas regelen. Zoon logeert al regelmatig bij de opa’s en oma’s, maar vanwege de reistijd kunnen die niet zomaar anderhalf uur oppassen. Hij is ook wel eens bij goede vrienden, die hebben een zoon van dezelfde leeftijd die juist weer hier is als zij op date gaan, maar ja ook dat is iets wat je niet zo vaak in kunt zetten. Een oppas inhuren voor anderhalf uur wordt dan weer heel prijzig.

Hmm, als ik alle voors en tegens zo tegen elkaar afzet moet ik misschien maar gewoon wachten tot hij oud genoeg is om alleen thuis te blijven en tot die tijd thuis sporten.
Kaanchinchen, er zijn sportscholen met een opvang voor de kleintjes. Dat moet er in Rotterdam vast ook zijn!

Wij zijn naar t strand geweest en zoon heeft z'n middagslaapje overgeslagen. We waren krap de parkeerplaats af of hij was al in coma hihi. Nu thuis. Ben benieuwd hoe de rest vd middag is na een slaapje van 45 min (we zijn maar een beetje omgereden).
Teckeltje, ja dat weet ik, maar de meeste sportscholen zijn niets voor mij.
Ik heb lesgeld betaald voor sept-aug voor twee verschillende sporten in clubverband waar ik al een aantal jaar sport, maar daar heb ik sinds september nog niet echt gebruik van gemaakt.

Ik dacht, misschien heeft iemand hier een oplossing waar ik zelf nog niet aan heb gedacht :)

Grappig is dat he, je hoeft ze maar in de auto te zetten of ze zijn weg. Was het leuk aan het strand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven