Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Oké dan is dat 't niet voor jou. Ik weet niet wat voor sport je wilt doen en of je zoon maar kdv gaat maar zou je bijv iets eerder v je werk naar huis kunnen of later beginnen? En dat je die uren dan 's avonds thuiswerkend inhaalt? Moet natuurlijk wel kunnen met je werk. Of tijdens je lunch pauze? Op mijn werk hebben we op donderdag een bootcamp van 5 tot 6. Dat wil ik straks gaan doen als ik weer ga werken icm een box les op zondag ochtend.
Heb je missch nog andere alleenstaande vrienden/innen met Kids dat jullie elkaar kunnen helpen?
Oh en 't strand was heeeerlijk!!! Zoon heeft heerlijk gespeeld, de baby sliep en ik dronk een glas wijn tussen de voedingen door.

@wp geen idee zoon eet hier altijd a een dijkwerker. Behalve als er tanden door komen.
kaanchinchen schreef:
07-04-2019 13:42
Nou inderdaad! Wij ontvluchten juist alle marathondrukte en gaan zo lekker naar het park.

Zijn er hier meer alleenstaande ouders? Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit aanpakken. Ik zou heel graag weer willen gaan sporten, maar wil/kan niet steeds voor zo’n korte tijd oppas regelen. Zoon logeert al regelmatig bij de opa’s en oma’s, maar vanwege de reistijd kunnen die niet zomaar anderhalf uur oppassen. Hij is ook wel eens bij goede vrienden, die hebben een zoon van dezelfde leeftijd die juist weer hier is als zij op date gaan, maar ja ook dat is iets wat je niet zo vaak in kunt zetten. Een oppas inhuren voor anderhalf uur wordt dan weer heel prijzig.

Hmm, als ik alle voors en tegens zo tegen elkaar afzet moet ik misschien maar gewoon wachten tot hij oud genoeg is om alleen thuis te blijven en tot die tijd thuis sporten.
Ik weet niet welke sporten je doet. Maar ik neem hem vaak mee als ik callisthenics doe in het Vroesenpark, ik heb een buggy waar hij in kan zitten als ik met hem ga hardlopen en ih heb zonfietscomputer op zolder dat als hij slaapt ik kan wielrennen. Heb je daar iets aan?

Ik ook best oppassen hoor.
-Dudette- schreef:
07-04-2019 12:28
Klinkt als een heel leuk weekend! Volgens mij hebben jullie nog een weekend nodig om daar van bij te komen :yawnee:
Nee dat viel wel mee

Alleen ben ik nog even 50 km gaan wielrennen waarvan 25 tegen de wind in en daar ben ik wel kapot van ja. Ben helemaal uitgeblust.
kaanchinchen schreef:
07-04-2019 16:57
Teckeltje, ja dat weet ik, maar de meeste sportscholen zijn niets voor mij.
Ik heb lesgeld betaald voor sept-aug voor twee verschillende sporten in clubverband waar ik al een aantal jaar sport, maar daar heb ik sinds september nog niet echt gebruik van gemaakt.

Ik dacht, misschien heeft iemand hier een oplossing waar ik zelf nog niet aan heb gedacht :)

Grappig is dat he, je hoeft ze maar in de auto te zetten of ze zijn weg. Was het leuk aan het strand?
Ik ben ook alleen, heb er geen oplossing voor. Was door de audities gekomen voor mijn hobby, maar heb als nog afgezet omdat ik elke week oppas niet geregeld krijg. Vind het teveel om te vragen van mijn netwerk en te duur als ik elke oppas moet betalen.

Helaas pindakaas.
:cheer: Zoon is officieel dreumes!

Vandaag een heerlijk feestje gevierd voor hem (en ook voor mij en vriend, zijn alle 3 kort op elkaar jarig dus hop alles in 1)

Verder is het al ruim 2 weken drama met slapen. Het lijkt nu langzaam iets beter te gaan. Vannacht maar 2x eruit geweest en hij sliep snel weer verder.
Maar het was echt om het uur a anderhalf en we hebben hem een aantal keer gewoon al vroeg in de nacht tussen ons in laten slapen. Dan begon hij om 22.00 vervolgens rond 23.00 dan weer rond 00.30 enzovoorts dat we er dan rond 2.00 klaar mee waren en bij ons hebben gelegd (fles hielp dan niet, bij hem blijven zitten tot weer in slaap niet, hem bij 1 van ons nemen op eigen kamer niet... :frusty: )

Wel genoten van een weekje weg en alle ontwikkelingen die hij doormaakt. Het baby is er echt af :)
Tralalalala
Qua eten WP, kan vanalles zijn....Wie weet als mams weer terug is dat hij denkt, joe nu ga ik weer normaal eten.

Zoon eet nu vers gekookt door mij als een tierelier. Vorige week ivm het gemak op vakantie potje aangeboden en daar stopt hij na ongeveer 1/4 van het potje al mee.... Brood wisselend.
Tralalalala
Gefeliciteerd Krul! :gift: :lips:
Lief jullie input mbt het jurkje. Ze hebben het daar nog eens gewassen en gestreken. Ik kwam de dag erna terug met het bevlekte jurkje. Het is er nog niet helemaal uit en ik heb die hoop laten varen, maar wil ook niet de zeurende moeder zijn. Per slot van rekening zorgen ze ook voor mijn dochter dus vind de verstandhouding wel belangrijk. Ik heb wel een extra zak met oude/merkloze/donkere kleding meegegeven en gezegd dat als ze met verf in de weer gaan, ze deze kleding maar moeten gebruiken.

Dudette: Mijn dochter slaapt ook minder goed op de nursery. Soms maar een half uur en dan merk ik dat ze om 7 uur 's avonds echt op is.

Ananee: Hier drink mijn dochter ook nog twee flessen hoor. 's Morgens bij het ontbijt krijgt ze melk en 's avonds een fles voor het naar bed gaan. Ze drinkt ook nog steeds uit een Dr Brown en heeft ook nog haar speen. Vind dat met 18 maanden echt geen issue. Als ze wakker wordt, geef ik net als Suikerwafel, vaak ook nog een extra flesje.

Maisnon: Hoe gaat het slapen nu?

Rosings: Voor NL-begrippen is 250 Eur per maand veel. Als ik de verhalen hier lees over de ouder bijdrage mis ik Nederland wel hoor. In Engeland betaal je voor een beetje redelijke school £16,000 per jaar (!) Voor de nursery betaal ik voor 3 dagen per week bijna £800 per maand uit ons netto inkomen. Wat dat betreft is Nederland echt heel erg goed geregeld...
Mijn man en ik weten nog steeds niet of we haar naar een state school (gratis) of een independent school doen. Enerzijds vind ik dat ze gewoon moet meedraaien in de maatschappij, anderzijds wil ik wel dat het onderwijs zo goed mogelijk is - en er zit een enorm verschil tussen de gratis school en de betaalde school. Alleen is dat verschil dan weer zo absurd groot..

Krul: gefeliciteerd nog! Heb je een fijne dag gehad?

Teckel; Dat strand klinkt echt top! Volgens mij was het in NL heerlijk weer dit weekend. Hier hadden we regen... Jammer, want 2 weken terug was het zo fijn en ik word er altijd zo veel vrolijker van als de zon schijnt. Hoe is het met de baby?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pittig die bedragen Baggal. Snap je twijfel wat school betreft. Ik snap helemaal dat je zo goed mogelijk onderwijs wilt voor je kind. We hebben 't in NL inderdaad maar goed dan. Al vind ik dus 250€ pm ook behoorlijk. Zeker als je ook nog bso moet afnemen.

Vandaag weer zulk heerlijk weer. Vanmorgen naar de speeltuin geweest waar we sinds kort lid van zijn voor 16€ per jaar. Zoon vond 't heerlijk. Een vriendin was mee met haar zoontje van bijna 11 maanden. Dan is 't toch wel heel makkelijk dat onze zoon gewoon loopt klimt en klautert en je daar weinig naar hoeft om te kijken in de speeltuin. Daarna hebben we nog in de speeltuin bij ons voor de deur gespeeld. Er was daar een buurvrouw met haar 2 kindjes (1 en bijna 3) en we hebben leuk gekletst. Zou fijn zijn als we dat vaker doen. Een buuv als vriendin lijkt me heel leuk.
Met de baby gaat 't uitstekend. Ze valt (vooral overdag) soms wat lastig in slaap en ik merk dat ik dat af en toe wel lastig vind. Maar dan denk ik aan de eerste maanden met zoon en dan is dit eigenlijk allemaal zo gemoedelijk met haar :). Maarja moe zijn m'n vriend en ik natuurlijk wel :yawnee:

Zoon ontwaakt net uit een mega lange middagslaap. Zo meteen een rondje supermarkt. Papa komt pas vanavond laat thuis dus het mag van mij snel 1900u zijn en dreumes op bed. Dan installeer ik me met baby op de bank :popcorn:
Jeetje Baggal, dat zijn flinke prijzen voor een basisschool zeg! Dan is het in Nederland inderdaad erg goed geregeld! Voor de kinderopvang betaal ik wel flink. Een deel wordt gesubsidieerd, maar omdat wij niet slecht verdienen betalen we per maand ook ongeveer 650 euro zelf voor drie dagen opvang per week.

Slapen gaat gelukkig weer goed! Ze heeft een week lang om de dag gespookt, maar met het inkorten van haar middagslaapje en het wennen aan de zomertijd is ze nu al weer drie dagen op rij lekker zonder gezeur in slaap gevallen :cheer:

Klinkt lekker zo'n dagje Teckel. En het zou inderdaad wel heel leuk zijn als je een leuke buurvrouw hebt!
Ik weet ook heel eerlijk gezegd niet of wij £16000,- per jaar willen neer tellen voor een school hoor. Engeland is wat dat betreft echt een klassenmaatschappij. Onderwijs en gezondheidszorg zijn gewoon alleen goed geregeld voor de beter gesitueerden. Aan de andere kant is ze onze enige dochter en komen er geen broertjes/zusjes en kunnen we het net wel betalen. Maar jeetje... Het is wel heel veel geld. De andere optie is een religieuze school, maar dan moeten we haar laten dopen en elke zondag braaf naar de kerk gaan. De religieuze scholen zijn nl. wel goed over het algemeen.
We overwegen eventueel ook om naar NL terug te verhuizen tegen die tijd - zeker vanwege de scholing. Het fijne van NL is toch dat iedereen toch wel in staat is om iets van zijn/haar leven te maken en dat dit niet alleen weggelegd is voor de rijken. Mijn man komt zelf overigens uit een "working class family" maar die is gewoon slim en heeft heel veel geluk gehad.

Maisnon: Wat fijn dat het slapen weer goed gaat zeg! Top. Hier ligt mijn dochter er ook in!

Ow Teckel die speeltuin klinkt ontzettend leuk! Een buuf als vriendin lijkt mij ook erg gezellig. Aankomende zaterdag ga ik met de moeder van een nursery vriendinnetje een kop koffie drinken. Veel zin in.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal wat een verschil dan hè qua cultuur en hoe de dingen gaan.

Teckel, weinig echt leuk contact in je buurt begrijp ik zo? Zou fijn zijn als er een mooi contact uit voorkomt!
Heb dat hier in de wijk niet echt. Wel nog contact over gehouden met 2 meiden van zwangerschapscursus, die wonen een plaats verderop dus in principe zo afgesproken. En leuk omdat de kindjes dezelfde leeftijd hebben.

Hier ook veel buiten geweest met zoon vandaag, daar geniet hij zo van!
Slapen was hier ook echt drama de afgelopen 2,5 week maar lijkt nu ook langzaam weer verbetering in te komen.
Tralalalala
Jee Baggal, wat een bedragen en verschillen!

Hier ook slecht slapen sinds een paar dagen, althans slecht in slaap komen.
Maar we zitten met de overgang van 2 naar 1 slaapje, dat kan de oorzaak ook nog wel eens zijn.

Vandaag heeft ze 1x geslapen, nog geen 1,5 uur.. Vind ik wat weinig, hoor vaak verhalen over 2-3 uur..
Baggal schreef:
08-04-2019 21:47

Maisnon: Wat fijn dat het slapen weer goed gaat zeg! Top. Hier ligt mijn dochter er ook in!
Oh, ik ga hier nooit meer verkondigen dat iets goed gaat. Dochter was vannacht tussen 1:30 en 4:00 iedere 20 minuten wakker. Uiteindelijk na twee flesjes, wiegen en paracetamol weer in slaap gevallen tot half 7. En toen begon daarna vriendlief te snurken (6) :yawnee:
We hebben een fase waarbij alles drama is... en huilen en dit en dat en dit en dat.
Westerpaviljoen schreef:
09-04-2019 09:18
We hebben een fase waarbij alles drama is... en huilen en dit en dat en dit en dat.
Die hebben wij hier ook al een heeeeele poos. De ene dag is beter dan de andere, dat wel.
Teckeltje88 schreef:
09-04-2019 10:03
Die hebben wij hier ook al een heeeeele poos. De ene dag is beter dan de andere, dat wel.
Het is wel komisch, zitten we te eten gaat hij helemaal los en onderhand zitten mijn vrouw en ik te praten en negeren we m gewoon.
Ow Maisnon - dat zijn echt van die drama nachten he?! Waren het de tandjes? Ik word altijd een beetje pissig als mijn man blijft slapen, want ik maak altijd een flesje als hij haar troost en verwacht eigenlijk hetzelfde als ik haar probeer te troosten en niet nog even naar beneden moet voor de fles.

Wester: Wij hadden die fase hier in Februari. Man - man - man, ik moest toen echt even klagen -en heb dat ook gedaan-. Inmiddels is ze weer helemaal zichzelf en blij en trekt ze ook weer meer naar mij toe. Toegegeven: er is een voorkeur voor Daddy, maar niet zo sterk als daarvoor. Ik mag haar nu ook naar boven brengen, met haar speelgoed spelen en een boekje voorlezen. Ik zou nog steeds graag een dag per week door de weeks thuis willen zijn hoor...

Hoe oud is die van jou, Lasvegas? Die van mij zit ook precies tussen een en twee slaapjes in. Op de nursery is het er vaak maar een, maar bij ons thuis twee. Met een stort ze vaak rond 6 uur in en is ze gewoon op. Met twee wil ze niet altijd om 8 uur naar bed...
@baggal onze kinderen zijn nagenoeg even oud en zoon zit hier al eeeeuwen (voor mijn gevoel dan) op 1 slaapje. Er doorheen was even lastig. Ochtend duurde te lang en de middag ook. Maar met twee slaapjes ging hij met t tweede slaapje steeds niet meer slapen en dan duurde de middag helemaal te lang. Nu sinds een aantal maanden gaat 't super goed met 1 slaapje die gemiddeld toch wel 2,5/3uur duurt. Op opvang vaak maar 1,5u. Heerlijk die 3u aaneengesloten rust.
Dochter is net 16 maanden.
We zitten nu een week op 1x 1,5 uur slapen per dag. Daarvoor was het vaak 's ochtends 1,5 en dan 's middags nog een uurtje.

Ze ligt er nu 's avonds ook steeds om 18:15 al in, dan totaal kapot. Vervolgens wordt ze na een uur ofzo huilend wakker, wil ze eruit, maar is ze gelukkig wel weer vrij makkelijk in slaap te krijgen.

Merk alleen dat ik er direct stress van krijg, was net gewend aan een supermakkelijke slaper en dat we onze avond weer helemaal terug hadden enzo. Hopelijk is ze snel gewend aan 1x slapen en gaat het weer als vanouds 's avonds. ;)

Lijkt me idd heerlijk Teckel die 3 uur rust!

Hier hebben de 'rituelen' ook hun intrede gedaan trouwens, echt alles moet op haar manier. Als ik binnenkom met m'n zonnebril nog op, dan wordt ze helemaal wild en moet die af en op het kastje in de gang neergelegd etc.. :biggrin:

Duurt nog wel ff he die fase? ;-)
Lasvegas, herkenbaar van dat slapen. Mijn zoon had dat 2 maanden geleden een poosje op het kdv. Hij wilde daar echt niet slapen, of maar heel kort. Hij viel vaak al in slaap op de fiets naar huis. Na een week heb ik maar gewoon afgesproken dat ze op het kdv zorgden dat hij voldoende had gegeten, zodat ik hem thuis meteen in bed kon leggen. Hij kwam dan vaak weer rond een uur of 10.

Ik vond dat best lastig, want daardoor had ik vier dagen per week amper tijd met hem. Inmiddels zit hij weer op 2 slaapjes en ik ben benieuwd wanneer hij teruggaat naar 1.
Oow, weer helemaal terug naar 2 kan dus ook.. Nou we gaan het wel zien allemaal..
Baggal, vriend gaat er wel uit hoor, die slaapt echt niet door dochter heen. Wij hebben afwisselend 'dienst', en als er een flesje gemaakt moet worden helpt de ander meestal even mee. Vooral omdat dochter echt de hele boel bij elkaar krijst als we weer weggaan uit haar kamer voor ze rustig is... Zou het ook niet zo tof vinden als vriend gewoon zou blijven liggen en ik altijd op moest staan.

Slapen overdag: dochter slaapt er hier nog twee, maar dat is gezien haar leeftijd ook best normaal geloof ik. Fijn voor de rust, soms lastig met dingen plannen. Ze heeft met een maand of 10 1,5 week gehad dat ze per se niet 's middags wilde slapen. Maar daarna is ze gewoon weer volgens haar normale ritme gaan slapen.
Hier soms geen slaapje meer..vind ik eigenlijk wel jammer als ik eerlijk ben ;-)
En het is een dramaqueen eersteklas..
Uitdaging soms hoor ;-)

Dreumes is bijna peuter dus ik stap over naar het peuterkletstopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven