Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd

woensdag 10 april 2019 om 12:00
Dat lijkt me wel dubbel ja teckel. Aan de ene kant fijn even tijd met baby aan de andere kant leeg...
Hier ook nog gewoon 2 slaapjes. Zie het nog niet echt gebeuren dat hij naar 1 gaat.
Nu slaapt hij van 10-11.30/12.00 en dan tussen 15.00/15.30 nog een keer 45 minuten en dan rond 19.00-19.15 naar bed.
Ben allang blij dat er weer een soort van ritme in zit want dat was vorige week helemaal weg.
Zoon is erg aan het de uitproberen qua slaan en knijpen... best irritant
Hier ook nog gewoon 2 slaapjes. Zie het nog niet echt gebeuren dat hij naar 1 gaat.
Nu slaapt hij van 10-11.30/12.00 en dan tussen 15.00/15.30 nog een keer 45 minuten en dan rond 19.00-19.15 naar bed.
Ben allang blij dat er weer een soort van ritme in zit want dat was vorige week helemaal weg.
Zoon is erg aan het de uitproberen qua slaan en knijpen... best irritant
Tralalalala

woensdag 10 april 2019 om 12:58
Hier was de overgang van 2 naar 1 ook vrij plots. Van 2x 1,5 uur slapen naar in de middag niet meer slapen. Had ik helemaal niet zien aankomen en moest even slikken.
Dat slaan hebben we hier ook gehad. Zo min mogelijk op reageren. Het leukste is als jij auw zegt, actie reactie. Negeren, ergens anders neerzetten, afleiden werkte hier 't beste.
Fijn dat je weer een beetje ritme hebt in 't slapen krul!
Dat slaan hebben we hier ook gehad. Zo min mogelijk op reageren. Het leukste is als jij auw zegt, actie reactie. Negeren, ergens anders neerzetten, afleiden werkte hier 't beste.
Fijn dat je weer een beetje ritme hebt in 't slapen krul!
woensdag 10 april 2019 om 13:05
Ook hier een officiele dreumes. Incl alle bijbehorende meningen.
Oh dat slaan als ze iets niet wil
Wij zeggen dat het niet mag en verder besteden we er geen aandacht aan. Lijkt wel te werken want daarna houdt het wel op.
Slapen.. sinds ze 10 maanden is nog maar 1 slaapje. Ik geniet wel van dat uurtje of anderhalf. Ze trekt het daarna prima tot half7/19u.
Vanmorgen had ze wat nieuws, ze wilde geen luier en geen kleding aan. Ik heb haar toen een luierbroekje aangedaan en met losse romper lekker laten spelen. Tot we de deur uitmoesten..blote benen op de fiets vond ik geen goed plan..stomme moeder dat ik ben
Oh dat slaan als ze iets niet wil

Slapen.. sinds ze 10 maanden is nog maar 1 slaapje. Ik geniet wel van dat uurtje of anderhalf. Ze trekt het daarna prima tot half7/19u.
Vanmorgen had ze wat nieuws, ze wilde geen luier en geen kleding aan. Ik heb haar toen een luierbroekje aangedaan en met losse romper lekker laten spelen. Tot we de deur uitmoesten..blote benen op de fiets vond ik geen goed plan..stomme moeder dat ik ben

Een baksteen is nooit alleen
woensdag 10 april 2019 om 13:11
Wij hebben hier denk ik zo'n 2 maanden in die tussenfase gezeten, tussen 2 en 1 slaapje. Vanaf 15 maanden slaapt ze 1x per dag, tussen de 2 en de 3 uur normaal gesproken.
Echt heerlijk! Ik hoop ook echt dat ze net zo'n tussendemiddagslaper wordt als dat ik zelf was.. Mijn moeder moest me radicaal van de middagslaap afhalen toen de basisschool heel dichtbij kwam
Zeker met baby op komst hoop ik echt dat ze dit nog even volhoudt..
Ze is weer haar vrolijke zelf, de antibiotica heeft haar goed gedaan. Wel heel hongerig weer, dus de grote eter is terug. Zo naar het CB om eens te kijken hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is met ruim 18 maanden.
Vrijdag vertrekken we voor onze laatste vakantie met z'n drietjes, in eigen land. Even er tussenuit, lekker zwemmen en spelen met dochter en bijkomen met z'n tweetjes 's avonds.
Echt heerlijk! Ik hoop ook echt dat ze net zo'n tussendemiddagslaper wordt als dat ik zelf was.. Mijn moeder moest me radicaal van de middagslaap afhalen toen de basisschool heel dichtbij kwam

Zeker met baby op komst hoop ik echt dat ze dit nog even volhoudt..
Ze is weer haar vrolijke zelf, de antibiotica heeft haar goed gedaan. Wel heel hongerig weer, dus de grote eter is terug. Zo naar het CB om eens te kijken hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is met ruim 18 maanden.
Vrijdag vertrekken we voor onze laatste vakantie met z'n drietjes, in eigen land. Even er tussenuit, lekker zwemmen en spelen met dochter en bijkomen met z'n tweetjes 's avonds.

vrijdag 19 april 2019 om 13:02
Even een vraagje hier. Wij zouden onze dochter graag een dagdeel naar een peuterspeelzaal o.i.d. brengen. Zij is gewend aan een gastouder maar we willen ook dat ze langzaam wat meekrijgt van wat grotere groepen als voorbereiding voor school. Hoe werkt dat tegenwoordig, bestaat zoiets nog? Ik bedoel dus geen kinderdagverblijf. Kan ik bij de gemeente informatie opvragen?

vrijdag 19 april 2019 om 16:04
Ik heb geen idee Naniene. Onze zoon gaat naar kdv 2 dagen dus vindt psz niet zo nodig. Misschien weet het cjg/cb in jouw woonplaats je verder te helpen?
Onze dreumes gaat ineens giga hard met z'n taalontwikkeling. Praat bijna alleen nog maar in 2 woord zinnen en regelmatig ook 3 woorden. Zoals aaien nee woef (ik mag de hond niet aaien) of jammer nee kroko (jammer rita en krokodil is afgelopen). Het is echt super cute en elke dag komen er wel weer nieuwe woorden bij. Het doet hem ook goed merk ik aan z'n humeur.
Onze dreumes gaat ineens giga hard met z'n taalontwikkeling. Praat bijna alleen nog maar in 2 woord zinnen en regelmatig ook 3 woorden. Zoals aaien nee woef (ik mag de hond niet aaien) of jammer nee kroko (jammer rita en krokodil is afgelopen). Het is echt super cute en elke dag komen er wel weer nieuwe woorden bij. Het doet hem ook goed merk ik aan z'n humeur.

vrijdag 19 april 2019 om 16:10
Teckel, das ook een goed idee thanks voor de tip. Dochter gaat 2 dagen naar de gastouder. We willen voor nu iig wat meer informatie. Weten nog niet of we haar ook daadwerkelijk naar een peuterspeelzaal gaan doen.
Leuk hè die taalontwikkeling hier gaat het ook heel erg snel. Volgens mij zijn onze kindjes ongeveer even oud toch (bijna 21 maanden hier).
Leuk hè die taalontwikkeling hier gaat het ook heel erg snel. Volgens mij zijn onze kindjes ongeveer even oud toch (bijna 21 maanden hier).

vrijdag 19 april 2019 om 20:03
Ach leuk om te lezen teckel al die woordjes die je hoort!
Ik merk hier nog niks van woordjes maar wel dat zoon heel veel van onze klanken na doet.
De 1e letter van zijn naam zegt hij een soort van en tikt zichzelf dan aan op zo borst.
Als ik ik zeg ik ben mama, wijzend naar mezelf en jij bent "naam zoon" wijzend naar hem en dan doet hij dat na met soort van de klank van zijn 1e letter haha
Balen verder wel hier want zoon is weeeeeer ziek.
Snot, hoesten en 39 koorts, dat kereltje heeft het wel echt telkens te pakken
Met het mooie weer nu nog geen specifieke plannen gemaakt, ik werk sowieso avonden met Pasen.
Ik merk hier nog niks van woordjes maar wel dat zoon heel veel van onze klanken na doet.
De 1e letter van zijn naam zegt hij een soort van en tikt zichzelf dan aan op zo borst.
Als ik ik zeg ik ben mama, wijzend naar mezelf en jij bent "naam zoon" wijzend naar hem en dan doet hij dat na met soort van de klank van zijn 1e letter haha
Balen verder wel hier want zoon is weeeeeer ziek.
Snot, hoesten en 39 koorts, dat kereltje heeft het wel echt telkens te pakken

Met het mooie weer nu nog geen specifieke plannen gemaakt, ik werk sowieso avonden met Pasen.
Tralalalala

vrijdag 19 april 2019 om 22:34
Wat schattig Krul! Toch al begin van gaan praten. Ik vond het hier lang duren (zeker omdat verbaal begrip al heel snel heel goed was maar hij zei niks, ja Russisch sprak hij vloeiend...). Maar hij was toen bezig met grove motoriek en later fijne motoriek. En nu is bij dus bezig met taal. Zo leuk om te zien.
Vervelend dat je zoon weer ziek is. Ik weet nog dat de onze ook zo veel ziek is geweest vanaf dat hij zes maanden was tot ongeveer 14/15 maanden. Daarna werd 't wel steeds minder. Sowieso merk ik wel dat hoe ouder ze worden hoe beter ze er mee om kunnen gaan. Althans dat is hier zo bij zoon. Nu dat het mooie weer er aan komt zal 't bij jullie ook steeds minder worden vermoed ik! Voor nu sterkte en beterschap voor je kleintje
Vervelend dat je zoon weer ziek is. Ik weet nog dat de onze ook zo veel ziek is geweest vanaf dat hij zes maanden was tot ongeveer 14/15 maanden. Daarna werd 't wel steeds minder. Sowieso merk ik wel dat hoe ouder ze worden hoe beter ze er mee om kunnen gaan. Althans dat is hier zo bij zoon. Nu dat het mooie weer er aan komt zal 't bij jullie ook steeds minder worden vermoed ik! Voor nu sterkte en beterschap voor je kleintje

zaterdag 20 april 2019 om 19:09
Hier ook niet zoveel plannen. Familie staat op een camping in de buurt, dus daar zijn we vanmiddag geweest.
Hier zijn we volgens mij echt over op 1 middagslaapje! En vanmiddag duurde ie zowaar bijna 2,5 uur, zoveel beter dan dat ene uurtje van afgelopen tijd steeds.
Ze moest het even leren blijkbaar.
Praten gaat hier nu ook rap, begrip loopt er idd ver op voor, maar we horen sinds kort elke dag wel iets nieuws.
Hier zijn we volgens mij echt over op 1 middagslaapje! En vanmiddag duurde ie zowaar bijna 2,5 uur, zoveel beter dan dat ene uurtje van afgelopen tijd steeds.
Ze moest het even leren blijkbaar.
Praten gaat hier nu ook rap, begrip loopt er idd ver op voor, maar we horen sinds kort elke dag wel iets nieuws.

zaterdag 20 april 2019 om 19:37
Niet zoveel plannen hier, even rustig doen. Oma komt morgen paasbrunchen
Hebben er hier mensen ervaring met overleden huisdieren? Ik heb gister poes in moeten laten slapen, rozetje was mee. Heeft nog geaaid, gekust en gezwaaid. Ik heb gezegd dat poes ziek is en bij de dokter blijft. Zeker gister had ze niet echt door wat er gebeurde, heeft mijn tranen ook niet echt opgemerkt.
Ik heb vandaag nog niet van haar gehoord over poes en vraag me af of dat nog komt en als het niet komt of ik er zelf nog over moet beginnen? Ze is nu 21 maanden
Hebben er hier mensen ervaring met overleden huisdieren? Ik heb gister poes in moeten laten slapen, rozetje was mee. Heeft nog geaaid, gekust en gezwaaid. Ik heb gezegd dat poes ziek is en bij de dokter blijft. Zeker gister had ze niet echt door wat er gebeurde, heeft mijn tranen ook niet echt opgemerkt.
Ik heb vandaag nog niet van haar gehoord over poes en vraag me af of dat nog komt en als het niet komt of ik er zelf nog over moet beginnen? Ze is nu 21 maanden
zaterdag 20 april 2019 om 20:33
Ach Rosings, wat naar voor je. Sterkte ermee. Heb er niet direct ervaring mee, maar toen nichtje 2 was, is hun kat aangereden. Nichtje heeft er geen aandacht aan besteed. In het begin vond ze het gek dat de kat er niet meer was, maar dood was zo'n gek besef, op een gegeven moment is ze hem vergeten ...
Oooh die taalontwikkeling! Het is niet normaal hier. Ik snap wel waarom ze niet loopt nog
. Even een ander soort sprong dus. Soms horen wij ook woorden allebei die ze nooit gezegd kan hebben. Zoals de combinatie van 'mama werken' laatst. Ze zal het besef nog niet hebben, maar alleen de kloppende klanken al.
Ik heb vandaag en gisteren de kamer geverfd voor de nieuwe baby, J. slaapt nu op zolder. Dat is even wennen voor haar. Sowieso zit ze niet helemaal lekker en is ze op het moment eenkennig. Deze week wilde ze niet op de (school)foto bij het kdv en bij wegbrengen moest ze keihard huilen. Vandaag bij het zwemmen klampte ze zich ook aan me vast en toen ik gisteren ons babynichtje vasthield, kwam er een jaloerse 'heee' vanuit de hoek van de kamer. Daar mag nog wel even verandering in komen.
Fijne paasdagen allen!
Oooh die taalontwikkeling! Het is niet normaal hier. Ik snap wel waarom ze niet loopt nog

Ik heb vandaag en gisteren de kamer geverfd voor de nieuwe baby, J. slaapt nu op zolder. Dat is even wennen voor haar. Sowieso zit ze niet helemaal lekker en is ze op het moment eenkennig. Deze week wilde ze niet op de (school)foto bij het kdv en bij wegbrengen moest ze keihard huilen. Vandaag bij het zwemmen klampte ze zich ook aan me vast en toen ik gisteren ons babynichtje vasthield, kwam er een jaloerse 'heee' vanuit de hoek van de kamer. Daar mag nog wel even verandering in komen.
Fijne paasdagen allen!

zaterdag 20 april 2019 om 20:53
@Rosings hier geen ervaring met overleden huisdier maar voor een dreumes wel vergelijkbare situatie. Namelijk dat onze teckel na de kraamweek bij schoonouders is gaan vertoeven, omdat 't even wat veel was voor mij alleen. Van de ene op de andere dag dus geen hond meer. De eerste dagen dat hij uit kdv kwam en hond er niet was om hem blij te begroeten was hij even sip/in de war. Maar na 2 dagen over. Ik denk dat je er verder niet teveel aandacht aan moet besteden. Tenzij ze er maar vraagt, dan zou ik herhalen wat je haar eerder gezegd/uitgelegd hebt.
@Suiker je vrouw is bijna uitgerekend toch? Wij hadden hier exact hetzelfde met zoon toen ik bijna moest bevallen. Hoorde dit ook bij anderen. Zou me niks verbazen als het daarmee te maken heeft. Het gaat ook weer over!
Wat een heerlijke dag gehad vandaag in de zon. Baby en dreumes hebben tegelijk 2,5 uur geslapen (baby zelfs 3,5u). Was echt heerlijk.
@Suiker je vrouw is bijna uitgerekend toch? Wij hadden hier exact hetzelfde met zoon toen ik bijna moest bevallen. Hoorde dit ook bij anderen. Zou me niks verbazen als het daarmee te maken heeft. Het gaat ook weer over!
Wat een heerlijke dag gehad vandaag in de zon. Baby en dreumes hebben tegelijk 2,5 uur geslapen (baby zelfs 3,5u). Was echt heerlijk.

zondag 21 april 2019 om 17:01
Rozetje heeft zoiets weleens als ze net wakker isWesterpaviljoen schreef: ↑21-04-2019 16:29Misschien hebben jullie hier een idee over:
Otis heeft soms (ik noem het maar) wegtrekkers: hij kijkt opeens heel glazig en knippert heel langzaam met zijn ogen en dat duurt vijf seconden.
Weten jullie misschien wat dat is?

maandag 22 april 2019 om 20:04
Gewoon staren? Zoals jij en ik ook weleens doen?Westerpaviljoen schreef: ↑21-04-2019 16:29Misschien hebben jullie hier een idee over:
Otis heeft soms (ik noem het maar) wegtrekkers: hij kijkt opeens heel glazig en knippert heel langzaam met zijn ogen en dat duurt vijf seconden.
Weten jullie misschien wat dat is?