Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is geruststellend lasvegas :) gisteren hebben we haar wat meer betrokken bij het eten klaarmaken en laten 'kiezen' (een grote of een kleine aardappel etc) en ze heeft zowaar gegeten haha. Ben benieuwd of het eenmalig was of niet.

Lasvegas wat fijn dat je dochter daar zo goed eet. Hier begint de dag ook om 05:30 maar dat moet wel omdat wij allebei vroeg beginnen met werken. Maar in het weekend wordt ze ook gewoon om 05:30 wakker...
Alle reacties Link kopieren
Zooo waar ik al bang voor was is gebeurd....
Zoon weigert zn avondeten al een hele week... zelfs wat hij het liefst heeft blijft staan.
Met een beetje mazzel een paar stukjes aardappel of vlees maar meer niet.

Ik baal er ontzettend van...
Overdag brood en fruit gaat wel goed. En we geven hem ook gewoon yoghurt na.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Zo

Ik ben moe. Zoon was jarig vandaag. Wilde geen kados uitpakken want eng en was al om half vijf wakker. Ben met m gaan zwemmen maar in de auto slie hij al en thuis werd hij wakker en ging daarna niet meer tukken terwijl we een restaurant hadden gehuurd om zijn verjaardag te vieren voor vrienden en familie met drank en kleine eet dingetjes (was uiteindelijk maar 300 euro dat viel me mee) en hij heeft zich goed gehouden en ligt nu te maffen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh druk zo dan he !
En met slapen zul je altijd zien dat het niet uit komt als je iets gepland hebt he ;)

Dochter van 15 maanden slaapt sinds deze week nog 1 keer overdag ipv 2 keer. Ik ben in één keer geswitched. Vond dat ze er de leeftijd voor heeft, inslapen ging steeds moeilijker en slaapjes werden korter. Bij zoon (nu 3) heb ik 2 maanden over die overgang gedaan :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
06-10-2019 18:28
Zooo waar ik al bang voor was is gebeurd....
Zoon weigert zn avondeten al een hele week... zelfs wat hij het liefst heeft blijft staan.
Met een beetje mazzel een paar stukjes aardappel of vlees maar meer niet.

Ik baal er ontzettend van...
Overdag brood en fruit gaat wel goed. En we geven hem ook gewoon yoghurt na.
Ahrg, heel verhaal weg (6)
Samenvatting: herkenbaar. Hebben wij twee weken geleden gehad. Dochter at toen ook nauwelijks avondeten. Hebben haar niets anders aangeboden. Lijkt nu weer beter te gaan!

Melbourne, fijn, over naar 1 slaapje! Bij dochter rond 14 maanden ook in één keer over gegaan, met een paar uitzonderingen op het kdv. Ging heel goed!

Vroeg wakker worden: Dochter is altijd een vroege vogel, maar vorige week werd het van 5:15 ineens 4:30. Toen ben ik een winterslaapzak gaan kopen, en sindsdien slaapt ze tot 5:50! Ze had het denk ik toch wat te fris al.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
06-10-2019 20:30
Ahrg, heel verhaal weg (6)
Samenvatting: herkenbaar. Hebben wij twee weken geleden gehad. Dochter at toen ook nauwelijks avondeten. Hebben haar niets anders aangeboden. Lijkt nu weer beter te gaan!

Melbourne, fijn, over naar 1 slaapje! Bij dochter rond 14 maanden ook in één keer over gegaan, met een paar uitzonderingen op het kdv. Ging heel goed!

Vroeg wakker worden: Dochter is altijd een vroege vogel, maar vorige week werd het van 5:15 ineens 4:30. Toen ben ik een winterslaapzak gaan kopen, en sindsdien slaapt ze tot 5:50! Ze had het denk ik toch wat te fris al.
Dus zonder eten naar bed? Ook geen "toetje"?

Nog tips voor goede winterslaapzak?
Zoon slaapt nu in een romper met lange mouwen ,pyjama truitje en broekje en een gewone slaapzak van de Hema met mouwen.
Heeft het daarin niet koud maar zat wel te kijken naar evt een wat dikkere slaapzak.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
06-10-2019 20:53
Dus zonder eten naar bed? Ook geen "toetje"?

Nog tips voor goede winterslaapzak?
Zoon slaapt nu in een romper met lange mouwen ,pyjama truitje en broekje en een gewone slaapzak van de Hema met mouwen.
Heeft het daarin niet koud maar zat wel te kijken naar evt een wat dikkere slaapzak.
Te korte versie getypt. Dochter krijgt altijd yoghurt, ook als ze verder niets wil. En dan krijgt ze soms ook iets meer. Maar ze krijgt geen andere dingen meer voorgezet als ik weet dat ze het wel lust. Ik zorg nu wel dat ze op de dagen dat we thuis zijn met haar rond 16 uur wat rauwkost eet. Ze is gek op olijven en tomaat, en sinds kort eet ze ook komkommer. Dan is het wat minder erg als ze 's avonds de groente niet eet.
Voordat ze echt niks meer wilde als avondeten leefde ze qua groente op rode pastasaus (geblenderde groente), artisjokharten, tomaten, en soms een mazzeldag met sperziebonen of een verdwaald hapje courgette. Ach, het zal wel er beter worden! Er komt vast weer iets terug van dat meisje dat een half jaar geleden alles wat ik haar voorzette met smaak op at...

Winterslaapzak: hier die van de Hema gekocht, ik wilde hem dezelfde dag hebben omdat ik het wakker worden om 4:30 niet nog een nacht wilde doormaken ;-) Maar deze bevalt tot nu toe goed, lijkt lekker warm. Dochter heeft een korte mouwen romper en lange pyjama aan, kamertje is nu 's nachts 18 graden. Maar gister nachtje ergens geslapen waar het 16 graden was en dat ging ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Aaah ik snap je dank je Maisnon.
Hier ook geen andere opties voor zoon maar yoghurt krijgt hij dan nog wel!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt dochter in een hema-winterslaapzak zonder mouwen, maar dan heeft ze wel een rompertje met lange mouwen aan. Verder geen pyjama ofzo. Ze slaapt al een maand beroerd, maar volgens mij komt dat meer door een fase dan door kou ofzo. Het ging even beter tussendoor, maar nu is ze verkouden :facepalm:

Eten: tja, zoon heeft heel lang "uitdagend" gegeten, maar het nu met 3 best aardig. Dochter doet het vooralsnog beter dan zoon, maar anders laten we het gaan. Ze krijgt altijd een toetje, en als ze slecht eet door kiezen (tanden zijn allemaal door, joepie!) krijgt ze soepstengels en bananen, want dat is dan het enige wat ze wel wil eten.
We geven wel rond 5en alvast groenten als ze voor de tv zitten, dan hebben ze dat alvast binnen (bijv wortels, komkommer, sperziebonen), aan tafel is dochter op dit moment vooral van de proteïne en zoon van de koolhydraten, dus halverwege ruilen we hun borden gewoon om :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier! Iedereen aan het genieten van de zomerse herfstdag?

Wij hebben net een heerlijke vakantie er op zitten en mevrouw kletst de oren van ons hoofd.
Maar minder leuk: nu voor de 4e dag op rij slaapt ze geen middagslaapje.. we hebben 1 dag op dat tijdstip in de auto gezeten en sindsdien slaapt ze niet meer.. helemaal niet meer overdag dus. Anderhalf! Vertel me alsjeblieft dat dit een fase is....
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Oei Ananee, ik hoop een fase voor je wat dat (niet) slapen betreft...
Heb dat met zoon helemaal niet. Die pakt altijd 2-3 uur smiddags.
Hoe gaat het nu???

Hier alles wel z'n gangetje. Eten in de avond blijft nog wel latig. De ene keer beter dan de andere keer.
Het verzetten van de klok is hier wel echt een ding. Zoon en ik hebben er beide last van...
Zoon gaat ook steeds meer praten! Zo leuk!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ananee, gelukkig ook geen ervaring mee. Dochter slaapt thuis meestal 2-3 uur, op de opvang meestal maar een uur omdat ze dan door een ander wakker wordt. Ik hoop dat ze binnenkort weer gewoon een slaapje doet.

Krul, leuk al dat praten hè? Dochter praat inderdaad ook heel veel. Steeds meer twee woordzinnen. Het is ook zo fijn dat ze steeds beter duidelijk kan maken wat ze bedoelt. Ik vind het ook zo leuk dat ze dingen steeds sneller oppikt en langer kan onthouden. Zo reden we van de week ergens langs, en toe zei ze 'Poes weg'. Dat was inderdaad een plek waar twee dagen eerder een poes in de vensterbank zat, maar nu niet.

Eten hier ook wisselend. Overdag bijna altijd prima, maar 's avonds ook regelmatig niet of nauwelijks. Ik ben er ondertussen een beetje aan gewend, maar vraag me wel af hoe lang ze dit volhoudt, haha.

Slapen: Dochter is altijd vroeg, tussen 5 en 6. Maandag was ze vanaf 4 uur iedere 10 minuten wakker, huilen. Ook wat ziekjes. Om 5 uur uiteindelijk maar opgestaan, pfff. Ik was die dag niet zo productief...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he die pratende dreumesjes! 2 woorden al Maisnon! Dat is hier sporadisch. Wel heeeeel veel geklets waar ik niets van snap en zo'n 40 woorden die we wel begrijpelijk zijn.

Van de wintertijd heeft ze geen last gehad gelukkig, wij ook niet! Maar het slaapje is nog niet echt terug. Op de opvang gaat het soms wel, soms niet en nu is ze ziek dus telt het niet. Gisteren dus niet geslapen en vandaag weer wel. Ook heeft ze nu tussen ons in geslapen, unicum! Normaal werkt dat echt niet, bij ons liggen is dan feest!
Eten is nu ook rampzalig, ik hoop dat dr laatste kiezen er snel zijn en ze weer gewoon eet. Paar dagen amper eten en je ziet het kind halveren...

Binnenkort gaat ze naar een andere (oudere) groep op de opvang en ik vind het spannend! Ben zo benieuwd waar ze dan mee thuis komt, wat ze allemaal gaat doen... ik vond het wel.prima zo op de babygroep maar ze wordt echt te groot mevrouw regelt het wel. Daar kan de rest nog niet tegen op.

Verder begin ik eindelijk mn draai te vinden.. eindelijk. Lekker weer sporten, wat doen met vriendinnen, de auto en weg.. de verhuizing heeft me goed gedaan. Natuurlijk moet hier nog wel t een en ander gedaan worden, maar ik vind het heerlijk.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het avondeten ook beter, vooral sinds we haar wat meer betrekken bij het koken en 'zelf' laten opscheppen. Ze eet nog steeds maar weinig, maar ben al blij dat ze het niet meteen wegschuift.
Slapen is ook wel een ding hier. Sinds een week of 3 al om half 5 wakker (en toen de klok was verzet dus half 4 😭). Leg haar nu wat later in bed (tussen 7 en half 8) en dan slaapt ze tot 5uur, wat ik net acceptabel vind. Hier juist geprobeerd om haar middagdutje over te slaan, zodat ze snachts langer slaapt, maar dat lukt nog niet.
Met woordjes is ze niet zo snel. Ze praat wel veel, maar kan er weinig van maken. Ik denk dat ze een stuk of 10 woorden zegt waarvan wij weten wat ze bedoelt (19mnd). Vooral het woord nee is favoriet 😂 Ze weet wel heel goed op andere manieren duidelijk te maken wat ze wilt.
Verder geeft ze sinds een week ook aan als haar luier verschoond moet worden. Wat wij op de wc doen heeft ze altijd al interessant gevonden, ze wilt ook altijd helpen. Ik vraag me af of we al zouden kunnen beginnen met zindelijkheidstraining. Ik denk dat we binnenkort maar eens een potje gaan uitzoeken.
anoniem_380886 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 03:41
Reden: Aanvulling
18.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@hazelnootje: 5 uur is het koudste deel van de nacht, misschien helpt het een dekentje over haar heen te leggen voor je zelf gaat slapen, zodat ze net wat langer warm blijft.
Ik ga eens een poging doen om het stof van dit topic af te blazen. Onze baby is vandaag dreumes geworden. Wie schrijft er weer mee :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd teckeltje! hoe vind je het dat de babytijd voorbij is?
Onze dreumes is 1,5 en geweldig :heart:

Benieuwd of dit topic weer wat gaat doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ha Teckel! Ik wil ook wel weer meeschrijven soms. Hoe was de verjaardag?

Onze dreumes is nu bijna 15mnd, een heerlijk makkelijk jochie die nachts goed slaapt :cheer: Hij is wel erg onhandig en klimt overal bovenop wat geen goede combinatie is. Deze week letterlijk 1x tand in de lip, 1x op kin gevallen waar nu een week later nog een korst op zit, 1x op zijn neus gevallen waardoor het nu blauw is op het gebied tussen zijn ogen en nog een klein wondje op zijn voorhoofd van een andere val.
Nu was deze week wel heel erg extreem maar het gebeurd vaker, hij is hypermobiel dus wellicht dat het daar ook mee te maken heeft. Als we vaker van dit soort weken krijgen ga ik toch maar eens met hem naar de fysio voordat we veilig thuis aan de deur krijgen met vragen.
Lopen lukt nog niet maar met kruipen en klimmen komt hij ook op veel plekken.
Leuk Janna en Envelop!
Eigenlijk is onze nieuwbakken dreumes nog best wel baby. Nu gaat het eten sinds twee weken eindelijk een beetje. Dat vind ik fijn. Verder begint ze net met kruipen, al valt ze nog regelmatig terug op tijgeren. Ze trekt zich overal aan op, alles op pakhoogte is interessant. En de nachten kunnen heel heftig zijn maar gelukkig steeds vaker ook goede nachten. En nu alsjeblieft niet de viva forum vloek!!!!
Hi! Ik schrijf ook graag mee. Komende week wordt onze dochter 1 jaar en ze begint echt al een dreumes te worden..kruipen, klimmen, brabbelen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het baby topic sporadisch wat geschreven maar pas hier beter. Onze dreumes is nu 16 maanden, een ondernemend en vrolijk jongetje.
Wat een verschil met zijn grote zus, die is altijd voorzichtig, lief, rustig en nadenkend. Deze dreumes staat al ergens bovenop om dan trots rond te zwaaien, er vanaf te vallen en 2 seconde later weer te lachen. De nachten zijn nog slechter dan bij z’n zus, hij wordt rustig 4x per nacht wakker helaas. Nog steeds last ook van zijn koemelkallergie, dat is jammer. Maargoed, dat blije humeur maakt dus heel veel goed. Ik kan ook zo genieten als hij met zijn zus lol maakt. Lopen doet ie als de beste (liever half rennen uit enthousiasme) en alles kan hem niet wild genoeg. Eten gaat heel veel beter dan bij zijn zus, die is zo kieskeurig. Hij eet alles en proeft alles, we weten niet wat we meemaken! (Lag het dus toch niet aan ons, ook best fijn om te merken haha.).

Nouja, ik lees dus sowieso weer mee (want alles is herkenbaar), schrijven probeer ik maar weet niet of ik dat volhou!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Gefeliciteerd Teckel met je dochter.
Onze dochter is 13 maanden oud nu. Ze kruipt sinds een paar maanden razendsnel overal naar toe. Optrekken en aan de hand lopen is ook favoriet. Even zelf spelen daarentegen... Ik vind dit een vrij intensieve periode, ben de hele dag met haar bezig. Hoewel ik wel blij ben dat de nachten beter gaan.

Wat een ondernemende dreumes Envelop! Lastig dat hij hypermobiel is, of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sinds vandag een dreumes. Waar peuter kon boeven, is dreumes de overtreffende trap.

Hij was al wel baby af. Hij loopt sinds twee weken, klimt overal op en trekt alle kasten leeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee en schrijf misschien af en toe ook wat. Dochter van 14 maanden en begint steeds meer te klauteren. Ik ben blij dat onze bank redelijk hoog is en ze daar nog niet op kan want ze heeft nog niet helemaal geleerd hoe ze eraf zou moeten.

Verder zo leuk om te zien hoe ze steeds meer begrijpt en woordjes probeert te zeggen.
Ze weet goed duidelijk te maken wat ze wil... Ben benieuwd wat dat nog voor ons brengt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie het topic weer afstoffen en leven inblazen! Ik ga eruit, want dochter wordt morgen 2 en past beter in het peutertopic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven