Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Haha Daantje, wat heerlijk verzonnen van je zoontje. Hier heeft hij toevallig ook deze week ontdekt hoe je achteruit kan lopen, helemaal blij maar zonder vrachtwagen piep ;-)

Wat naar dat tandenleed! Wij hebben ook net twee weken last gehad maar niet zo heftig als bij jullie zo te horen. Hier nog niet langer dan een week pcm nodig gehad maar ik zou het wel geven indien nodig.
Haha die vrachtwagenpiep. Wat schattig!

Bij ons is het nu gelukkig even pauze tussen de tandjes door. En zoon is gelijk 100x vrolijker met nauwelijks buien. Ik denk dat hij er toch meer last van had dan wij doorhadden.
Principessa :hug: Geen tips helaas, maar wat hebben jullie het zwaar met die tandjes. Hopelijk komt er verbetering. Ik herken het van de oudste, die had ook zo’n pijn en dat uitte zich vooral ‘s nachts. Hier ging het pas over met 2,5 jaar, toen de laatste kiezen door waren. Sterkte!
Buongiorno!

Haha geweldig die vrachtwagen piep!!
Ik vind deze leeftijd echt leuk! Leuker dan baby moet ik zeggen.

Thnx Fiona! Vannacht allebei wat beter geslapen. We hebben gisteren een tijdje de airco aangehad. En ik denk dat ze toch ook veel last van de warmte had. Hier is het nu sinds een week elke dag ruim 30 graden. Lekker zweten als je zwanger bent met die opvliegers :P .

En ze is nu echt los met lopen! Buiten durf ik haar hand nog niet los te laten. Zo bang dat die knieën open gaan :facepalm: .
We hebben het vannacht zonder zetpil geprobeerd, geen succes :nope: :zzz:
Wij slapen ook al 2 nachten slecht door doorkomend tandje bij dreumes.
Principessa3 schreef:
03-07-2020 08:27
En ze is nu echt los met lopen! Buiten durf ik haar hand nog niet los te laten. Zo bang dat die knieën open gaan :facepalm: .
Die knieën gaan de komende jaren toch wel open ;-). Die van onze dreumes zijn al maanden open :facepalm:. Zodra ze dicht zijn, valt hij wel weer. Maar onze peuter valt ook nog regelmatig knieën kapot.
Due-scimmie schreef:
03-07-2020 08:46
Die knieën gaan de komende jaren toch wel open ;-). Die van onze dreumes zijn al maanden open :facepalm:. Zodra ze dicht zijn, valt hij wel weer. Maar onze peuter valt ook nog regelmatig knieën kapot.
Echt constant wondjes op de knieën? Dat is hier niet, wel eens een keer een plekje of een keer bloed maar niet zo vaak.
Envelop schreef:
03-07-2020 08:51
Echt constant wondjes op de knieën? Dat is hier niet, wel eens een keer een plekje of een keer bloed maar niet zo vaak.
Hier zijn knieën altijd geschaafd. En op twee plekjes echt huid eraf geschaafd. Kleine plekjes maar bloeden vooral erg. Zodra mijn kinderen moe zijn, struikelen ze vaker en dat in combinatie met korte broek is kapotte knieën.

Ach, had ik vroeger ook. En ze lijken er geen last van te hebben.
Ach Fiona en snowgirl wat een ellende.
Echt ik vraag me af hoe lang zo’n kies duurt. Ze had 2 weken geleden 2 puntjes door. Nog steeds 2 puntjes! Misschien 1 mm groter :facepalm:

Ja ik moet haar hand ook gewoon loslaten. Dat zei zelfs onze (nieuwe) kinderarts. Je kan haar arm makkelijk breken als je haar niet wil laten vallen. Gewoon laten vallen. We hebben op de boerderij alleen zo’n grillige gebroken betonweg. Ik zie mezelf al de steentjes uit haar knie plukken..afijn t hoort erbij ik weet het o_o
Principessa3 schreef:
03-07-2020 09:43
Ach Fiona en snowgirl wat een ellende.
Echt ik vraag me af hoe lang zo’n kies duurt. Ze had 2 weken geleden 2 puntjes door. Nog steeds 2 puntjes! Misschien 1 mm groter :facepalm:

Ja ik moet haar hand ook gewoon loslaten. Dat zei zelfs onze (nieuwe) kinderarts. Je kan haar arm makkelijk breken als je haar niet wil laten vallen. Gewoon laten vallen. We hebben op de boerderij alleen zo’n grillige gebroken betonweg. Ik zie mezelf al de steentjes uit haar knie plukken..afijn t hoort erbij ik weet het o_o
Het is ook niet altijd makkelijk hoor. Zowel Due als ik hebben natuurlijk ook nog een peuter/kleuter misschien dat dat het ook wel makkelijker maakt? En hier zijn het wel echte rauwdauwers en geloof als ik dat zo lees bij Due ook wel?
Ja de kans op vallen is hier zonder peuter of kleuter ook wat groter. Mijn voordeur zit al op 15% berg. :hyper: Mijn schoonmoeder zei al dat mijn vriend ook altijd geschaafde knieën had dus ja. Maar een pakje pleisters in de tas doen!
snowgirl1 schreef:
03-07-2020 09:48
Het is ook niet altijd makkelijk hoor. Zowel Due als ik hebben natuurlijk ook nog een peuter/kleuter misschien dat dat het ook wel makkelijker maakt? En hier zijn het wel echte rauwdauwers en geloof als ik dat zo lees bij Due ook wel?
Jep. Misschien is dat bij jongens sowieso wel meer maar hier wordt volop gerend, geklimd, gesprongen en gestoeid zonder angst of nadenken. Dus daar horen blauwe plekken en kapotte knieën bij.

Al was ik zelf als meisje na twee jongens ook wel zo.
Aah, dat vallen! Ik hou mijn hart hier ook al vast voor wat gaat komen!
Dochter kan nog niet echt los lopen. Af en toe zet ze een paar stapjes alleen, maar daar blijft het bij. Maar het is nogal een wildebras en we hebben ook al een paar valpartijen gehad. In het begin liet ze zich stijl achterover vallen en viel ze telkens op haar achterhoofd! o_o Gelukkig was het tot nu toe nooit echt hard, maar pff.. elke keer is het toch schrikken!

Ai, al die problemen met de tandjes! Klinkt zo lastig, zowel voor de kindjes als voor jullie. Hier zijn er nog maar 2 tandjes door en er lijken voorlopig ook geen nieuwe door te komen. Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Ik vind 1 jaar zo een leuke leeftijd, maar tegelijkertijd verlang ik wel tot ze wat ouder is en meer kan. Nu met de vakantie in zicht ben ik al volop aan het denken hoe we onze dagen kunnen vullen, maar tips zijn welkom. :-D Wat vonden jullie kindjes leuk om te doen op die leeftijd?
Principessa3 schreef:
03-07-2020 09:43

Ja maar op zo'n weg zou ik ook wel proberen te voorkomen dat ie valt hoor, stukjes steen in je knie kunnen wel iets meer narigheid geven dan alleen een schaafwond!
Ik had ook al bedacht om preventief pleisters op z'n knieën te doen maar het valt hier gelukkig tot nu toe mee.
Onze kleine man weigert aan de hand te lopen trouwens, hij slaat je hand echt weg a la Melania bij Trump :P
Iedereen met tanden doorkom leed veel sterkte. Dat klinkt echt heel naar. Hier heeft ze er niet echt last van gehad. Ze heeft al echt een mond vol tanden inmiddels.

Het nieuwe autostoeltje is net binnen gekomen. Ik had om te testen haar er even in gezet, maar toen wilde ze er niet meer uit. Als ze straks wakker is gaan we wel boodschappen doen en kan ze er in de auto in zitten.

Ze vind het op het moment echt geweldig om door de verjaardagskalender te bladeren, omdat er foto's van familieleden op staan. Opa kan ze al aanwijzen en vandaag gingen oma (vrouw van mijn vader) en omi (mijn moeder) ook goed. Al zijn die wat lastig, want natuurlijk precies in dezelfde maand jarig. Ik kan nu alleen nooit rustig plassen als ze wakker is.

Wij zijn ook nog aan het denken wat we in de vakantie gaan doen. We blijven thuis, dus het worden dagjes weg. Waarschijnlijk ieder geval een dagje naar mijn broer. Die heeft ook nog een fietsstoeltje die ik mag hebben. Dus dan heb ik alleen nog een fiets nodig en we kunnen op stap.

Er staat ook nog een brouwerij rondleiding op het programma. Meer een uitje voor ons, maar ze gaat dan in de rug drager en we zoeken er voor en na wel een speeltuin op. Ze vind het leuk om gedragen te worden en om zich heen te kijken, dus dat komt wel goed.

Verder zat ik te denken aan de dierentuin, maar ik vraag mij af of ze daar niet nog net te klein voor is. Al is gewoon rondlopen en wat dieren bekijken vast wel leuk. Vooral als ze zelf mag rondlopen. Ik moet waarschijnlijk gewoon niet verwachten dat ze mega veel aandacht voor alle dieren heeft.
@tara, zo gaat de dierentuin hier inderdaad ook. Dreumes vind het geweldig maar, behalve de ocean bij Burgers Zoo, heeft hij er zelf geen aandacht voor. Wij wonen op fietsafstand van Burgers dus daar komen we nog wel eens.

Kinderen van 1 jaar hebben nog weinig nodig qua uitstapjes, ik zou vooral kijken wat je zelf leuk vind om te doen en dan een kleinere selectie maken met plekken waar ze een beetje ruimte hebben om rond te scharrelen.
Due-scimmie schreef:
03-07-2020 10:25
Jep. Misschien is dat bij jongens sowieso wel meer maar hier wordt volop gerend, geklimd, gesprongen en gestoeid zonder angst of nadenken. Dus daar horen blauwe plekken en kapotte knieën bij.

Al was ik zelf als meisje na twee jongens ook wel zo.
Misschien omdat onze tweede een meisje is en eerste een jongen, maar die is net zo wild zo niet wilder als haar broer op deze leeftijd. Deinst nergens voor terug, al menig bloedlip, blauw oog, blauwe kind en kapotte benen verder. Kan me niet meer herinneren of peuter dat ook had op die leeftijd. Ik denk het niet. Die is veel voorzichtiger, denkt al snel dat hij het niet kan. Dreumes gaat er gewoon voor en valt en probeert opnieuw. Dat heeft peuter nooit gedaan op die manier.
Teckeltje88 schreef:
03-07-2020 15:31
Misschien omdat onze tweede een meisje is en eerste een jongen, maar die is net zo wild zo niet wilder als haar broer op deze leeftijd. Deinst nergens voor terug, al menig bloedlip, blauw oog, blauwe kind en kapotte benen verder. Kan me niet meer herinneren of peuter dat ook had op die leeftijd. Ik denk het niet. Die is veel voorzichtiger, denkt al snel dat hij het niet kan. Dreumes gaat er gewoon voor en valt en probeert opnieuw. Dat heeft peuter nooit gedaan op die manier.

Bij ons ook zo, meisje (peuter nu) was veel wilder en zonder angst dan dreumes (jongen) nu.
Hier 2 wilde jongens, al is dreumes voorzichtiger.
Overigens voor die kapotte knietjes doe ik bij warm weer als een jeans te warm is afgeknipte sokken van mezelf om haar knietjes. Maar das ook omdat ze ook nog veel kruipt.

Tandenleed staat ons nog te wachten. Pas 2,5 tand met 16 maanden.

Dreumes is verbrand. Ik was vergeten te smeren. Voel me er rot onder.
Dreumes is hier niet voorzichtig maar lijkt altijd net wel de grens te weten. Hij is nog maar 2x echt hard gevallen.
Maar wel sinds hij loopt volop schrammen en blauwe plekken en schrammen.

Ik ben opzich ook wel makkelijk en laat hem ook wel vallen, struikelen ed zodat hij ervan leert. Man vindt dat lastiger en is geneigd hem sneller op te vangen of tegen te houden.
Kan gebeuren Teckeltje, wij hadden dat laatst ook bij dreumes :-(

Over geschaafde knieën: ze hebben hier eigenlijk altijd een lange legging aan om die reden. Dreumes sowieso, want die kruipt nog en dan gaan de knietjes helemaal snel stuk. Peuter heeft bij warm weer wel blote benen, maar toen ze nog zo jong was had ze altijd een lange legging (tenzij er een hittegolf was). Dan krijg je ook schaafwonden bij een val, maar zonder die steentjes erin.
Ai, hopelijk is je kindje niet te erg verbrand, maar inderdaad kan gebeuren! Al snap ik wel dat je je rot voelt Teckeltje. Ik kan het soms moeilijk inschatten wanneer ze moet ingesmeerd worden. Het weer kan hier zo raar zijn. Het ene moment bewolkt dan schijnt de zon weer volop dan plots weer regen. Heel irritant, ook om te weten wat ik haar moet aandoen.

Daanstje, ik heb me mezelf ook moeten afleren om haar altijd op te vangen, of toch wanneer ze op een zachte ondergrond speelt. :-D Zo leren ze inderdaad veel sneller wat ze kunnen en waarvoor ze moeten opletten. Bovendien vond mijn dochter het heel grappig als ik in paniek kwam aangelopen en liet ze zich op een bepaald moment met opzet vallen. :facepalm:
Dochter is op het moment echt van het klimmen. Echt overal op. Ze is niet bang, maar ook niet echt lomp. Heb het idee dat ze wel aardig kan inschatten wat wel en niet kan. Buiten kruipt ze gewoon. Moet zeggen dat ze daar nog niet echt kapotte knieën of broeken van heeft gekregen. Wel vieze broeken ;-).

Ik ben niet zo bang voor vallen. Hoort erbij en het meeste geneest wel weer ;). Ik geef bewust best veel ruimte, waardoor het soms lijkt alsof ik een heel onverantwoorde ouder ben :hihi:.

Ze lijkt eigenlijk qua karakter best op haar broer, ondanks dus verschil in geslacht. Ik zie tot nu toe geen hele grote verschillen. Peuter is momenteel wel veel meer verlegen dan dreumes, maar dat had ie met 14 maanden ook nog niet.

Wat vervelend van dat tandenleed zeg! Dochter heeft al heel lang geen nieuwe tanden meer gekregen. Ze heeft er nu 4. Ik voel al weken wat aankomen, maar zet nog niet door. Heb niet het idee dat ze pijn heeft.

@principessa; :hello:.
Leuk je weer te lezen! En wat leuk van het lopen!

@teckel; ik had laatst geprobeerd je een pb te sturen. Heb je hem ontvangen?

Verder sorry voor alles waar ik niet op gereageerd heb. De nachten zijn vermoeiend hier momenteel, dus beetje energietekort. Het is overigens peuter die ons wakker houdt. Dreumes slaapt wel goed gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven