Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat de rest al zegt, kan gebeuren Teckeltje.

Wij zijn hier ook meer van het vallen en opstaan. Ze mogen dus best veel uitproberen en ik ga ze echt niet telkens ophangen, tenzij het een hele erge val zou kunnen worden.
Wat vallen betreft ben ik ook wel van het zelf laten ervaren. Mijn man is dat niet zo en die begint dan te mopperen dat hij al gezegd had dat het gevaarlijk was als ze een keer valt. Maar hij kan het inmiddels wel ietsje meer losgelaten. Ze is niet bang maar tot nu toe ook niet heel roekeloos. Kapotte knieën valt hier nog mee. Eigenlijk vooral blauwe plekken.

Ik houd wel op sommige momenten tijdens het wandelen haar hand vast, maar wel losjes en vooral om haar bij te kunnen sturen. Maar ze volgt mij wel steeds beter buiten. Tot ik bij de voordeur sta en zij bij de buren.

Vanmiddag met haar voor de deur met stoepkrijt gespeeld. Ze vond het vooral leuk om door mijn tekeningen heen te tekenen. Alleen bij het opruimen natuurlijk een gezellige driftbui en hard de verkeerde kant uit lopen. Ik kon dus fijn met een kind onder de ene arm en in de andere hand de stoepkrijt weer naar huis lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven! Hier 2 dagen migraine, net even alles vanaf woensdag gelezen.

Tara, hebben jullie een kinderboerderij in de buurt? Dat is hier echt een hit altijd, helemaal omdat ze dan mag knuffelen en achter de geiten aan kan rennen. De geiten zijn daar altijd minder van gecharmeerd :hihi:

Tanden en kiezen waren hier ook altijd een verschrikking, inclusief koorts, slechte nachten en dagenlang spuitluiers. Gelukkig hoeft dochter nu "alleen" nog de laatste 4 kiezen en het schijnt dat die vaak laat komen (ze is nu bijna 20 maanden).

Ik heb een roekeloze lomperik zonder angst. Dus haar knieën zijn standaard stuk. Als ze een paar dagen achter elkaar is gevallen, doe ik er wel pleisters op want ze schaaft het steeds weer open. Ook al meerdere keren een bloedneus gehad en een litteken boven haar oog omdat ze op de tafelrand is geknald :facepalm:

Hier wil dochterlief sinds een week niet meer aan tafel eten. Niet in haar kinderstoel, niet op de grote stoel, niet bij een van ons op schoot. Nee, mevrouw de generaal wil haar bord en drinken graag op de salontafel, zodat ze kan blijven spelen en rondrennen. Nu vind ik dat met een broodje of fruit niet zo erg, maar met avondeten is het echt een strijd. Het wordt er niet gezelliger op, terwijl eetmomenten normaal relaxed waren (ze eet bijna alles). Hoop dat het snel over is!
Alle reacties Link kopieren
Ach Teckel vervelend! Hier moet ik wel smeren met UV 10. Maar vergeet het ook wel eens hoor. Gelukkig nog niet verbrand.

Ze is gister wel lek geprikt door de muggen hier op de boerderij. Bij haar worden dat ook gigantische bulten, arm kind. Maar goed ze had er 5 in totaal en ik 20 op elk been :hyper: . Vandaag maar een lange broek aangedaan. Ik durf niet te smeren met deet. Doen jullie dat? Nu ik zwanger ben sowieso niet maar op de kids?

Ciao Maud! :biggrin: Hopelijk snel voorbij en Krijgen jullie wat meer slaap!

Ja onze dreumes is ook een beetje een kamikaze geval. Ze dook eerst gewoon recht van de bank af, want klimmen vindt ze ook geweldig, maar nu doet ze toch eerst haar benen. Stoot haar hoofd ook redelijk vaak aan tafels en stoelen en laatst was ze toch van het bed gedoken. Gelukkig amper schrammen maar soms een blauwe plek. Ook vindt ze stoelen verschuiven geweldig.
Mijn vriend is wel wat meer panisch dat ze zich pijn kan doen. Nu zijn we allebei erg onhandig en ik heb het idee dat dreumes wel wat geërfd heeft :facepalm:

Vandaag sloeg ze haar bord met eten uit mijn handen ,nadat ze het uitspuugde, alles over de vloer en mij. Wrs omdat ze last heeft van die tandjes. Ik was toch boos ( bedankt hormonen). Heb haar even een paar minuutjes in haar stoel een stukje verder op in de keuken gezet. Was meer zodat ik kon afkoelen :-$ . Daarna was het goed en gaf ze me een kus toen ik haar uit de stoel pakte. Wel lastig hoor met die hormonen ik wil niet zo overdreven boos worden..

Oh het strand vindt ze geweldig! Was wel grappig eerste keer voeten in het zand ging ze keihard gillen :rofl: . Na 30 min vond ze het toch wel leuk. En tegen het einde was ze niet weg te slaan en zat het natuurlijk overal. Maar goed het strand is hier 30 min vandaan dus dat is natuurlijk makkelijk lullen. We hebben geiten en kippen op de boerderij en die vindt ze ook reuze interessant. Dierentuin heb je hier gewoon niet. Baal
ik wel van.
De kinderboerderij gaat hier zondag weer open en als dat een succes is willen ze hem elke zondag openen. Ik snap dus niet zo goed dat ze hem niet gewoon elke dag openen, want dat lijkt mij toch beter voor de spreiding van mensen. Ik ben dus ook niet van plan te gaan dit weekend.

Ik gok dat ze wel achter de geiten aan zou rennen en ze wil knuffelen. Dat doet ze momenteel ook met de hond. Wil ze helemaal tegen hem aan hangen. Dat vind hij dus niet zo fijn en dan loopt hij weg. Verder vind ze het geweldig om aan zijn wangen te trekken en in zijn ogen te prikken. Dat mag natuurlijk niet van ons, maar de hond heeft daar dus geen probleem mee. We worden er wel gek van om haar de hele tijd bij de hond weg te houden. Er zijn ook zat momenten dat de wel echt lief voor hem is. Grappig is wel dat als ze de riem te pakken krijgt ze naar de hond loopt en de riem op zijn kop leg.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
03-07-2020 23:30

Ze is gister wel lek geprikt door de muggen hier op de boerderij. Bij haar worden dat ook gigantische bulten, arm kind. Maar goed ze had er 5 in totaal en ik 20 op elk been :hyper: . Vandaag maar een lange broek aangedaan. Ik durf niet te smeren met deet. Doen jullie dat? Nu ik zwanger ben sowieso niet maar op de kids?
Wij hebben anti mug zonder deet. Maar onze peuter vinden ze niet lekker en ik word als ik borstvoeding geef eigenlijk nooit geprikt. Dreumes af en toe een bult maar moet zeggen dat aantal muggen tot nu toe meevalt.
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
04-07-2020 00:15
De kinderboerderij gaat hier zondag weer open en als dat een succes is willen ze hem elke zondag openen. Ik snap dus niet zo goed dat ze hem niet gewoon elke dag openen, want dat lijkt mij toch beter voor de spreiding van mensen. Ik ben dus ook niet van plan te gaan dit weekend.

Ik gok dat ze wel achter de geiten aan zou rennen en ze wil knuffelen. Dat doet ze momenteel ook met de hond. Wil ze helemaal tegen hem aan hangen. Dat vind hij dus niet zo fijn en dan loopt hij weg. Verder vind ze het geweldig om aan zijn wangen te trekken en in zijn ogen te prikken. Dat mag natuurlijk niet van ons, maar de hond heeft daar dus geen probleem mee. We worden er wel gek van om haar de hele tijd bij de hond weg te houden. Er zijn ook zat momenten dat de wel echt lief voor hem is. Grappig is wel dat als ze de riem te pakken krijgt ze naar de hond loopt en de riem op zijn kop leg.
Dat is wel vreemd inderdaad! Hier is de kinderboerderij elke dag open en mogen er maximaal 30 mensen naar binnen. Snap dat je liever niet gaat als het zo beperkt is.

Oh ja, dat ogen prikken gebeurt hier ook dagelijks met de kat. Tot nu toe gaat het goed, kat loopt ook liever weg. Maar ja, het is wachten tot ze een keer een tik krijgt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Over de muggen, ik zie wel eens van die stickers voorbij komen die je dan op kleding en op het ledikant kunt plakken. Nog nooit geprobeerd, tot nu toe slaan de muggen ons redelijk over. Maar misschien helpt zoiets!
Dreumes heeft volgens mij nog nooit een muggenpik gehad. Peuter kan wel helemaal lek geprikt worden en krijgt idd ook van die giga plakkaten. Sinds ze een hor op hun kamer hebben geen last meer v gehad. Op vakantie gebruikte ik voor hem wel van die spray tegen muggen zonder deet. Ik weet even het merk niet meer. Dat werkte wel. Althans, tot de laatste nacht in NL (waarin ik niet gesmeerd had), toen zat alles wat niet bedekt was voor pyjama onder de bulten. Hij had er ook enorme jeuk van (duh). En ook een klein muggen trauma. Maar dat is gelukkig nu over.

Vanmorgen met dreumes en peuter naar een speeltuin (indoor, maar niet zo'n plastic fantastic ballenbak apparaat, alles is v hout, open end spelen, erg leuke toko) geweest en daar ook Snowgirl met dreumes en kleuter gezien. Was heel gezellig. Dreumes heeft ineens zin in het lopen, ze heeft zo veel gestapt vanmorgen heel leuk. Ze was doodop. Viel 9m 1115 in de auto in slaap en heb haar thuis in bedje gelegd waar ze heeft geslapen tot 1415 haha. Lopen is vermoeiend. Nu zitten ze samen in de zandbak. Hopelijk heb in net lang genoeg om de start van de GP te kijken. Daarna ga ik met dreumes en peuter nog even stukje wandelen naar speeltuin in de buurt. Ze moeten nog even uitgelaten worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja was leuk Teckeltje!! Ze hebben heerlijk gespeeld met elkaar. Dreumes wilde in eerste instantie niet slapen thuis, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen en pas rond 15.30 wakker.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen muggen bulten gespot. Ik ben zelf allergisch, hoop dat dat zoon bespaard wordt..

Wij zijn een middagje in Avifauna. Is een klein half uur rijden voor ons. Dreumes vindt het super leuk. Wijst naar alle vogels en aapjes, en ook de vogelshow vond hij prachtig. Nu laat hij zichzelf uit in de speeltuin, tis heerlijk rustig dus ik vind t relaxed zo!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, jullie uitjes!
En leuk dat jullie elkaar in real life ook zien Snowgirl en Teckeltje.

Wij zijn vanochtend naar Monkey Town geweest. Dreumes vond het geweldig!
En vanavond zette ze flink wat stapjes achter elkaar, dus dat gaat de goede kant op. Jullie dreumes gaat ook hard nu Teckel! Heeft ze al schoentjes aan? Ik zat eraan te denken om die binnenkort te gaan kopen. Lijkt me wel handig voor op vakantie.
Hier is het nu ineens ook drama tijdens het tandenpoetsen. Misschien omdat ze steeds beter weet wat ze wel en niet wil. Een paar dagen geleden was er ook groot drama tijdens het eten. Je zou echt denken dat ik haar ging vergiftigen met andijvie stamppot. Geen hap kwam ook maar in de buurt van haar mond. Wat bleek.. ze wilde eerst haar stukjes vlees opeten :facepalm: . Daarna ging de andijvie stamppot er gewoon met smaak in. Man en ik moesten dus ook ons vlees snel opeten, want anders wilde ze dat ook.

Ze geeft sinds deze week ook heel goed aan als ze eten of drinken wil en wat ze dan wil. Gaat ze in de keuken staan wijzen en als je het verkeerde uit de kast haalt een klein drama natuurlijk. Ik zal blij zijn als ze echt gaat praten en nog beter duidelijk kan maken wat ze wil. Al vrees ik dat ze dan de oren van ons hoofd gaat kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die uitjes! Hier heb je niet echt een speelparadijs. Volgens mij kun je wel een mozzarella boerderij met van die buffels bezoeken. Maar daar is ze misschien nog wat klein voor? Ook erg heet nu hier.

Maud ze heeft hier sinds 10 maanden Allstars, loopt ze sinds 11 maanden op. Overigens alleen als we als we ergens naar toe gaan. Thuis gewoon sokken of blote voeten. Sinds vorige week leren sandaaltjes gekocht. Loopt ze ook goed op. Binnen loopt ze los buiten wil ze nog een vinger haha.

Oh Tara klinkt bekend.. ze krijgt twee kiezen en ik dacht dat dat het probleem was. Maar mevrouw spuugt het ook gewoon uit wat ze eerst met smaak op at..ook alles op de grond gooien. Beetje machtsstrijd. En ik met mij hormonen moet me wat bedwingen lol :facepalm:
Drinken doet ze gelukkig nu goed. Uit zo’n munchkin beker.

Voor de rest veel drama met die kiezen. Krijsend wakker gisteren om 5.30 uur. Het duurt allemaal zolang. Eerste puntje kiezen 2-3 weken geleden :'(
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten hier een filmpje op met eten, erg hè :facepalm:
Van tevoren allebei gezegd dat we dat nooooooit zouden gaan doen. Nou echt wel, kiezen tussen 2 happen naar binnen en de rest op de grond, of alles achter elkaar naar binnen lepelen, dan kiezen we toch voor het gemak :P
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
05-07-2020 15:11


Vanmorgen met dreumes en peuter naar een speeltuin (indoor, maar niet zo'n plastic fantastic ballenbak apparaat, alles is v hout, open end spelen, erg leuke toko) geweest en daar ook Snowgirl met dreumes en kleuter gezien.
Wat leuk dat dit bestaat! (eigenlijk ook wel logisch), mag ik vragen welke dat is? Ik zie hier in de omgeving (Zutphen) alleen maar met veel lawaai en plastic
Ik heb wel de wolventuin gevonden, die is een uur rijden
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
08-07-2020 22:33
Wij zetten hier een filmpje op met eten, erg hè :facepalm:
Van tevoren allebei gezegd dat we dat nooooooit zouden gaan doen. Nou echt wel, kiezen tussen 2 happen naar binnen en de rest op de grond, of alles achter elkaar naar binnen lepelen, dan kiezen we toch voor het gemak :P
Wij gebruiken een boek (100 eerste woordjes met flapjes en veel foto plaatjes) maar als hij echt in een bui zit, doen we honden filmpjes aan of filmpjes van z'n nichtje en neefje ... als het maar werkt toch? :)
Onze dreumes (16 maand) loopt nog steeds niet los. Je hoeft haar maar met 1 pink vast te houden, maar zodra je los laat laat ze zich op haar billen zakken :wtf: En ze had al schoentjes, omdat ze 3 maand geleden ook al bíjna liep, maar die zijn volgens mij al bijna weer te klein.

Eten gaat wisselend, soms schep je het zo naar binnen en andere keren beland een groot deel op de grond. We zijn er inmiddels wel achter dat ze vaak eerst zelf wil doen. En wat Tara zegt ook, vlees of vis moet eerst op en daarna blijken aardappeltjes en rode bietjes ineens ook prima te smaken.
Alle reacties Link kopieren
Nijn, zo ging dat hier bij oudste ook. Met 12 mnd dacht ik dat ie bijna liep. Inderdaad alleen nog een vingertje. Die fase duurde tot 15 maanden. Bij dochter heeft het wel echt doorgezet de laatste dagen, dus we gaan zaterdag op pad voor schoenen.

Wel grappig. Zij loopt nu eerder dan zoon (14 maanden is ze nu), terwijl zoon als baby echt veel sneller was dan dochter.

Tot nu toe geen problemen met eten hier. We zetten het bord voor haar neer en ze eet zelf met haar handjes.
Zoon at tot ruim 2 jaar heel goed en nu met 2j9m zeer matig, dus ik reken me nog niet rijk :lol:.
Alle reacties Link kopieren
Onze dreumes eet stuk beter dan zijn broer deed. Als hij begint te maaien met zijn eten is hij klaar. Hij eet alles zelf, alleen pastasaus niet want dat geeft zo'n rommel :facepalm:.
Is ook wel te merken aan zijn gewicht. Mijn peuter en dreumes schelen 2 jaar en maar 2 kilo als is peuter ook wel redelijk licht in verhouding geloof kk en nog geen 5 kilo aangekomen sinds zijn eerste verjaardag (2,5 jaar geleden) .
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie en jullie dreumessen?

Hier alles goed. Dochter heeft er 3 nieuwe tanden bij en een 4e op komst. Paar slechte nachten gehad deze week, ik vermoed dus daardoor. Overdag niks aan de hand gelukkig.

En maandag BMR prik en die andere bij 14 mnd gehad. Hopelijk wordt ze niet ziek. Ze weegt nog steeds zo weinig. 8,5 kilo bij 76 cm. Wel gewoon volgens de lijn hoor. Maar het klinkt zo weinig vind ik.

Nog 1 weekje werken en dan lekker vakantie! Over 2 weken gaan we een weekje naar een camping. De Belten heet het, bij Hardenberg. Iemand mee bekend toevallig?

Op de dag dat we terugkomen van vakantie is dreumes 15 maanden. Ik twijfel om voor de vakantie de overstap te maken van maxicosi naar vervolgstoel. Ze zit nu nog in de maxicosi vanwege achterwaarts vervoeren en omdat ze er nog in past. Maar ze vindt het echt niet fijn meer. Vervolgstoel is wel vanaf 9 kilo zag ik. Dat haalt ze dus niet helemaal. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik haar toch in de maxicosi houden. Begreep ik dat lengte wel belangrijker is. Hier nu ruim 12 kg met 16 maanden. Wij moeten nog voor de 14 maanden prikken. Toen we die hadden, kreeg ze die van 1,5 want dat was belangrijker. Weet theorie niet helemaal meer maar die van 14 maanden moesten wel voor 1,5.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat van de lengte heb ik ook ooit gehoord en ik dacht dat dat 76 cm was. Dat haalt ze dus wel. Zal binnenkort eens opzoeken.

Met 1,5 zijn er toch geen prikken? Met 14 mnd en dan pas weer met 3j9m. Of begrijp ik je verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
17-07-2020 22:04
Ja dat van de lengte heb ik ook ooit gehoord en ik dacht dat dat 76 cm was. Dat haalt ze dus wel. Zal binnenkort eens opzoeken.

Met 1,5 zijn er toch geen prikken? Met 14 mnd en dan pas weer met 3j9m. Of begrijp ik je verkeerd?
Ow never mind. Wij hebben trouwens die van 11 maanden nog terwijl we. Die van 14 maanden al hebben gehad. Dat was de volgorde.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een vervolgstoel van oudste maud? Anders zou ik voor een vervolgstoel gaan die ook achterwaarts kan. Wij zetten hem nu ook nog achterwaarts en dochter klaagt niet. (Ze is ook niks anders gewend.) Die wij hebben is ook geschikt voor kleinere kinderen dus zou voor jouw dochter ook kunnen. Maar als je al een stoel hebt, snap ik dat je niet in nog een wil investeren. Die dingen zijn duur zat.

Hier komen weer kiezen door. Ze lijkt er overdag soms heel erg last van te hebben en bijt ook veel meer op dingen en in haar arm. Ze zit met haar hand in haat mond etc. Ze kent ik inmiddels ook het woord pijn, maar kan dat dan wel heel vrolijk zeggen: "pij pij pij pij".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven