Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo'n schelp waarvan een helft gevuld met zand, allerlei toebehoren voor zand, een wagenpark (driewieler/loopauto/loopfiets), twijfelen over een glijbaan.

Favoriet zijn hier pannen van de kringloop en bekertjes en bakjes gevuld met water... we zijn van plan een soort buitenkeuken te maken (plank met teiltje water en teiltje zand)
We hebben hier een zandbak, kleine watertafel en een glijbaan staan.
Wij hebben een blauwe schelp, maar gevuld met ballen (type ballenbak), een watertafel en een babyschommel. Wij hebben wel een ruime tuin, zoon scharrelt momenteel het liefst gewoon door de tuin,beetje naar de bomen en vogels kijken en gras eten 😬
Wij hebben een kleine tuin en geen speciaal buitenspeelgoed. Gister wel veel thuis geweest en buiten gezeten, we zetten dan haar keukentje ed in de tuin neer.
Wij hebben geen tuin of balkon :-$ We wonen in het centrum. Ik zet dreumes bij warm weer in een romper met twee bakken water, emmertje, bekers, etc op de galerij. Dikke hit. Vooral als hij een emmer water door de balustrade kiepert en daar een gillende benedenbuurvrouw zit o_o

Gister zijn we naar een mooie speeltuin geweest in een natuurgebiedje. Daar was een waterspeeltuin en nog heel veel meer :)
Wij hebben watertafel in de tuin en hij heeft loopfiets.
Wij hebben een watertafel, zandtafel, waterbaan, skippykoe en tractor in de tuin. Van de week wordt er nieuw gras gelegd en wil daarna ook een glijbaantje. Babyschommel staat bij mijn moeder, was vorig jaar een dikke hit maar nu wil hij er niet meer in.

Voor zijn verjaardag had hij 2 tentjes met een kruiptunnel gekregen, 1 van die tentjes is een ballenbak en staat nu nog binnen, dat gaat straks ook lekker naar buiten.
Wij hebben een zand en watertafel, loopfiets en een bak vol emmertjes/schepjes/bakjes enz.

Ik ben nog op zoek voor wat erbij. Maar ik weet niet zo goed wat. Het liefst geen groot spul, want we hebben niet zoveel ruimte buiten. Glijbanen en schommels hebben we hier in de buurt ook veel. Is een skippybeest leuk CHL?

Hebben jullie verder misschien ideeen?
Wij hebben een glijbaan en een zandbak met veel toebehoren. Daarnaast fietsjes, een jeu de boules set, een cricketset, verplaatsbaar voetbaldoeltje, ballen, hijskraan, graafmachine, parkeergarage, speelmat en gereedschapsset. Bij heet weer een watertafel.
Veel is eigenlijk voor peuter.

Bij dreumes draait het eigenlijk de hele dag om van de glijbaan gaan, de watertafel en in de zandbak spelen.
Een traktor hebben wij ook, groot favoriet hier! Ze speelt er binnen en buiten mee. Wij hebben ook twee speeltuintjes binnen twee minuten lopen waar we regelmatig zitten. Vooral fijn dat daar gras is ipv de stenen in onze achtertuin, kruipt een stuk fijner (en scheelt weer wat kapotte broekjes).
Nu met dit weer leggen wij ook een grote mat buiten die we normaal met kamperen in de tent hebben, heeft ze toch een speelplek met wat zachtere grond.

Zandbak mag ze alleen in als ze geen open eczeem heeft en watercontact beperken we zoveel mogelijk. Hier zal dus ook geen zandbak of watertafel komen.
Onze dreumes loopt nog niet, heeft ook nog geen loopfiets oid. Maar dat komt vast wel met zijn 1e verjaardag ;-)
Ik ga vanmiddag een zwembadje opzetten onder de parasol. Dat vindt hij prachtig!
Zandbak komt er niet in hier (6)
Ja en door die zandbak moeten ze ook vaker in bad, dus dat is ook weer onvoordelig voor Elsa dan.

Hier hebben we sinds vorige maand een loper. Toen met het hete weer heeft het doorgezet. Hij droeg een korte broek, zijn beentjes nat van de watertafel en de grond bezaait met zand uit de zandbak. Als je daar gaat kruipen doet dat flink zeer aan je knietjes.
Dus meneer heeft 1 dag lang het kruipen vervangen door op handen en voeten (met billen omhoog) te kruipen en besloot toen dat lopen dan misschien wel handiger is :biggrin: :yes:
Overigens was hij al 16mnd en liep hij al een half jaar langs de bank en tafel en een sporadisch stapje los, dus hij kon het al wel en het werd ook wel tijd ;-D
BahcoBarbie schreef:
06-05-2018 07:07
Wij hebben geen tuin of balkon :-$ We wonen in het centrum. Ik zet dreumes bij warm weer in een romper met twee bakken water, emmertje, bekers, etc op de galerij. Dikke hit. Vooral als hij een emmer water door de balustrade kiepert en daar een gillende benedenbuurvrouw zit o_o

:applause:
Ik ga gerust ook om 8u naar buiten. Zoon is gek op buiten spelen, zelfs in de stromende regen.

Wij hebben een watertafel, waar hij veel mee speelt (ook zonder water)
Een fietsje. En hij speelt ook veel met een bal binnen en buiten.
Speelgoed gooien voor de hond en gewoon een beetje struinen.
Ook niet zo'n grote tuin helaas.
Zoon gaat hier rond 9.30-10.00 uur naar buiten. Hij is nogal luidruchtig, dus niet eerder. Ik woon in een groot dorp, in een mooie wijk. Maar ik hoor hier helemaal geen kinderen op straat. Wij speelden vroeger altijd buiten.

We hebben hier een zandbak, loopfiets en ballen. Vanmiddag zet ik het zwembadje neer. Ik denk dat ik voor zijn verjaardag een watertafel wil geven, dat is over 2 maanden. We hadden een tegeltuin, maar hebben er vorig jaar voor een groot deel gras in laten leggen. Hij speelt er echt in, dus dat is echt genieten. Zo straks lagen we lekker met z’n tweeen door het gras te stoeien.
Hij wil trouwens absoluut geen pet of hoedje op zijn hoofd. Dat vind ik wel lastig met dit weer. Ik smeer hem goed in, maar een deel van de tijd loopt hij met zijn hoofd in de brandende zon.
Wij hebben vorig jaar onze tuin laten doen. We wonen aan het water en het was nog onveilig dus je moest altijd hyperalert zijn. Nu dus niet meer. Maar toen ook meteen een enorme parasol gekocht, die draai ik boven de meest favoriete speelplek. Het scheelt dat de andere speelplek (zandbak) al snel beschut is doordat we een tuin op het oosten hebben en het huis dus ook voor schaduw zorgt. Want mijn kinderen accepteren dus ook geen petje.
Dames, mijn dreumes wordt morgen een peuter, dus ik verhuis naar het peutertopic (en zal hier heus nog weleens meelezen).
Vandaag heerlijk buiten de verjaardag gevierd en zoon is nu een loopfiets (met 2 wielen), zandbak en een hijskraan rijker.
Naast de pukylino fiets, en een grote loopauto dus al een heel wagenpark hier..
Zoon speelt heel graag buiten, ik heb een week vakantie, dus verheug me op veel uurtjes buiten zitten deze week!
Nou nou hier is onze vakantie ook begonnen maar dreumes maakt het nog niet erg gezellig. Pfff, waar hebben ze last van. Ik hoop dat het nog beter wordt want er komen nog een boel mooie dagen aan en ons weekendje weg stel ik me toch wat vrediger voor!

Miss :bye: veel plezier bij het peuter topic, wij komen je vanzelf achterna :biggrin:
Gefeliciteerd Speeseend! :hello:

Lavendel: bij jullie ook al. Zoon loopt bij alles wat niet wil te jengelen en dreinen. Hij probeert de hele dag het onmogelijke, dus heel gezellig.
Onze is ook niet te genieten. Tandjes en te warm.
Wat leuk dat hij loopt Nijntje!
Hier gaan we momenteel de hele buurt door met de loopkar haha. Maar los nog niet.

@miss speeseend: wat leuk, gefeliciteerd met je peuter!

@tuin: wij hebben een zandbak voor hem. Nu was de dag er niet naar maar volgende warme dag moet ik maar eens zo’n opblaasbadje fixen ofzo. Al hebben we hier om de hoek ook zwemwater en kan ik ook zo daarheen met hem.

@Hier: wij hebben nu sinds vorige week ook officieel een dreumes in huis :) hij is vreselijk verwend en heeft het erg leuk gehad. Hij roept nog voortdurend ‘haaaa’ en gooit zijn handjes in de lucht :hihi: (hoera!!)

Druk hier, maar alles loopt lekker en man en ik zijn voor het eerst samen een nacht weggeweest zonder zoon en zelfs dat ging goed :cheer2: Mag nie klagen :)
@Tink: hoedjes vindt mijn zoontje ook niet leuk, maar als ik hem een mandarijntje geef en dan op zet is het wel goed want hij vindt mandarijntjes lekkerder dan dat hij z’n hoedje vervelend vindt geloof ik ;-D
@miss: gefeliciteerd! Tot over een maand of 4, dan kom ik ook die kant op. (Tot die tijd lees ik daar al stiekem mee ;-) )

@tuin: wij hebben hem vorig jaar ook laten doen, de helft is nu gras en er staan alleen kindvriendelijke planten. Niet dat Puk interesse heeft om ze in zijn mond te doen, het lijkt te veel op groente :biggrin: . Maar hij vindt het gras geweldig!

@luidruchtigheid: terwijl ik gisteren nog braaf aan jullie vroeg wat je een schappelijke tijd vinden en met wat voor speelgoed, heeft manlief vanmorgen om 8.15 de deur open gegooid (op een zondag in een redelijk kerkelijk dorp) en daarna Puk zijn pannen aangegeven die ik voor de zekerheid wat hoger had opgeborgen :facepalm:
Maartje2016 schreef:
06-05-2018 16:57

@luidruchtigheid: terwijl ik gisteren nog braaf aan jullie vroeg wat je een schappelijke tijd vinden en met wat voor speelgoed, heeft manlief vanmorgen om 8.15 de deur open gegooid (op een zondag in een redelijk kerkelijk dorp) en daarna Puk zijn pannen aangegeven die ik voor de zekerheid wat hoger had opgeborgen :facepalm:
:rofl:

@lux: Hiep hier hoera heeft zoon volgens mij op kdv geleerd want doet ie ook.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 20:59
0.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven