Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 6 mei 2018 om 20:00
Haha Maartje geniaal! Echt mijn man zou er ook niet over nadenken. Maar wij wonen in de biblebelt dus op zondag de ramen lappen, grasmaaien, klussen, enz wordt ook niet zo gewaardeerd. Nou ja wij houden het op zondag ook gewoon lekker rustig!
Hebben jullie eigenlijk ook een zonnebril voor jullie dreumes? Zo ja, hebben jullie nog aanraders?
Hebben jullie eigenlijk ook een zonnebril voor jullie dreumes? Zo ja, hebben jullie nog aanraders?
zondag 6 mei 2018 om 20:10
Gefeliciteerd voor de jarigen en nieuwe lopers!
Wij hebben net vandaag een zonnebril getest bij dreumes. Omdat wij er ook een op hadden, vond ze die van haar toch ook erg interessant om op te doen. Hem ophouden bleek wat lastiger. Als ze geconcentreerd aan het spelen was, bleef ie op. En zodra ze bedacht dat ze hem op had, deed ze hem weer af.
We hebben er een van Swimpy, uv-werend en blijft goed zitten.
https://www.uv-fashions.nl/swimpy-uv-zo ... n-in-zwart
Wij hebben net vandaag een zonnebril getest bij dreumes. Omdat wij er ook een op hadden, vond ze die van haar toch ook erg interessant om op te doen. Hem ophouden bleek wat lastiger. Als ze geconcentreerd aan het spelen was, bleef ie op. En zodra ze bedacht dat ze hem op had, deed ze hem weer af.
We hebben er een van Swimpy, uv-werend en blijft goed zitten.
https://www.uv-fashions.nl/swimpy-uv-zo ... n-in-zwart
zondag 6 mei 2018 om 22:00
Hoe doen jullie het eigenlijk met een nieuwe kledingmaat? Geleidelijk verzamelen of ook in een keer? Ik constateer iedere keer weer veel te laat dat zoon uit zijn huidige maat aan het groeien is... Dus nu net in 1 klap voor bijna 600 euro aan kleding gekocht. Nu moet ik alleen nog een zomerjas, een (borg)vest en sandaaltjes scoren...
zondag 6 mei 2018 om 22:04
zondag 6 mei 2018 om 22:21
Oh dat heb ik ook ja. Maar het gaat ook zo plotseling. 2 weken geleden zat maat 80 nog prima en ineens waren vorige week al zijn broeken hoogwaterBohemia schreef: ↑06-05-2018 22:00Hoe doen jullie het eigenlijk met een nieuwe kledingmaat? Geleidelijk verzamelen of ook in een keer? Ik constateer iedere keer weer veel te laat dat zoon uit zijn huidige maat aan het groeien is... Dus nu net in 1 klap voor bijna 600 euro aan kleding gekocht. Nu moet ik alleen nog een zomerjas, een (borg)vest en sandaaltjes scoren...
Ik koop vaak 1 maat vooruit, maar wel steeds langzamer omdat ze steeds langer in een maat zit. Zodra ik zie dat het wat krap begint te worden (broeken eerder dan shirts, ivm wasbare luiers/dikke kont) begin ik met kopen. En ik koop eigenlijk alles tweedehands of ik maak het zelf. Maken begin ik mee zodra ze een bepaalde maat draagt, tweedehands kopen gaat dus 1 maat vooruit.
Moet wel zeggen dat ik de 'grotere' dingen (jas, winterjas, schoenen, sandalen) ook wel twee maten verder wil kopen/maken als ik er tegenaan loop (of tijd over heb), want de schoenen die ze draagt zijn niet heel seizoensgebonden, en jassen mogen van mij iets ruimer zitten dan gewone kleren, dus daarvan vind ik het niet erg dat er een keer mouwen wat lang zijn
Moet wel zeggen dat ik de 'grotere' dingen (jas, winterjas, schoenen, sandalen) ook wel twee maten verder wil kopen/maken als ik er tegenaan loop (of tijd over heb), want de schoenen die ze draagt zijn niet heel seizoensgebonden, en jassen mogen van mij iets ruimer zitten dan gewone kleren, dus daarvan vind ik het niet erg dat er een keer mouwen wat lang zijn
zondag 6 mei 2018 om 22:22
Eens. H&M valt enorm. C&A koop ik vast een size up.Maartje2016 schreef: ↑06-05-2018 22:21Bij ons vallen de verschillende merken allemaal anders, maar de h&m valt standaard het grootst. Op het moment dat Puk daar in kan het het zit een beetje fatsoenlijk, is dat voor ons het signaal dat hij bijna uit de maat gegroeid is en we naar de c&a moeten (die valt bij ons het kleinst).
zondag 6 mei 2018 om 22:22
Huh maatje 74? Jij hebt toch ook best een groot kind had ik in m’n hoofd? Zit die in maatje 74 nog maar?1Aapje schreef: ↑06-05-2018 22:04Ik koop via marktplaats een pakket wanneer ik merk dat kleding te klein wordt. Maar heb verschillende merken liggen dus de ene 74 is veel sneller te klein dan de andere. En verder neem ik wel eens iets mee als ik iets leuks zie, maar pak dan eigenlijk standaard de volgende maat al.
zondag 6 mei 2018 om 22:25
Vanaf 92 gaat het weer langzamer
Wij zijn een keer een weekje weg geweest met een "koffer" vol shirts in maat 74. Op de terugweg hadden we een extra koffer die gevuld zat met maat 80... halverwege de vakantie werd het én kouder én had Puk een mega-groeispurt
zondag 6 mei 2018 om 22:34
Hmm ik koop terloops dingen die ik tegen kom in de aanbieding, zoals de hemarkt ofzo. Terwijl bij Hema sommige shirtjes getailleerd vallen en andere shirtjes van dezelfde maat wijder en groter vallen.
Momenteel koop ik nog steeds leggings bij de zeeman voor een prikkie, als ze straks meer loopt en haar leggingen niet meer kapot kruipt ga ik meer jeans voor dr kopen. Ik heb laatst haar eerste schoentjes voor een leuk prijsje kunnen kopen.
Ik kom niet snel aan 600 euro moet ik zeggen. De kleding vind ik nu ook nog zo tijdelijk, maar goed ze is ook nog maar 14 maanden dus groeit misschien nu nog wat sneller
Momenteel koop ik nog steeds leggings bij de zeeman voor een prikkie, als ze straks meer loopt en haar leggingen niet meer kapot kruipt ga ik meer jeans voor dr kopen. Ik heb laatst haar eerste schoentjes voor een leuk prijsje kunnen kopen.
Ik kom niet snel aan 600 euro moet ik zeggen. De kleding vind ik nu ook nog zo tijdelijk, maar goed ze is ook nog maar 14 maanden dus groeit misschien nu nog wat sneller
zondag 6 mei 2018 om 22:37
Ik koop meestal wel vooruit. Ik koop veel in de sale voor het volgende jaar/seizoen. Ik ben nogal fan van een aantal merken en koop dan veel in de sale. Met name jassen. Ik vind alleen dit een lastige periode. Hij moet nieuwe lange broeken hebben, een aantal broeken passen nog wel. Maar die zijn meer voor de winter.
Ik heb het liever dat ik het vooruit al gekocht heb. Nu moet ik namelijk snel een paar broeken hebben en dan vind ik vaak niet echt kleding die ik heel leuk vind. Dat vind ik dan wel jammer. Dsn koop ik of goedkopere kleding die ik niet zo tof vind, of ik ga voor merken voor de volle mep. Luxe probleem...
Ik heb het liever dat ik het vooruit al gekocht heb. Nu moet ik namelijk snel een paar broeken hebben en dan vind ik vaak niet echt kleding die ik heel leuk vind. Dat vind ik dan wel jammer. Dsn koop ik of goedkopere kleding die ik niet zo tof vind, of ik ga voor merken voor de volle mep. Luxe probleem...
zondag 6 mei 2018 om 22:41
Shirts heb ik voor komende zomer voldoende, die heb ik allemaal vorig jaar al gekocht. Spijkerbroeken kan ik niet vooruit kopen, die moet ik echt op het moment zelf aanpassen. Ik heb gisteren 2 broeken gekocht bij Zara. Ik heb nog 2 gezien van Z8 en TND, maar die zijn samen 50 euro. Dat vind ik dan toch wel te gek. Maar denk wel dat ik ze ga kopen.
zondag 6 mei 2018 om 23:01
Ik vind juist de merkkleding niet zo leuk. Z8 vind ik 9 van de 10 keer echt 3x niks. Noppies ronduit lelijk. Name it is soms wel aardig.
Zoon heeft H&M, Hema, Zara, Next en Zeeman en ziet er beeldig uit, al zeg ik het zelf.
Het enige waar ik me heel soms aan te buiten ga is heel schattige pakjes van Jacadi of Petit Bateau.
Er hangt daar ook veel tussen dat wat te truttig is naar mijn smaak, maar vorig jaar had ik van Jacadi bijvoorbeeld echt zó’n mooi linnen grijs tuinbroekje. Heerlijk met dit weer voor een ukkie van een paar dagen oud.
Zoon heeft H&M, Hema, Zara, Next en Zeeman en ziet er beeldig uit, al zeg ik het zelf.
Het enige waar ik me heel soms aan te buiten ga is heel schattige pakjes van Jacadi of Petit Bateau.
Er hangt daar ook veel tussen dat wat te truttig is naar mijn smaak, maar vorig jaar had ik van Jacadi bijvoorbeeld echt zó’n mooi linnen grijs tuinbroekje. Heerlijk met dit weer voor een ukkie van een paar dagen oud.
zondag 6 mei 2018 om 23:20
Ik had nog nooit van jacadi gehoord, dus heb maar even gegoogeld, maar ze vragen 35 euro voor een knuffeldier
, en het pakje wat het beestje aan heeft kost ook nog eens 14 euro!
Ziet er verder wel leuk uit, maar denk niet dat het wat voor onze dreumes is.
(Ik ga morgen wel stiekem nog op de website kijken voor ons meisje
)
(Ik ga morgen wel stiekem nog op de website kijken voor ons meisje
zondag 6 mei 2018 om 23:22
Ik heb vaak een mixje qua kleding. H&M, Hema, Z8, TND, C&A, Wibra. Bij de wibra hadden ze hele leuke shirts, maar ze missen daar heel vaak maten. Ik heb ook een shirt van Vingino. Man had hem betaald en vertelde later dat hij 40 euro was. Never nooit weer!
Noppies vind ik niet zo mooi, beetje braafjes. Ik houd wel van een beetje een stoere en sportieve look.
Noppies vind ik niet zo mooi, beetje braafjes. Ik houd wel van een beetje een stoere en sportieve look.
zondag 6 mei 2018 om 23:54
Ja Jacadi is erg duur en wat mij betreft vaak net te tuttig. Maar er zitten ook echt hele mooie dingen tussen. Dus als ik echt iets ertussen zie waarvan ik denk ‘zucht, wat mooi’ dan koop ik het wel eens.Maartje2016 schreef: ↑06-05-2018 23:20Ik had nog nooit van jacadi gehoord, dus heb maar even gegoogeld, maar ze vragen 35 euro voor een knuffeldier, en het pakje wat het beestje aan heeft kost ook nog eens 14 euro!
(Ik ga morgen wel stiekem nog op de website kijken voor ons meisje)
Meestal loopt mijn zoon er echter zoiets bij:
maandag 7 mei 2018 om 06:36
Ik zorg dat ik tijd genoeg in de volgende maat in de kast heb liggen, maar koop het niet in 1 klap. Als ik iets leuks tegen kom neem ik het gewoon mee in de volgende maat. Ik ben groot fan van Hema en C&A. Zit mooi, het is mijn smaak en persoonlijk vind ik het zonde om de wat duurdere kleding aan te schaffen. Zoon is nogal een rouwdouwer dus er gaat regelmatig wat stuk en hij groeit nog steeds flink dus hij heeft het meeste maar kort aan. Sterker nog; Net de maat 80 uit zijn kast geruimd en er zaten kledingstukken bij die hij nooit heeft gedragen. Zonde.
maandag 7 mei 2018 om 06:36
Ow nee 74 was een voorbeeld
Het is trouwens wel sinds hij loopt niet meer zo'n bolle. Was laatste keer cb 3cm gegroeid en maar 400 gram.