Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zaterdag 24 februari 2018 om 08:51
Ik heb trouwens ook gister een speelgoed autootje gekocht wat een dikke hit blijkt te zijn
Het is van HABA Kullerbu en als je het een zetje geeft rijdt het ver door. Dreumes kruipt er de hele ochtend mee rond. Er zijn ook sportauto's, kiepauto's etc van. Het hoort bij een autobaan maar rijdt ook gewoon rond.
zaterdag 24 februari 2018 om 08:53
Oh bah altijd zo vervelend als die kleintjes ziek tijd.
Zoon van 18 maanden doet sinds 14 maanden nog 1 dutje overdag.
@bohemia heel herkenbaar de knuffel weggooien en dan lekker gaan springen in bed alsof hij helemaal niet moe is, wat hij wel is. Hier is dat meestal uittesten op we hem weer uit bed gaan halen! Ik ga er nu pas naartoe als hij begint te huilen omdat hij zn knuffel niet meer heeft. Maar gezien de leeftijd van je dreumes zou je eens kunnen proberen naar 1 slaapje te gaan.
Zoon van 18 maanden doet sinds 14 maanden nog 1 dutje overdag.
@bohemia heel herkenbaar de knuffel weggooien en dan lekker gaan springen in bed alsof hij helemaal niet moe is, wat hij wel is. Hier is dat meestal uittesten op we hem weer uit bed gaan halen! Ik ga er nu pas naartoe als hij begint te huilen omdat hij zn knuffel niet meer heeft. Maar gezien de leeftijd van je dreumes zou je eens kunnen proberen naar 1 slaapje te gaan.
zaterdag 24 februari 2018 om 08:57
[quote=BahcoBarbie post_id=28190031 time=1519458674 user_id=350958]
Ik heb trouwens ook gister een speelgoed autootje gekocht wat een dikke hit blijkt te zijn
Het is van HABA Kullerbu en als je het een zetje geeft rijdt het ver door. Dreumes kruipt er de hele ochtend mee rond. Er zijn ook sportauto's, kiepauto's etc van. Het hoort bij een autobaan maar rijdt ook gewoon rond.
Die is leuk!! Is het een klein autootje of iets groter??
Al speelt die van ons toch nergens mee
Die is leuk!! Is het een klein autootje of iets groter??
Al speelt die van ons toch nergens mee
anoniem_287307 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 08:58
Reden: Stomme bad gateway
Reden: Stomme bad gateway
11.34% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 10:29
Mijn dochter is bijna 16 maanden en slaapt meestal nog maar 1x per dag, van ongeveer 10.30 - 12.30. Als we aan het eind van de middag onderweg zijn met de wagen of auto, dan valt ze nog wel eens kort in slaap.
Als ze moe lijkt te worden in de ochtend vraag ik 'wil je slapen?' Vaak antwoordt ze dan 'sssslaaapen' en dan loopt ze richting de trap. Als ze niet moe is antwoordt ze niet en gaat ze verder spelen
anoniem_131131 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 10:32
23.04% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 12:47
Hi,
Mijn dreumes van iets meer dan 13 maanden zit op het moment niet zo lekker in dr velletje lijkt het. Eind vorige week en begin van de week heeft ze 4 dagen koorts gehad, flink zeveren en tandjes die doorkomen. Nu is ze wel weer opgeknapt en het zeveren is ook weer over dus het ergste is voorbij. Ze eet echter nog steeds heel slecht, zelf spelen gaat absoluut niet ze wil alleen aan mij vast plakken ( of ik moet meespelen constant ) en ze doet ineens heel veel slaapje op een dag. Zojuist was ze 45 minuten uit bed en toen zat ze dr jam boterham alweer in dr oogjes te wrijven ( ze heeft een prima nacht gehad, van 18.15 tot 06.45 ). Ze deed altijd maar slaapje van 45 minuten tot 60 maar dat is voor haar genoeg, nu moet ze na een uur al terug, ze geeft het echt aan.
Het lijkt op een sprongetje want ze klimt ook ineens op dr speelgoed kist en stapelt met de blokken wat ze voorheen niet deed.
Ik vroeg me af of jullie er iets uit herkennen, ik ga er maar in mee, hoe doen jullie dat?
Eten kun je niet forceren, heb s avonds in de hoop dat ze eet een groentepuree soepje extra, wat de pot schaft en yoghurt. Omdat ze er weinig mee doet twijfel ik of ik de moeite moet doen voor extra vervangend eten om haar te verleiden. Ze is altijd duidelijk dat ze niet meer wil dus dring niet verder aan. Ze was van de fles af maar geef nu weer 2 kleintjes zodat ze wat binnen krijgt.
Maak me een beetje zorgen, herken haar helemaal niet zo..
Hoor graag van jullie!
Xx Goudlokje
Mijn dreumes van iets meer dan 13 maanden zit op het moment niet zo lekker in dr velletje lijkt het. Eind vorige week en begin van de week heeft ze 4 dagen koorts gehad, flink zeveren en tandjes die doorkomen. Nu is ze wel weer opgeknapt en het zeveren is ook weer over dus het ergste is voorbij. Ze eet echter nog steeds heel slecht, zelf spelen gaat absoluut niet ze wil alleen aan mij vast plakken ( of ik moet meespelen constant ) en ze doet ineens heel veel slaapje op een dag. Zojuist was ze 45 minuten uit bed en toen zat ze dr jam boterham alweer in dr oogjes te wrijven ( ze heeft een prima nacht gehad, van 18.15 tot 06.45 ). Ze deed altijd maar slaapje van 45 minuten tot 60 maar dat is voor haar genoeg, nu moet ze na een uur al terug, ze geeft het echt aan.
Het lijkt op een sprongetje want ze klimt ook ineens op dr speelgoed kist en stapelt met de blokken wat ze voorheen niet deed.
Ik vroeg me af of jullie er iets uit herkennen, ik ga er maar in mee, hoe doen jullie dat?
Eten kun je niet forceren, heb s avonds in de hoop dat ze eet een groentepuree soepje extra, wat de pot schaft en yoghurt. Omdat ze er weinig mee doet twijfel ik of ik de moeite moet doen voor extra vervangend eten om haar te verleiden. Ze is altijd duidelijk dat ze niet meer wil dus dring niet verder aan. Ze was van de fles af maar geef nu weer 2 kleintjes zodat ze wat binnen krijgt.
Hoor graag van jullie!
Xx Goudlokje
zaterdag 24 februari 2018 om 14:23
Geen zorgen maken, het zal een fase zijn denk ik. Tandjes kunnen heel heftig zijn en ze leren zoveel, hun wereld wordt steeds groter, en dan moeten ze allemaal maar kunnen verwerken. Daar kunnen ze heel vervelend, jammerig en moe van worden.Goudlokje013 schreef: ↑24-02-2018 12:47Hi,
Hoor graag van jullie!
Xx Goudlokje
En eten gewoon met haar meegaan. Als ze weer behoefte aan een flesje geef je die gewoon weer.
Zoon hier is maanden niet helemaal zichzelf geweest, waarvan 3 maanden ook aan één stuk door van de ene ziekte naar de andere. In die tijd heeft hij weer vaak de fles gehad.
Het is nu pas weer sinds een paar weken dat ik denk, hej daar is mijn kereltje weer.
Komt allmaal goed, maar als je het zelf echt niet vertrouwt dan zou ik gewoon even de huisarts bellen voor advies!
zaterdag 24 februari 2018 om 15:15
Klinkt als een sprongetje. En natuurlijk kost het beter worden ook veel energie.
Mijn dochter had rond 13 maanden ook een plakperiode, maar nu kan ze weer veel beter zelf spelen.
Ik heb een driewieler gekocht met stuurstang, die kun je duwen en sturen, vinden we erg leuk. Ze kan nog niet met haar voetjes bij de trappers (nu 14 maanden) ze heeft ook een duwkar en vierwieler die ze beide gebruikt. Ze kan net los lopen, vind ik erg leuk om te zien.
Mijn dochter had rond 13 maanden ook een plakperiode, maar nu kan ze weer veel beter zelf spelen.
Ik heb een driewieler gekocht met stuurstang, die kun je duwen en sturen, vinden we erg leuk. Ze kan nog niet met haar voetjes bij de trappers (nu 14 maanden) ze heeft ook een duwkar en vierwieler die ze beide gebruikt. Ze kan net los lopen, vind ik erg leuk om te zien.
zaterdag 24 februari 2018 om 16:27
zaterdag 24 februari 2018 om 17:58
zaterdag 24 februari 2018 om 18:03
Het autootje is een halve volwassen hand vol. Dus niet klein maar ook niet groot.
Ik was trouwens laatst op een borrel van een gezin met alleen maar ultra slimme gezinsleden en de moeder vertelde dat haar oudste ook niet speelde. Die zat daar maar, zei ze. Die is inmiddels wel onderzoeker bij CERN
Toevoeging: voordat men denkt dat ik alleen intelligent belangrijk vind: hij is ook een sociale gelukkige vent met twee koters en een vrouw
zaterdag 24 februari 2018 om 19:21
Slaapjes: zoon is 19 maanden en sinds een aantal dagen lijkt hij ineens veel energieker en wakkerer ‘s ochtends. We konden hem meestal rond 10 uur wel naar bed brengen, maar hij houdt het nu prima tot 13.00 uur vol. Ik ben er wel blij mee. De middag was anders net iets te lang.
Goudlokje: ik denk ook een sprong icm ziek zijn. 13 maanden is ook wel een beetje de eenkennigheids leeftijd, dus misschien dat ze daarom ook aan je vastgeplakt zit. Mijn zoon eet in periodes ook meer en minder, ik maak me er nooit zo druk om. Dan maar niet.
Bahco: zo’n soort autootje hebben we ook. Mijn schoonouders hebben het volgens mij bij de kruidvat gekocht. Hij is ook niet van dat merk.
We hadden vorige week een verjaardagsfeestje met een tafel vol hapjes. Ik vind het zelf niet fris als kinderen in die hapjes zitten te graaien. Zoon houdt van eten en alles wat op tafel staat en hij niet aan mag zitten. Mijn schoonmoeder wilde de schaal wegzetten en dan rondgaan met de schaal. Ik heb er op gestaan om er een leermoment van te maken. Hij kreeg zelf een bakje met wat hapjes en iedere keer als hij uit de schaal wilde pakken, corrigeerde ik hem. Mijn schoonmoeder vond het maar niks, maar het ging super goed. Ik hoefde hem niet heel vaak te corrigeren. Ik dacht ik wil hier zo vroeg mogelijk mee beginnen om hem dat aan te leren. Super trots op hem!
Goudlokje: ik denk ook een sprong icm ziek zijn. 13 maanden is ook wel een beetje de eenkennigheids leeftijd, dus misschien dat ze daarom ook aan je vastgeplakt zit. Mijn zoon eet in periodes ook meer en minder, ik maak me er nooit zo druk om. Dan maar niet.
Bahco: zo’n soort autootje hebben we ook. Mijn schoonouders hebben het volgens mij bij de kruidvat gekocht. Hij is ook niet van dat merk.
We hadden vorige week een verjaardagsfeestje met een tafel vol hapjes. Ik vind het zelf niet fris als kinderen in die hapjes zitten te graaien. Zoon houdt van eten en alles wat op tafel staat en hij niet aan mag zitten. Mijn schoonmoeder wilde de schaal wegzetten en dan rondgaan met de schaal. Ik heb er op gestaan om er een leermoment van te maken. Hij kreeg zelf een bakje met wat hapjes en iedere keer als hij uit de schaal wilde pakken, corrigeerde ik hem. Mijn schoonmoeder vond het maar niks, maar het ging super goed. Ik hoefde hem niet heel vaak te corrigeren. Ik dacht ik wil hier zo vroeg mogelijk mee beginnen om hem dat aan te leren. Super trots op hem!
zaterdag 24 februari 2018 om 19:49
Ja die waren hier ook enorm ellendig en het duurde allemaal zo lang. Hopelijk valt het mee bij jullie !BahcoBarbie schreef: ↑24-02-2018 17:58Man man man wat een dag hierik was even vergeten dat die hoektanden boven ook nog door moesten komen. Dat in combinatie met koorts, geen eetlust en lamlendigheid maakt dat dreumes alleen maar aan het jengelen is.
Ik duim zo hard dat hij vannacht kan slapen![]()
Die hoektanden zijn echt bitches![]()
Het lijkt erop dat de achterste kiezen al aan het vervelen/doorkomen zijn hier. Zag dat dat pas vanaf 23 maanden gemiddeld is.. Mja zou wel wat verklaren.
zaterdag 24 februari 2018 om 19:49
Nou die van ons hoeft wat mij betreft niet ultra slim te zijn/worden! Ik heb een hoogbegaafd neefje, als ik dat soms zie dan heb ik liever een kind die een beetje moeite moet doen!BahcoBarbie schreef: ↑24-02-2018 18:03Het autootje is een halve volwassen hand vol. Dus niet klein maar ook niet groot.
Ik was trouwens laatst op een borrel van een gezin met alleen maar ultra slimme gezinsleden en de moeder vertelde dat haar oudste ook niet speelde. Die zat daar maar, zei ze. Die is inmiddels wel onderzoeker bij CERNDus ik zou mij nog geen zorgen maken.
Toevoeging: voordat men denkt dat ik alleen intelligent belangrijk vind: hij is ook een sociale gelukkige vent met twee koters en een vrouw![]()
Hij speelt niet met speelgoed, maar vind wel héél veel interessant! Lampen, de CV-ketel op het kdv
zaterdag 24 februari 2018 om 19:52
Ik vind dat je dat echt super goed hebt gedaan! Ik heb ook een hekel aan kinderen die maar blijven graaien, al helemaal zonder het eerst te vragen! Bij ons kan er echt niks op tafel liggen, die kleine man van ons graait alles eraf! Ik word er gek van! Dat gaat nog een dingetje worden!Tinkeltje34 schreef: ↑24-02-2018 19:21Ik heb er op gestaan om er een leermoment van te maken. Hij kreeg zelf een bakje met wat hapjes en iedere keer als hij uit de schaal wilde pakken, corrigeerde ik hem. Mijn schoonmoeder vond het maar niks, maar het ging super goed. Ik hoefde hem niet heel vaak te corrigeren. Ik dacht ik wil hier zo vroeg mogelijk mee beginnen om hem dat aan te leren. Super trots op hem!
zondag 25 februari 2018 om 07:58
Ons kind maait nog alles van de tafel, standaard. Onze salontafel is nog nooit zo leeg geweest.
Zoon is 12 maanden en slaapt 2 keer meestal. Hoe lang verschilt tussen 45 min en 3 uur.
Zijn er nog meer moeders die babygebaren gebruiken? Wij zitten een Lotte en Max dvd te kijken van boerderijdieren en zoon is volledig gefocust.
Zoon is 12 maanden en slaapt 2 keer meestal. Hoe lang verschilt tussen 45 min en 3 uur.
Zijn er nog meer moeders die babygebaren gebruiken? Wij zitten een Lotte en Max dvd te kijken van boerderijdieren en zoon is volledig gefocust.
zondag 25 februari 2018 om 08:21
Goedemorgen! Wij hebben allemaal tot half 8 uitgeslapen, heerlijk!
Dreumes luistert verbazingwekkend goed en sinds dat ze aan tafel kon staan zijn we streng geweest in zeggen dat ze niks mag pakken behalve haar eigen beker en bakje. Dat gaat tot nu toe nog goed.
Aapje, ik gebruik geen officiele babygebaren, maar ik praat geloof ik veel met mijn handen en dreumes gaat dat na doen. Denk aan ja en nee knikken, handen ophalen als ze niet weet waar iets is, vingertje omhoog als ze de bel of iets anders hoort. Dus ik denk wel zeker dat het effectief kan zijn.
Goudlokje, hier heeft dreumes ook periodes gehad van extreme aanhankelijkheid, niks willen, slechter eten enz. Komt allemaal wel weer goed hoor!
Dreumes luistert verbazingwekkend goed en sinds dat ze aan tafel kon staan zijn we streng geweest in zeggen dat ze niks mag pakken behalve haar eigen beker en bakje. Dat gaat tot nu toe nog goed.
Aapje, ik gebruik geen officiele babygebaren, maar ik praat geloof ik veel met mijn handen en dreumes gaat dat na doen. Denk aan ja en nee knikken, handen ophalen als ze niet weet waar iets is, vingertje omhoog als ze de bel of iets anders hoort. Dus ik denk wel zeker dat het effectief kan zijn.
Goudlokje, hier heeft dreumes ook periodes gehad van extreme aanhankelijkheid, niks willen, slechter eten enz. Komt allemaal wel weer goed hoor!
zondag 25 februari 2018 om 09:25
Ik dacht dat ik hier gisteren nog iets gepost had, maar dat zal wel verdwenen zijn met een post.
Wij hebben ook nooit iets op tafel staan. Het viel mij echt 100% mee. Ik had er ook een hard hoofd in en dacht dat het drama zou worden en dat hij er uren bij zou staan. Ik ben naast de tafel gaan zitten om hem te begeleiden. Hij greep af en toe ‘mis’. Maar ik vond het heel goed gaan. Ik snap heel goed dat jullie het niet zien gebeuren bij jullie dreumessen, maar het ging dus verbazingwekkend goed. Ik moest er alleen wel naast zitten en de tijd voor nemen. Er ging nog wel 2 glazen om.
Hier ook weer tanden op komst. Hij is heel jengelig vanmorgen. En toen zat hij opeens de vingers van mijn man te gebruiken als bijtring.
Wij hebben ook nooit iets op tafel staan. Het viel mij echt 100% mee. Ik had er ook een hard hoofd in en dacht dat het drama zou worden en dat hij er uren bij zou staan. Ik ben naast de tafel gaan zitten om hem te begeleiden. Hij greep af en toe ‘mis’. Maar ik vond het heel goed gaan. Ik snap heel goed dat jullie het niet zien gebeuren bij jullie dreumessen, maar het ging dus verbazingwekkend goed. Ik moest er alleen wel naast zitten en de tijd voor nemen. Er ging nog wel 2 glazen om.
Hier ook weer tanden op komst. Hij is heel jengelig vanmorgen. En toen zat hij opeens de vingers van mijn man te gebruiken als bijtring.