Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
vrijdag 23 februari 2018 om 19:45
Puky met 4 wielen is hier ook razend populair. Ik was verbaasd hoe snel ze snapte hoe het werkte, meteen op haar eerste verjaardag. Ze rijdt regelmatig nog rondjes door de kamer (we hebben een grote woonkamer). Als ze 2 wordt krijgt ze een ‘echte’ loopfiets met twee wielen. Ik verwacht dat ze dat ook wel snel oppikt. Maar ze is nog niet zo lang dus ik hoop er een te vinden die niet te hoog is.
Laatst heb ik een driewieler met duwstang gekocht. Mevrouw zat stralend als een koningin op dat ding, en ik maar duwen, want trappen en sturen deed ze niet. Het was een goedkope en dat merk je direct, wat een pokkeherrie! Dan ga ik liever een stukje fietsen, daar zit dochter hetzelfde voorop en is voor mij een stuk leuker.
Laatst heb ik een driewieler met duwstang gekocht. Mevrouw zat stralend als een koningin op dat ding, en ik maar duwen, want trappen en sturen deed ze niet. Het was een goedkope en dat merk je direct, wat een pokkeherrie! Dan ga ik liever een stukje fietsen, daar zit dochter hetzelfde voorop en is voor mij een stuk leuker.
vrijdag 23 februari 2018 om 19:52
ZonnigKleintje schreef: ↑23-02-2018 19:20Mag ik meeschrijven? Ik heb een peuter (bijna 3) en een bijna dreumes (11 maanden).
Loopfiets met 2 wielen is bij onze peuter geen succes. 'mama, wiebelt! ' en ze schuift hem weer aan de kant.
Hi Welkom!
vrijdag 23 februari 2018 om 19:53
vrijdag 23 februari 2018 om 20:02
Ik heb vandaag de Puky met 2 wielen gekocht voor dreumes van 18 maanden. Morgen mag hij zijn eerste testrit maken.
Ik ben benieuwd want 2 wielen is eigenlijk pas vanaf 2 jaar. Maar dreumes gymt al mee met de peutergroep en leek een beetje verveeld met de Pukylino met 4 wielen. Dreumes draait ook al pirouettes op verzoek (hij deed de kunstschaatsster uit Rusland van tv na. Nu doet ie het ook als ik mijn armen omhoog doe
) dus ik gok het er maar op. Anders gaat de loopfiets nog even naar de kelder.
Ik ben benieuwd want 2 wielen is eigenlijk pas vanaf 2 jaar. Maar dreumes gymt al mee met de peutergroep en leek een beetje verveeld met de Pukylino met 4 wielen. Dreumes draait ook al pirouettes op verzoek (hij deed de kunstschaatsster uit Rusland van tv na. Nu doet ie het ook als ik mijn armen omhoog doe
vrijdag 23 februari 2018 om 20:09
Mijn oudste liep los met 9 maanden en de loopfiets was er met 10 of 11 maanden dacht ik. Dat was een 4wieler. De 2wieler kwam toen ze ruim 1,5jr was en dat ging meteen als een speer. Met haar tweede verjaardag kreeg ze een driewieler om het zelf trappen te leren, maar de loopfiets is altijd favoriet gebleven, ook nu nog nu ze bijna 5 is en hoewel ze een echte fiets heeft ook.
De 4wieler staat nu al even klaar in de woonkamer voor de dreumes van 1,5jr (hij liep los met 14 maanden), maar hij doet er weinig mee. Hij is wat trager dan de oudste
Die 4wielers kan niet zoveel mee gebeuren, dus geen zorgen en zet je uk er eens lekker op dit weekend!
vrijdag 23 februari 2018 om 20:25
Ik heb de kleinste van de tweewielers gekozen. De Puky LRM. Hoe lang dreumes is weet ik eigenlijk niet. Hij heeft een stoel aan zijn bureau van 30cm zithoogte en daar kan hij achterwaarts op gaan zitten
vrijdag 23 februari 2018 om 20:35
Mijn dochter heeft een wheelybug te leen van mijn schoonzus, maar doet er niet heel veel mee. Toen ze net kroop vond ze het wel leuk om hem door de kamer te slingeren
En toen ze net liep, liep ze weleens een rondje met dat ding tussen haar benen. Nu laat ze hem vaak links liggen. Vanwege opbergruimte gebrek geen andere loopfietsen etc.
Voor haar tweede verjaardag denken we er wel over om een tweewielloopfietsje te vragen. Waar letten jullie op bij de aanschaf hiervan?
Voor haar tweede verjaardag denken we er wel over om een tweewielloopfietsje te vragen. Waar letten jullie op bij de aanschaf hiervan?
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
vrijdag 23 februari 2018 om 20:35
Dank je, ik zal het proberen! Stomme bezorgheid ook altijd, kan het niet goed goed loslatenShaunTheSheep schreef: ↑23-02-2018 20:09Die 4wielers kan niet zoveel mee gebeuren, dus geen zorgen en zet je uk er eens lekker op dit weekend!
vrijdag 23 februari 2018 om 22:12
zaterdag 24 februari 2018 om 04:10
Klopt Nijntje
Bij mij binnen een straal van 15km op marktplaats stonden er wel 8 te koop voor rond de €25. De ene is een wat betere conditie dan de ander. En wat kan er nou echt mis zijn met een loopfiets
Scheelt toch een boel geld.
Maar zoals ik wel eens schreef werk ik met oude dingen en dan is het privé ook wel eens fijn om iets nieuws in handen te hebben. Ik heb wel getwijfeld.
Maar zoals ik wel eens schreef werk ik met oude dingen en dan is het privé ook wel eens fijn om iets nieuws in handen te hebben. Ik heb wel getwijfeld.
zaterdag 24 februari 2018 om 06:57
Die van ons ook vandaag.. Was in alle drukte neergevallen op het kdv in diepe slaap (gewoon, poef) en bleek 40 graden koorts te hebben. Was me kapot geschrokkenBahcoBarbie schreef: ↑24-02-2018 04:13Van de kou heeft onze kleine trouwens geen last vannachtWe konden hem met koorts ophalen van het kdv en net werd hij huilend wakker. Zo heet als wat en dorstig.
Hij slaapt weer. Nu ik nog![]()
Dokter denkt gewoon griepje maar bahbah.
Ik ben al sinds 2 uur vannacht wakker. Hij slaapt prima. Man ook maar die heeft toch kuren, die helpt momenteel met helemaal niks.
zaterdag 24 februari 2018 om 07:12
zaterdag 24 februari 2018 om 08:29
blablamana schreef: ↑24-02-2018 06:57Die van ons ook vandaag.. Was in alle drukte neergevallen op het kdv in diepe slaap (gewoon, poef) en bleek 40 graden koorts te hebben. Was me kapot geschrokken![]()
Dokter denkt gewoon griepje maar bahbah.
Ik ben al sinds 2 uur vannacht wakker. Hij slaapt prima. Man ook maar die heeft toch kuren, die helpt momenteel met helemaal niks.
Ahw wat sneu dat hij gewoon zo in slaap viel
zaterdag 24 februari 2018 om 08:32
Hoe oud is jullie dreumes en hoeveel dutjes doet hij/zij overdag?
Zoon van 14,5 maand zit weer in een periode dat hij weer moeilijk doet wanneer we hem in bed leggen. Zijn ratje (knuffel) gooit hij uit bed en gaat dan in bed staan. s' Avonds zijn we soms wel een uur bezig om hem liggend te houden.
's Ochtends gaat het nog wel. Maar 's middags geef ik het uiteindelijk maar op. Hij is dan wel moe en kan dan best wat slaap gebruiken. Maar blijft zijn ratje weggooien en in bed staan. Raakt vervolgens helemaal over zijn toeren. Maar valt uiteindelijk wel steeds in slaap.
Maar nu denk ik er aan om zijn middagdutje te skippen. Maar ben dan wel bang dat de dag dan te lang voor hem gaat zijn.
Zoon van 14,5 maand zit weer in een periode dat hij weer moeilijk doet wanneer we hem in bed leggen. Zijn ratje (knuffel) gooit hij uit bed en gaat dan in bed staan. s' Avonds zijn we soms wel een uur bezig om hem liggend te houden.
's Ochtends gaat het nog wel. Maar 's middags geef ik het uiteindelijk maar op. Hij is dan wel moe en kan dan best wat slaap gebruiken. Maar blijft zijn ratje weggooien en in bed staan. Raakt vervolgens helemaal over zijn toeren. Maar valt uiteindelijk wel steeds in slaap.
Maar nu denk ik er aan om zijn middagdutje te skippen. Maar ben dan wel bang dat de dag dan te lang voor hem gaat zijn.
zaterdag 24 februari 2018 om 08:39
Dreumes is 17 maanden. In principe sinds een week nog maar 1 dut. Eerst ging hij rond 11 voor zn eerste dut en danvan 4 tot half 5 een minidutje. Maar die weigerde hij vaker wel dan niet... Dus nu gaat hij om 1 uur naar bed en slaapt dan tot 3 uur ongeveer.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 08:41
3.51% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 08:47
1,5 en hoe de vlag waait
Vaak: 08.00-10.00/11.00
Minder vaak: 09.00-11.00 - 15.00-16.00
Soms: 08.00-11.00 - 12.00-14.00 - 16.00-17.00 (Dit is bij sprongetjes, griep, etc)
Op het kdv: 09.30-10.30 - 15.30-16.30 al slaat hij die laatste steeds vaker over.