Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Wij hebben de verwarming boven altijd op de laagste stand staan. Het is een oud huis en het koelt altijd snel af in haar kamertje, ze ligt in een winterslaapzak , romper met lange mouwen en een pyjama.
Bij ons ook enkel glas op de slaapkamers, maar de verwarming op een heel laag pitje. De kinderen zijn zelf net kacheltjes. De oudste ligt in pyjama het liefst boven op het dekbed. De jongste heeft een pyjama en slaapzak-zonder-mouwen.
Wij hebben nooit de verwarming boven aan. Ik denk dat de temperatuur niet onder de 18 graden zakt daar. Maar 18 graden voelt de ene keer ook kouder dan de andere keer. Normaal gesproken heeft hij geen dekentje, maar ik merkte afgelopen weken dat hij steeds om 5 uur wakker werd. Vannacht is het wel goed gegaan met het dekentje.

Pavo: ik dacht even dat zoon problemen met zijn gehoord had, omdat hij nooit reageerde als ik hem riep. Dat heb ik getest: ‘naam zoon, wil je een koekje?’ Niks mis met zijn oren. :proud: Zo hebben we hem ook leren teigeren, het duurde heel lang voor hij ging teigeren. Hij kon op zij en naar achteren, maar niet naar voren. Hebben we na 2 maanden eten voor hem neergelegd: 2 keer proberen en het was gepiept. Maar vlees en koekjes zijn hier ook favoriet. Hij heeft al eens een flinke driftbui op het kdv gehad omdat hij geen tweede koekje mocht. Het is echt een vreetzak.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje tussendoor, is een driewieler wat? En welke? Of meteen een loopfietsje?
Zoon is graag buiten, maar vraag me af of het wat voor hem is... ;-)
Wij hebben een driewieler met duwstang en een loopfiets. De driewieler werkt in zoverre goed dat die netjes zijn handen aan het stuur houd, maar trappen begrijpt die nog niet. Bij de loopfiets zitten we eraan te denken om van de driewielerversie een fietsversie te maken, we hebben het gevoel dat die zijn beentje niet goed kan gebruiken met die zijwielen.

We hebben trouwens ook een loopauto! Die lijkt het wel perfect te doen op dit moment ;-)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 14:38
11.33% gewijzigd
.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 14:37
Reden: Bad gateway dubbel, zucht
99.44% gewijzigd
Maartje2016 schreef:
23-02-2018 14:35
Wij hebben een driewieler met duwstang en een loopfiets. De driewieler werkt in zoverre goed dat die netjes zijn handen aan het stuur houd, maar trappen begrijpt die nog niet. Bij de loopfiets zitten we eraan te denken om van de driewielerversie een fietsversie te maken, we hebben het gevoel dat die zijn beentje niet goed kan gebruiken met die zijwielen.

We hebben trouwens ook een loopauto! Die lijkt het wel perfect te doen op dit moment ;-)
Dit hebben wij onlangs gedaan. Zoontje zei: Fiets pot (kapot), en wil er nu bijna niet meer op.
We gaan het nog wel even stimuleren, maar het was zo leuk om met hem met de driewieler naar buiten te gaan. Nu niet meer dus :"-(
Maartje2016 schreef:
23-02-2018 14:35
Bij de loopfiets zitten we eraan te denken om van de driewielerversie een fietsversie te maken, we hebben het gevoel dat die zijn beentje niet goed kan gebruiken met die zijwielen.

Bij mijn loopfiets staat in instructie dat kind niet met zijn hakken bij de grond moet kunnen omdat je anders tegen de wielen aan komt. Kan het zadel misschien omhoog?
1Aapje schreef:
23-02-2018 15:08
Bij mijn loopfiets staat in instructie dat kind niet met zijn hakken bij de grond moet kunnen omdat je anders tegen de wielen aan komt. Kan het zadel misschien omhoog?
Oh! Goed om te weten.
1Aapje schreef:
23-02-2018 15:08
Ga ik straks meteen naar kijken! (Al moet ik toegeven dat Puk nog niet snapt dat die op het zadel kan zitten, hij loopt altijd met de fiets tussen zijn beentjes :proud: )
Maartje2016 schreef:
23-02-2018 15:27
Ga ik straks meteen naar kijken! (Al moet ik toegeven dat Puk nog niet snapt dat die op het zadel kan zitten, hij loopt altijd met de fiets tussen zijn beentjes :proud: )
Haha, ging hier ook heel lang zo! Ik weet nog dat ik tegen een vriendin zei: Die leert het nooit.
De dag erna snapte hij het opeens. Dan wordt het wel erg leuk hoor!
Loopfiets is echt een aanrader voor als ze richting de twee gaan. Mijn motorisch zeer sterke anderhalfjarige dreumes kan nu nog niet heel veel met die van zn broer maar dat duurt niet heel lang meer. Grote broer crosst overal heen met loopfiets sinds 2 jaar oud.
Stiekem ben ik daar wel blij mee, want als ik nu "nee" of "stop" zeg is het eigenlijk altijd een beetje retorisch, dus ik ben blij dat die nog niet heel snel gaat :whistle:

Misschien gaat luisteren en het snappen van een loopfiets wel gelijk op (haha, sorry, af en toe moet ik even flauw zijn, tuurlijk gebeurd dat niet! Waarschijnlijk eerder het tegenovergestelde).
Captain_Obvious schreef:
23-02-2018 16:16
Loopfiets is echt een aanrader voor als ze richting de twee gaan. Mijn motorisch zeer sterke anderhalfjarige dreumes kan nu nog niet heel veel met die van zn broer maar dat duurt niet heel lang meer. Grote broer crosst overal heen met loopfiets sinds 2 jaar oud.
Bedoel je dan de fiets echt met 2 wielen of ook de driewieler?

Ik weet voor zoontje hier van bijna 2 namelijk niet zo goed wat wijsheid is. De fiets nu als tweewieler laten en hopen dat hij er snel wel interesse in heeft, of hem weer ombouwen naar driewieler.
Morgenstond schreef:
23-02-2018 17:07
Bedoel je dan de fiets echt met 2 wielen of ook de driewieler?

Ik weet voor zoontje hier van bijna 2 namelijk niet zo goed wat wijsheid is. De fiets nu als tweewieler laten en hopen dat hij er snel wel interesse in heeft, of hem weer ombouwen naar driewieler.
Ja een loopfiets met twee wielen. Die is door oudste veel gebruikt. Driewieler niet.
Zoiets: https://www.loopfietsen.nl/puky/starter-roze-p-1.html
Een tweewieler zie ik bij die van ons de komende tijd nog niet gebeuren!! Hij is niet zn held hahaha
Loopauto snapt hij ook nog geen snars van trouwens :-(
Mijn peuter van 3 snapt nog steeds niet hoe zn loopfiets werkt. Echt een nutteloze aanschaf juist bij ons. Driewielers enzo snapt hij wel.
En mijn dreumes heeft een loopfiets met 4 wielen en snapt er ook nog niks van. Terwijl er in dit topic wordt gezegd dat al die kindjes dat makkelijk snapten rond het eerste jaar.
Volgens mij missen mijn kinderen een fiets gen ofzo :wtf:
Met de oudste zijn we begonnen met een loopfiets met 4 wielen en daarna kon ze snel nog beter lopen en door naar een loopfiets met 2 wielen. Ze heeft maar kort op een driewieler gereden (oefenen met trappen) en ging daarna door naar een echte fiets zonder zijwielen.

Loopfietsen verbeteren motoriek en evenwicht heel goed. Dus die dingen waar ze echt zelf actief wat op moeten doen, geen driewielers met duwstangen waar de ouders het voertuig voortbewegen ;-) hoewel die ook leuk zijn.

De puky’s zijn ideaal.
Aanvulling nav Nijntje: mijn dreumes snapt ook geen fluit van die dingen ;-)
Haha, wij hebben die driewieler met stang ook niet gekocht met die illusie dat die daarvan beter gaat leren fietsen, maar vooralsnog om af te kunnen wisselen met de buggy :biggrin:

(Scheelt inderdaad drama op zijn tijd)
Mag ik meeschrijven? Ik heb een peuter (bijna 3) en een bijna dreumes (11 maanden).

Loopfiets met 2 wielen is bij onze peuter geen succes. 'mama, wiebelt! ' en ze schuift hem weer aan de kant.
Bad gateway :mad:
anoniem_199900 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 19:37
92.52% gewijzigd
Die puky met 4 wielen is hier heel populair, al zit ze inderdaad niet op het zadel, ze loopt met dat ding tussen haar benen. Maar apetrots dat ze aan het fietsen is.

Ik twijfel nog over zo’n driewieler met stang, voor stukken die te ver zijn om zelf te lopen/te dragen maar waarbij de buggy lava is. Maar zit ook eigenlijk niet te wachten op nog meer meuk. Wat zijn jullie ervaringen met zo’n ding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven